Online

Pašreiz BMWPower skatas 30 viesi un 16 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



E21 323i projekts nav miris...

Pievienota: 16. Jul 2007, 21:22
Atjaunota: 05. Mar 2009, 19:43

Komentāri (175)

Visas galerijas no lietotāja Phasma


Lai arī cik laiks nebūtu pagājis, kopš pēdējā galerijas apdeita, projekts nav apstājies ne uz mirkli!

2007. gada ziemā auto izskatījās šādi. Noteikti ne savā labākajā formā, taču tas tikai tāpēc, ka visi spēki tika koncentrēti dzinēja forsēšanai.



Sagādāju šādus Shaper 16" 9J diskus ar jaunām Marangoni ZetaLinea 215/40 riepām.



Lūk arī ilgi būvētais megaprojekts "HybridExtreme30", kas tapa uz iepriekšējā "HybridPro27" bāzes.




Ziemā tika sarūpēta Getrag 245 Sport ātrumkārba un stūres pastiprinātāja komplekts. Atjaunots priekšējais tilts un stabilizators.

Dzinējs atkal tika komplektēts ar visām jaunām daļām, blīvslēgiem, blīvēm, šālēm, virzuļu gredzeniem un šoreiz arī galvas skrūvēm.



Sports prasa savu, tādēļ neizpalika arī klasiskie apgreidi. Šo te, pie ~3000 RPM, jūt kā otro elpu.



======================================================================
Diemžēl, salikts un braucams šis aparāts tapa 4 dienas pirms "Battery Drag Meeting 2007". Līdz ar to, tas arī bija pirmais nopietnais testdraivs un abkatkas pēdējie kilometri sakrita ar ceļu uz sacensību norises vietu. Radās neparedzētas problēmas ar čipu saderību, dēļ kā, pārslēdzoties 2. pārnesumā, dzinējs aizlējās ar degvielu. Tā kā ne sīko mugursomu, ne Janeks7 nekādi nevarēju noskriet. Vēl joprojām alkstu pēc MegaSquirt, tikai ieplūde vēl ir izstrādes stadijā, no kā iznākuma ir atkarīga MegaSquirt variācija.
======================================================================

Daži kadri no sacensībām:




Jau labu laiku atpakaļ sāku saņemt "komplimentus" par auto vizuālo stāvokli...nu sāku gādāt detaļas, lai sasniegtu vizuālo perfekciju!

Sāku ar žiletes demontāžu, kā vietā uzstādīju original BBS poliuretāna astīti.
<<<bilde būs vēlāk>>>

Uzlikts sarkanais reflektors standarta melnās redeles vietā, aizmugurē starp lampām. Paldies Pūcem.


Varēšu nomainīt salauzto vēdlodziņa mehānismu.


Pēc profesionālas pārkrāsošanas varēšu atjaunot original motortelpas uzlīmes


Drausmīgi nosēdušās vadītāja puses durvju eņģes un klakšķoša bremzes tapiņa dzina mani izmisumā. Starp citu, arī originalteile. Rīkošos radikāli:



Vērojot lietotāja Riddler galeriju, attapos, ka pats savam E21 pavasarī uzlaboju bremzes...
Rezultātā 4 cilindrīšu Girling suporti, pilnībā atjaunoti ar jaunām gumijiņām un atsperīšu komplektu.






Kopš auto restaurācijas pirmssākumiem lāpījos ar dažādām izpūtēju konfigurācijām. Izpūtēju bikses tika pārtaisītas 3 reizes, orģinālā vidus daļa cieta 4 reizes (ieskaitot bunduļu maiņu un to izņemšanu). Neskarti palika tikai BOSAL nerūsējošā tērauda bunduļi, kuri šobrīd ir pieejami iegādei.
Jau sen neapmierināja cauruļu diametrs, konfigurācija, fabrikas stiprinājumi, izplūdes skaņa un dzinēja "izelpas" raksturs. Beidzot saņēmos un ķēros pie jaunas izplūdes sistēmas projektēšanas.

Pagājušogad bija ienācies lietots un apskādēts Supersprint zirneklis. Šogad tas tika renovēts, jauni flanči un "tūtiņas".


Izmantoju 56mm nerūsējošā tērauda caurules un vidējo bunduļu vietā iemetināti liesmu un atplūsmas slāpētāji. Visas metinājumu šuves apstrādāju ar cinka krāsu, lai neizrūsē.


Šie, manuprāt, vislabāk piestāv BMW, it sevišķi pārī.


Pēdējā piemērīšana...

Gala rezultāts 02:00 no rīta.

Skaņa brīvgaitā ir ļoti dobja un zema, bet pie darba apgriezieniem kļūst patīkami pieslāpēta. Sistēmas pretspiediens šķiet pietiekams. Freude am fahren!

No eBay tika pasūtīts E21 mērierīču panelītis, kas ietilpst "Rare and Most Wanted E21 parts" sarakstā.


Beidzot BMAuto mani aplaimoja ar pirmo štruņķiku sauju priekš aizmugurējās piekares.


Sakarā ar reāli štruntīgo virsbūves stāvokli, tika atrasta un iegādāta cita 1978. gada virsbūve ar reālo noskrējienu 150K. Tik ideālu stāvokli nevarētu nosapņot visslapjākajos sapņos. Šis auto nekad nav braucis pa Latvijas ceļiem un, atceļojot no Vāczemes, ilgus gadus pavadījis apsildītā garāžā. Pēc tam to atpircis ļoti centīgs BMW entuziasts, kurš arī 2 gadu garumā veicis konservācijas darbus, taču, mainoties ģimenes stāvoklim, mainījās arī prioritātes...lūk, te nu es to pārtvēru un novedīšu līdz galam!






Oldskūl panelis bez nevienas plaisiņas un buktītes.


>>>Turpinājums II daļā<<<