Online

Pašreiz BMWPower skatas 26 viesi un 11 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Detailing padomi IronX

Pievienota: 14. Feb 2014, 13:05
Atjaunota: 14. Feb 2014, 14:04

Komentāri (23)

Visas galerijas no lietotāja Wicked


ronX – Līdzeklis ar ko attīrīt virsbūvi no metāla putekļiem, kas ieēdušies krāsā/lakā.

Kas ir tie mistiskie metāla putekļi, kur tie rodas un ko tie nodara virsbūvei?

Dzels putekļu bāze atrodas bremžu uzlikās, neatkarīgi no to ražotāja, šī sastāvdaļa tur ir pietiekamā daudzumā. Dzelzs putekļi izplatās katru reizi kad tiek veikta bremzēšana, un berzes rezultātā pa gaisu aizlido uzkarsis metāla putekļu mākonis, kas pateicoties savai temperatūrai viegli ieēdas lakā. Pirmie, kas cieš no šo putekļu uzlidojuma, ir automašīnas diski, kas ir viegli pamanāms. Uz skaistajiem alumīnija diskiem izveidojas melns uzdegums, kas ar laiku, pat pēc mazgāšanas, paliek dzeltenīgs. Nākošās detaļas, kas cieš no šo neliešu uzlidojuma, ir spārni, sliekšņi un arī aizmugurējais bampers. Bet arī tas nav viss, jo šie putekļi ir viegli un karstā laikā tie lido tik augstu, ka pat nosēžas uz jumta - tur gan lielākā daļa jau ir atdzisusi un skāde nav tik liela.







Cik liela skāde?

Pirmkārt, vizuālais izskats - diski ir melni vai dzelteni, virsbūve paliek viegli dzeltenīga un ielaistākajos gadījumos sāk rūsēt, jo dzelzs daļiņas ir ieēdušās dziļāk krāsā, līdz pat virsbūves metālam. Šie putekļi padara virmsu nelīdzenu, pie kā viegli pieķeras netīrumi.



Kā tikt vaļā no šiem dzelzs putekļiem?

Pastāv dažādi varianti un viens no tiem ir māls Clay Bar. Šim nolūkam izmanto speciālu laku/krāsu tīrīšanai (skūšanai) ražotos mālus, vai arī to aizvietotājus skūšanas blokus PolyShave Block. Ar šo metodi dzels tiek noskūts no virsmas un tādā veidā var atbrīvoties no lielākās daļas pulvera, bet dziļākās daļiņas paliks neskartas. Kā vēl vienu mīnusu var minēt to, ka dzelzs daļiņas, kas tiek noskūtas procesa laikā, var saskrāpēt laku, kā rezultāta rodas mikroskrapējumi.





Otra iespēja ir izmantot skābi (oxalic acid). Šīs metodes trūkums ir tas, ka pastāv iespēja sabojāt laku padarot to miglainu un, protams, skābe ir bīstama veselībai.

Trešais veids ir izmantot IronX, kas ir ph neitrāls un stingri reaģē tikai šķīdinot to ar dzelzi.
IronX satur specifiskas ķimikālijas, kas reaģējot ar dzelzi atver krāsas poras, lai atbrīvotu dzelzs partikulas un, lai neitralizētu kodīgās sastāvdaļas, kas jau iestrādājušās krāsā. IronX aerosols ir caurspīdīgs šķidrums. Kad formula sāk iedarboties, līdzeklis ieņem purpura/sārtu nokrāsu. Šī krāsa norāda, ka IronX Cleaner veido saikni ar iestrādāto dzelzi un maina tā stāvokli par ūdens nenoturīgu šķidrumu, ko ir viegli nomazgāt. IronX var izmantot arī ar māliem un skuvekļiem. Priekš diskiem, kur ir uzkrājies biezāks dzelzs putekļu slānis, ir piejams IronX arī želejas veidā.








Kā pasargāt auto no šiem dzelzs putekļiem?

Ir gandrīz neiespējami novērst šo putekļu pielipšanu pie virsmas, bet ir pierādīts ka ar dažādiem pārklājumiem, kam ir hidrofobisks efekts, piemēram, keramsiko pārklājumu Cquartz, to ir iespējams mazināt. Par keramieskiem pārklājumiem gan citreiz...

Links uz darbu ko esmu paveicis BMW 1M detailing:
http://www.bmwpower.lv/member_gallery.php?gal_id=8314

Spied "Play", lai skatītos video!


www.carcare.lv