Online

Pašreiz BMWPower skatās 45 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Vēsturiskas bildes/video. Otrais sējums.

AutorsZiņojums
RVR
29. Nov 2020, 11:33 #6321

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 21964

Braucu ar: RVR


29 Nov 2020, 10:44:35 @zubex rakstīja:
Toreizējai LV valdībai bija piedāvājums RAFā Mercedes Benz W124 tur ražot. Birkavs lepni pateica ka vecus sūdus te neražos. Te būšot Hi-end nano cyber technology. Kaut kur internetā vēl sižets ir par to. Redzams cik tālu tika. Komunista gēns prioritāti atdeva austrumu autobusu fabrikai. Kur tur tehnoloģijas, redzams.


Kārtējais mednieku stāsts.
Tā vienkārši - likām kopā vecus padomju mikroautobusus, tagad ražosim mersedesus.
Ar tām pašām padomju iekārtām, vecajos cehos un milzīgo darbinieku skaitu, kas prot tikai tos mikroautobusus.
Tā, ja?

Pat tām sociālisma laiku auto rūpnīcām, kuras tiešām nopirka rietumu kompānijas (Škoda, Dacia), bija nepieciešams ilgs laiks un milzīgas pārmaiņas, lai varētu sākt ražot plašākam tirgum piemērotu produkciju. Un tas ar visu to, ka viņi bija labākā stāvoklī nekā RAF, jo viņu vecās mašīnas vismaz iekšējā tirgū kāds pirka un pārmaiņu rezultātā profils neizmainījās, kā bija vieglie auto, tā palika.
Offline
RVR
29. Nov 2020, 11:51 #6322

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 21964

Braucu ar: RVR

Vajadzētu vienreiz izbeigt šo žēlīgo nostaļģiju pēc padomju laiku rūpnīcām.
Tas, ka mums te vienai daļai no bērnības ir atmiņā dermantīna sēdekļu smarža no busiņa vai podziņas no VEF telefona, nekādi nemazina faktu, ka uz pasaules fona 90% no tā visa bija pilnīgs s*ds. Mums vienkārši nekā cita tobrīd vēl nebija, tāpēc lietojām to, kas bija.
Offline
s13
29. Nov 2020, 11:56 #6323

Kopš: 28. Feb 2006

Ziņojumi: 307

Braucu ar: nissan 200sx

Ne par to stāsts,bet to,ka varbūt atdodot pa velti tas ejas kadam,varbūt būtu kas sanācis
Offline
bum_bumz
29. Nov 2020, 12:11 #6324

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6453

Braucu ar: E34

Liekas, ka Ungārijā Japānas un Korejas mašīnbūve darbojas no tukšas vietas. Panasonic apgādā visu austrumeiropu. Orbana 'režīms' nekādīgi netraucē.
Tas, ka alfa, vefa, rrr, raf utt vietā neuzradās rietumu kompānijas ir visiem sen zināmā Latvijas korumpētība, lielā rus ietekme un buferzonas statuss.
Offline
RVR
29. Nov 2020, 12:35 #6325

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 21964

Braucu ar: RVR

Sociālistiskās Ungārijas mašīnbūves piemineklis ir nomirušais milzis Ikarus.

Jebkurā gadījumā, Ungārija un Dienvidslāvija bija visvairāk uz rietumiem orientētās soc.valstis, attiecīgi viņiem arī bija vieglāk pārmainīties. Viņi jau startā bija krietni mums priekšā.

Bet, ok, es atmetos.
Boomeriem viņu jaunībā vienmēr viss bija vislabāk un visi nākošie ir lohi. Nav jēgas diskusijai.

[ Šo ziņu laboja RVR, 29 Nov 2020, 12:36:49 ]

Offline
CP17
29. Nov 2020, 13:16 #6326

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Te veel bik par Latvijas auto veesturi/pirmssaakumiem
Slinkums kopeet visu, plashaaks teksts te:
https://www.laikmetazimes.lv/2013/08/05/auto-au...utombili-1-dala/

A.Leitnera fabrika un ražojumi. Labajā pusē vidū - Rīgas 700 gadu jubilejai veltītajā Rūpniecības - amatniecības izstādē iegūtās zelta medaļas Goda grāmata.



“Russo - Balt” pirmais auto modelis, reklāmas plakāts un logo.


russo balt pat sniega mochus un militaaro tehniku razhoja

“Russo - Balt” militārā tehnika. Augšējā rindā pa kreisi - ziemas automobilis ar kāpurķēdēm un slēpēm; pa labi - artilērijas auto. Apakšējā rindā - bruņumašīnas.


Dažādu modeļu “Russo - Balt” automobiļi. Apakšā pa kreisi - Rīgas Motormuzejā eksponētais ugunsdzēsēju auto.





A/S “Vairogs” ražotie auto: augšā kreisajā pusē - “Ford Vairogs” kravas automobiļi, labajā pusē - “Vairogs 10 Junior De Luxe”; apakšā kreisajā pusē - “Vairogs V8″ modifikācijas ar kupejas un sedana tipa virsbūvi, labajā pusē - ugunsdzēsēju auto.


“Vairoga” militārie automobiļi - artilērijas auto, štāba apvidus auto un uz “Junior” bāzes radīta bruņumašīna.


VEFinjsh izraadaas arii kko saskruuveeja

VEF automobiļu prototipi, ko izmantoja pašas fabrikas vajadzībām.

[ Šo ziņu laboja CP17, 29 Nov 2020, 13:20:56 ]

Offline
CP17
29. Nov 2020, 13:40 #6327

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Te veel par REF/REAF/RAF


Pēc Otrā Pasaules kara viens no pirmajiem tautsaimniecības uzdevumiem bija atjaunot autotransporta darbu. Dažādās darbnīcās tika remontēti kara trofeju automobiļi. Tāda eksperimentālā darbnīca atradās arī bijušās P. Liepas metāllietuves vietā Alkšņu ielā Sarkandaugavā. 1947. gada sākumā Rīgā ieradās inženierkapteinis Vsevolods Bahčivandži, kurš atveda līdzi paša Josifa Staļina parakstītu protekcijas vēstuli iecerei par mazlitrāžas vieglā auto sērijveida izgatavošanu Padomju armijas Gaisa spēkiem. Vēlāk tam bija iecerēts kļūt par bāzes modeli tautai ērti pieejama un lēta transporta līdzekļa ražošanai. Šim nolūkam 1947. gada februārī Latvijas PSR vadība pieņēma lēmumu Alkšņu ielas darbnīcās dibināt Rīgas eksperimentālo fabriku (REF), kas drīz pārtapa Rīgas eksperimentālajā autobusu fabrikā (REAF).

Tomēr līdz pat 1949. gada vidum darbi pie automobiļa būves vēl nebija sākti, tāpēc Staļins izdeva pavēli līdz Oktobra revolūcijas gadadienai nogādāt Maskavā divas pilnībā gatavas automašīnas. Grupa inženieru un tehniķu Bahčivandži vadībā sāka eksperimentālā parauga izgatavošanu, tomēr noteiktajā laikā uz Maskavu devās tikai fotogrāfijas. Visiem par pārteigumu Staļins termiņu pagarināja par gadu un piešķīra papildus dotāciju. Visas jaunā auto daļas un mezglus izgatavoja turpat fabrikā. „GAZ - MM” motors no četrcilindru tika pārveidots par divcilindru, taču vislielākās grūtības radīja oriģinālās konstrukcijas sarežģītā hidrotransmisija. 1950. gada rudenī bija gatavi divi „REAF - 50″ paraugi - kabriolets un sedans, taču konstruktīvo nepilnību dēļ valsts komisija Maskavā tos ražošanai nepieņēma un turpmākos darbus pārtrauca. Tā Latvijai neizdevās kļūt par padomju „tautas auto” dzimteni.
Nerealizētais padomju “tautas auto” - “REAF - 50″. Attēlā augšā pa labi - V.Bahčivandži pie sava lolojuma stūres; attēlā apakšā - auto konstruktoru un darbinieku grupa, vidū V.Bahčivandži.


Ar Latvijas vārdu pasaulē

1949. gadā Latvijas PSR sāka izjust grūtības autobusu satiksmes attīstīšanā, jo hroniski trūka autobusu. Tāpēc LPSR Autotransporta ministrija uzdeva Rīgas 2. autoremonta rūpnīcai apgūt vidējas ietilpības autobusu ražošanu. Apvienojot Rīgas eksperimentālo autobusu fabriku un Rīgas 2. autoremonta rūpnīcu tika izveidota Autobusu virsbūvju rūpnīca. Ražotnes atradās gan bijušajās Deičmaņa un Potreki darbnīcās Tērbatas ielā, gan REAF ēkās Alkšņu ielā. Pirmais rūpnīcas autobuss „REAF - 651″ tapa uz Gorkijas autobusu rūpnīcas modeļa „GZA - 651″ bāzes un no prototipa atšķīrās vien ar sīkām dizaina detaļām. 1953. gadā tika izgatavoti pirmie 25 autobusi. Autobusu masveida izlaidi kavēja nepietiekamās ražošanas jaudas un ierobežotā ražotnes platība - tikai 1200 m2.

1954. gada jūnijā ar PSRS Autotransporta ministra Lihačova pavēli Autobusu virsbūvju rūpnīca tika pārdēvēta par Rīgas eksperimentālo autobusu rūpnīcu, bet tā paša gada septembrī - par Rīgas autobusu fabriku (RAF). Pirmais pašu radītais autobuss „RAF - 251″ tika izveidots uz kravas automašīnas „GAZ - 51″ bāzes. Tā pamatversija bija pilsētas pasažieru autobuss ar 22 sēdvietām, taču līdztekus bāzes modelim izgatavoja arī dienesta un kravas - pasažieru autobusus. Pēdējam bija 14 pasažieru vietas un aizmugures nodalījums 800 kilogramu kravai. „RAF - 251″ autobusus ražoja līdz pat 1958. gadam. Kopumā tika izgatavoti 1460 eksemplāri.

Attēlā augšā pa kreisi - uz GAZ bāzes radītais autobuss “REAF - 651″, attēlā pa labi - “RAF - 251″; apakšā pa kreisi - autobusu montāža 50. gados, pa labi - “RAF - 251″ pasažieru - kravas versija.


1958. gadā fabrika sāka ražot uzlabotu autobusa modeli „RAF - 976″. 1961. gadā fabrikas galvenā ražotne tika pārcelta uz Duntes ielu, kur turpmāk izgatavoja tikai mikroautobusus. Tērbatas ielā palikusī autobusu ražotne atguva seno nosaukumu Rīgas autoremontu rūpnīca Nr. 2. Te 1967. gadā izmēģinājuma braucienus sāka modelis „RAF - 976M” ar pilnīgi jaunu virsbūves dizainu. To kopīgi izstrādāja LPSR Autotransporta ministrijas Specializētā konstruktoru birojs, Autoremontu rūpnīca un Autoremontu kolona 2854, konstruktori I.Notarius un L.Jeļevskis, tehniķi A.Liepa, A.Eglītis un citi.

Kreisajā pusē - viena no “RAF - 251″ versijām, labajā pusē - “RAF 976M”, tā sauktais “Akvārijs”.


50. gadu vidū „RAF” galvenais inženieris Laimonis Klēge kopā ar konstruktoriem J.Osīti un G.Silu apmeklēja Ženēvas autosalonu, kur iepazinās ar Eiropā populāro mikroautobusu „Volkswagen Transporter”. Kaut ko līdzīgu tika nolemts radīt arī Latvijā. 1957. gadā eksperimentālais modelis bija gatavs un par godu VI Vispasaules jaunatnes un studentu festivālam Maskavā ieguva nosaukumu „RAF - 10 Festivāls”. 1958. gadā parādījās tā uzlabotais variants. Pavisam tika izgatavoti 11 šā modeļa mikroautobusi. Tajā pašā gadā tika izstrādāts arī modelis „RAF - 08 Sprīdītis” uz „Moskvič - 407″ bāzes. Vēlāk tas pārtapa modifikācijā „RAF - 978″.

Laimonis Klēge un pirmie mikroautobusu modeļi. Augšējā rindā - “RAF 08 Sprīdītis” un
“RAF 10 Festivāls”; apakšā kreisajā pusē - “RAF 977 Latvija”.


Strādājot pie eksperimentālajiem modeļiem, uz automašīnas „GAZ - 21 Volga” bāzes tika izveidots mikroautobuss „RAF - 977 Latvija”, kas kļuva par paraugu visiem turpmākajiem „RAF” modeļiem daudzu gadu garumā. Tā modifikācijas ražoja arī citu PSRS republiku rūpnīcās, piemēram, kravas furgonu rūpnīcā ERAZ Armēnijā, bet kardināli uzlaboto „RAF - 977D” modeli ar nosaukumu „LARZ - 977 Lugansk” - Luganskas autorūpnīcā Krievijā. Tieši „RAF - 977″ bija tas, kurš aiznesa Latvijas vārdu pasaulē - 1960. gadā auto tika izstādīts Ženēvas autosalonā un vēlāk eksportēts uz Kubu, Irānu, Bulgāriju, Ungāriju, Somiju un citām valstīm.

No “RAF - 977″” reklāmas materiāliem.


1969. gada jūlijā tika likts pamatakmens „RAF” jaunajai mikroautobusu rūpnīcai Jelgavā. Vecajā ražotnē Rīgā palika konstruktoru birojs, eksperimentālais cehs un izmēģinājumu nodaļa. Tieši šeit jau kopš 60. gadu vidus uzņēmuma konstruktori strādāja pie jauna bāzes modeļa radīšanas. Tika izveidota eksperimentālo modeļu sērija „RAF - 982″, gadu gaitā izmēģināja dažādas tā modifikācijas. Tomēr galu galā šī darba rezultāts bija principiāli pavisam cits modelis „RAF - 2203″ uz „GAZ - 24 Volga” bāzes. Tā sagatavošana sērijveida ražošanai ilga no 1972.līdz 1974.gadam. Pirmais jaunā modeļa mikroautobuss konveijeru atstāja 1975. gada decembrī.

Konceptauto “RAF - 982″ modifikācijas.


1975. gadā jauno rūpnīcu nodeva ekspluatācijā. 25 400 m2 ražošanas platībā bija uzstādītas tam laikam vismodernākās iekārtas, jaudīgas preses virsbūvju paneļu štancēšanai, automatizētas virsbūvju metināšanas līnijas, augstražīgas iekārtas automobiļu gruntēšanai un krāsošanai, cita ražošanas tehnika. Paredzētā rūpnīcas maksimālā jauda bija 25 000 mikroautobusu gadā, taču reāli gadā saražoja no 12 līdz 14 tūkstošiem mašīnu, bet 1988. gadā sasniedza 18 000 robežu. Salīdzinājumam vecajā rūpnīcā Rīgā izgatavoja vien 3800 mikroautobusus gadā. Jaunajā rūpnīcā Jelgavā strādāja vairāk nekā 3000 darbinieku, kas līdz pat 90. gadu nogalei turpināja montēt dažādas bāzes modeļa „RAF - 2203″, bet kopš 1989. gada arī jaunā bāzes modeļa „RAF - 22038″ modifikācijas.

Attēlos augšā - “RAF - 2203″, apakšā - “RAF - 22038″.


Gan uz „RAF - 977″, gan „RAF - 2203″ bāzes tika izgatavotas dažādas šo modeļu versijas. Gandrīz tikpat lielā skaitā kā pasažieru auto, ražoja arī operatīvā transporta mašīnas, vispirms jau sanitārā transporta un ātrās palīdzības automobiļus. 1979. gadā, sadarbībā ar Somijas uzņēmumu „Tamro”, tika radīts reanimācijas auto „TAMRO - RAF”, bet vēlākos gados arī pilnībā pašu mājās izgatavots reanimobilis „RAF - 2914″. Kopā ar somiem izstrādāja arī speciālus pataloganatomijas busiņus mirušu cilvēku transportēšanai. Bija arī auto asins pārvadāšanai. Kā īpaši ekskluzīvu izstrādājumu var minēt valsts augstāko vadītāju apkalpošanai domātos par luksusa sanitārajiem automobiļiem pārveidotos „GAZ - 13″ un „GAZ - 14″ limuzīnus „Čaika - RAF”. Cita populāra sērija bija dažādi štāba auto modeļi milicijai, ugunsdzēsējiem un armijai. Tika izgatavoti arī speciāli tūristu apkalpošanai paredzēti mikroautobusi „Tūrists”.

Augšā pa kreisi - Latvijas - Somijas kopražojums “Tamro - RAF”, pa labi - reanimācijas auto
“RAF - 2914″; apakšā - autovilciens “Rīga” 60. gados un 1980. gada Maskavas olimiādes laikā.


Gan Vissavienības Tautas sasniegumu izstādē Maskavā, gan mūsu pašu Mežaparkā apmeklētājus vadāja autovilcieni „Rīga”, kas sekmīgi darbojās arī Maskavas olimpisko spēļu laikā. Pavisam 1980. gada olimpiādei tika izgatavoti 300 „RAF” mikroautobusi, tostarp mašīnas olimpiskās uguns pārvadāšanai, štāba auto orgkomitejas un tiesnešu vajadzībām, tehniskās palīdzības busiņi riteņbraukšanas sacensībām. Vēl no sportam paredzētiem modeļiem būtu pieminams auto formulas tipa sacīkšu automašīnu pārvadāšanai. No 1974. līdz 1982. gadam tika izgatavotas vairākas elektromobiļu partijas, kas pārsvarā kalpoja Maskavas pilsētas vajadzībām. Bet 80. gadu beigās kopā ar franču kompāniju „Labbe” tika radīts bruņu automobilis „LABBE - RAF” naudas pārvadāšanai.

Augšā pa kreisi - Maskavas olimpiādei izgatavotais mikroautobuss, pa labi - “RAF” elektromobilis; apakšā - naudas pārvadāšanas bruņumašīnas “RAF - LABBE” (pa kreisi) un “RAF - Fontauto”.


Latvijai atgūstot neatkarību, vajadzēja domāt par jauna, pasaules tirgū konkurētspējīga modeļa radīšanu, jo modelis „RAF - 2203″ bija neglābjami novecojis. Sadarbībā ar angļu autodizaina uzņēmumu „IAD” tika radīts modelis „RAF - M1 Roksana”. Diemžēl tālāk par prototipu šī iecere netika. Kaut arī interesi izrādīja vairākas Eiropas un Amerikas autobūves firmas, tomēr investēt miljonus jaunā projekta ieviešanai ražošanā bez Latvijas valdības garantijām negribēja neviens. Līdzīgs liktenis piemeklēja arī nākamo projektu - priekšpiedziņas mikroautobusu „RAF - M2 Stils”. Rūpnīcai nācās turpināt dažādu modifikāciju „RAF - 2203″ un „RAF - 22038″ ražošanu.

Attēlos augšā - “RAF Roksana”, apakšā - “RAF Stils”.


90. gadu sākumā tika ražoti gan busiņi ar kravas kasti „RAF- 33111″ un „RAF - 3311″, gan kravas furgoni „RAF - 2920″, gan pikapi „RAF - 33113″. Izgatavoja arī dažādus specializētos auto - sociālo modeli invalīdu pārvadāšanai, policijas patruļauto, pātvietojamās televīzijas stacijas kompleksu, specializētu maršruta taksometru, katafalku. Sadarbībā ar Krievijas uzņēmumu „GAZ” uz mikroautobusa „Gazeļ” bāzes tika izgatavoti divu veidu prototipi - ātrās palīdzības mašīna un kravas furgons „RAF - GAZ 3314″. Tomēr līgums ar Krieviju noslēgts netika, bet pieprasījums pēc citas „RAF” produkcijas krasi samazinājās, kas noveda rūpnīcu bankrota priekšā. 1997. gadā ražošana tika pārtraukta uz visiem laikiem.

Dažādas “RAF” 2900. un 3000. sērijas modifikācijas.


laikmetazimes.lv/
Offline
bum_bumz
29. Nov 2020, 13:45 #6328

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6453

Braucu ar: E34

Manis teiktajam nav pretargumentu. Lai kas arī te bija Ulmaņlaikā, krievu laikā visos flagmaņos stūri turēja pārliecināti komunisti, 90-tajos visas valdības bija sarkanas un zaglīgas, kas 30 gados joprojām nav iznīdēts. Nevajag te mani nodēvēt par raf vai cita brīnuma aizstāvi Bet bija cilvēki, kam katliņš vārīja, kam arī nē. Personīgās iniacitīvas varēja saslaucīt uz šaufeles.
Jūs esat tā laika spogulis, 93.-jā mēģenē nepiedzimāt
Offline
Janchux_g
29. Nov 2020, 13:49 #6329

Kopš: 24. Nov 2003

Ziņojumi: 627

Braucu ar: X5 4.6is


29 Nov 2020, 11:56:21 @s13 rakstīja:
Ne par to stāsts,bet to,ka varbūt atdodot pa velti tas ejas kadam,varbūt būtu kas sanācis


Noskaties LTV veidoto dokumentālu filmu ciklu - 90tie.

Tur tieši bija viena sērija par šo tēmu. Tur Birkavs un Godmanis godīgi atzinās, ka bija piedāvājumi no ārzemju (laikam japānas) kompānijām pārņemt daļu no VEF. Cik atceros, tad piedāvājums bija pārņemt par simbolisku summu. Mūsējie attiecās, jo šķita ka paši pacels ražošanu un visu sakārtos labāk. + vēl bija bail par lēmu, kautko adot praktiski gandrīz pa velti. Lai gan tajā laikā ražošana avirs praktiski nenotika, bija jau parādi.
Offline
CP17
29. Nov 2020, 14:08 #6330

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Baltijas dzips/amoplant/OSCar/Dartz

90. gadi bija zīmīgi ar Latvijas tautsaimniecības pagrimumu un izņēmums nebija arī autorūpniecība. Tomēr atradās drosminieki, kas vēlējās kaut ko darīt lietas labā. 1995. gadā uzņēmējs Fēliks Tontegode nāca klajā ar ierosmi izstrādāt paaugstinātas caurejamības automobiļa projektu, kam būtu pašu mājās izgatavota šasija un plastikāta virsbūve. Šim nolūkam 1996. gadā tika izveidots uzņēmums „Baltijas džips”, kas 1998. gada martā sāka automobiļu „BD - 1322 Tantor” ražošanu. Mašīna bija paredzēta sportiskas atpūtas cienītājiem un lauku iedzīvotājiem. Diemžēl projekts neguva cerēto pircēju atsaucību, jo tirgū kļuva pieejami daudz modernāki Rietumvalstu ražojumi. Kopumā tika izgatavoti apmēram 12 „Tantor” automobiļi.

SIA “Baltijas džips” radītā apvidus auto “Tantor” versijas.


Sekoja vairāku gadu pārtraukums, līdz inženiera un autosportista Andra Dambja vadībā 2002. gada septembrī uzņēmumā „Ogres servisa centrs” (OSC) tika sametinātas pirmā pilnībā Latvijā būvētā rallijreida auto „OSCar” karkasa caurules. Jau 2003. gada 29. maijā prototips bija gatavs un kļuva par neatņemamu „Riga Rally Raid Team” komandas zīmolu. 2004. gadā Latvijas komanda ar trim tuksneša džipiem pirmo reizi startēja Dakāras rallijreidā. 2006. gadā tika izstrādāts pilnīgi jauns modelis „OSCar - O3″, bet 2009. gadā - „OSCar - 24H” uz „Ford Fiesta” bāzes. 2010. gadā tika paziņots par principiāli jauna hibrīdauto „OSCar eO” radīšanu,kas piedalījā 2012. gada Dakāras rallijā. „OSCar” automobiļi regulāri piedalās arī citos pasaules rallijreidos.

“OSCar” automobiļi sacensībās.


2004. gada jūlijā pēc Maskavas mērijas iniciatīvas Jelgavā tika likts pamatakmens akciju sabiedrības „Amoplant” ražotnei. Uzņēmuma profils ir autobusu un traktoru ražošana un adaptācija vietējam tirgum. Pēc holandiešu autofirmas „VDL Groep” licences Jelgavā kopš 2010. gada montē pilsētas autobusus „Ambassador”, bet pēc Baltkrievijas uzņēmuma „MTZ” licences - lauksaimniecības traktorus „Belarus”. Plānots sākt arī jaunu zemās grīdas pilsētas autobusu „VDL Citea SLF - 120/310″ montāžu.

Jelgavas uzņēmuma “Amoplant” ražotie pilsētas autobusi.


2008. gadā tika izveidots uzņēmums „Dartz Motors” , kura vadības centrs kopš 2009. gada atrodas bijušās „Krievu - Baltijas vagonu fabrikas” ēkās. Tajā pašā gadā izstādē „Top Marques Monaco Show” tika eksponēti divi bezceļu bruņuauto modeļi - „Dartz Prombron’ - AS1936″ un „Dartz Prombron’ - AS1936 Monaco Red Diamond Edition”, kas vēlāk tika pārdots par 1,6 miljoniem dolāru. Šobrīd uzņēmums izgatavo specpasūtījuma automobiļus policijas, armijas, valsts iestāžu un miljonāru vajadzībām ar preču zīmēm „Dartz Prombron” un „Dartz Kombat”. Tomēr, tā kā automobiļu ražošana noris Igaunijā, bet pircēju lielākā daļa atrodas Krievijā un arābu valstīs, diez vai „Dartz Motors” var uzskatīt par īstu Latvijas uzņēmumu.

“Dartz” ekskluzīvie bruņuauto.

www.laikmetazimes.lv 12-08-2013

[ Šo ziņu laboja CP17, 29 Nov 2020, 14:12:46 ]

Offline
CP17
29. Nov 2020, 14:20 #6331

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Rīgas čaikas

PSRS Veselības aizsardzības ministrijas 4. galvenās pārvaldes pasūtījumu pildot, RAF no 1976. līdz 1981. gadam būvēja īpašas sanitārās mašīnas – piecdurvju vagonus „GAZ 13S” ar sānu logiem, standarta augstuma jumtu un īpašu medicīnisko aprīkojumu. 4. galvenā pārvalde apkalpoja augsta ranga partijas un valdības darbiniekus Maskavā, kas (darbinieki, protams) bija gana veci un slimīgi. Katru gadu Rīgā tapa apmēram pa piecām mašīnām, taču interjera aprīkošanu ar aparatūru un gaisa kondicionieriem veica jau Maskavā. Šā īpatnējā projekta autori bija A. Eiserts un J. Pencis. 1982. gadā divas čaikas bez sānu logiem sagatavoja Vjetnamai, kur tās plānoja izmantot Hošimina mūmijas evakuācijai kara laikā ar Ķīnu.



80. gadu sākumā veco čaiku nomainīja ar jaunu, līdz ar to vajadzēja arī jaunas sanitārās automašīnas uz „GAZ 14 Chaika” bāzes. Par tādām kļuva „GAZ RAF 3920” – arī piecdurvju vagons ar medicīnisko aprīkojumu, tikai cita stila dizainu. Tagad aparatūras ietilpināšanai nācās paaugstināt jumtu, līdz ar to auto (pazīstams arī kā „GAZ 14S”) sāka izskatīties pēc katafalka. Izgatavoja vismaz četrus eksemplārus – divus, kā ierasts, Maskavai, divus, ar garākām nestuvēm un baltu virsbūvi, Kubai, Fidela Kastro administrācijai). Tā Rīgas konstruktori pielika savu roku vienu no retāko un ekskluzīvāko padomju automašīnu tapšanā.
Offline
CP17
29. Nov 2020, 14:26 #6332

Kopš: 17. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar:

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
Peppa_pig
29. Nov 2020, 15:25 #6333

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 508

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸

Taja melsla aka "esiti" biju 1x - aizvilka bernibas ccoms, kam piedura tas suc un tada "muzika", iztureju tur laikam pusstundu
Offline
Lepra
29. Nov 2020, 17:46 #6334

Kopš: 11. Jul 2020

Ziņojumi: 65

Braucu ar:


29 Nov 2020, 15:25:03 @Peppa_pig rakstīja:
Taja melsla aka "esiti" biju 1x - aizvilka bernibas ccoms, kam piedura tas suc un tada "muzika", iztureju tur laikam pusstundu


Loģiski!!!
Tu labāk uzslēdzi Veco ratiņu televīzijā vai arī aizbrauci uz balli Baložos, kur varēja smuki izdancāties ar vietējām slaucējām un dabūt pa tāfeli no vietējiem traktoristiem ))
Offline
michals1
29. Nov 2020, 17:54 #6335

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 1981

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!


29 Nov 2020, 15:25:03 @Peppa_pig rakstīja:
Taja melsla aka "esiti" biju 1x - aizvilka bernibas ccoms, kam piedura tas suc un tada "muzika", iztureju tur laikam pusstundu

Protams,tavs favorīts bija 4BK
Offline
Asch
29. Nov 2020, 19:14 #6336

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4199

Braucu ar:

RAF skiet ari bija sarunas ar Citroen un vel kko, tiesi vairs tagad nepateiksu. Skiet vel BMW, pirms Kaliningradas rupnicas, kko ostijas un izskatija variantu par Jelgavu, jo teoretiski bija platibas ar dzelzcela pievadu, tehniskais perosnals, salidzinosi tuvu Rigas lidosta + kkadi sapni par Jelgavas bijso armijas aerodromu ka piegades/logistikas punktu (ta pati vieta, ko pavisam nesen it ka kiniesi nemsot un investesot kosmiskas naudas un busot 8000 darba vietu ).
Kamer ta rupnica kusteja, vel bija ceribas kko darit, bet izskatas taja laika bija citas prioritates un redzejums.

[ Šo ziņu laboja Asch, 29 Nov 2020, 19:15:43 ]

Offline
MMMax
29. Nov 2020, 19:19 #6337

Kopš: 24. Jul 2015

No: Dobele

Ziņojumi: 905

Braucu ar: 4 pa 4


29 Nov 2020, 19:14:53 @Asch rakstīja:
RAF skiet ari bija sarunas ar Citroen un vel kko, tiesi vairs tagad nepateiksu. Skiet vel BMW, pirms Kaliningradas rupnicas, kko ostijas un izskatija variantu par Jelgavu, jo teoretiski bija platibas ar dzelzcela pievadu, tehniskais perosnals, salidzinosi tuvu Rigas lidosta + kkadi sapni par Jelgavas bijso armijas aerodromu ka piegades/logistikas punktu (ta pati vieta, ko pavisam nesen it ka kiniesi nemsot un investesot kosmiskas naudas un busot 8000 darba vietu ).
Kamer ta rupnica kusteja, vel bija ceribas kko darit, bet izskatas taja laika bija citas prioritates un redzejums.


Ar Citroen bija parunās jā
Offline
RaimisK
29. Nov 2020, 20:19 #6338

Kopš: 02. Oct 2005

Ziņojumi: 3227

Braucu ar: erenpreisu

Atslēgas. Par RAF
Offline
orlovs
29. Nov 2020, 23:02 #6339

Kopš: 18. Dec 2011

Ziņojumi: 195

Braucu ar:


29 Nov 2020, 20:19:48 @RaimisK rakstīja:
Atslēgas. Par RAF


https://ltv.lsm.lv/lv/raksts/13.12.2018-atslega...is-raf.id146412/
Offline
Ridlihs
30. Nov 2020, 18:07 #6340

Kopš: 19. Feb 2011

No: Daugavpils

Ziņojumi: 4666

Braucu ar: gandrīz geļiku

Iepriekšējās lappās CP17 palagi par RAF

Interesanti bija palasīties , lai arī tas +- zināms .

[ Šo ziņu laboja Ridlihs, 30 Nov 2020, 18:10:02 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4