Online

Pašreiz BMWPower skatas 39 viesi un 29 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



BMW Muzejs - Motorsports

Pievienota: 05. Oct 2009, 11:56
Atjaunota: 05. Oct 2009, 14:04

Komentāri (17)

Visas galerijas no lietotāja Duke


Jau agri savā eksistencē BMW pievērsās autosportam. Viens no tā galvenajiem aspektiem bija attīstīt viegla svara būvniecību - gan motocikliem, gan automašīnām, t.sk. ielas.

Jau ar šo veco motociklu 1938. gadā tika ievērots svara jautājums - skat skalu (35kg uz katru stūri - ideāli izsvarots)





Autobūvē tas tika realizēts pirmo reizi izmantojot trubu rāmjus, kurus izgatavoja no magnija nevis dzelzs. Rezultātā BMW konstruktori 1939. gadā izveidoja autorāmi, kurš svēra 32 kg un tika izmantots BMW 328 Roadstors būvniecībā. Attīstībā tika iesaistīts arī Profesors Wunibald Kamm no Štutgartes tehniskās universitātes, kura specialitāte bija aerodinamika. Ar alumīniju pārklātais magnēzija rāmis pārspēja konkurenci, jo viss auto svēra tikai 760kg. Šis bija pirmais auto, kurš spēja attīstīt 230kmh un tas jau 1939. gadā.







Laikam ejot tehnoloģijas tika attīstītas tālāk - ar vien vairāk pārejot uz vieglmetāliem un mākslīgajiem materiāliem



attiecīgi šī ideoloģija tiek izmantota arī 2005. gada BMW M6 rāmja būvniecībā....



Aerodinamikas tuneļi tika izmantoti arī ielas 327/328 būvniecībā...kā šis



Bet protams, vislielāko guvumu no aerodinamikas pedantisma guva autosports, kā rezultātā tika attīstītas dažādākās virsbūves































Bet ne tikai autosports guva labumus no aerodinamikas - tas pats attiecas arī uz motosportu







ievērtējiet tahometru...7k redline:



Un spidometrs...







Taču mazsvara būvniecība un aerodinamika ir tikai divi no trīs faktoriem - pēdējais, kuram gribu pievērsties, ir jauda un motori...

1966. gada BMW M10 motors no 1967. gada Lola BMW.



1974. gada BMW M49 no 1974. gada BMW 3.0 CSL Tourenwagen ar Inline 6, 3499cc tilpumu un 405 Nm pie 7'000RPM. Jauda 430zs pie 8'500rpm.





1976. gada BMW M12/7 no 1976. gada March BMW 762 formula 2 motors, kuru izmantoja līdz 1985. gadam. Inline 4 ar 1999cc, 251 Nm pie 7'500rpm un 315 Zs pie 9'500rpm



1981. gada BMW M12/13 no 1983. gada Brabham BMW BT12 Formulas







1999. gada BMW P75 motors no tā paša gada BMW V12 LMR "Le Mans" auto.





2001. gada BMW P60 B40 motors, kuru izmantoja arī 2005. gada BMW M3 GTR.



2004. gada BMW P54 B20 motors, kuru izmanto e46 Tourenwagen sacīkšu mašīnās - 2 litru motors ar 285 zs pie 8'800 RPM. Grieze - 200Nm pie 7000RPM



2005. gada Formula F1 motors BMW P84/5 ar 930zs pie 18'500 apgriezieniem





Taču jaudīgākie motori tāpat ir šie aviācijas motori, tai skaitā "jet engine"