Nepilns lats uz 100 km ceļa ar 'MINI E'

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (28)
  • Drukāt
  • Raimonds Zandovskis,
    21-10-2008

    Vācu koncerns „BMW”, kā sastāvā ietilpst leģendārais britu autoražotājs „MINI”, oficiāli izplatījis informāciju par savu jaunāko „MINI” modifikāciju „E”, kas tiks prezentēta šāgada novembrī Losandželosas autoizstādē un iegūs 204 zirgspēku jaudīgu elektromotoru.

    :

    ::
    :
    „MINI” elektromobilis aprīkots ar 204 zirgspēku (150 kW) jaudīgu elektromotoru, kā maksimālais griezes moments sasniedz 220 Nm. Šādi raksturlielumi ļauj „MINI E” modifikācijai no vietas līdz 100 km/h paātrināties 8,5 sekundēs un sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 152 km/h.

    :
    ::
    :
    Elektromobilis aprīkots ar 48 litija jonu akumulatoru blokiem, kas atrodas trīs atsevišķos nodalījumos automobilī. Tik liels akumulatoru skaits licis autoražotājam atteikties no aizmugurējo sēdekļu rindas. Bez atkārtotas uzlādes „MINI E” spējīgs nobraukt līdz pat 240 kilometriem ceļa.

    :
    ::
    :
    Automobiļa elektromotora vadības sistēma paredz iespēju iegūt elektroenerģiju, automobilim arī bremzējot, kas ļauj uzkrāt enerģiju vēl papildus 50 kilometriem ceļa. „MINI E” modifikācijai izstrādāta daudz izturīgāka balstiekārta, jo akumulatoru dēļ tās svars pieaudzis par 400 kilogramiem un kopumā sasniedz 1’465 kg.

    :
    ::
    :
    Elektromobilis ir uzlādējams no tradicionālās mājsaimniecības elektrorozetes, šim procesam patērējot līdz pat 28 kilovatstundas elektrības. Ņemot vērā „MINI E” spēju ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem nobraukt līdz pat 240 kilometriem ceļa, secinām, ka ar vienu kilovatstundu elektrības uzlādi iespējams veikt ap 8,5 kilometrus ceļa.

    :
    ::
    :
    Pieņemot, ka šāds spēkrats tiek izmantots Latvijā, kur viena kilovatstunda elektrības privātpersonām maksā 7,1 santīmu, pilnīga akumulatoru uzlāde izmaksātu nepilnus divus latus, bet uzlādes elektrības izmaksas uz 100 km nobrauktā ceļa būtu 0,83 lati.

    Sākotnēji „MINI” izgatavos vien 500 elektromobiļa eksemplāru, kas tiks realizēti pircējiem no dažādām ASV pilsētām. Tiesa, pircēji nebūs šo spēkratu īpašnieki, bet gan ilgtermiņa nomnieki (operatīvā līzinga princips), pēc kā ražotājs šos „MINI E” ņems atpakaļ.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties