Online

Pašreiz BMWPower skatās 121 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
maasters
08. Feb 2020, 13:43 #1661

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

@Modri, nu tas kāda raksturlikne izejā nav tik svarīgi priekš jaudas, pati frekvence kā tāda izsaka daudz daudz vairāk.
Paņemsim elementāru piemēru. Ir sen zināms un pat ne tikai profiem, ka DC motori (kas neskaitot BLDC un citus pusvadītāju komutētus motorus) faktiski ir komutator motori, attiecīgi virknes slēgumā vai paralēlajā, kur komutators veic slēgšanos. Šie ir ļoti jaudīgi jo līdzstrāvai vislaik ir vienāds stiprums turpretim AC velk kvadrātu un vidējo vērtību, jo tā katrā pilnā periodā tikai uz īsu brīdi sasniedz savu max vērtību un tad atkal krīt.

Ko es ar to gribu pateikt ? Vienkārši, ja ir fiksēta frekvence kā piemēram Tīklam tad mes zinam ka visi AC motori uz 50hz būs pie vienādas jaudas vienāda izmerā un smagumā (pa grupām protams, attiecīgi indukcijas vai sinhronie atšķirsies)
Piem 50hz asinhronais indukcijas motors uz 14kw svēŗs dafiga un vairāk
Nesen laboju vienu cnc tur ir 14Kw līdzstrāvas kolektormotors ar pastāvīgajiem magnētiem statorā, ok mazāks nekā līdzvērtīgs indukcijas motors un tomēr milzīgs klucis.

Vienīgais veids ka uz AC samazināt izmēru/svaru bet paturēt jaudu ir celt frekvenci, jautājums tad ir tāds kāda ir frekvence un spriegums peak-peak tad kad tas mazais sūds ar tievo dzīslu teorētiski izdod tos 12-14kW?
bet nu fiziku nevar apmānīt, pat uz ļoti augstu frekvenci momentānās ampēŗas ir tādas pašas kā uz zemākām ok izmērs serdei samazinās, bet vadu šķērsgriezums nevar samazināties, tur tam motoram linkā tie vadiņi taka matiņi sīki.

man ir impulsbaroklis pastiprinātājam, kad slogoju uz rezistīvo izejā pirms sprieguma krituma dabūju kautkur 1Kw , reali trafs mazs bet vads (vads protams litz wire) tāpat ar paresnu šķersgriezumu.

vopšem tas ko es saku, ar frekvenci var samazināt serdes un statorus izmēros bet vadu resnums nevar samzināties jo strāva ir strāva , lidz ar to ja es redzu mazu motorīti ar vadiem kas ir tievi nu jā.
varbūt vari iespostēt bildes no sava motora kas tev ir virsū uz tava aparāta, tas butu interesantak neka kautkas internetā.

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Feb 2020, 13:44:32 ]

Offline
cipargalva
08. Feb 2020, 16:20 #1662

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6524

Braucu ar: quattro

Nu vajag taču publicēt arī šo uzņēmumu nosaukumus.
Offline
Volvo60
08. Feb 2020, 16:24 #1663

Kopš: 27. May 2019

Ziņojumi: 502

Braucu ar:


08 Feb 2020, 16:12:38 @DM-101 rakstīja:
un taa straada muusu serviceetaaji..
Cik izmaksa nomainiit spuldziiti?


3 reizes braukt uz servisu, lai spuldzīti nomainītu.
Offline
Staris
08. Feb 2020, 16:40 #1664

Kopš: 24. Apr 2006

No: Ventspils

Ziņojumi: 30522

Braucu ar: ra ucuarB

Kaspich: Vai adaptīvajiem lukturiem H8 lampiņu ir daudz grūtāk nomainīt nekā parastajam LCI ksenona lukturim? Tur klāt pats normāli netiek bez luktura izņešanas?
Offline
depo
08. Feb 2020, 16:44 #1665

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20925

Braucu ar: Zirgu


08 Feb 2020, 16:20:02 @cipargalva rakstīja:
Nu vajag taču publicēt arī šo uzņēmumu nosaukumus.


Gros auto
Offline
sys9291
08. Feb 2020, 16:47 #1666

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5179

Braucu ar: F20 R1200RT


08 Feb 2020, 13:43:01 @maasters rakstīja:
@Modri, nu tas kāda raksturlikne izejā nav tik svarīgi priekš jaudas, pati frekvence kā tāda izsaka daudz daudz vairāk.
Paņemsim elementāru piemēru. Ir sen zināms un pat ne tikai profiem, ka DC motori (kas neskaitot BLDC un citus pusvadītāju komutētus motorus) faktiski ir komutator motori, attiecīgi virknes slēgumā vai paralēlajā, kur komutators veic slēgšanos. Šie ir ļoti jaudīgi jo līdzstrāvai vislaik ir vienāds stiprums turpretim AC velk kvadrātu un vidējo vērtību, jo tā katrā pilnā periodā tikai uz īsu brīdi sasniedz savu max vērtību un tad atkal krīt.

Ko es ar to gribu pateikt ? Vienkārši, ja ir fiksēta frekvence kā piemēram Tīklam tad mes zinam ka visi AC motori uz 50hz būs pie vienādas jaudas vienāda izmerā un smagumā (pa grupām protams, attiecīgi indukcijas vai sinhronie atšķirsies)
Piem 50hz asinhronais indukcijas motors uz 14kw svēŗs dafiga un vairāk
Nesen laboju vienu cnc tur ir 14Kw līdzstrāvas kolektormotors ar pastāvīgajiem magnētiem statorā, ok mazāks nekā līdzvērtīgs indukcijas motors un tomēr milzīgs klucis.

Vienīgais veids ka uz AC samazināt izmēru/svaru bet paturēt jaudu ir celt frekvenci, jautājums tad ir tāds kāda ir frekvence un spriegums peak-peak tad kad tas mazais sūds ar tievo dzīslu teorētiski izdod tos 12-14kW?
bet nu fiziku nevar apmānīt, pat uz ļoti augstu frekvenci momentānās ampēŗas ir tādas pašas kā uz zemākām ok izmērs serdei samazinās, bet vadu šķērsgriezums nevar samazināties, tur tam motoram linkā tie vadiņi taka matiņi sīki.

man ir impulsbaroklis pastiprinātājam, kad slogoju uz rezistīvo izejā pirms sprieguma krituma dabūju kautkur 1Kw , reali trafs mazs bet vads (vads protams litz wire) tāpat ar paresnu šķersgriezumu.

vopšem tas ko es saku, ar frekvenci var samazināt serdes un statorus izmēros bet vadu resnums nevar samzināties jo strāva ir strāva , lidz ar to ja es redzu mazu motorīti ar vadiem kas ir tievi nu jā.
varbūt vari iespostēt bildes no sava motora kas tev ir virsū uz tava aparāta, tas butu interesantak neka kautkas internetā.



papildināšu - palielinot frekvenci jāizmanto augstfrekvences vadi, jo kā mēs zinām sākas skin effect un vada šķērsgriezums zaudē nozīmi, jo strāva plūst pa vada virsmu...
Offline
maasters
08. Feb 2020, 17:43 #1667

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

tapec jau es teicu "litz wire" jo uz virs 20kHz jau sakas jutams skin efekts.
Nezinu gan kada robezha tas frekvences parveidotajs vaditajs regule tos motorus , spriezot pec ta ka nevienam neredzu litz wire vadus drosvien ka no paris hz lidz max kautkur 20khz , jo ari tas krievu ritenis kad deva ruckaa visu laiku var dzirdet motora skanu tikai paaugstinas tonis.

kam ir labas ausis dzirdes ari 16Khz sīkoņu un maybe vēl augstāk.

velviens iemesls kapec es domaju ka tajos motorus maximums laiž iekšā padsmit Khz ir tas, ka viņiem tak visiem ir tomēr silikontērauda serdes laminācijas, lidzīgi kā lampu pastiprinātaju audio izejas trafiem, nezinu īsti kāda ir max reāli lietojamā frekvence bet skaidrs ka tie nebūs 50+Khz, tur jau tad vajadzētu ferītu.

Var jau būt ka tam motorelim tiešām var noņemt 14kW pie max rpm uz max spriegumu un max frekvenci un uz 5 sekundēm jo ilgak nosviltu tie mazie vadiņi.
Offline
Modrs
08. Feb 2020, 18:09 #1668

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10317

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Iekopēšu no viena reguļa specenes
Max Cont Current: 100A
Max Burst Current: 120A for 10 seconds
Input Voltage: 2-6 cells li-XX or 6-16 Ni-MH/Ni-Cd battery
BEC: 5.5V/6A Switching BEC
[PWM: 8~16 KHz
Max RPM: 240,000rpm for 2 Poles Brushless Motor

Piekrītu Jūsu iepriekš rakstītajam. Ja runājam par izejas PWM, tad ja šiem te izejā ir zāģis, kas nav tas labākais. Bet ir ļoti niecīgs svars un visvienkāršākie switching mosfeti izejā.
Piemēram, DJI dronu ražotājs velta pamatīgu izpēti, kas šobrīd arī parāda to, ka šīs kompānijas droni arī visilgāk turas gaisā un vismazāk silst motori, pateicoties līdz perfektumam notrimmerētās sinusoīdās.
Par motoriem - ir sastopami gan ar daudz dzīslām, gan ar vienu tinumu uz katra statora.
Offline
maasters
08. Feb 2020, 18:24 #1669

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

tajos max rpm no specenes nav kljuuda?
es reali lasu kaa tie butu 240k rpm tur gadiena nav komats japarbida par vienu vietu tad butu 24k rpm ?
Offline
sys9291
08. Feb 2020, 18:36 #1670

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5179

Braucu ar: F20 R1200RT

a varbūt tā nav dzinēja elektriskā jauda, bet gan mehāniskā - tobiš pārrēķinātā no HP? 240K rpm pie nesējfrekvences 16kHZ? man kaut kas neštimmē...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 08 Feb 2020, 18:37:37 ]

Offline
maasters
08. Feb 2020, 18:42 #1671

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

nu neviens mehanisks elements izņemot varbūt kautko nano vai mikroskopisku nespēs rotēt ar 240 000 RPM, tas ir skaidrs , tur nepalīdzētu pat ja motoram ievadā frekvence būtu gamma starojuma limenī

maximums varbūt tadam mazam motorelim kamir maza diametra rotors varētu arī būt 24 000 apgriezienu/min , tas ir fiziski iespējams. taka visticamāk kļūda liekot komatu.


Offline
sys9291
08. Feb 2020, 18:46 #1672

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5179

Braucu ar: F20 R1200RT


08 Feb 2020, 18:42:19 @maasters rakstīja:
nu neviens mehanisks elements izņemot varbūt kautko nano vai mikroskopisku nespēs rotēt ar 240 000 RPM, tas ir skaidrs , tur nepalīdzētu pat ja motoram ievadā frekvence būtu gamma starojuma limenī

maximums varbūt tadam mazam motorelim kamir maza diametra rotors varētu arī būt 24 000 apgriezienu/min , tas ir fiziski iespējams. taka visticamāk kļūda liekot komatu.




RC ir interesanta pasaule, jo pat nitro (ieksdedzes dzinēji ar metanola/nitro degvielu un kvēlaizdedzi) motori 2T griežas ar 20K - 4T man griezās ar 14K - zem slodzes...gan jau ka elektro vairāk - bet240K man neticas...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 08 Feb 2020, 18:47:57 ]

Offline
Modrs
08. Feb 2020, 19:08 #1673

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10317

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu


08 Feb 2020, 18:42:19 @maasters rakstīja:
nu neviens mehanisks elements izņemot varbūt kautko nano vai mikroskopisku nespēs rotēt ar 240 000 RPM, tas ir skaidrs , tur nepalīdzētu pat ja motoram ievadā frekvence būtu gamma starojuma limenī

maximums varbūt tadam mazam motorelim kamir maza diametra rotors varētu arī būt 24 000 apgriezienu/min , tas ir fiziski iespējams. taka visticamāk kļūda liekot komatu.





rotē rotē. Nav komatos kļūda. Lielveikalu toletēs dyson roku žāvētājos kakraz ir 2 polu motors.

visātrākie ir inrunner.

piemēram, šis te

Specs:
Motor size: 4074
Number of pole: 4
Motor KV: 2000
Max Current: 120A
Max Voltage: 25V / 6S Lipoly
Case Length: 74mm
Case Dia: 40mm
Shaft Dia: 5.0mm
Total Length: 91mm
Weight: 380g

KV nozīmē, kauz 1v sprieguma motors griezīsies ar 2000 apgr.
6s lipoly ir 6x 4,2v = 25,2v x 2000 = 50400rpm

vai arī šis te
inrunner ar ūdens dzesi


120 000 rpm

edit: ja godīgi, neatradu neko lielāku par ~ 120 000 apgriezieniem. hvz, varbūt šis šoreiz ir mārketinga triks, kurā tiek parādīta teorētiskā spēja

Zemāk video redzams 2,2kW motors tam helim, kurš tiek nobarots ar 12x 4,2v = 50,4V. Tā mums šajā hobijā ir
Spied "Play", lai skatītos video!

[ Šo ziņu laboja Modrs, 08 Feb 2020, 19:48:54 ]

Offline
maasters
08. Feb 2020, 19:30 #1674

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

kā jau minēju rpm ierobežo nejau elektronika bet mehānika, elektriskāš frekvences iet miljonos un miljardos ciklu sekundee , toties mehānika nespēj fiziski griesties ar tādiem ātrumiem.

ok es ticu ka maza diametra motors ar garenu bet diametrā mazu rotoru var arī iegriesties uz tiem 100 000 un neizjukt, jo lielāks diametrā būs rotors jo tie max rpm būs zemāki,

paņemam par piemēru jebkuras veļas mašīnas motoru, ja tam rotoru iegriestu akutvai uz pusi no tiem max rpm par ko šēit iet runa tas rotors sadalītos tik daudz daļiņās ka principā tur tuvumā stāvot tevi sacaurumotu taka no ložmetēja.


bet nu tādi mazie brīnumi kurus var plaukstā ielikt varbūt arī spēj griesties tik fiksi
Offline
RZak
08. Feb 2020, 20:49 #1675

Kopš: 18. Jan 2016

No: Cēsis

Ziņojumi: 141

Braucu ar: E34 M52B25; X53 M54B30; X70 N62B48

Te jau jāsāk rēkjināt pie cik liela propellera, spārna gala lineārais ātrums pārsniegs gaismas ātrumu Einstein iet uzpīpēt Te ir daudzi parametri teorētiski maksimālie

[ Šo ziņu laboja RZak, 08 Feb 2020, 20:52:58 ]

Offline
RZak
08. Feb 2020, 20:50 #1676

Kopš: 18. Jan 2016

No: Cēsis

Ziņojumi: 141

Braucu ar: E34 M52B25; X53 M54B30; X70 N62B48

[ Šo ziņu laboja RZak, 08 Feb 2020, 20:51:18 ]

Offline
maasters
08. Feb 2020, 21:34 #1677

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

Einsteins ja kas mēdza pipēt, it īpaši tiekoties ar saviem draugiem fiziķiem kā piem Leo Silārdu, kad viņi apsrieda atombumbas projektu.


nu tas motors jau griežās ātri, bet tur ir reduktora mehānisms tajos helikopteros kas tos ļoti augstos RPM pārnes daudz zemākos un lielākā griezē, cik saprotu bonuss ta šeit ir tāds ka parcik tas elektromotors vadās milzīgā apgriezienu diapazonā ļoti fiksi līdz ar to var arī pašu heliokopteri ļoti fiksi izmainīt gan augstumu utt.


slinkums meklēt formulas rēķināt, iespējams dēļ tiem milzīgajiem apgriezieniem tur arī veidojas tie daudzi kw jaudas bet tā tīri vizuāli aplūkojot to motorīti kas izskatās vidēja vīrieša kulaka lielumā grūti iztēloties kur tur saiet iekšā vairāki kw. bet kā jau teicu zināt var tikai pārbaudot.

PS. @Modri nujā reakcijas laiks tadam helītim izskatās vienkārši mežonīgi ātrs, ieodmājos ja īsts helikopters varētu tādā ātrum pacelties vai izmainīt trajektoriju tur būtu tādi G spēki, ka visticamāk pilots parubītos

starp citu īstie helikopteri var nosēsties pat ja pazūd motors, jo izmantojot gaisu kas griež rotoru rotors sāk griesties un kontrolējot apgriezienus veido nelielu pretspiedienu, kas ir pietiekams lai samazinātu kritineu līdz adekvātam līmenim, kur to var saukt par nosēšanos, kā ir ar šiem RC heļiem, ja bača nosēžas vai pazūd štroms gaisā, viņs vienkārši krīt taka akmens ar 9.8ms2 vai tur var kautko vadīt?

[ Šo ziņu laboja maasters, 08 Feb 2020, 21:39:52 ]

Offline
Modrs
09. Feb 2020, 13:57 #1678

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10317

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

arī rc heļos izmanto auto rotation, jo propiem pitch ir maināms. visiem šiem aparātiem ir skaļš ceļļu pīkstulis - līdz ko celles spriegums sasniedz minimumu ( ~ 3,5V), tā tas sāk pīkstēt un pilots var to nosēdināt. Absolūti minimālais celles spriegums pieļaujams ~ 3,2v. Otra lieta ir pultī taimers - tas tiek iestatīts un palīdz sekot līdzi atlikušajam lidojuma laikam. tad vēl ir telemetrija, kas pultī parāda spriegumu un citus svarīgus parametrus.
Lielākie feili parasti ir tad, kad lielās slodzēs pārkarst regulators, vai pat nodeg. Ja regulatorā ir iebūvēts BEC (5V patstāvīga izeja servām, un pārējai elektronikai), tad tur atliek vien noskatīties, kā aparāts nokrīt. Tāpēc parasti drošības nolūkos 5V pastāvīgu spriegumu nodrošina atsevišķs BEC pārveidotājs. Bet arī to var nokurināt, ja ļoti lielās slodzēs kustina servas.
iepriekš redzmajam helim motors max var iegriesties 6s x 4,2v = 25,2 x 1100 = 27 700 apgr: pieņemot, ka pārnesumu attiecība ir 1:~10, tad zemāk arī sanāk rotora ātrums 1950/2200/2400

Chris Reibert: 6s Setup
Flight Style: Big Air 3D
FBL System: iKON
Motor: Scorpion HKIII HK4025-1100KV
Pinion: 21T Pulley
Headspeeds: 1950/2200/2400
ESC: Castle Edge HV120 ESC


Spied "Play", lai skatītos video!


Starp citu Kuldīgas pusē ir spēcīgs aviācijas klubs, kuri rīko dažādus pasākumus Cīravas lidlaukā. Parasti sezonas atklāšanā un noslēgumā ir pietiekami daudz dalībnieku, kuriem aparātī ir iespaidīgi. Ir pat bijis drons ~ daudzu k eur vērtībā plivināts, ar kuru ir filmēts nameja gredzens. Laipni lūgti tur, varu painformēt, ja būs sezonas atklāšana

[ Šo ziņu laboja Modrs, 09 Feb 2020, 14:18:00 ]

Offline
maasters
09. Feb 2020, 16:51 #1679

Kopš: 04. Jan 2018

Ziņojumi: 845

Braucu ar:

paldies Modri par ielūgumu,

es gan gribu piezīmēt vienu lietu, kas man pašam personīgi liekas kaitinoša. fizikā jau tā manuprāt pietiek sarežģitības un terminu, nesaprotu kāpēc šo RC un lidmodeļu elektroiekārtās ir jālieto apzīmējumi, kas tikai sarežģī visu vēlvairāk.
nu piem kapēc RPM tur ir izteikts kautkādos ciparos un burtos, kapēc nevar vnk kā visur citur RPM/min vai vnk rpm un viss.

neuztver to personigi Modri tas nav tev bet industrijai kā tādai.
Offline
upgrayedd
09. Feb 2020, 17:27 #1680

Kopš: 10. Jan 2018

Ziņojumi: 188

Braucu ar:

Kā Tu iedomājies izteikt RPM, ja tas ir atkarīgs no tā kāda baterija (spriegums) tiek lietots? Tāpēc ir mērvienība Kv jeb RPM per Volt
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4