Alternatīva E30

Pievienota: 27. Nov 2015, 16:11
Atjaunota: 27. Nov 2015, 18:33

Komentāri (63)

Visas galerijas no lietotāja edzulis


Tā kā auto sākotnēji bija iegādāts ar domu "priekš sevis", tad nekautrēšos pastāstīt kā viņam tika iedota otra dzīvība. Un jā, auto tiek pārdots, ja nu kas

Pērn pavasarī sagribējās kaut ko huļigānveidīgu no 80/90tajiem ar manuālo kārbu. Porsche 944 no sākuma netika izskatīts kā variants. Pirmie acīs iekrita E30 ///M hibrīdi, bet cenas viņiem bija kosmoss un potenciāls otreizējā tirgū arī raisīja šaubas. Patiesībā pat normāls stock 325i jau tuvojās 10k. Tad ienāca prātā doma par 944. Daudz par viņiem nezināju. Viedoklis bija tuvu standarta 924/944 viedoklim - VW, nav īsts porsche, nav porsche vārda cienīgs utt. Tika izstudēta wikipēdija, apzināts cilvēku viedoklis kam kaut kas līdzīgs ir bijis un tika secināts, ka 944 S2 vai Turbo versijā ir ļoti labs value for money (tobrīd lētākie auto mobilē bija ap 5-7k eur). Jāpiemin, ka ASV jauni viņi maksāja nedaudz mazāk kā 911 (964) un performances ziņā arī īpaši neatpalika. Īpaši slavēta tika vadāmība. Tāpat jāpiemin, ka 944 saņēma šādus tādus bonusus no 911. Piemēram 4cyl brembo bremzes priekšā un aizmugurē, sēdekļus, stūri, paneli. Foršs huļigāns, gaidam kas parādīsies tirgū.


Ilgi nebija jāgaida. Saņēmu ziņu, ka parādijies sarkans S2 par labu ciparu, bet drīz ir jāmaina zobene un ir troksnis iekš transaxle, kas savieno motoru ar kārbu. Vācijā tas viss maksātu samērā dārgi un cilvēks izdomāja nečakarēties. Diezgan operatīvi auto tika apskatīts un secināts, ka ir ņemams. Pats arī bez problēmām atbrauca no Štutgartes līdz Rīgai. Pirmie iespaidi bija labi - dinamika laba, griezīte smuka viesos apgriezienos, sēdpozīcija ļoti zema un sportiska (nevis kā E30...), bet darbs būs jāiegulda gan pie tehniskā, gan vizuālā. Gribu pieminēt, ka šis ir Šveices tirgus modelis. Atšķirības - kaut kāds mēsls pie ieplūdes, kas teorētiski samazina motora troksni un čehols ātrumkārbai Pilnīgs sviests manuprāt. Harley Davidson vispār ir legāli pie viņiem?

Vācijā


Neliels inspection. Te arī kaut kāds kreisais aizmugurējais buferis bez rubber strip. Tas pirmais tikai izmests miskastē un uzsūtīts oriģinālais.



Un darbi varēja sākties. Pirmkārt jau motors. Zobene ar ūdenssūkni jāmaina jebkurā gadījumā, kaut kādi puņķi arī ir. Finālā tika izlemts celt ārā motoru un pilnībā atjaunot, lai pēcāk var droši dot redlainā. Ar detaļām gāja diezgan raiti un cenas normālas. Visas blīves un blīvslēgus varēja nopirkt divos komlektos (augša/apakša), nevis lasīt pa vienai. Standarta procedūras pie bloka, galvas, sajūga. Agregāti ap motoru ko varēja restaurēja, ko nē to jaunu. Pie dīlera pa dārgo neko nenācās pirkt. Jā, starp citu, šim auto ir liela tilpuma 3.0, 4 cilindru motors, kas attīsta 211zs. Rezultāts ļoti labs un skaists. Paldies Riddler par milzīgo ieguldīto darbu.




















Paralēli auto tika pārkrāsots. Buktes bija padaudz, toties ar rūsu šiem auto viss labi jau no rūpnīcas un tās nav vai ir ļoti maz. Rezultāts lielisks! Diski arī ieguva svaigu izskatu. Paldies Black_russian un komandai par darbu!











Krāsa









Braucam pēc sirsniņas




Pie auto salikšanas tas saņēma standarta sīkumus, ko maina pēc auto krāsošanas. Dažādas gumijas, badge (šis gan bija dārgi - 100eur), priekšējo stiklu, pagrieziena stikliņus u.c. sīkumus.






Vēl gribētos pieminēt iepriekš minēto transaxle. Standarta nolietojums, kā arī iekšējie gultņi beidz savu dzīvi. Nepatīkams troksnis konkrētos rpm. Diezga liela ķēpa un uzņemšanās lai atjaunotu (Vācijā droši vien piedāvātu pirkt jaunu), taču arī to izdevās kvalitatīvi atjaunot (paldies Riddler).



Vēl pie tehniskām lietām var pieminēt jaunas bremzes un šķidrumu, dažādas bukses piekarē, restaurētu stūres reiku, kulises bukses. Jā, parasta parādība uz 944 ir izļurkāta kulise. Kā nekā kārba aizmugurē. Ļurkājas uz nebēdu, bet nu kā jaunam auto


Salonā nekas īpašs. Kā jau vecam auto - ieplaisājis panelis, saplīsis dermantīns sēdekļa sānturei, nolietota stūre un ātrumkloķis. Tas viss tika pārvilkts. Īpašs prieks par sēdekļa sānturi. Jaunais gabals izskatās 100% tieši tāpat kā uz citām sēdekļa daļām, lai arī starpība 25 gadi. Super! Piedevām atklājās, ka vecie skaļruņi ir pilnīgi sabiruši. arī tie tika aizstāti.








Šeit interesanta bilde. Pa kreisi BMW E24 635 oriģinālais skaļrunis un pa labi Porsche...



Varētu domāt, ka viss izdarīts un nu tik būs, bet še tev bija... Bija grūti uztaisīt savirzi, jo atklājās lufte priekšējos amortizatoros. Šeit gan sākās nedaudz pain in the pakaļa. S2 modelim ir savi statnē iepresēti amortizatori. Arī atsperes savas. Ilgi lauzīju galvu kādu ceļu iet un ekonomiski pamatotākais risinājums bija uzlikt jaunus coiloverus (paldies Psih_arno!). Nu varēja uztaisīt savirzi. Jaunas riepas, protams, no Mriepām.



Te vēl ar vecajām bremzēm, toties viss tīrs un smuks



Pēc auto salikšanas un pirmajiem kilometriem izleca šādi tādi sīkumiņi, bet motora piebraukšanas laikā visi tika novērsti. Pēc tam vēlreiz nomainīta eļļa. Bardahl

Šādi tādi combo:












Dažās bildēs ir uz R18 996 turbo diskiem. Izskatās labi, bet tomēr nedaudz pa smagnēju manuprāt.









100eur




Šādā rakursā




šādas tādas aktivitātes:













Šobrīd varu teikt, ka auto ir gatavs un ļoti patīk. Gan vizuāli, gan gaitas ziņā. Viņš nepretendē uz low mileage celkas statusu kuru ir jātur zem pārvalka un jāskatās kā aug cena, toties tas ir tehiski lielisks, vizuāli kā jauns, vasarā ikdienā lietojams un uzticams youngtimers. Viņš nav kluss un nopakots kā jaunie auto, salonā ir jūtamas nelielas vibrācijas. Sajūtas, kā man teica viens cilvēks, ir nedaudz agrotehniskas, bet tas arī ir tas foršais šajos burvīgajos 80/90to auto

Diemžēl šis pavasaris izmainīja situāciju. Uzpeldēja 996 turbo no kura nevarēja atteikties, līdz ar to no šī jaukā 944 S2 ir jāatsakās. Cena ir 17.5k eur. Argumentējot var pakaulēties, bet ir jāpatur prātā, ka otra šāda 944 tirgū nav.
















Paldies par uzmanību!