Cīņas uz ledus

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (22)
  • Drukāt
  • 28-02-2005

    No 5.decembra līdz 20.februārim norisinājās šāgada Latvijas Čempionāts standartauto ziemas daudzcīņā. Noskaidroti pirmie 2005.gada čempioni: priekšpiedziņas klasē uzvarēja piecpadsmit gadus jaunais Ulvis Bujāns, pilnpiedziņas klasē Mareks Štolcermanis, bet aizmugures klasē – Mareks Kairis. Šogad čempionātā piedalījās vairāki BMWPower.lv vortāla apmeklētāji, tika izcīnītas arī uzvaras.

    Čempionāts sastāvēja no septiņiem posmiem: 333, Auciems, Jaunnikšas, Ādiņas, XXX, Brīvkalni un Ērgļi. Katrā posmā dalībniekam jāveic divi braucieni slēgtā ziemas autotrasē. Rezultātus posmā noteica, sasummējot abos braucienos piešķirtos punktus. Savukārt sezonas rezultātu noskaidroja, sasummējot sešos posmos izcīnītos punktus (netiek ieskaitīts sliktākā posma rezultāts). Čempionātā drīkstēja piedalīties ar jebkuru automobili, kam ir derīga tehniskās apskate. Vienīgais ierobežojums – automobilim jābūt „apautam” rūpnieciski ražotās bezradžu riepās. Ar vienu automobili drīkst startēt vairāki sacīkšu dalībnieki.

    Šogad pirmo reizi sevi kā komanda sacensībās pieteica „BMW Club Latvia” sacīkšu komanda. Aizmugures piedziņas klasē komandu visas sezonas garumā pārstāvēja Jānis Skujiņš (BMWPower.lv apmeklētājs Gislaved). Pilnpiedziņas automobiļu klasē „BMW” klubu pārstāvēja trīs braucēji. Ar „BMW 325ix” automobili četros čempionāta posmos startēja Jānis Kārkliņš (Speed3), Jānis Skujiņš (Gislaved), bet Artūrs Orlovs (Archi) „BMW” klubu pārstāvēja divos posmos. Komandu vērtējumā „BMW” klubs izcīnīja astoto vietu desmit komandu konkurencē.

    :

    ::
    :Foto: 4rati.lv:
    :

    BMWPower.lv: Kā vērtējat izcīnīto astoto vietu komandu ieskaitē?
    BMW Club Latvia: Vāji, reāli Jānis Skujiņš komandā bija vienīgais, kurš nobrauca visus posmus. „BMW 325ix” niķojās un nevarēja piedalīties vairākos posmos, Artūrs Orlovs nebrauca vairākos posmos, kuros startēja „BMW 325ix”.
    BMWPower.lv: Kādi šāgada komandas plāni? Nākošgad ziemas daudzcīņai pievērsīsieties nopietnāk?
    BMW Club Latvia: Tagad jāsāk gatavoties vasarai, un vēl nav skaidrība par to, vai būs komandu ieskaite mūsu organizētājā „BMW” kausā. Jā, nākošgad lieli plāni.

    Izcīnot otro vietu Ādiņu posmā un stabili visas sezonas garumā braucot pirmajā desmitniekā, astoto vietu (21 dalībnieka konkurencē) aizmugures piedziņas klasē izcīnīja Jānis Skujiņš. Pirmajā posmā startējot ar savu „BMW 318is” E30, ko pazīst visi BMWPower.lv apmeklētāji, kas bijuši kādā no „BMW” kausa sacīkstēm, Jānis izcīnīja piekto vietu. Tomēr sākot ar otro posmu, par pārsteigumu visiem, Jānis sāka piedalīties ar „BMW 320d Touring” E46! Vēl pārsteidzošāks rezultāts – sestā vieta posmā ar sliktāko segumu (rises un bedres lielā daudzumā) čempionātā! Labākais rezultāts sasniegts Ādiņu posmā – trešā vieta. Atgādināšu, ka pagājušogad Jānis Skujiņš daudzcīņas čempionātā izcīnīja desmito vietu.

    BMWPower.lv: Ar kādu mērķi startēji čempionātā?
    Jānis Skujiņš (Gislaved): Domāju vienkārši piedalīties un iegūt adrenalīnu, un neļaut ierūsēt iemaņām. Sākotnēji pat nedomāju braukt uz visiem posmiem.
    BMWPower: Kā vērtē sezonu un tajā sasniegtos rezultātus?
    Gislaved: Kopumā esmu ļoti apmierināts, jo, iepriekšējos divus gadus braucot ar „BMW 318is”, netika izcīnīta neviena godalgota vieta, kaut arī aizmugures klasē regulāri startēja kādas 12–13 mašīnas. Esmu atguvis pašapziņu un esmu pārliecināts, ka nākošgad, izvēloties atbilstošu tehniku un ekipējumu, var mierīgi cīnīties par godalgotām vietām kopvērtējumā.
    BMWPower.lv: Kādēļ sezonas sākumā nomainīji sacīkšu automobili? Vai jaunais automobilis netraucēs sasniegt augstākus rezultātus (jābrauc piesardzīgi)?
    Gislaved: Izvērtējot iepriekšējos divus gadus, secināju, ka „BMW 318is” ir ļoti nepiemērots ledus sacensībām, un jaunais vairāk ir darba, nevis sacensību automobilis. Patiesībā, ja jaunajam auto varētu veikt dažus uzlabojumus (diferenciāla bloķētājs, atvieglināšana) un, galvenais, varētu braukt to nežēlojot, tad tas gan būtu piemērots sacīkšu automobilis. Tuvākajā laikā šādas iespējas neredzu un nāksies vien nākošgad palikt pie vecā labā E30 (tā vismaz tiek plānots).
    BMWPower.lv: Kādi šāgada sportiskie plāni, un vai piedalīsies nākošajā daudzcīņas čempionātā?
    Gislaved: Vasarā jau būs pa daudz pasākumu kartodromos un būs jācīnās ar kaut kādām „korsām”, „golfu”, „hondām” un varbūt arī „Toyota”. Ja ar tehniku sanāks viss, kā plānots, tad gribu visiem braukt pa priekšu. Nākošgad piedalīšos ziemas autodauzcīņas čempionātā, un mērķis ir būt trijniekā kopvērtējumā.

    Diemžēl niķīgais „BMW 325ix” (tehniskas problēmas) neļāva „BMW” kluba pārstāvjiem startēt visos posmos pilnpiedziņas klasē. Labāko rezultātu sezonā sasniedza Jānis Kārkliņš, kas Brīvkalnu posmā izcīnija augsto piekto vietu (otrajā braucienā uzrādīts ceturtais labākais rezultāts). Startējot „333”, Ādiņu, „XXX” un Brīvkalnu posmos ar 164 izcīnītajiem punktiem Jānis Kārkliņš ierindojās 16.vietā sezonā. Ar 154 punktiem 17.vietu izcīnīja Jānis Skujiņš, bet Artūrs Orlovs ar divos posmos izcīnītu 71 punktu ierindojās 25.vietā.

    BMWPower.lv: Ar kādu mērķi startēji čempionātā?
    Jānis Kārkliņš (Speed3): Pirmkārt, mērķis ir braukt ar „BMW” arī pilnpiedziņā un pierādīt, ka „BMW” arī ir uz kaut ko spējīgs. Otrkārt, vienkārši mums ir „BMW 325ix” un tāpēc jābrauc. Treškārt, mērķis, protams, ir uzvarēt, bet nu tas tā, vajag arī, lai nezustu iemaņas. Ceturtkārt, jāmāk valdīt pār visām piedziņām.
    BMWPower.lv: Kā vērtē sezonu un tajā uzrādītos rezultātus?
    Speed3: Sezona tā un tā, jo šogad bieži niķojās „BMW 325ix”. Rezultāti, domāju, ka, ņemot vērā riepas un nepakļāvīgo „BMW 325ix”, ir OK.
    BMWPower.lv: Kādēļ šogad startēji tikai pilnpiedziņas klasē?
    Speed3: Reāli startēt vajag vienā klasē, jo ļoti grūti ir pārslēgties no vienas piedziņas uz otru. Nestartēju „aizmugurēs”, jo nebija ar ko.
    BMWPower.lv: Kādi vasaras plāni?
    Speed3: Šogad uzsāku lielo sportu ar „BMW E30”. Auto ir iegādāts un tagad atliek ieguldīt darbu un finanses. Startēšu nacionālajā un „BMW” klasēs. Par „BMW” kluba kausu vēl nezinu. Meklēju sponsorus.

    Ar „Toyota Corolla” automobili aizmugures piedziņas klasē piedalījās vēl trīs BMWPower.lv vortālā sastopami cilvēki. Imantam Firstam (Fii), Jānim (GT-four) un Andrim (gt99) Slišāniem šī sezona bija debija Latvijas čempionātā. Pie tam, vēl trīs nedēļas pirms čempionāta sākuma mums nebija pat domas par startēšanu ziemas sacensībās ar aizmugures piedziņas automobili. Visu izmanīja fakts, ka Imants nopirka sev „Toyota Corolla” automobili, kas paredzēts vasaras sacensībām kartingtrasēs (tai skaitā „BMW” kausam). Tika nolemts, ka, pirms sākt gatavot automobili vasaras sezonai, ziemas autodaudzcīņas čempionāts tiks izmantots kā iepazīšanās ar automobili un braukšanas skola. Diemžēl mēs čempionātā nevarējām startēt kā komanda „Bitek Racing” (šādi iespējams turpmāk sauksimies, ja kaut kur startēsim kā komanda), jo nolikums paredz, ka komandā jābrauc trim dalībniekiem un komandai jāstartē vismaz divās klasēs.

    :

    ::
    :Foto: 4rati.lv:
    :

    Par lielāko čempionāta pārsteigumu parūpējās Jānis Slišāns. Jau vasarā „BMW” kausā Jānis brīžiem uzrādīja neticamus rezultātus (ar „VW Golf II GTI” „BMW” kausa pirmajā posmā Jānis uzrādīja otro labāko rezultātu absolūti), tomēr tik un tā uzvara savā pirmajā sacīkstē ar aizmugures piedziņas automobili ir vairāk kā teicams rezultāts. Otrajā posmā tika izcīnīta trešā vieta. Trešais posms vairs nebija tik veiksmīgs – 12.vieta. Izrādījās „Toyota Corolla” nav tik piemērots automobilis ziemas daudzcīņai, kā sākumā likās. Otrs ne mazāk svarīgs faktors – riepas. Lielākā daļa pieredzējušo ziemas daudzcīņas dalībnieku izmanto ziemas sporta riepas. Posmos, kur trases segums ir tīrs ledus, šīs riepas bija galvastiesu pārākas par ielas riepām (labām), ko izmantojām mēs. Ar to izskaidrojama krasā rezultātu atšķirība – visi sliktie rezultāti sasniegti uz tīra ledus. Kopumā izcīnot divas pirmās (uzvara tika gūta arī ceturtajā posmā Ādiņas) un vienu trešo vietu posmos, čempionāta kopvērtējumā ar iegūtajiem 315 punktiem Jānis izcīnīja augsto piekto vietu.

    BMWPower.lv: Ar kādu mērķi startēji čempionātā?
    Jānis Slišāns (GT-four): Lai iegūtu čempiontitulu.
    BMWPower.lv: Kā vērtē sezonu un tajā uzrādītos rezultātus?
    GT-four: Slikti. Nospraustais mērķis netika sasniegts.
    BMWPower.lv: Kādi šāgada sportiskie plāni, un vai piedalīsies nākošajā daudzcīņas čempionātā?
    GT-four: Pagaidām nekas nav zināms.

    Man čempionāts izvērtās par lielisku skolu. Labāko rezultātu sasniedzu ceturtajā posmā „Ādiņās”, kur izcīnīju ceturto vietu. Otrajā posmā izcīnīju astoto vietu, bet pārējos stabili nobraucu otrā desmitnieka sākumā. Sezonas kopvērtējumā izcīnīta divpadsmitā vieta (244 punkti). Jāpiemin, ka pirmo reizi pie aizmugures piedziņas automobiļa stūres sēdos nedēļu pirms čempionāta pirmā posma, tādēļ startēju ar vienu mērķi – pieredze. Secinājumi: aizmugures piedziņas automobili ziemā, ja riepām ir laba saķere, vadīt ir interesanti, tomēr braukšana uz tīra ledus ar bezradžu riepām sagādā tikai negatīvas emocijas.

    Imants Firsts čempionāta laikā teicami nobrauca tikai vienu braucienu. Ādiņu posma pirmajā braucienā uzrādīts ceturtais ātrākais rezultāts (abi ar Jānis Skujiņu nobrauca ar identisku rezultātu – 1 minūte 23,875 sekundes). Kļūda otrajā braucienā neļāva sasniegts labu rezultātu visā posmā, tomēr desmitā vieta Ādiņās ir šīssezonas labākais rezultāts. Kopvērtējumā, iegūstot 208 punktus, izcīnīta 16.vieta.

    BMWPower.lv: Ar kādu mērķi startēji čempionātā?
    Imants Firsts (Fii): Baudīt ziemas priekus svaigā gaisā.
    BMWPower.lv: Kā vērtē sezonu un tajā uzrādītos rezultātus?
    Fii: Varēja būt labāk, taču, lai nopietni cīnītos par rezultātiem, rūpīgāk jāgatavojas – gan pašam, gan arī auto.
    BMWPower.lv: Kādi šīgada sportiskie plāni, un vai piedalīsies nākošajā daudzcīņas čempionātā?
    Fii: Vasarā noteikti startēšu „BMW” vai „Burnout” kausos. Par nākošā gada čempionātu – laiks rādīs, vēl par agru spriest.

    Kopumā ar rezultātiem esam ļoti apmierināti. Iegūta liela pieredze, ko varēs izmantot nākošā gada čempionātā. Braukšanas meistarība ziemas laikā uzlabojusies visiem komandas dalībniekiem. Nākošgad, uzsvaru liekot uz aizmugures piedziņas klasi, noteikti startēsim arī komandu ieskaitē. Nolemts šo automobili atstāt standarta izpildījumā līdz nākošajam gadam, bet vasaras sacīkstēm gatavot citu „Toyota Corolla”. Mērķis nākošgad: šogad bijām ļoti tuvu čempionāta medaļai, nākošgad tā jāizcīna.

    Vēl čempionātā piedalījās Reinholds Zviedris (ZXpower) ar „BMW 318i E30” automobili. Aizmugures piedziņas klasē ar 229 punktiem Reinholds izcīnīja 14.vietu. Pilnpiedziņas klasē startējot ar „Audi 90 Quattro” Gints Ikaunieks (Gincha) izcīnīja 11.vietu (233 punkti, pirmā posma otrajā braucienā uzrādīts otrs ātrākais laiks klasē!). Normunds Pureklis (Norcha), startējot ar to pašu „Audi 90 Quattro”, sezonā ar nopelnītajiem 178 punktiem izcīnīja 14.vietu. Nebūdams licencēts LAF sportists (negūdams punktus kopvērtējumā), trijos daudzcīņas posmos startēja arī Harijs Šķupelis (Streetfighter) ar „Audi 80 Quattro” automobili (pilnpiedziņas klasē). Harijs labāko rezultātu uzrādīja Ādiņu posmā, kur izcīnīja piekto vietu.

    Sagaidot jauno 2005.gadu, nevienam nebija pārliecības, ka pilnvērtīgs čempionāts notiks. Laika apstākļi daudzcīņniekus nelutināja. Līdz beidzot iestājās īsta ziema. Čempionāts bija interesants: daudzus dalībniekus nācās vilkt ārā no kupenām, pret riepām trases malās daudzi buferi tika saplēsti, spārni un durvis salocītas, bija pat viens „grāvis”. Ziemas autodaudzcīņa ir interesanta un salīdzinoši lēta. Aptuvenas izmaksas: licence, apdrošināšana un dalības maksas visām sacensībām ~150 Ls, benzīns, trases īre treniņiem utt.: 100–150 Ls. Teorētiski ar 300 Ls kabatā var kļūt par īstu Latvijas autosporta čempionu! Lielajā rallijā par šādu summu knapi var nopirkt divas labas grants riepas! Realitātē, lai cīnītos par čempiontitulu, nepieciešams piemērots automobilis, ko nebūtu žēl „pamīcīt”, un labas sporta riepas, kuras nebūtu ieteicams izmantot ikdienas lietošanai. Tas šo sporta veidu padārdzina – apmēram vēl par 2–4 rallija grants riepām. Un vēl jāmāk braukt...


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties