Viens no daudzpusīgi labākajiem auto – BMW 330d

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (17)
  • Drukāt
  • 23-10-2004

    Es tiešām nekad neesmu vēlējies BMW 3.sērijas automobili. Runā, ka lielākā daļa BMW pircēju neapgrūtina sevi ar citu konkurentu mašīnu izmēģināšanu pirms BMW iegādes. Viņi vienkārši ieiet BMW salonā un „noskaita kāpostu”, lai kļūtu par šīs kustības sastāvdaļu.

    BMW viņiem ir tikai statusa simbols un nekas vairāk. Līdz šim tieši tā uzskatīju arī es. Bet pēc nedēļas, ko biju pavadījis kopā ar jaunu BMW 330d, man nācās mainīt savu viedokli.

    :

    ::
    :

    BMW 330d ieradās novietots uz treilera, tas spīdēja un laistījās. Sudrabpelēkais krāsojums varbūt izskatītos nomācošs ziemas vidū, taču pašā vasaras vidū, augustā, tas izskatījās elegants un smalks. 3.sērijas forma ir labi pazīstama mūsu ceļos un nekavējoties atpazīstama, pateicoties BMW evolucionārajai pieejai mašīnas dizainam. Tā spēlē uz pareizajām pircēju sirds stīgām, saglabājot nepieciešamo daļu agresivitātes automašīnas dizainā. BMW 330d jau no rūpnīcas aprīkots ar 17-collu vieglmetāla diskiem, kas pilnībā piepilda riteņu arkas, tādējādi piešķirot mašīnai asu, sportisku izskatu. Es biju pārsteigts, šīs nedēļas laikā saņemot daudzus apbrīnas pilnus skatus (uz automašīnu, protams, ne uz mani). Iespējams, ka būt 3.sērijas īpašniekam tomēr ir kaut kas vairāk, nekā es biju domājis līdz šim.

    Automašīnas interjeru BMW savai 3.sērijai atstājis pietiekami vienkāršu, bet tajā pašā laikā piesaistošu un saderīgu ar mašīnas ārējo izskatu. Man tik tiešām patīk pulētā alumīnija apdare un stūresrata dizains. Visas vadības sviras ir pa rokai un strādā ar vācisku precīzumu un efektivitāti.

    :

    ::
    :

    Mans vienīgais aizrādījums ir roku paliktņiem. Tie gadās ceļā vienalga, vai tie ir pacelti vai nē, liekot vadītājam izvēlēties savādu, uz augšu paceltu pozīciju pārnesumu pārslēgšanai, vai arī nepatīkami „apdauzīt”, elkoni lietojot stāvbremzi, kad roku paliktnis ir pacelts. Man patiktu, ja šī vieta būtu brīva, jo tā man patiešām nederēja. Attālums starp pedāļiem ir pietiekami ērts, lai arī, pēc manām domām, sajūga pedālis ir nedaudz par tuvu „plauktiņam” blakus tam. Arī vadības sviras ir ļoti labas. Nav nekāda brīvgājiena. Piemēram, liekas, ka stūre ir tieši savienota ar priekšējiem riteņiem, un bremžu pedālis iedveš lielu uzticamību. Man personīgi nepatīk atsperu uzvedība pārnesumu pārslēgsvirā, bet, braucot ātri, ir prieks lietot to.

    Faktiski šis BMW sagādā prieku pat bremzējot, kas mani pārsteidz visvairāk. Es jau biju domājis, ka šasija būs diezgan laba, pateicoties klasiski priekšā novietotajam dzinējam un aizmugures piedziņai, bet es nekad nebūtu iedomājies, cik lielu baudu šī automašīna patiesībā sniedz.

    Nepietiekama pagriežamība (understeer – angļu val.) nav novērojama. Automašīnas aizmugure var tikt slidināta līkumos „vienā angļu mierā”, it sevišķi ar izslēgtu vilkmes kontroles sistēmu. Zemprofila riepas pārliecina, ka nodrošina ļoti labu saķeri uz sausa ceļa seguma, pieļaujot lielāku ātrumu nekā parasti līkumos. Pat uz mana iemīļotā šaurā un līkumotā ceļa šasija parāda sevi no labākās puses, atļaujot vadītājam koncentrēties uz ideālo trajektoriju, lietojot akseleratoru, lai izlīdzinātu auto gaitu līkuma izejā.

    :

    ::
    :

    Man parasti lietus nekādu lielo prieku nesagādā, bet bija ļoti interesanti uzzināt, kā BMW 3.sērija tiks ar to galā. Es nebiju vīlies ne Lielbritānijas laika apstākļos, ne vācu šasijā. Pat šajā slapjajā, riebīgajā laikā pārlieka pagriežamība nebija novērojama. Saķere, protams, samazinās, bet automašīnas aizmugure atrodas perfektā kontrolējamā slīdē. Tas viss sagādā daudz prieka, it sevišķi ņemot vērā, ka tas ir vienkārši četrdurvju sedans.

    Es zinu, ka vairums braucēju nemēģina atrast saķeres zuduma robežu uz koplietošanas ceļiem (kas ne vienmēr ir piemēroti), bet ir patīkami apzināties, ka tādas automašīnas kā 3.sērijas BMW ir vairāk nekā piemērotas un spējīgas tikt galā ar to, ja nu tomēr vēlas to darīt. Šis braucamais vienmēr ir stingrs, bet tas nebūt nenozīmē, ka tas būtu nekonfortabls. Braucot lielā ātrumā tas nozīmē neticamu stabilitāti, pat lielā pretvējā.

    :

    ::
    :

    Es pieņemu, ka komentāri par vadāmību, kas tika izteikti līdz šim, attiecas uz lielāko 3.sērijas daļu, lai gan, protams, ir nelielas atšķirības atkarībā no svara sadalījuma un atsperu un amortizatoru veida. Taču BMW 330d trumpis ir motors! Trīslitru „rindas” sešcilindru dīzelis tiek „barots” ar turbīnu un vienu no modernākajām augstspiediena common rail iesmidzināšanas sistēmām.

    204 zirgspēki? Hmm, skan labi! Bet vēl iespaidīgāk izskatās 410 Nm griezes moments. Tā nav nekāda kļūda! BMW 330d ir lielāks griezes moments kā pašam visuvarenajam BMW M3, un tie nav tikai pliki skaitļi. Paātrinājums no vietas ir pietiekami iespaidīgs. Līdz aptuveni 120 km/h BMW 330d paātrinās bezmaz vai acumirklī. Nav šaubu, ka šī automašīna var sasniegt arī maksimālo ātrumu – 250km/h.

    Protams, ir arī citi sedani, kuru veiktspēja ir līdzīga BMW 330d, bet man nenāk prātā neviena, kas to varētu paveikt, tajā pašā laikā patērējot tik maz degvielas. Nedēļas laikā, kamēr šis BMW bija manā rīcībā, vidējais degvielas patēriņš uz 100 nobrauktajiem kilometriem nepārsniedza 7,6 litrus (pēc BMW AG datiem, vidējais degvielas patēriņš ir 7,7 litri uz 100 km), neskatoties uz biežu „enerģisku” braukšanu un nepārtrauktu kondicionētāja lietošanu.

    :

    ::
    :

    Neticami, bet BMW 330d dzinējs visu laiku spēj būt izsmalcināts (lai gan tukšgaitā tas tik un tā skan kā traktors), un pat motora izdvestā skaņa pie vidējiem apgriezieniem ir patīkama. Lai arī Alfa Romeo pieccilindru dīzeļdzinējs skan sportiskāk, bet tas pazaudē izsmalcinātībā. Pat lielā ātrumā uz lielceļa 3.sērijas dzinējs nav dzirdams. Arī vēja un ceļa trokšņi ir prasmīgi apslāpēti.

    Es tagad esmu mainījies. Ja jūs esat BMW īpašnieks un jūs esat izlasījuši jau tik tālu, tad jūs varat apmierināti pasmaidīt, apzinoties, ka jūs braucat ar vienu no daudzpusīgi labākajām automašīnām. Ja jūs tiecaties kļūt par BMW īpašnieku, tad jūsu vēlme nav neloģiska (lai gan es ieteiktu izmēģināt arī citas automašīnas). Ir tikai divi iemesli kādēļ es izvairītos no BMW 330d iegādes: cena un emblēma. Sauciet to par apgriezti proporcionālu snobismu, bet es nevēlos tikt uzskatīts par kārtējo BMW īpašnieku. Bet vienalga tagad man ir respekts (varbūt pat esmu nedaudz greizsirdīgs) pret tiem vadītājiem, kas brauc ar BMW 330d. Es viņus tikai varu apsveikt par šādu izvēli.

    Teksts un foto: Shane O’ Donoghue, carenthusiast.com

    Tulkoja: Mārtiņš Sestulis, maksis[at]one.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties