Vasaras sprinta 3. posms - Biķernieki

Pievienota: 31. Jul 2010, 14:23

Komentāri (6)

Visas galerijas no lietotāja gt99


19. jūnijā vasaras sprinta čempionāta dalībnieki ciemojās Biķerniekos. Šī bija jau trešā vizīte šinī trasē, un var teikt, ka ir iedibinājusies tradīcija. Vēl neviena VS sacensība nav iztikusi bez lietus klātbūtnes. Dīvaini, jo šosejas braucēji lietus sacīksti Biķerniekos nav aizvadījuši jau kādus gadus trīs vismaz. Protams, lietus ieviesa savas korekcijas arī spēku samēros. Bez lietus slikiem šajās sacīkstēs uz augstiem rezultātiem varēja necerēt. Biķernieku konfigurācija iekļāva sevī gan daļu lielās trases, gan daļu kartingtrases.



Lielajā 2500+ klasē pie savas pirmās uzvaras vasaras sprintos šajās sacensībās tika Uģis Geide ar Mitsubishi Lancer Evo. Tieši Biķerniekos Uģis parasti ir sasniedzis savus augstākos rezultātus. Bet, vai tas ir dēļ trases vai dēļ slapjā seguma, varēs pateikt tikai pēc tam, kad Biķerniekos tiks aizvadīts kāds sausais posms. Ātrākie laiki abos braucienos un pelnīta uzvara.


Kausu par otro vietu saņēma Mareks Štolcermanis ar Nissan 350Z. Marekam noteikti bija īpaši grūti savaldīt savu auto Biķernieku trases līkumos, jo viņa pilotētais aizmugures piedziņas Nissan ir viens no jaudīgākajiem automobiļiem vasaras sprintā. Labi ka Biķernieku trasē ir arī garas taisnes. Mareks turpina rādīt stabilu sniegumu šogad un ir vienīgais lielās klases braucējs, kas stāvējis uz goda pjedestāla visos trīs šīgada posmos. ~16 sekunžu atpalicība no Uģa Geides.


Trīs sekundes Marekam finišā zaudēja trešās vietas ieguvējs Andris Slava ar Mitsubishi Lancer Evo. Šajā posmā atkal Lancer Evo bija parāki par Imprezām. Tiesa šajā posmā startēja pārsteidzoši maz Subaru markas automobiļu, tikai četri starp kuriem divi Street ieskaites pārstāvji.


Vidējā 2500 klasē uzvarēja tas, kam bija jāuzvar - Mareks Matvejevs ar Opel Corsa GSI. Viņš slapjajā Biķernieku trasē jutās kā zivs ūdenī. Un otrais ātrākais rezultāts absolūti to tikai apliecina. Konkurentiem vien atlika noskatīties un cīnīties par atlikušajām vietām.


Lieliskus rezultātus sasniedza ar Renault Clio startējušie jaunieši. Otrā vieta Ģirtam Vītiņam, bet trešā Atim Līcim. Trešais Clio braucējs Valters Liepiņš palika piektais. Šī ir pirmā reizi abiem jauniešiem, kad viņi kāpa uz goda pjedestāla, jo pirmajos divos posmos ieņemtas vietas uzreiz aiz pirmā trijnieka.


Šis Clio ir manīts vasaras, ziemas un supersprintos. Varētu būt, ka tieši vasaras sprintam šis auto ir vismazāk piemērots. Bet, kā redzam, tas neliedz Valmieras jaunajiem talantiem uzrādīt teicamus rezultātus.


Šajās sacensībās 1800 klasē piedalījās pagājušā gada čempions Ģirts Daugaviņš. Lai gan šogad viņš esot pievērsies šosejas sacensībām Super1600 klasē, tomēr vasaras sprinta čempionāta Biķernieku posmos Ģirts solīja piedalīties. Interesantākais bija pirmais brauciens, kad mazās klases līderi kā pirmie devās trasē. Vēl piecas minūtes pirms starta Biķernieku trase bija pussausa, tomēr tiklīdz pirmie trīs dalībnieki nostājās uz starta, tā sāka līt intensīvs lietus. Tā Ģirts Daugaviņš paliela lietus laikā nobrauca pirmo braucienu ar sausajiem šosejas slikiem uz priekšējās ass. Bet tas netraucēja viņam uzrādīt pirmā brauciena labāko laiku 1800 klasē.


Un tas notika tādēļ, ka arī otrās vietas ieguvējs, šīs sezonas līderis kopvērtējuma Jānis Skujiņš trasē pirmajā braucienā devās ar sausā laika riepām Toyo R888. Abos braucienos Jānis zaudēja Ģirtam ~1,5 sekundes. No kopvērtējuma viedokļa skatoties gan Jānim nebija par ko skumt. Pateicoties tam, ka Ģirtam Daugaviņam nav sezonas licences, Jānis arī šajā posmā ir ieguvis maksimālos iespējamos punktus kopvērtējumā (trīs uzvaras trīs sacīkstēs ir teicams rezultāts cīņā par čempiontitulu).


Trešajā vietā ierindojās braucējs un automobilis, kas vasaras sprintos kādu brīdi nebija manīts. Šogad Agra Jēkabsona Honda Civic trasē izskatījās ļoti ātra, tādēļ gribētos šo auto redzēt vēl kādā VS posmā. Trases malā bija dzirdētas baumas, ka zem motortelpas pārsega šim auto atrodas interesants dzinējs. Kāds zin, kas šim auto ir darīts?


Interesantu „spēļmantiņu” bija sagādājis viens no skatītājiem. Šķiet lielākais man zināmais ātrums, kas tika fiksēts sausajos treniņos starta finiša taisnē pirms bremzēšanas (roters atradās pie izbraukšanas no boksiem) bija 168 km/h. Mazo klašu dalībniekiem gan nācās samierināties ar 130+ km/h ātrumiem. Slapjajās sacensībās ātrumi varētu būt bijuši nedaudz mazāki


Lielākās tehniskās problēmas šajā posmā piedzīvoja šis Golfiņš. Braucēji, kas parasti VS posmos startē ar nacionālas klasēs Golf II , šoreiz uz starta bija izveduši speciāli VS sacensībām gatavotu Golf I GTI. Diemžēl „bērnu slimības” ļāva veikt tikai vienu no četriem braucieniem. Vienā braucienā Golfiņš pat palika stāvot starta finišā taisnē ar gandrīz nokritušu priekšējo riteni. Pārējos divus braucienus šis auto nemaz neveica.

Sezona aizvadīta pusē. Divās klasēs ir noskaidrojušies stabili līderi, toties lielajā klasē sagaidāma aizraujoša cīņa par līderpozīcijām līdz pat pēdējam posmam.

NR. 1 apskats par sacīksti
Spied "Play", lai skatītos video!


Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: „Point Transaction Systems”, „Auto24.lv”, „Baltikums apdrošināšana”, „Fixbox”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”, „iAuto.lv”, „jauniauto.lv”, „nightlife.lv”, „burnout.lv”.