Online

Pašreiz BMWPower skatas 49 viesi un 14 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



(1.sezona): Uzlabojam , tobiš remontējam e21 323

Pievienota: 31. Oct 2005, 22:11
Atjaunota: 20. May 2009, 16:52

Komentāri (103)

Visas galerijas no lietotāja Puce


Šajā galerijā varēs mēģināt pavērot e21 323 renovācijas procesam. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
14.02.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
... lieta bija vakarā, nebija ko darīt šajā sakarā ... Ko lai dara Valentīn dienā? Protams, ka uz garāžu! Nu labi, tikai drusciņ.. Sākam jaukt laukā auto, lai to varētu vest pie metinātāja ielāpu likšanai. Pēdējā "veselā" bilde.

Haubi nost!

Atvienojam vadus, šļaukas, radiatoru, atskrūvējam kardānu, kārbas stiprinājumus utt. un esam gatavi pieāķēt motoru, lai to varētu vilkt laukā.

Tā kā darīju to viens, tad ļoti labi noderēja domkrats (trenažier veidīgais). Laiku pa laiciņam ar to piepacēlu motoru un kārbu, lai tie vieglāk varētu izlīst brīvībā. Klucis jau pusceļā uz izeju.

Komplekts patiesam BMW pazinējam veiksmīgi un bez starpgadījumiem ir jau pametis uz mūžiem savas mājvietas.

Lai neapsaldētos, tas tiek nolikts uz "eiro" paletes.

Varam redzēt, ka kāds jau ir nodarbojies ar tjūningu un bloks kādreiz ir bijis maigi zaļā krāsā.

Spriedze uz atsperēm ir zudusi. Uz dažiem mēnešiem...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
16.02.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Turpinot gatavot metināšanai tika jaukts salons. Aprobežojos ar beņķu (ar lāčādas pārvalkiem) paklāju un aizmugurējo dekoratīvo paneļu noņemšanu. Pagaidām negribu līst klāt panelim, jo vēlos tam noskaņoties, lai varu pēcāk savākt to arī kopā. Priekša ar skaņas izolāciju, kas droši vien būs daļēji jāmaina un jāpapildina.

Aizmugure ar skaņas izolāciju.

Ja kāds ir aizmirsis, tad 2000.gadā 4.aprīlis bija tieši otrdien!

Pēc skaņas izolācijas noņemšanas varam konstatēt, ka grīdas stāvoklis ir laps (caurumu nav). Sliktāks stāvoklis ir stūros pie arkām, kurus vajadzētu atkārtoti kvalitatīvi pārmetināt.

Kopskats

Tas pac attiecas uz e21 slimību "caškām". Vēl interesanta lieta ir kur degvielas truba ir novietota.. interesanti, kas notiekas kreša gadījumā...?

Pie reizes noņēmu arī BBS spoileri. Arī zem tā nekā traģiska neatradu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
18.02.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tā kā motors nebūs vienkāršs, bet turbo, tad pirms kaut kādi metināšanas vai krāsošanas darbi tiek veikti, vajag samērīt kā un kur turbīna stāvēs un kas būtu vēl vajadzīgs, lai vēlāk neradītu liekas problēmas. Līdz ar to tika no šrota aizņemts m20 bloks, kas tiks izmantots priekš mērīšanas. Šeit var redzēt, ka ir pieskrūvētas motora balsta ķepas un uzlikts kartera vāks no e34, lai saprastu, vai tas derēs uz e21.

Bloks iecelts iekšā un no apakšas nostiprināts ar dēlīšiem, lai nekustās. Smukais karteris man par prieku der.

Uzliku galvu un sāku mērīt turbo kolektoru no sava ex e34 un diemžēl nākas secināt, ka tas ir par lielu un izmantot to nevarēs... :-( Līdz ar to tas tiek izlikts uz pārdošanu.. 100Ls.

Jau pagājušo gadu man ienāca doma prātā, ka varētu izplūdes kolektoru uztaisīt no otrādāk apgrieztiem oriģinālajiem kolektoriem. Šeit ir redzamas dažas sagataves, bet ļoti iespējams, ka arī šāds variants īpaši nederēs, jo turbīna dursies motora pārsegā.. Bet tas vēl nav "zvanīts". Redzēsim ko kāds metinātājs pateiks.

Pie reizes piemērīju galvas vāku, lai novērtētu, kā tas varētu izskatīties. ;-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
21.02.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Šovakar veicām dažus jaukšanas un mērīšanas darbus. Tika noņemts priekšējais dzelzs spoileris un izņemta priekšējā optika.

Uz temp bloka uzlikts ūdenssūknis, lai var nomērīt vai varēs iebāzt vēl vienu radiatoru. Vietas maz bet otrs radiators lien bez problēmām. Tikai tajā šķirbā vairs termomufti vai elektrisko ventilatoru neiebāzt. Man par prieku nekādi graizīšanas/metināšanas darbi nebūs jāveic. Paskaidrošu, ka otrs radiators tiks izmantots ūdens dzesēšanai, kurā peldēsies starpdzesētājs.

Tika izjaukts elektriskais ventilators un tiks skaidrībā, kas jāizdara, lai varētu iebāzt to radiatoriem priekšā. Pie reizes būs pa kādu centimetru jāsaīsina ventilatora lāpstiņas, lai viss tas normāli bez aizķeršanās strādātu. Tika arī nomērīts, vai tas ventilators līdīs starp dekoratīvo paneli.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
24.02.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Šodien auto tika nogādāts pie metinātāja. Auto tiek transportēts prom... :-(

Sen garāža nav bijusi "tukša" un "vientuļa".

Beha veiksmīgi un žigli nogādāta pie metinātāja un noņemta no auto evakuatora platformas.

Metināšanas darbi sāksies marta pirmajā nedēļā (es ceru). Jāsametina kritiskās vietas virsbūvei. Jāuzmetina izplūdes kolektora pāreja uz turbīnu. Jāuztaisa ķepiņas eļļas un parastajam radiatoram. Jānoskrūvē vēl dažas lietas.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
11.03.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Diemžēl ar vietu uz kuru vedu metināt nekas nesanāca. Acis darba izbijās, rokas arī darba izbijās.. Līdz ar to tika aiztransportēts uz to vietu, kurā tiešām nodarbojas ar metināšanu un krāsošanu, nevis plaša profila remontdarbiem. Bet lai vai kā tomēr labums tika gūts arī šajā vietā. Tika noskrūvētas visas lietas, kurām viss ērtāk ir piekļūt izmantojot pacēlāju. /Bākas, reduktors, pusasis, kardāns, bremžu un degvielas trubiņas un citi sīkumi

Atvieglinātā pakaļa

Jaunais novietojums

Darbs metinātājam garantēts! Daudz rūsas bet tā vairāk izskatās virspusēja. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
01.04.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beidzot ledus ir sakustējies un tas nav nekāds 1.aprīļa joks. Mans e21 beidzot nu jau pat negaidīti ir sākts metināt. Man par to liels prieks. Solījās sataisīt jau nākamnedēļ, bet man domāt, ka paies pāris nedēļas. Šāds, miglā tīts tas pavērās manam skatam. "Milga" ir no tā ka Batch tika krāsota motortelpa. Toksikomāni justos kā paradīzē.

Vienā pusē "liekie" vecā sliekšņa fragmenti jau ir izgriezti. No iekšas skats diezgan svaigs.


Tika atrasti caurumi, tur kur to "nebija" iepriekš.

Jaunais slieksnis piemērīts un ir gatavs klāt metināšanai.

Fotoreportāžas no metināšanas vietas turpināsies līdz laimīgām beigām.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
08.04.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Metināšana turpinās pilnā sparā

Aizmetināta vieta, kur laikam benzīns galīgi garām tecēja..

Drusku tika piestrādāts arī pie arkas. Cerams, ka "brūnais" tiks no turienes izdzīts līdz behas mūža beigām, kas cerams, nebūs īss..

Neliels kopskats uz punci.

Nākamnedēļ auto ir jābūt atpakaļ garāžā, lai var ķerties pie piekares ķidāšanas.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
12.04.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nākamā nedēļa ir pienākusi un auto tiešām ir jau atpakaļ garāžā. Sametināts visā visumā kaut kas ir, lai gan par kvalitāti varētu tā kā strīdēties. Bet tā kā ir doma, ka krāsots tiks tur pat, tad visas lažas, kas man nepatiks tiks tur arī pārmetinātas. Dažas bildītes ieskatam





Grabažnieks

Velkamais āķis pa jaunam piemetināts

Tagad varam ķerties pie piekares ķidāšanas/upgreida kā arī bremžu efektivitātes uzlabošanas.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
13.04.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vienu mīļu vakaru pakaļējā piekare tika nojaukta. Divu iemeslu pēc: 1. Lai piemērītu piekari no e30; 2. Enivej, no buksēm tur maz kas ir palicis pāri; Mīts par to ka varētu pa tiešo derēt tilts no e30 ir iznīcināts! e30 tas ir kādus 3cm platāks. Var jau protams, pārtaisīt, bet vai tas būs tā vērts, jo tas tāpat neatrisinās problēmu ar pašvakām bremzēm aizmugurē. Būs jāmeklē cits risinājums. Amīši ar atsperēm noņemti

Tās vietas, kurām metināšanas laikā nevarēja piekļūt būs jāapstrādā pašam


e21 vs. e30

Ohne (bez) piekares, bet ar "ūsām"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
12.05.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Viss notiek, viss turpinās! Pirms pāris nedēļām tika aizgādāta līdz ww pakaļējā piekare. Tur tā tika paša mazajām, vārgajām rociņām notīrīta ar smilšu strūklu, kas aizņēma ne vairāk ne mazāk kā 6st. Divu nedēļu laikā ww atrada laiku to nogruntēt un nokrāsot. Izskatās lieliski! Vērtējiet paši. Stupicas un tie tur, kur riteņskrūves skrūvē

Visādi sīkumi

Mega tilts ar vēsturi

Anti rollis un plaukti

Vēl pa šo laiku, tika no "tanku" gumijas uztaisītas lielās aizmugurējās bukses. Tās spraugas gar malām speciāli atstātas, jo gumija ir ļoti cieta un tomēr ir nepieciešama kaut kāda kustība šajās buksēs. Netaisos piedalīties šosejā pa apli. ;-) Vēl pie reizes tika nomainītas plaukta bukses. Nebija it kā vajadzības, bet labāk lai arī tur ir svaigi gumijas izstrādājumi.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
17.05.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Šonedēļ esmu ķēries pie atpakaļ likšanas darbiem. Notīrīju neapstrādātās vietas, ieziedu ar rūsas pārveidotāju un ieberzu ar kaut kādu aizsargsmāķi. Pie reizes piemērīju arī pakaļējo tiltu.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
16.06.2005
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pēc ilgas dīkstāves, kas bija saistīta ar dažādu detaļu meklēšanu un uzfrišināšanu, darbi pie mazuļa ir atsākušies ar pilnu sparu, ko noteikti izjauks nākamās nedēļas notikumi. Šovakar saliku kopā pakaļējo piekari. Jaunas rokas bremžu trosītes, rocenes bremžu loki, bremžu remonta komplekts (atsperītes).

Vecās atsperes pagaidām nedaudz apgraizīju lai nebūtu tādas mega augstas. Amīši ar vēl vecie bremžu diski tā pat. Visas šīs lietas tiks nomainītas, tad kad auto būs jau braucams.

Beigās auto garāžā tika iestumts ar pakaļu pa priekšu, lai var ķerties klāt motora būšanām. Priekšējo piekari taisīšu, tad kad būs gatavs ieplūdes un izplūdes kolektors.

********************************************
Turpmākie atinstalēšanas darbi (varbūt):
* Panelis;
* Pārējās dekoratīvās salona uzlikas (durvis, griesti);
Turpmākie remontdarbi:
* Liekam jaunas bremžu un degvielas trubiņas;
* Pie reizes domājam par kaut kādu bremžu upgrade;
* Jāuztaisa izplūdes kolektors;
* Jāuztaisa ieplūdes kolektors priekš A to W IC;
Turpinājums šeit: http://www.bmwpower.lv/my.php?op=gallery&na...Puce&pid=862