Online

Pašreiz BMWPower skatās 62 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
maasters
07. Mar 2020, 18:04 #2181

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

man vispāŗ patik peldēt kaspar, jo sevisķi vasarās
nu lab varbūt viņa kastē bija autotrafs, manā nebija, jo izjaucu viņu sen atpakal un izpētiju.

2 toroidāli induktori un USSR papīra kondiki tur bija. serdes torīdiem pavisam parastas nekā sevišķa, nekādu aktīvo elementu tur nebija tikai pasīvie

[ Šo ziņu laboja maasters, 07 Mar 2020, 18:05:35 ]

Offline
HiJaCKeR
07. Mar 2020, 18:06 #2182

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: BMW E90 330i


07 Mar 2020, 18:03:06 @maasters rakstīja:
hijacker tāds tīkls kādu tu nosauci mnepastāv
ir 20kv tad 110 tad 330 iekš LV , zem 20kV ir 380/400 3 fāzes.

nu skaidrs ka nāksies upgreidot jaudas tīklā vai tad kāds teica ka nē?

Rīgā ir 10 kV tīkls, laukos 20 kV tīkls - tas ir vidējā sprieguma tīkls, ko apkalpo AS
"Sadales tīkls"
Offline
maasters
07. Mar 2020, 18:08 #2183

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

lab bet runājam reāli nevis par to, kas butu ja citplanētieši Purcikā izveidotu koloniju utt ,

reāli elektroauto ieviešas ļoti lenām dēļ galvenokārt problēmam ar bateriju tehnologiju , tas nozīmē, ka tīkls spēs tikt līdzi un upgreidoties
LV kā zinams viss notiek vēl lēnāk un ar pamatīgu aizturi taka mums par šīto vēl nav pat ko runāt.
Kudi ASV tās teslas ir cik ? zem 1% ? kur nu vēl par ko citu


ps. rīgā tas 10kv tīkls gadienā nebija tas, kas vēl kautkur vecrīga palicis ar tā divām fāzēm gadijuma?

[ Šo ziņu laboja maasters, 07 Mar 2020, 18:09:51 ]

Offline
Instigater
07. Mar 2020, 18:09 #2184

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW


07 Mar 2020, 18:00:21 @DM-101 rakstīja:

07 Mar 2020, 17:56:28 @Instigater rakstīja:
Īstenībā es jau šo parēķināju pirms pāris mēnešiem. Mums uz visu Baltiju pietrūkst viens reaktors, jo transports fosilajos ir šausmīgi neefektīvs un 1:1 pārnest to elektrībā nedrīkst. Realitātē elektroauto ir aptuveni 4 reizes efektīvāks. Pie tam, 90% elektroauto tiek uzlādēti pa nakti, t.i. tieši tad, kad elektrību parasti nav kur likt.


Paaris postus augstaak - es iemetu zudumus,kas rodas elektroauto.

Pareekjini. Ja netici cipariem,ejam paari katrai poziicijai.

To mega efektivitaati patiik piesaukt cilveekiem,kas neko nejeedz.

Veel teema - nee,var arii nesanaakt,ka leedees pa nakti. Pie lielaakiem range laadees arii pa dienu. Pa dienu laadees visi,kas dziivo mikrorajonos.
Pa nakti pie privaatmaajas varees uzlaadeet vw up ar range 100km reaalo. Lai laadeetu lielaakus auto,jaapaarbuuvee visa infratruktuura. Ne vecaa,bet pat shobriid toposhaa.
Tač pilnīg pie dirsas vai tas ir eup vai tesla longrange, vidējais aritmētiskais braucējs dienā nobrauc ap 20km. Tātad tas arī ir apjoms, kuru vajadzēs pielādēt klāt.
Atsauce. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC77079

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Mar 2020, 18:10:34 ]

Offline
maasters
07. Mar 2020, 18:15 #2185

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

Nē es perfekti saprotu Kaspicha domu , viņs jau piekrīt manam aprēķinam par to ka ar elektroauto ja brauktu visa LV klāt nāktu tikai viens nepilns reaktors jaudā jeb kautkur 1000MW +, tas ko viņs saka ir ka lielākā daļa tos autiņus lādēs teiksim vakarā ap 9 pēc vakariņām un pirms panorāmas un auksta alus pudeles.
protams šādi skatoties momentānā jauda kas šajā gadijumā butu netik momentāna , jo tas autiņs lādējas videji 2+ stundas būtu paliela un tīkls noslogots tieši taja laika posmā ,
teorētiski ta ir es par to nestrīdos , ta jaudas izkliede dienas 24h griezumā nebūtu lineāra bet ar noapaļotiem izlekumiem (sinusām) populārākajās stundās kā piem rīts agrs kad pirms darba fiksi jasalādē vai vakara stundas.

jautajums ir cik izteikti tas būtu jo parcik neviena valsts vēl nekad nav bijuši elektroauto tādā dauduzmā to nekad nekur nav bijis iespējams novērot
Offline
maasters
07. Mar 2020, 18:20 #2186

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

Atbildot kaspicham
Nu,tad pastaasti,kaa ar induktoriem un kondensatoriem var stabilizeet spani!


runa jau neiet par ilgtošu sprieguma stabilizāciju, kur loģiski butu vajadžīgs vai nu aktīvs elements (SMPS utt) vai arī paceļošais pazeminošais aka regulējams autotrafs , runa iet par īslaicīgu raustīšanops tīklā novēršanu, nu piem kad vējainā laika agrāk, jo sevišķi laukos (manos taj skaitā) gandrīz regulāri tīkls raustijās, šadā gadijuma induktors umn kondiki dara savu darbu , viss tac loģiski netā?
kondiķī esošais E lauks un induktora mag. lauks atdod savu energiju brīdi, kad spriegums noraustās un aizpilda īslaicīgu tukšumu, tā arī tas mans verķis darbojās, varbūt hijackeram bija cits ka lai es zinu neesmu bijis klāt

tu varbūt runā par sprieguma stabilizatoru, kas patstāvigi no teiksim 180 var uzcelt 230 un no 250 nomest uz 230, es par ko citu domaju.

[ Šo ziņu laboja maasters, 07 Mar 2020, 18:22:43 ]

Offline
HiJaCKeR
07. Mar 2020, 18:22 #2187

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: BMW E90 330i

vēl iedomājos, tiem kam ir mājas, varēs veikt uzlādi pie sevis, bet ... nāksies palielināt 0,4 kV ievadautomāta nominālo strāvu, kā nekā 50 kW nav maz. reizē pieaugs arī abonēšanas maksa dēļ tā automāta nomināla. nu ja izmantos lēno uzlādi, tad jau tos kW tik daudz nevajadzēs.

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 07 Mar 2020, 18:26:07 ]

Offline
Instigater
07. Mar 2020, 18:30 #2188

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Kādi vēl 50kw mājās lādētājam? Tas pat ir kaitīgi pašam auto aķītim. Tīri ērtībām normāls wallboxis ir 11kw aļa 3fāzes 16A. Vairums auto 11kw arī ir maksimums, ko tie spēj paņemt pretim ar savu onboard lādētāju. Līdzi nākošie lādētāji vispār ir 1 fāze uz 10 līdz 16A.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Mar 2020, 18:31:12 ]

Offline
Instigater
07. Mar 2020, 18:50 #2189

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

A tu palasīji, ka vidēji Eiropā dienā nobrauc 20km? Vai atgriežoties mājās auto akumulators no 80% pēkšņi maģiski izlādējas uz 0% un atkal viss jālādē no sākuma?
Offline
HiJaCKeR
07. Mar 2020, 18:58 #2190

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: BMW E90 330i


07 Mar 2020, 18:30:35 @Instigater rakstīja:
Kādi vēl 50kw mājās lādētājam? Tas pat ir kaitīgi pašam auto aķītim. Tīri ērtībām normāls wallboxis ir 11kw aļa 3fāzes 16A. Vairums auto 11kw arī ir maksimums, ko tie spēj paņemt pretim ar savu onboard lādētāju. Līdzi nākošie lādētāji vispār ir 1 fāze uz 10 līdz 16A.

ok. un ja saimniecībā ir 3 mašīnas ?
Offline
Instigater
07. Mar 2020, 19:02 #2191

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Good point, vai nu iekonfigurēsi lādētājam mazāku jaudu, vai palielināsi Sadales tīklu līdz 32A.
Vai arī katram auto iekonfigurēsi savu lādēšanas laiku, vai arī paņemsi jaudas menedžmenta kasti, kas balsoties uz reāli tērēto, ierobežos lādētājiem jaudu dinamiski. O, paavisam nabago variants - wallboxšus paņemt 1-fāzes un katru no tiem uzlikt uz savas fāzes.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Mar 2020, 19:04:15 ]

Offline
maasters
07. Mar 2020, 19:17 #2192

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

o

[ Šo ziņu laboja maasters, 22 Mar 2020, 23:45:00 ]

Offline
HiJaCKeR
07. Mar 2020, 19:36 #2193

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4536

Braucu ar: BMW E90 330i


07 Mar 2020, 19:22:43 @Nixx rakstīja:
Iepriekš bij ielikts links, kur US & A gavrements ir aprēķinājis, ka no dzirnavām līdz ratiem nonāk 77 % EV enerģijas. Kasapariņš bārstās ar saviem cipariem. kam lai tagad tic

Vēl tie rēķini jums ir gaužām pārmudrīti. Paņemiet CSP datus, cik litrus LV ieved E95 un DD; pareiziniet ar 12 kWh/l. un izdaliet ar 3,5, jo vidēji tik reizes EV ir efektīvāks par ICE
Iegūsiet transportam vajadzīgo elektroenerģiju. Pieaugums ir, bet nekas traks. To jau tagad var nosegt ar esošajiem starpvalstu savienojumiem.
BTW, to arī apstiprināja Latvenergo prezītis - nesākšu tagad meklēt atsauces, bet bija vienā intervijā viņam konkrēts jautājums - vai LE un ST ir gatavi transporta elektrifikācijai ? Atbilde bija, ka jā

Bet Kaspars netic.

protams ka Latvenero un Sadales tīkls ir gatavs auto elektrifikācijai, pacels tarifu un sāks būvēt apakštacijas un vilkt kabeļus

elektro tīkls tiek būvēts no ekonomiskā viedokļa, lai pēc iespējas būtu mazāki zudumi pie elektro pārvades un tie ir kad tas ir noslogots maksimāli. viss ir būvēts, lai nestāvētu tukšgaitā, jo tie ir zudumi.
Offline
Instigater
07. Mar 2020, 20:29 #2194

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Starpsavienojumi kāreiz ir gana pilni, jo Skandināvija normāli ģenerē tik daudz un lēti, ka tikai Latvenergo HESi čerez ņehaču kaut ko vēl ražo. Gāzes TECus pat ar OIK atbalstu tikai pa retam iegriež.
Offline
maasters
07. Mar 2020, 20:56 #2195

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

atļaušos palabot hijacker, zudumi konkrētai līnijai ir fiksēti, ja līnijas spriegums ir teiksim 330kV paņemam random skaitli 5% , kas ir diezgan tuvu reālajam zudumos, tad tie 5% būs proporcionāli pārvadītajai strāvai,
elektronikas pamati saka, ka ja pretestība paliek nemainīga un spriegums arī tad palielinoties strāvai palielinās karstumā izdalītā jauda. katrs vads kam nav 0 pretestība ir faktiski mazjaudīgs sildelements.

tātad zudumi paaugstinās paaugstinoties pārvadītajai strāvai,


tiesa gan mazslogotai maiņstrāvas linijai lielākie zudumi rodas netik daudz no strāvas, kas pārvadīta uz slodzi, bet gan no reaktīvās strāvas, kas cirkulē pašā līnijā un arī taj pieslēgtajos induktīvajos un reaktīvajos elementos no kuriem populārākais būs indukcijas asinhronais motors.
bet pricnipā pati linija jau ir viens garš un liels induktors un kondensators.

ja ņem vērā šos faktorus tad tik tiešām labāk to līniju slogot jo tad vismaz nauda nāk nekā dzīt pustukšu, jo pašas līnijas induktīvie zudumi nemainās no taj cauri plūstošās strāvas

Offline
maasters
07. Mar 2020, 21:40 #2196

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

Links

skatoties tabulā redzams, ka šī gada janvārī paši saražojam 599 324 MWh + importējām 347 434 MWh, skaitam kopā iznāk 946 758 , noapaļojam uz 947 000 MWh, izdalam uz stundām mēnesī (Janvāris 31x24=744)
947 000 / 744= 1272MW , jeb viena normāla VVER-1200 elektriskā izejas jauda, pie nosacījuma, ka tas 24/7 darbojas uz max jaudu, kā AES arī parasti dara aptuveni 1.5 gadus no vietas līdz izdeg degvielas stieņi un tos maina.


Tagad saturies kaspich iespējams sekos tava zelta stunda kurā es daļēji atzīšū ka tev ir taisnība, bet tikai skatoties absolūti teorētiski uz sliktako iespējamo scenāriju.

jau pirmīt izmantoju 2015 gada datus , kur 2015 gadā LV autotransporta paterētā enerģija tika lēsta uz 13888 GWh jeb 13888889 MWh,
šī ir gada kopējā patērētā energija autotransportā.
gadā ir aptuveni 8765 stundas tad dalam to 13888889 MWh uz 8765 = 1584 MW
Un šeit arī ir tas catch jeb āķis, es pirmīt nepadomāju reāli iznāk, ka tie 1500MW izdalot ir stundā, bet katru stundu, tas nozīmē ka tie 1500MW iznāk kā 24/7 jauda , kas būtu jāliek klāt esošajam tīklam nevis tikai pīķa stundās.

ok 1500MW nebūtu īsti godīgi jo elektroauto ir videji 3x efektīvāks un elektriskie zudumi nav tik lieli lai tos te sevišķi liktu klāt tad reāli skatoties ņemam no tā 1500 nost nevis 2/3 bet 1/2 lai ir ar visiem zudumiem un čuguna kabeļiem tjipa.
mums paliek 750MW, bet tas ir reāli stundā un katru stundu. tātad 24/7

Tālāk es jau sākuma izrēķināju, ka šī gada janvārī mēs vidēji stundā iztērējām 1274MW, ja mums viss autoparks būtu electric tiem būtu klāt jāskaita 750MW, itkā izskatās sākumā labi jo tā ir bik vairāk kā puse tikai , bet ja iztēlojamies ka lielaka daļa auto tiks lādēti konkrētā laikā tad reāli arī iznāk tā, ka tā saucamajās pīķa stundās reālais momentanais pieprasījums no tīkla nebūs 0.5 reizes lielāks kā tas būtu ja ņemtu tikai vidējo aritmētisko, bet iespējams savas 3x/4x varbūt bik vairāk lielāks.

Nu kaspich tagad esi apmierināts ar šādu detalizētu izklāstu?

ja kas precīzi pateikt cik no tiem 750MW būtu tiesi pīķa stundā ir neiespējami , jo tādu datu nav , jo nav arī bijusi tāda situācija, varam šeit tikai minēt, bet nu loģiski domājot, ja pavisam iespējams ka tā vidējā uzlāde vakarstundās stipri pieaugs salīdzinot ar dienas vidu vai rītu.


PS. kas tur tev liekas nepareizs par zudumiem vados, es zinu ka zudumi samzinās 4x ja spriegums paceļas 2x, jo zudumi ir strāvas kvadrāts, bet kāds sakars domāt ka 330kV līnijai tik ļoti augs zudumi zem slodzes, jo tač tīklā spriegums nekrīt 2x un pat 1x nē tur uz tās l;inijas cik 200 volti pazudīs? tas ir cik % no 330 000 voltiem?

es jau teicu, ka zudumi palielinās pieaugot strāvai vados,nu precizitātes pēc varēju pateikt ka sakarība ir nevis lineāra bet exponentāla, pardon


[ Šo ziņu laboja maasters, 07 Mar 2020, 21:46:07 ]

Offline
Instigater
07. Mar 2020, 21:46 #2197

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Elektroauto nav tējkanna - tam ar iekonfigurēt lādēt tad, kad ir lētāka enerģija un tikai pilnīgs buldurs nepāries uz biržas cenu + ST dalīto dienass/nakts tarifu.
Offline
sys9291
07. Mar 2020, 21:48 #2198

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5177

Braucu ar: F20 R1200RT


07 Mar 2020, 21:46:01 @Instigater rakstīja:
Elektroauto nav tējkanna - tam ar iekonfigurēt lādēt tad, kad ir lētāka enerģija un tikai pilnīgs buldurs nepāries uz biržas cenu + ST dalīto dienass/nakts tarifu.

un ST un birža paliks jaņos vai ne? tur tak lohi sēž...
Offline
maasters
07. Mar 2020, 21:51 #2199

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

pag kaspich , dvj nemalējam visu kopā , elektrostaciju un tvaika cikla efektivitāti atstājam arpusē tas šaja diskusija nav svarīgi, šeit ir runa tikai par kopējo saražoto/pieejamo elektribu izteiktu MW/GW tīklā un to , cik daudz papildus vajadzēs pie nosacījuma, ja visa valsts iztērē elektrībā to, ko pedējos gados nodedzinājuši benzīnā/dīzeli un gāzē.

kapēc tev nepatīk tie reāli procenti un EV lietderības koeficienti? vaitad es viņūs no pirksta izzīdu?
nu zudumi elektroauto uzlādē būs tieši tādi pat kā jebkurā citā tiklā pieslēgtā ierīcē, jo pēc definīcijas elektroauto ir tāda pat ierīce. zudumus kabeļos mēs jau zinam , atliek vien pieskaitīt zudumus baterijā un motorā, bet tie jau ir izrēķināti un nav jāmin un bija manis iepriekš dotajos saitos
konverteri/SMPS ut jau tīklā tapat darbojas katru dienu taka to zudumus mēs arī zinam.
atliek vien rēķināt ja gribv dikti precīzi, bet tur būs sarežgīti, jo katrai lādēšanas stacijai ir savs attālums no tuvakās HV linijas un ne visi auto ir vienādi un ne visi konverteri vienlīdz efektīvi utt utt taka tur toč jāņem kautkāds vidējais

[ Šo ziņu laboja maasters, 07 Mar 2020, 21:53:34 ]

Offline
maasters
07. Mar 2020, 22:00 #2200

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

tāpēc jau dod atlaidi, ka patēriņs izlīdzinās, tīkls jau principā pelna vislabāk, ja jauda vislaik būtu nemainīga, jo tad nav lieki jākruķī iekšā ārā TEC un koģenerācija un vējs, bet dod tik virsū, jo HES un AES ir baseloads un tie tapat vislaik iet uz 100% un pārējais tiek pielāgots atbilstoši pēc vajadžības.

arzemēs reāli uzņemumiem lielajiem ir nakts un dienas tarifi un tie atšķiras.
tapat ir papildu tarifs par hujovo reaktīvo jaudas faktoru utt
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4