Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 59 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Ekonomikas krīze jeb depresija v2

AutorsZiņojums
Raicha
13. Dec 2008, 17:17 #61

Kopš: 26. Dec 2002

Ziņojumi: 14865

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:15:36 GirtzB rakstīja:
AR "Gaismas Pili" viss ir slikti, ja nah... tad vienkārši soda sankcijās tiek pakāsts megabablo...


kas taas sankcijas mums uzspiediis? nato karaspeeks?

Offline
GirtzB
13. Dec 2008, 17:19 #62

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21925

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

p.s. tur jau ir tik daudz bablo iegrūzsts, ka labāk ir uzcelt tomēr, par gaismas pils nah bija jādomā pirms daudz gadiem(etak uzreiz pēc atmodas tas bija jāaizmirst).....

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
GS
13. Dec 2008, 17:20 #63

Kopš: 13. Jun 2003

Ziņojumi: 46774

Braucu ar: džī six


13 Dec 2008, 17:12:31 GirtzB rakstīja:

13 Dec 2008, 17:07:37 GS rakstīja:

13 Dec 2008, 17:01:15 GirtzB rakstīja:
nu un kādas pozīcijas tev dos tos 10%, komunālie vieni paši?


Teiksim ielejam degvielu uz 40 LVL, noperkam 2 tulikus pa 30 LVL, samaksajam komunalos 30 LVL, noperkam paiku/kafiju/bezalko dzerienus 50 LVL - kopejas izmaksas vien bus pacelusas vairak par 10% neskaitot to cenu pieaugumu kas ari bus radies del paceltiem nodokliem.

Protams var skaitit pec kautkadas surealas shemas iz serijas dzivoju telti un visu naudu tereju bezakcizes partika un braukaju ar sab trans - domaju powera tadu cilveku nav taka busim reali

Taka 10% pieaugums kopejam izmaksam butu daudz realak...

pag pag pag.
tu skaiti (Summa+3%)+(Summa+3%)+(Summa+3%)+(Summa+3%)=4*summa+12% ???


Es skaitu aptuvenos izdevumu pieaugumus kas radisies del paaugstinatiem nodokliem.
Sekojosi cik izmaksaja dzive decembri vs cik izmaksas dzive janvari un domaju janvari viss tas izmaksas kopuma pa 10% dargak. Protams ja citu faktoru ietekme nesamazinasies cenas...

-----------------
BMW Vin Decoder
Auction history
BMW History
Audi / Volkswagen vin decoder
Offline
Raicha
13. Dec 2008, 17:24 #64

Kopš: 26. Dec 2002

Ziņojumi: 14865

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:19:54 GirtzB rakstīja:
p.s. tur jau ir tik daudz bablo iegrūzsts, ka labāk ir uzcelt tomēr, par gaismas pils nah bija jādomā pirms daudz gadiem(etak uzreiz pēc atmodas tas bija jāaizmirst).....


jaa, es ticu ka spciaali arii tika teereeti miljoni projektiem un citiem blabla, tikai lai "nu jau buutu par veelu" to visu izmest miskastee.

Offline
Raicha
13. Dec 2008, 17:26 #65

Kopš: 26. Dec 2002

Ziņojumi: 14865

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:20:54 GS rakstīja:
faktoru ietekme nesamazinasies cenas...


deflaacija valstii, kuraa puse iedziivotaaju ir iejuugti hipoteekaa uz pusmuuzhu, var izveersties par ljoti ljoti nesimpaatisku dabas paraadiibu.

labaak imho 15% inflaaciju, nekaa 5% deflaaciju
Offline
ABruweris
13. Dec 2008, 17:27 #66

Kopš: 03. Nov 2004

Ziņojumi: 282

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:19:54 GirtzB rakstīja:
p.s. tur jau ir tik daudz bablo iegrūzsts, ka labāk ir uzcelt tomēr, par gaismas pils nah bija jādomā pirms daudz gadiem(etak uzreiz pēc atmodas tas bija jāaizmirst).....
Domāju (domāju ka varētu pat teikt esmu pārliecināts) ka tur tak viss ir sadalīts līdz santīmam, sākot ar zemi, projektu, celtniecību, iepirkumiem, apsaimniekošanu utt- tur ne tikai 1000 ieinteresētajiem pietiek- nav jau brīnums ka murgo par kaut kādām jau ieguldītajām naudām, soda sankcijām utt Tas pats (gribētos kādu sulīgu vārdu pirms uzrunas) Šķēle- pēkšņi sācis kādam kaut ko ziedot- kopš kura laika viņam ir tāda rakstura īpašība kādam dot kaut ko par velti???
Offline
Damn
13. Dec 2008, 17:29 #67

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:17:55 Raicha rakstīja:

13 Dec 2008, 17:15:36 GirtzB rakstīja:
AR "Gaismas Pili" viss ir slikti, ja nah... tad vienkārši soda sankcijās tiek pakāsts megabablo...


kas taas sankcijas mums uzspiediis? nato karaspeeks?




Nu tur Rāvis ir daudziem apsolījis atkatu, tamdēļ arī neviens to pasākumu neapstādinās.

Man rēcīgi liekas tas, ka LT un EE pat piedāvā palīdzību LV. Lai gan Godmanis pateicis, ka no viņiem tā nebūs nepieciešama
Offline
GS
13. Dec 2008, 17:30 #68

Kopš: 13. Jun 2003

Ziņojumi: 46774

Braucu ar: džī six


13 Dec 2008, 17:26:23 Raicha rakstīja:

13 Dec 2008, 17:20:54 GS rakstīja:
faktoru ietekme nesamazinasies cenas...


deflaacija valstii, kuraa puse iedziivotaaju ir iejuugti hipoteekaa uz pusmuuzhu, var izveersties par ljoti ljoti nesimpaatisku dabas paraadiibu.

labaak imho 15% inflaaciju, nekaa 5% deflaaciju


Es domaju lielai dalai no "iejugtajiem" isti nekas nepalidzes, jo tas ir skaidrs ka tuvakos ~2 gadus nekada "malina" nav gaidama

Un nemts viss tika iz serijas lizingi 70% un dzivosanai 30% jo algu parekins 2x gada taa tak passaprotama lieta. Kritumu no viniem neviens negaidija
Un zinot to kadi krediti tika nemti un ar kadiem ienakumiem.... skarbi

-----------------
BMW Vin Decoder
Auction history
BMW History
Audi / Volkswagen vin decoder
Offline
GirtzB
13. Dec 2008, 17:33 #69

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21925

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


13 Dec 2008, 17:26:23 Raicha rakstīja:

13 Dec 2008, 17:20:54 GS rakstīja:
faktoru ietekme nesamazinasies cenas...


deflaacija valstii, kuraa puse iedziivotaaju ir iejuugti hipoteekaa uz pusmuuzhu, var izveersties par ljoti ljoti nesimpaatisku dabas paraadiibu.

labaak imho 15% inflaaciju, nekaa 5% deflaaciju

imho labāk ir mērena deflācija, lai tautieši bik attopās, ka ekonomika var iet arī uz leju, darba var nebūt etc, nevis dzīvot ar mūžīgo pārliecību, ka rīt naudas būs vairāk kā šodien, darot to pašu un tik pat cik šodien.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
GirtzB
13. Dec 2008, 17:37 #70

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21925

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

pie tam bibliotēka tomēr ir valsts pasūtījums, kas lejupslīdes laikā atļaus tajā iestātiejiem n-uzņēmumiem izdzīvot.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Raicha
13. Dec 2008, 17:37 #71

Kopš: 26. Dec 2002

Ziņojumi: 14865

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:33:08 GirtzB rakstīja:

imho labāk ir mērena deflācija, lai tautieši bik attopās, ka ekonomika var iet arī uz leju, darba var nebūt etc, nevis dzīvot ar mūžīgo pārliecību, ka rīt naudas būs vairāk kā šodien, darot to pašu un tik pat cik šodien.


nu, pat meerena deflaacija tak var novest pie "maajsaimnieciibu masveida bankrota" a paatagu tautieshiem nenoveelu, pajaat taa nauda - lai cik mums vinjas buutu, taapat tak pirksim vaacu teciilas, itaalju dreebes un franchu smarzhas tad labaak lai cilveeki atpuushas un slinko darbaa, nekaa maina savu dziivi pret kaiminjvalstu produkciju
Offline
Raicha
13. Dec 2008, 17:39 #72

Kopš: 26. Dec 2002

Ziņojumi: 14865

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:37:14 GirtzB rakstīja:
pie tam bibliotēka tomēr ir valsts pasūtījums, kas lejupslīdes laikā atļaus tajā iestātiejiem n-uzņēmumiem izdzīvot.


te gan +1
Offline
nrcha
13. Dec 2008, 17:50 #73

Kopš: 16. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 2643

Braucu ar: smaidu



-----------------
"Trees're always a relief, after people." (c) D. Mitchell
Offline
Damn
13. Dec 2008, 18:45 #74

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10796

Braucu ar:


13 Dec 2008, 17:39:36 Raicha rakstīja:

13 Dec 2008, 17:37:14 GirtzB rakstīja:
pie tam bibliotēka tomēr ir valsts pasūtījums, kas lejupslīdes laikā atļaus tajā iestātiejiem n-uzņēmumiem izdzīvot.


te gan +1


Apakšuzņēmējiem izdzīvot, Skonto un dažiem politiķiem vārīties
Offline
12
13. Dec 2008, 19:47 #75

Kopš: 11. Jun 2006

No: Tukums

Ziņojumi: 1548

Braucu ar: E 39 3.0 dA. Volvo FH 12 460, Euro 6.

ar to gaismas pili ir tā, ka pazīstams strādā Skonto, nu tipa skonto piegādās logus gaismas pilij, tātad 0 kārtā viņiem jau maga liels pasūtījums jāizpilda priekš gaismas pils.
Offline
blondiins
13. Dec 2008, 20:11 #76

Kopš: 05. Aug 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 354

Braucu ar: E30 325i SE

blja psc pilniigs
LNT zinajas tikko teica:
Ministrijas algaas izteereejushas par 25% vairaak kaa pagaajushajaa gadaa

viii kat budzhet saucas

ai sink, ai sink, ka jaapeerk strokjis un jaaizshauj paaris lohi valdiibaa
Offline
bum_bumz
13. Dec 2008, 20:53 #77

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6436

Braucu ar: E34

Kurš vesels un spēcīgs, katram sava pakaļa jāglābj šajos laikos. Vislabākais, ka katrs atrod nodarbošanos var palīdzēt kaimiņam un otrādi. Tie, kuri ir darba ņēmēji vai ierēdņi, nesapratīs, ka katrs paceltais nodokļu % ir aplaupīšana skaidrā dienas laikā, izjauktas visas nākotnes ieceres utml. Nu nevar bezgalīgā mērā tautu jāt. Tāpēc ir jāsāk streikot.
Godmans un ko brauks pār līķiem, ka tikai cipari budžetā saskaņoti. Parex vēl vēlas 400 mio, arī tam tiks ziedots. IMF ar nicīgu smīnu iedod jaunu devu kuslajai tautiņai pie Baltijas jūras, kura laikam nekad negrib dzīvot labklājībā.
Vai tās nav stagnējošas metodes, ka "nevienu jau neatlaidīsim, tikai algas samazināsim". Pašlaik īstais laiks samazināt ierēdniecību un birokrātiju pārskatīt likumus. Pienāks jauni kredītu plūdi un aizmirsīsies, ka liels bars ļautiņu dara nevienam nevajadzīgas lietas.
Pirms 20 gadiem zinošākie runāja, ka ap šo laiku pasaule mūs sāks cienīt kā gudru un strādīgu tautu, izskatās ka tāds laiks ir par īsu. Lai sevi izblamētu, pietiek pāris nedēļas.
Gaidīsim nākamos 20, mēģināsim sevi reabilitēt.

Offline
GP
13. Dec 2008, 21:22 #78

Kopš: 29. Jul 2002

Ziņojumi: 170

Braucu ar: BMW un bobiku


13 Dec 2008, 15:36:20 Duke rakstīja:
Labi, aiz neko darīt. Pāris ekonomikas patiesības, nevis puspatiesības. ok?

1. Protesta akcijas rīkotāju aicinājums

Viņi piedāvā samazināt PVN lv ražotām precēm un palielināt ārvalstu precēm. Tīri teorētiski, tas veicinātu LV precu konkuretspeju vieteja tirgu. Piekritu, bet pasaule so parasti dara ieviesot ievedmuitu.

Kapec? Jo administret dazadas PVN likmes vienam un tam pasam precem pec precu klasifikatora ir praktiski neiespejami. Tas prasitu partaisit visu precu klasifikatoru, administresanas izmaksas vismaz divkarsotos, utt utp. Tiri praktiski, mission impossible.

Nu tad - liekam ievedmuitu?
Doma jau laba, bet LV nav tiesibas neko mainit tirdzniecibas nosacijumos. Tirdzniecibas nosacijumu regulacija ir absoluta Eiropas Komisijas kompetence, lai uzturetu vienoto Eiropas Savienibas precu un pakalpojumu tirgu. Ja mes ko tadu megjinatu, tad dabutu pa dirsu no EK (lielas soda naudas), PTO (tapat lielas soda naudas) un vel dabutu ievedmuitu ieviestu pret musu eksporta nozarem. Rezultata viss kas mums paliktu ir tikai vietejais tirgus, kas nekada veida nespej uzturet ekonomikas si briza limeni. Butu ljoti ljoti smaga recesija, kurai nebutu gala. Tapat aizmirstiet par iespeju nopirkt jebkadu arvalstu preci.

2. Bet rekur bijusais CB sefs saka, ka PVN nav iemesla pacelt, lai glabtu latu.

(skat. Kas notiek Latvija 10.12.200
Jaa, vinjam ir taisniba - Centrala Banka ir arvalstu valutas rezerves, kuras vairak ka 100% apmera nosedz latu apgrozijumu. Un ka vins saka - lata vertibu var noturet pakapeniski atperkot latus, atdodot Eiro un samazinot naudas bazi. (tie ir vinja vardi).

Neliela ekonomikas teorija:
IKP ir ne tikai P*Q un C+I+G+Nx, bet arii M*v (naudas apgrozijuma apjoms, reiz, naudas apgrozijuma atrums). Ja tiktu samazinats naudas baaze, tad tas automatiski samazina IKP, jo nekas nenodrosina naudas apgrozisanas paatrinasanos (aatrumu parasti nosaka % likmes, kas latam ka mes zinam ir augstas). Tadejadi Repses piedavajums turpinat pirkt latus un uzturet cenu ir tiesais celjsh elle Latvijas ekonomikai.

Bet kapec butu jaatperk lati?
Saglabajot visu ka ir, un esoso paterinja limeni, mes turpinatu pateret ljoti daudz arvalstu prechu. Lai samaksatu par arvalstu precem ir jamaksa ar Eiro. Ta ka Zviedru bankas vairak nepludina ieksa Eiro (hipo tirgus apstajies, kreditesana apstajusies), tad vienigais avots kur dabut Eiro lai samaksatu par importu ir centrala banka (izmantojot mainjas punktus ka starpniekus). Tadejadi pie esosas situacijas mes praktiski pasi izsusinam visu savu ekonomiku turpinot pirkt arvalstu preces. Samazinot naudas bazi mes pasi sevi bremzejam. Tiesi tadelj ir nepieciesams SVF/EK aizdevums, jo tas ljautu palielinatu latu apjomu apgroziibaa (pasi zinat cik daudzi uznjemumi sobrid kave maksajumus, jo ir nenormals naudas trukums tirguu).

3. Kapec vajag palielinat PVN un samazinat IIN?

Ar otra punkta otro dalju nepietiek, lai saglabatu ekonomiku. Ja nekas nemainitos, tad tas pats aizdevums aatri tiktu izsusinats. Lai apturetu izsusinasanu ir japalielina PVN, kas sabremzee pateerinju maksimali.
Vienlaicigi tiek samazinats IIN, kas ljauj uznjemumiem/darbiniekiem nonakt pie kopiga sauceja uz noteiktiem algas samazinajumiem, radot mazakas izmaksas darba devejam pie nemainigiem ienakumiem darba njemejam. Sii funkcija ljauj uzlabot firmu konkuretspeju un attiecigi speeju konkuret eksporta tirguu.
Jaa, samazinatais imports (un imports ir liels bizness Latvija) protams bus uznjemumi, kas bankrotes un pieaugs bezdarbs, tachu ekonomikai kopuma tas bus tikai veseligi. Ja mes gribam, lai mums ir veseliga ekonomika jaunajos apstakljos, tad ir jasakozh zobi, japarorientejas no importa biznesa uz eksporta biznesu un jadzivo talak.

Īsumā: lidz sim importu mes varejam uzturet, jo bija ljoti lieli ienakumi kapitala dalja (ES nauda, hipo krediti, investicijas), ta ka hipo kreditu komponente izkriit, tad lielais imports ir kljuvis par problemu un praktiski izsuuc visu naudu no ekonomikas, kas rada maksatspejas problemas uznjemumiem. Lai labotu situaciju tiek gatavots Eiro piepludums un pie reizes veiktas korekcijas, kas bremze importa paterinju (PVN+) un veicina eksporta konkuretspeju (IIN-).




Tā. Idejas ir pareizas par importa patēriņa bremzēšanu. Bet ir nianses. Un tās ir sekojošas:
1. PVN paaugstināšana sāpēs visvairāk nabadzīgos - viņiem šie 3% būs ĻOTI nozīmīgi, savukārt stipri mazāk sāpēs turīgākiem, kam šie 3% nespēs piebremzēt patēriņu
2. Ja paaugstinam PVN lai sargātu no nevajadzīgu/nesaprātīgu preču importa, tad vajadzētu parūpēties, lai PVN uz pirmās nepieciešamības precēm būtu zemāks vai nebūtu vispār. Paskaties kāda PVN likme ir 'vecajā' Eiropā uz pārtiku. Laikam viņi ir tik nabadzīgi, ka nespēj maksāt pilno PVN.
3. Jā IIN tiek samazināts, taču paskaties cik reāli tas samazina nodokļus, kas ir jāmaksā par katru darbaņēmēju. Situācija šodien ir, ka efektīvā nodokļu likme man kā darba devējam ir 42-44%. Es nedalu DD soc.n. daļa un DN soc.n. daļa - ir piem. alga uz ‘rokas’ LVL 500,- un kopējās izmaksas šādai ‘rokas’ algai ir LVL 872.97 (pieņemot, ka nav apgādājamo). Samazinoties IIN uz 23% manas izmakas būs LVL 853.13. Vai tiešām šāds samazinājums manus pakalpojumus padarīs globāli konkurētspējīgus?
4. Kā Tu domā cik ilgs laiks ir nepeiciešams, lai tīri tehniski pārietu uz citu PVN likmi? Visās sistēmās, kur parādās PVN ir jāmaina PVN likme/jāpievieno jauna, jāpārrēķina esošie daŗijumi etc. Tas NAV 2. nedēļu jautājums un tas uzņēmējiem maksās gana dārgi. Bet kā parasti valdošajai elitei tādus SĪKUMUS nesaprast.
5. Un galvenais ir ka visā visumā šis viss īpaši sāpīgi skars mazturīgos un maz skars tos, kuriem patiesi vajadzētu maksāt nodokļus. Sen jau vajadzēja veidot progresīvos nodokļus, aplikt ar nodokļiem luksusa preces/pakalpojumus, taksēt lielās villas etc. Bet to nedrīkst, tas sāp pašai elitei…
6. Par patēriņa bremzēšanu vajadzēja sākt domāt 2004. gadā, nevis tagad, kad ir pavisam slikti.
7. Paskaties attiecību - publiskajā sektorā strādājošie pret visu valsts iedzīvotāju skaitu, vai te gadījumā nav sakne problēmai ar lieliem budžeta izdevumiem...
Offline
Grosha
13. Dec 2008, 21:30 #79

Kopš: 14. Apr 2006

Ziņojumi: 2722

Braucu ar:

+da.....................................................................ja
Offline
Spok5
13. Dec 2008, 23:19 #80

Kopš: 06. Sep 2002

No: Salaspils

Ziņojumi: 1615

Braucu ar: ВАЗ 2103

Tur tāpat ir jāstāv + vēl uz/ar neapmierinātu mordu jāskatās/jākomunicē, un nedod Dievs būs pakaļa jāpakustina, tas bez draudēšanas griezties pāris stāvus augstāk ir vispār zinātniskā fantastika. Tiesa tas viss ir po, ja deklarējās elektroniski.

Par likmes maiņu gan, 95% sistēmu dažreiz der atvērt lietošanas instrukciju Un 10 min varētu būt pat pārspīlēti, kautgan tuvu tam būs.

Nav nekādu maksātspējas problēmu, būs normāla konkurence un tiešām mārketings, nevis pornuška, kas bija. Tiem kas sazīmēja debilus biznesa plānus un šāva pa pilnu programmu, paši vainīgi. Neviens neprasīja kantorim ņemt 5 jaunus autiņus, jo tā ir prastāk (nav jākopj) un galva ar mazāk sāp. Un lietas apstājās pa lielākajai daļai ar celtniekiem vai importu saistītās jomās, tirgus palika mazāks un ko, domāja ka varēs izšļūkt ?

Šajā pleķī ko par Latviju sauc, nav bijis un tuvākajā laikā arī nebūs pamata būt tāāāāādai uzdzīvei, kāda tā bija pēdējos 2 gadus. Nu nav pamata. Ja uzdzīvo ar skaidru peso - nekādu problēmu, ja uz krītiņa, tad piedodiet bomži, bet es labāk braucu kaut ar žiguli, kas īstenībā ir ļoti labs auto sūdīgiem laikiem. Tā pati Kaļina, prasts kā cirvis, remontējās ar kuvaldu, viss no meiseļa un maksā smiekla naudu salīdzinoši.. Es gan ar žiku nebraukāju apkārt, bet tas ir cits stāsts, rezultātā gan ir skat. manu prakstu.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo