BMW 320i E30 uzvar Latvijas čempionāta brīvajā klasē

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (15)
  • Drukāt
  • 22-10-2004

    Šāgada 28.–29.augustā Biķernieku trasē norisinājās kārtējais etaps Latvijas un Baltijas čempionāta sacīkstēm pa šosejas apli. Par Latvijas čempionu savā tērauda zirgā BMW 320i E30 pašam negaidīti kļuva sens laikraksta EN paziņa, radio Europa Plus reklāmas vadītājs Vadims Vihnevičs. Uzvaru viņš izcīnīja Baltic GT, bet nākošgad cer uzvarēt savā klasē. Par to, kā arī par sacensībām vispār, Vadims pastāstīja mūsu laikrakstam.

    Kā ierasts, automobiļu sacīkstes pa šosejas apli notiek vairākos etapos un dažādās valstīs. Pavisam gada laikā jāveic aptuveni seši etapi. Pēc punktu summas, kas tajos izcīnīta, starp autosportistiem tiek noteikts uzvarētājs uzreiz trijās meistarsacīkstēs – Latvijas un Baltijas čempions, kā arī Ziemeļvalstu kausa ieguvējs, kura izcīņā piedalās ne tikai latviešu, lietuviešu un igauņu autosportisti, bet arī dalībnieki no Skandināvijas, Krievijas un Vācijas. Sacīkstes notiek vairākās klasēs – sākot ar N1400, Volkswagen Golf 1.6 un beidzot ar brīvo Baltic GT klasi.

    Vadims Vihnevičs ar BMW 320i E30 un savu komandas biedru Artūru Zantmani piedalījās šajā sezonā pirmo reizi. Tā kā pagaidām atsevišķas klases tādam automobilim nav, viņiem nācās piedalīties brīvās klases braucienos. Tieši tajā Vadims arī kļuva par šīs sezonas Latvijas čempionu.

    Vadim, apsveicu ar uzvaru!
    – Paldies!

    Vai gaidījāt no sevis ko tādu?
    – Uzvara, godīgi sakot, bija visai negaidīta. Braucienos piedalījās daudz ātrāki automobiļi, bet tehnisku iemeslu dēļ vairāki no tiem līdz finišam tā arī nenokļuva. Bet, kā zināms, lai uzvarētu, vajag finišēt!

    Pastāstiet nezinātājiem, kā vispār praktiski izpaužas šīs autosacīkstes?
    – Pie mums Biķerniekos sacīkstes parasti ilgst divas dienas – sestdien un svētdien. Varētu teikt, ka arī trīs – pirmie autosportisti trasē parādās jau piektdienas vakarā, lai veiktu treniņbraucienus. Biķernieku trase ir visai sarežģīta, un no treniņiem daudz kā ir atkarīgs. Starp citu, tas ir viens no iemesliem, kāpēc, manuprāt, uzvarējām,– mēs ļoti daudz trenējāmies... Sestdienas rītā notiek reģistrācija, tehniskā komisija un medicīniskā apskate. Pēc tam atkal treniņi. Katrai klasei atsevišķi, bet dažas klases brauc kopā. Vēlāk tādā pašā kārtībā – kvalifikācija. No kvalifikācijas atkarīgs, no kuras vietas tu startēsi. Nākošajā dienā, svētdien, nelieli iesildīšanās treniņi – t.s. warm-up. Un pēc tam divi sacīkšu braucieni pa desmit apļiem. Pēc kopējās punktu summas, tiek noteikts, kurš savā klasē kļūs par etapa uzvarētāju. Mūsu klasē sanāca tā, ka pirmais finiša līniju šķērsojušais autosportists, kurš piedalījās Latvijas čempionātā (nepieciešams, lai automobilis būtu reģistrēts mūsu valstī), uzreiz kļuva par republikas čempionu. Par laimi, tas notika ar mani. Bet mans komandas biedrs, Artūrs Zantmanis, ieguva otro vietu. Tas ir ļoti liels sasniegums, tā kā mēs braucam tikai pirmo gadu ar BMW E30, bet Artūram tās vispār ir pirmā sezona autosacīkstēs.

    Vai daudz autosportistu vispār atbrauca?
    – Ja ņem visas klases kopā, tad aptuveni 60 cilvēku sanāk.

    Pastāstiet, kā radās jūsu kaisle attiecībā uz autosacīkstēm?
    – Bērnībā braucu ar kartingu, no tā pārgāju uz motorsportu. 2000.–2001.gadā braucu ar Volkswagen Golf, bet pēc tam mēs, entuziastu komanda, nolēmām visi pārsēsties BMW E30 un radīt atsevišķu klasi. Kāpēc izvēlējāmies tieši šo automobiļi? Lai piesaistītu pēc iespējas vairāk autosportistu. Valda uzskats, ka BMW E30 – parasts koplietošanas ceļu automobilis, kas pieejams katram. Mēs to vienkārši to atvieglinājām – iekšā uzstādījām tikai vienu sēdekli, noņēmām apšuves, kā arī uzstādījām salonā drošības karkasu, bet nekas nav modificēts – ne motors, ne reduktors u.tml. Tas, starp citu, aizliegts ar mūsu noteikumiem – visas detaļas drīkst būt tikai standarta. Tas ir, radīt savu sacīkšu automobili praktiski var katrs – un tikai par pusotru diviem tūkstošiem latu. Motorsportam – tā nav nauda! Pagaidām BMW E30 klasē ir tikai pieci automobiļi, kuri sacenšas nevis savā, bet brīvajā klasē. Tomēr mēs ceram, ka nākošajā sezonā situācija mainīsies un, ja piesaistīsim vairāk autosportistu, atklāsim savu klasi. Starp citu, izmantojot gadījumu, aicinu visus BMW E30 īpašniekus pievienoties mums. Sīkāk par visu var uzzināt pa tālruni 6532859 vai interneta vortālā www.BMWPower.lv.

    Bet tas, cik saprotu, jau nākošajā sezonā?
    – Jā, šogad Latvijas etaps autosacīkstēs pa šosejas apli jau noslēdzies. Bet nākošā gada maijā Biķernieku trasē, kā ierasts, tiks atklāta jauna sezona.

    Nu ko, veiksmi jums!

    Teksts: Alekss Dubanevičs, laikraksts EN
    Tulkoja: Raimonds Zandovskis

    Dažādas ar E30 kausu saistītas bildes by Vadik


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties