Online

Pašreiz BMWPower skatas 21 viesi un 6 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Kaut kur redzēta E21 atdzimšana

Pievienota: 02. Jun 2011, 20:53
Atjaunota: 17. Dec 2012, 22:51

Komentāri (124)

Visas galerijas no lietotāja Android


Lai arī burnout.lv šī auto dzīvesstāsts tiek atspoguļots jau no tā iegādes brīža, tomēr ne visi šejienieši apmeklē burnout.lv, un šī auto stāsts varētu būt interesants.
Tātad kādā no aukstajiem janvāra vakariem man piezvanīja mans bērnības draugs Andrejs un teica, ka ir interesanta ideja. Nākamajā dienā aizbraucu pie viņa ciemos un viņš par to pastāstīja. Tātad ss.lv bija sludinājums, ka tiek tirgots e21 323i. Auto visiem labi zināms - kādreiz piederējis Edzulim, kurš auto bija savedis labā kārtībā un par to rūpējies.
Pēc tam auto bija nonācis lietotāja E-D-G-A-R-S īpašumā, taču viņš par auto diemžēl tā nerūpējās - auto dabūjis gan ziemu izjust, gan arī pēcāk noķēris priekšā braucošā auto piekabes āķi, un pēc tam ticis nosviests pagalmā zem klajas debess, kur nostāvējis diezgan ilgu laiku.
Sludinājumā bija teikts, ka auto pirms avārijas bijis ideālā stāvoklī.
Kopā ar Andreju izdomājām, ka varētu būt interesants projektiņš, ar ko paķimerēties pa week-end'iem.
Nolēmām aizbraukt paskatīties. Auto atradās Ozolniekos, kādas privātmājas pagalmā, ierakts kupenā. Apskatot auto bijām nedaudz vīlušies - stāvoklis ne tuvu nebija labs - pēc pirmā skatiena bija skaidrs, ka auto vajadzīga pilna pārkrāsošana, un vietām arī metināšana. Tāpat arī auto bija nozagti 2 riteņi - atlikuši tikai 2 Alpina style R15.
Apspriedāmies, un nolēmām, ka šis auto ir pelnījis atdzimt un iegūt otro jaunību. Vienojāmies ar Edgaru par cenu, sarunājām evakuatoru, un tāds nu tas auto tika atvests mums.






Uz bildēšanas brīdi Andrejs jau bija paspējis nedaudz izjaukt purnu.


Te kopā ar manu bijušo e30 335i - neilgi pirms tas aizbrauca pie jaunā īpašnieka uz Austriju (Paldies Bimmer)



Jau sākumā bija skaidrs, ka šis nebūs nekāds mazbudžeta projekts - investīcijas būs nepieciešamas diezgan nopietnas, taču, būvējot divatā, to tomēr vieglāk pavilkt, un arī skrūvēt kopā jautrāk. Tā nu sākām pa brīvdienām auto jaukt laukā - līdz plikai bundžai. Kopumā tika nolemts auto agriezt tādā stāvoklī un izskatā, kādā tas atstāja rūpnīcu tālajā 1979. gada janvārī. Krāsu arī izvēlējāmies oriģinālo zaļo metāliku nevis arctic metallic, kā bija nokrāsojis Edzulis (kaut gan jāsaka, ka sudrabota izskatījās ļoti labi).



Zem tepiķa vietām ieraudzījām autiņa grīdu, vietām - garažas grīdu. Lai gan, jāsaka, auto bija krietni mazāk ruslana izgrauzts nekā mans bijušais e30 335i, kad to sāku taisīt 2004. gadā.








OEM vibroizolācija nāca nost visai labi, taču Edzulis, instalējot mūziku, bija pacenties nolipināt autiņu arī ar bituma lentu - tā, maita, galīgi negribēja nākt nost - ne aukstā veidā, ne sildot. Edzuļa padarītais (un arī viņš pats) darba procesā tika pieminēts kopā ar mātes vārdiem.
Pēc lielumu nokasīšanas visu salona iekšpusi mazgājām ar benzīnu - tas labi (vai nepārāk labi) šķīdināja bituma lentas paliekas.









Pēdējais akords izjaukšanā - elektrības vadu demontāža.



No apakšas kasījām/mazgājām nost grubuli, kurš no vecuma bija kļuvis par kaut kādu piekaltušiem dubļiem līdzīgu masu - lielums nāca nost viegli.



Vot ar nomazgāšanu līdz pavisam tīram stāvoklim bija jāpamokās - arī ar otu, benzīnu, mātes vārdiem un vakaros sāpošu galvu.








Te jau motors laukā, piekare nolasīta, bundža praktiski plika.





Arī motoram bija kāds uzbrucis ar tūninga baloniņu - daudzas detaļas bija nokrāsotas sarkanas - noteikti, ka tas dos klāt dažus zirgspēkus...vai cm.

Piekari visu demontējām - daļas tiks smilšstrūklotas un pulverkrāsotas, būs jaunas visas bukses, lodbalsti, bremžu diski/kluči, troses utt.

Jaucot tika sastādīts arī nopērkamo detaļu saraksts - sanāca ap 50 pozīcijām. Daudz ko dabūjām lietotu - nācās braukt uz Aloju sirojumā - dabūjām visu kaut ko, par to kopā samaksājot 55Ls.



Pārsteidza, ka vairumu detaļu var pasūtīt arī jaunas - tikai daudz kas maksā kosmosu
Lai nu kā, bet daudz ko vajadzēja pasūtīt arī jaunu - piemēram, radiatoru, priekšas "televizora" daļas utt.
Par cik vadītāja sēdeklim pārvalks arī bija saplīsis, pasūtījām oriģinālo audumu (dermantīns) - atnāca vesels rullis - pašlaik pie šuvēja uz pāršūšanu ir atdoti abi priekšējie ķebli. Pakaļējais bija labs, tāpēc tas netiks pāršūts.
Pasūtījām arī jaunu oriģinālo griestu apšuvumu, jo esošais bija no vecuma palicis par pergamentam līdzīgu veidojumu, kas, ņemot nost, vietām sadalījās.

Lai auto nepaliktu galīgi nestumjams, sarunājām ar vienu bmwpower.lv jūzeri, ka no viņa aizņemamies piekares detaļas - pēc auto pārkrāsošanas un oriģinālās piekares salikšanas atdosim atpakaļ.

Tā nu auto marta beigās tika uzstumts uz evakuatora un devās pie krāsotāja.
Krāsotāja darba kvalitāti bijām redzējuši - Andreja načaļnieks aka priekšnieks pie tā paša krāsotāja bija restaurējis 1969 gada Lancia Fulvia - kvalitāte bija tuva perfektai.

Kad 12.04. apciemoju krāsotāju, e21 tika metināts purns, turklāt visas virsbūves šuves bija notīrītas līdz metālam un apstrādātas ar speciālo ruslanu padzenošo skābi.









Pēc tam kādu laiku nebija nekādu īpašu jaunumu - auto tika sašpaktelēts un atstāts uz dažām nedēļām - lai špaktele sasēstos pirms slīpēšanas.

Un vakar, tb 1.06. auto tika atvests atpakaļ - tipa gatavs.
Pa gabalu (>10m) izskatījās labi - apmēram šitā





Pieejot tuvāk bijām šokā - meistars aizmirsis darbam pievienot kvalitāti - visur kasjaki - praktiski neviena detaļa nav bez kasjaka. Turklāt kasjaki visās fāzēs - gan metināšanas fāzē, gan sagatavošanas, gan arī krāsošanas/lakošanas fāzē:
1. purns sanācis šķībs - restes nestājas vietā;
2. daudz kur špaktele pārslīpēta - pret gaismu labi redz iesēdumus, bedres, utt. Stūrīši, kantītes - viss slikti. Tas pats arī salona iekšpusē - bundža tika krāsota no gan no ārpuses gan iekšpuses - arī dafiga visādu kasjaku, ņedoģelku utt.
3. Krāsošanas kvalitāte vēl salīdzinoši ciešama - kaut gan daudz arī kasjaku krāsā/lakā.
Kopumā viss slikti.
Šodien meistars atbrauca runāties - tika parādīti visi kasjaki, kas un ko un kā. Izrādās taisījis ir cits meistars, jo mūsējais bija aizņemts citos darbos.
Sarunājām, ka rīt auto dodas atpakaļ uz pārtaisīšanu - tieši pirms krāsošanas vēl nokontrolēsim kvalitāti lai viss ir izdarīts/sataisīts līdz ideālai kvalitātei - auto tiek restaurēts nevis sačubināts uz pārdošanu, tāpēc kvalitātes kontrole būs stingra.
Tā lūk... sanāca aplauziens, un meistariem DDM. Ceram, ka pēc darba pārtaisīšanas būs viss kā nākas, jo darbu nepieņemsim kāmēr nebūs viss perfekti.

Turpinājums sekos.....

Neliels update.
Auto ir atgriezies no atkārtotas krāsošanas - tagad viss puslīdz ok - ir pāris sīki, pavisam sīki defekti - bet tos novērsīs jau pēc auto salikšanas.
Tātad 26.08.2011. auto agriezās.
Pāris bildes









Kārtējais update klāt.
Nebija laika pieķerties šim auto - bija daudz darāmā ar citiem auto, bet nu beidzot viena 6diena tika izbrīvēta, un sākām pamazām salikšanas darbus.
Nolēmām, ka loģiski būtu sākt ar vadu salikšanu vietā. Kopumā visi vadi labā stāvoklī, izolācija nav bojāta, bez plaisām. Nolikvidējām visus nestandarta vadus - signalizācijas paliekas un "tūningu", kura gan paldiesdievam nebija daudz.
Sākumā izritinājām pravodku uz grīdas visā garumā.

Tad nolobījām veco pārtinumu - auduma lentu. Tā bija palikusi trausla, un līdz ar to arī viegli nāca nost.
Kad vecā lenta nost, sākam visu pravodku smuki pārtīt ar speciālo mīksto auduma lentu.

Darbs diezgan piņķerīgs, bet mirstama kaite nav. Stundas laikā viss pārtīts.. nu gandrīz viss, izrādījās, ka ar 3 rullīšiem bišku par īsu...
Katrā ziņā pārtinām visu pravodkas daļu, kas dzīvo salonā/bagažniekā, un līdz drošinātāju kastes. Motortelpas pravodku tuvākajās dienās arī datīsim un skatīsim jamo salikt vietā.


Kāmēr es bakstījos ar pravodku salonā, tikmēr otrs Andrejs izmazgāja pakaļējos lukturus, izžāvēja un salika vietā. Pie reizes arī plastmasu starp lampām uzlikām - pagaidām vēl tikai skata pēc, jo vajadzīgie klipši pašlaik brauc no noliktavas pie mums.

Lukturi izskatās kā jauni.

Vēl sasūtījām šādus tādus sīkumus lūkas mehānismam - lai arī lielāko daļu tā mehānisma redzēt nevarēs, tomēr aprūsējušas detaļas šajā auto neatgriezīsies. Bleķa daļas tiks notīrītas un pārkrāsotas, plastmasas vadīklas un skrūvītes būs jaunas.
Pamazām sākam arī šķirot detaļu kalnu, lai savāktu visu, kas jāstrūklo/jākrāso.
Ja kāds var palīdzēt ar piekares detaļu strūklošanu/pulverkrāsošanu, lūdzu PM.

Ņemot vērā, ka tagad ārā laiks ir :fubla: un tāds būs vēl ~8 mēnešus, ceru ka būs vairāk laika, ko veltīt šim auto.


Neliels update.
Apmēram gadu projekts palika novārtā - laika trūkums un tā.
Tagad apstākļi piespieda autiņu salikt vismaz tik daudz, lai var pārcelt uz citu pagaidu mājvietu līdz pavasarim.
Kopumā pēdējā laikā sadarīts apmēram sekojošais:
1. Nostrūklota piekare
2. saliktas jaunas bukses
3. iegādāta jauna oem reika, jaunas oem priekšējās sviras
4. pāršūti priekšējie sēdekļi un griesti (paldies šuvējam)
5. notīrīta un nopūsta ar grubuli apakša
6. salikta piekare
7. salikti stiklu pacēlāji durvīs - pēc cinkošanas izskatās labāk kā jauni.

Pāris bildes ieskatam:

















Priekšējo amju stoikas, reikas stiprinājums, kardāns, reduktors un vēl dažas detaļas tiks strūklotas pavasarī.
Pagaidām līdz pavasarim viss tiks noglabāts kādā garažā, pēc tam atsāksim projektu. Mērķis ir vasaras sākumā tikt līdz CSDD uz apskati.