BMW X5 vs. Mercedes ML vs. Audi Allroad

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (50)
  • Drukāt
  • 17-11-2002

    Salīdzināt Audi Allroad ar “normālu džipu”? – iekliedzās kāds lasītājs, – tas nav pareizi! Audi Allroad vajadzētu sacensties ar Volvo V70 Cross Country un Subaru Legacy Outback! Tomēr mēs šādu testu veiksim. Audi Allroad saķeršanos ar tik spēcīgiem pretiniekiem visās kategorijās izprovocēja Audi Maskavas biroja darbinieki. Tad, lūk, kā tas bija.

    Žurnālistus no vairākiem auto izdevumiem uzaicināja uz Audi Allroad “braukšanas prezentāciju” piemaskavā - Černogolovkā. Un ne tikai tāpēc, ka tur ražo “Smirnoff” degvīnu. Vienkārši blakus Černogolovkai ir milzīgs tanku poligons, kur atrodas visi iespējamie šķēršļi vieglo un kāpurķēžu braucamrīku izmēģināšanai. “Kamdēļ gan bojāt savu auto tādos smagos, tiem absolūti neraksturīgos apstākļos?” mēs centāmies vest pie prāta Audi pārstāvjus. Un mums atbildēja, ka mēs, lūk, vēlamies Audi Allroad pasniegt nevis kā pilnpiedziņas universālu, bet gan kā elitāru bezceļauto. Nu jums ir jāpārliecinās, ka tā arī ir. Tas, maigi sakot, bija riskants pasākums, bet, kas maksā, tas...


    Tas, ka Audi Allroad, gluži kā visu citu automašīnu, iespējas ir ierobežotas, noskaidrojās ātri. Daži žurnālisti ķērās pie jauniņā Allroad mocīšanas ar tādu degsmi, ka pēc pāris stundām no reiz lieliskā auto pāri nebija palicis visai daudz. Norauts buferis, saskrāpēta apakša, aizķepis gaisa filtrs, bojātas šķidruma pievades caurulītes, nedarbojas ārējās apgaismes ierīces...

    Mēs nolēmām izspēlēt joku: kopā ar kolēģiem no raidījuma “Kloķvārpsta” iesēdāmies otrajā, pagaidām vēl nebojātajā mašīnā un - aizbraucām. Tālu, un uz ilgu laiku. Lai mūs meklē, lai uz mums apvainojas, mēs, toties, nosargāsim auto, lai pēc divām-trim dienām pārbaudes testus jau varētu veikt tikai mēs.

    Protams, arī mēs sev atļāvāmies to prieku - novērtēt Audi Allroad potenci cross-country apstākļos un mums zināmā mērā nācās piekrist, ka šis auto patiesi spēj sacensties ar “elites nodaļu”. Pēc divām dienām Audi Allroad, krāšņa eskorta pavadībā (BMW X5 un Mercedes ML 320), ceļš veda uz Dmitrovskas poligonu (automobiļu, ne tanku!). Jādomā, ka par visu šo triju automašīnu konstruktīvajām atšķirībām lasītājs jau ir informēts, tapēc atgādināsim tikai pašu galveno.


    Visām automašīnām ir piecpakāpju automātiskās ātrumkārbas, Audi un BMW transmisijās ir paredzēta arī mehāniskā ātrumu pārslēgšanas iespēja. Visi X5 un ML 320 diferenciāļi ir brīvie, bet Audi ir aprīkots ar Torsen vidusass diferenciāli. Turklāt, visās automašīnās tiek lietota visu riteņu griezes momenta elektroniskās sadales sistēma. Lai gan katrai šai sistēmai ir sava firmas zīme, tās darbojas pēc viena principa: kad viens no riteņiem sāk buksēt, dators dod komandu tā bremzēšanai tādējādi palielinot sadales momentu pārējiem riteņiem, kam ir stingra saķere ar zemi.

    Atšķirības piekares sistēmās ir nozīmīgākas. Mercedes ir aprīkots ar visu riteņu individuālām piekarēm, bet atsperīgu elementu izvēle ir vairāk raksturīga zemesceļu braucējiem: priekšpusē torsioni , bet aizmugurē atsperes. BMW neatkarīgo piekaru sistēma ir nedaudz savādāka. Priekšā – atsperu ierīces balsti, bet aizmugurē – atsperīgie elementi – pneimatiskie, tādi, kas spēj brīvi atbalstīt karkasa pakaļējo daļu nemainīgā attālumā no zemes neatkarīgi no svara un kustības veida. Vēl viltīgāk ir veidots Audi. Pneimatiskie elementi ir ierīkoti kā priekšpusē tā aizmugurē, pie kam ceļa apgaismojumu var palielināt un pamazinat atkarībā no vajadzības (paredzētas četras fiksēšanas pozīcijas).


    Rotaļājoties ar podziņām centrālajā panelī, var mainīt Audi augstumu no 145 мм (pа kreisi) līdz 211 мм (pa labi)

    Pēc izskata visdžipveidīgākais, bez šaubām, ir Mercedes. Šī ir visaugstākā automašīna, un tās virsbūves proporcijas ir raksturīgas bezceļniekiem.

    Pati «vieglākā» ir Audi Allroad. Un ne bez iemesla – tās virsbūve, kaut arī pakļauta visaugstākās klases tūningam, ir aizņemta no Audi A6 Avant universāla. Par to, ka šis auto tomēr ir ar “dubultu nozīmi”, liecina ne tikai lielie riteņi, bet arī masīvie, nekrāsotie (lai nebūtu žēl noskrāpēt) buferi un plastikāta pseido-sliekšņi (no tālienes – absolūta ilūzija, ka tie ir patiesi hromēti). Un vēl – matēts jumts. Rodas iespaids, ka tas ir nogruntēts, bet aizmirsts nokrāsot. Laikam jau tam ir sava veida nozīme: skrāpējumi un buktes, kas neizbēgami parādās pārvadājot velosipēdus, slēpes vai citu no sporta inventāru, nebūs tik viegli pamanāmi.

    BMW X5 ieņem pārejas pozīciju. Tā kā termins “universāls ar paaugstinātu caurejamības spēju”, lai arī ar nelielu piepūli, būtu taisnīgs X5 raksturojums. Un tomēr, kad skaties uz šo mašīnu, tā vien gribas teikt “džips” vai “bezceļnieks”. To apstiprināja automazgātavas apmeklējums, kur X5 ātri vien klasificēja kā džipu, bet Allroad – kā vieglo auto ar attiecīgu atšķirību vienu un to pašu pakalpojumu apmaksā.

    Lai gan no ārienes Mercedes izskatās lielākā no visām trim automašīnām, atrodoties tā iekšienē plašums nav jūtams. Tas šķiet divtik dīvaini, zinot, ka parasti Mercedes tiek uzslavēti par savu “labvēlību” pret gara auguma vadītājiem. Bet šeit, pat ar līdz galam atbīdītu sēdekli, vadītājs, kura augums pārsniedz 185 cm, izjutīs diskomfortu. Vainīga visdrīzāk ir vertikālā pozīcija: stūre ir pārāk tuvu vadītājam, un arī jumts “spiež”. Salona apstrādē ir izmantoti Mercedes tradicionālie klasiskie materiāli – āda un koks. Pazīstams ir arī podziņu un koķu izvietojums. Lai gan, nē, vienu no tiem sastapt var tikai šeit. Uzraksts “Low Range” liecina par to, ka ar šo pogu ātrumkārbā tiek ieslēgts pazemināts ātrums. Uz centrālā paneļa nav nekādu papildu kloķu: tikai automatiskās ātrumkārbas izvēles selektors, kas virzās pa līkumveida aili. Ļoti iepatikās stūre: ar biezu reljefa virsmu, izteikti domātu vīrieša plaukstām. Īpašu šarmu tai piešķir koka apdare. Ne BMW, ne Audi nevar lepoties ar tādu stūri.


    Vēl viena atšķirība no pārējiem Mercedes: šeit nav «apvienotā» pārslēdzēja zem stūres (žurnālistu pastāvīgas kritikas objekts, lai gan vadītāji apgalvo, ka pie tā ātri pierod) un funkciju sadali starp pagriezienrādītāju, gaismām un stiklu tīrītājiem vada ar diviem kloķīšem. Mūsuprāt, tā ir ērtāk. Ir vēl trešais kloķis, ar ko vada kruīza kontroli.

    Mercedes aprīkojuma komplekts ir lakonisks un informatīvs, dati ir viegli un ātri uztverami.

    Darba vietas Audi un BMW ir savādākas. Pirmkārt, šeit ir “vieglāks” iesēdiens, plašāki krēslu un stūres regulējuma diapazoni. Otrkārt, vadītāja rīcībā ir vairāk instrumentu auto un tā sistēmu vadīšanai. Kā BMW, tā Audi ir aprīkoti ar “izvirzītu” borta datoru, kas spēj darboties navigācijas sistēmas režīmā, bet displejs BMW priekšējā panelī spēj pildīt pat televizora funkcijas! Starp citu, visas trīs mašīnas bija aprīkotas ar audiosistēmām un bagāžas nodalījumā noslēptiem CD mainītājiem.

    Audi krēsli ir aprīkot ar veseliem 7 elektriskajiem regulējumiem, kamēr BMW piedāvā tikai četrus mehāniskos. Un tomēr, BMW X5 tas ir tikai izņēmums: parasti automašīnas tiek aprīkotas ar “pilnu elektropaketi”, kas ietver visus nepieciešamos priekšo sēdekļu elektriskos regulējumus.

    BMW stūre ir labāka, nekā Audi, kā no estētiskā, tā no funkcionālā viedokļa. BMW vadītājs, nenoņemot rokas no stūres, var vadīt kruīza kontroli un audiosistēmu, un pat pārslēgt gaisa recirkulācijas režīmu. Ļoti ērti. Arī BMW aprīkojuma kombinācija mums patika labāk. Audi tā ir izteikti pārspīlēta. Kapēc šādas klases automašīnai vajadzīgi voltmetrs un eļļas temperatūras mērītājs? Kapēc ir tik “izsmalcināta” spidometra skala? Kapēc kombināciju centrā novietot borta kompjūtera ekrānu, ja tajā spīdošie spilgti sarkanie simboli traucē vadītājam uztvert pamatinformāciju? (Tas ir īpaši kaitinoši tumšā laikā.) Un, lai gan BMW tradicionālais ekonomaizers arī izskatās, maigi sakot, savādi, tas vismaz netraucē citas funkcijas.

    Kopumā, vadoties pēc darba vietas skatpunkta, vislabākais auto ir BMW X5. Tikai nedaudz atpaliek Audi, bet Mercedes zaudē abiem.

    Kā aizmugures pasažieri novērtēs ergonomiku? Ja viņi būs divi, tad diez vai viņi atradīs iemeslu jebkuras no trim mašīnām kritikai. Vietas tiem ir vairāk kā pietiekoši, bet ja uz pakaļējā sēdekļa atradīsies trīs, tas viņi visi dos priekšroku Mercedes. Kaut vai tādēl, ka šeit sēdeklis ir tieši sadalīts trijās daļās. Kā BMW, tā Audi trešais (vidējais) ir liekais. Audi šādu attieksmi pret vidējo vēl pastiprina uz grīdas esošās ailes izcilnis. Ja nav trešā liekā, vislabāk ir pacelt sēdekļa sadalītāju un izbaudīt braucienu divatā. Bet arī tā BMW būs nedaudz vairāk vietas nekā Audi – aizmugurē ir vairāk vietas kā plašumā, tā īpaši augstumā. Vēl pluss braukšanai BMW pakaļējā daļā ir atsevišķs mikroklimata regulēšanas bloks. Audi pasažieri var priecāties tikai par deflektoriem, bet Mercedes nav pat to.

    Visietilpīgākais bagāžas nodalījums ir Mercedes, nedaudz mazāks – BMW un Audi. Bet par to, pateicoties mazākam noslogotības augstumam, ir ļoti ērti lietot Audi bagāžas nodalījumu. Kā BMW, tā Audi var palielināt tā ietilpību nolaižot pakaļējos sēdekļus. Ar vēl lielākiem panākumiem to var izdarīt Mercedes: šeit atzveltnes var salikt pa vienai atsevišķi, bet labais malējais krēsls pakļaujas noliekšanai uz priekšu kopā ar spilvenu.

    Zemes celiņš. Peļķes.Automašīnas viena aiz otras dodas uz priekšu. Pie M klases stūres jūties ļoti pārliecinoši – brauc kaut visam pāri. BMW X5 jau liek uzmanīgāk sekot trajektorijas izvēlei. Bet visnedrošāk ir braukt ar Audi: jau pats “vieglais” interjers attur no bezceļu “šturmēšanas”. Pārvarot kārtējo bedri, neviļus saviebies, gaidot spēcīgu virsvbūves atsitienu. Bet nekas nenotiek! Tikai paretam Audi aizskar grunti ar priekšējo buferi – traucē priekšējais svars.

    Audi piekares pultī mirdz četras zaļas gaismiņas. Tas nozīmē, ka pacēlums ir palielināta līdz maksimālajiem 211mm. Ja šādā stāvoklī izbrauktu uz ceļa un «uzdzītu» līdz 35 km/h, tad pacēlums automātiski samazināsies līdz 195mm. 80km/h klipers noregulēsies un normālajiem 170 mm un uz ekrāna vairs paliks 2 gaismiņas. Bet ja brauc ar ātrumu 120km/h, piekare piespiež virsbūvi zemei atstājot 145mm. Galvenais: pirms atkal pārejot normālā režīmā, neaizmirst atgriezt piekari iepriekšējā stāvokli ar podziņas palīdzību, kas atrodas uz paneļa.

    Bet atgriezīsimies pie caurejamības novērtējuma. Pēc ģoemetriskā vērtējuma, vislabākais ir Mercedes.

    Bet ja ir jāpārvar šķērslis, kur neizbēgami vajadzīga diagonāla riteņu pozīcija? Mercedes tiks līdz pašai augšai. Čīkst bremžu mehānismi, pretojoties pārnoslogotajai rieteņu griešanai. Bet pēdējā pusmetrā jaudas pietrūkst un pārejam uz Low Range režīmu, ieslēdzam samazinātu ātrumu. Ir! Gandrīz līdz augšai tiek X5, bet, neskatoties uz vispem eletroniskās ADB-X sistēmas centieniem, neizdodas pārvarēt pēdējo metru. Gaisā karājas priekšējais ritenis un uzvedas apmēram tā: trīs apgriezieni un pauze. Tie riteņi, kas ir ierakušies gruntī, griežas, bet nespēj uzvikt augšā smago automobili. Audi Allroad apstājas vēl ātrāk. Acīmredzot bloķēšanu imitācijas elekrtoniskā sistēma šeit darbojas maigāk: gaisā riņķjošo riteni nebloķē līdz pilnīgai stāvēšanai, bet gan tikai samazina apgriezienu biežumu. Jādomā, ka Allroad ar mehānisko pārnesumkārbu būtu uzvedies labāk: šajā variantā taču ir paredzēts samazinātais ātrums. Vēl nevajag aizmirst par riepām. Bezceļos rievotākās Mercedes Dunlop Graivotek izskatās labāk par universālajām Michelin MX4 uz BMW un Pirelli P6, kas bija uz Audi.

    Bet arī bezceļos Audi ir viena priekšrocība: automašīnai šādos apstākļos ir nodrošināts tāds komforta līmenis, kāda nav pat Mercedes, nemaz nerunājot par BMW. Jāsaka, ka pieaugot ātrumam, Allroad sāk šūpoties – nākas samazināt ātrumu. Ar BMW situācija ir pretēja. Cietā piekare nedod mieru mazā ātrumā, bet pa bedrainu grunts ceļu var braukt diezgan ātri, nebaidoties bojāt virsbūvi, iegūt smadzeņu satricinājumu, ietriekties ar galvu griestos, Mercedes ir zelta vidusceļš.

    Un kāds tad ir rezultāts?

    Protams, neskatoties uz visai biežajiem dažādajiem patērētāju šo auto novērtējumiem, noteicošais faktors izrādās lojalitāte. Ar šo vārdu dīleri apzīmē uzticības līmeni noteiktas markas automašīnām. Bet mūs nenoslogo šādi nosacījumi – mums nav tādu tiesību! – un tapēc mēs ar vieglu sirdi paziņojam, ka šoreiz vislabāko iespaidu atstāja Audi Allroad. Pirmkārt, tas ir ļoti komfortabls auto. Un mēs taču no mašīnas, kas maksā 70 tūkstošus dolāru (šoreiz mēs nerunājam par sporta vai citiem ekskluzīviem), vispirmām kārtām sagaidām tieši komfortu. Tiem, kas spēj apmierināties ar lieliskajām dinamiskajām vērtībām, iesakām BMW X5. Bet tiem, kuru ceļi reizēm ved tur, kur nav normālu ceļu (teiksim medniekiem un makšķerniekiem), rekomendējam M klases Mercedes. Ir gan vēl divas citas mašīnas, kas der līdzīga veida ceļiem.

    Ceļā no poligona mēs satikām mūsu galveno redaktoru, kurš, šķiet, šobrīd domā par jauna auto iegādi. Tāpēc, iespējams, viņš ar tādu interesi noklausījās mūsu stāstu par padarīto darbu. Un, lūk, ko mēs viņam droši ieteicām: Audi Allroad.

    Tehniskie parametri un aprīkojums (Word formātā)

    autoreview.ru
    O. Rastagajevs, A. Divakovs, A. Mohovs
    Tulkoja Sharky un Rilke


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties