2000. g. labāko augstākās klases sedanu tests – IV daļa

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (18)
  • Drukāt
  • 10-10-2002

    Jāsaka, ka tieši Mercedes-Benz bija tas auto, kurš visvairāk sašķēla mūsu komandu tajos, kuriem tas simpatizē, un tajos, kurito neieredz. Un daži to nicinājumā nosauca par velna ratiem (nu labi, tik traki ar’ nebija). Patiesībā tieši šis iemesls (mūsu neviennozīmīgais kopējais viedoklis) un viss, kas ir tā pamatā, noteica to, ka S500 tomēr ieņēma otro vietu. Lai būtu pirmais, automobilim ir jānopelna neviltots atbalsts.

    Otrā vieta – Mercedes-Benz S500

    Testētais automobilis

    Ikkatru reizi, kad sastopamies ar pilnīgi jaunu auto, to salīdzinot ar pārējiem, no tā arī daudz tiek gaidīts. Tieši tā ir šoreiz ar šo 2000. gada Mercedes-Benz S klasi. Mazāks un vieglāks nekā iepriekšējais modelis, tas ir aprīkots ar jaunām tehnoloģijām un sniedz jaunas iespējas.

    Ir pieejami divi modeļi – S430 un S500. Šim testam mēs paņēmām dārgāko un jaudīgāko S500. Šim modelim ir bagātīgs standarta aprīkojums, un tiem, kuri naudu neskaita, pie sirds ies garais papildaprīkojuma saraksts. Mūsu S500 no papildaprīkojuma bija apgādāts tikai ar aizmugurējo aizkariņu, CD mainītāja/telefona paketi.

    Piezīme: mūsu S500 bremzes nebija pirmā svaiguma, kad dabūjām auto, un, kad autiņu riktīgi paņēmām priekšā, viss vēl vairāk pasliktinājās. Mūsuprāt, tā nav dīlera vaina; drīzāk atbildība gulstas uz žurnālistiem ar pārāk smagu kāju.

    Eksterjera dizains


    Vecā S klase izskatījās pārliecinoša, taču pārāk monolīta. Jaunā ir daudz tīrasinīgāka. Izmēri ir mazliet sarukuši – notikusi saraušanās par divām collām garumā, un par vienu gan augstumā, gan platumā. Gaisa pretestības koeficients ir lielisks – 0,27 Cd.



    Preses materiālos Mercedes atzīmē, ka priekšējo lampu un radiatora režģa dizains rada iespaidu, ka mašīna smaida. Varbūt tā arī ir, taču viens no mūsu speciālistiem stādījās priekšā ar mazliet savādāku interpretāciju – viņš norādīja, ka S500 izskats konkrēti velk uz „šķelmīgu idiotu”. Vēl viņš piezīmēja, ka aizmugures dizaina līnijas ir „vienkārši trulas” un aizmugurējie lukturi savukārt ir „patiesi pretīgi” (viņam žetons no manīm par visu šito - Prfctyon). Pārējā mūsu daļa bija laipnāki, atzīstot, ka jaunās Mercedes līnijas liek tam izskatīties mazākam, nekā tas patiesībā ir.

    Interjera materiāli

    Visumā izmantotie materiāli ir labi, bet dažbrīd nākas palikt neapmierinātiem, apzinoties, kāda emblēma ir uz motora pārsega vāka. Sarkankoka apdare ir forša, gan pati par sevi, gan labs ir tās izmantojums (plūdenas formas, kuras pāriet no paneļa uz durvīm). Arī ādas apdare uz krēsliem un durvīm ir augstas kvalitātes. Mercedes piedāvā četrus dažādus interjera toņus, kuras tiek pielāgotas 17 iespējamām virsbūves krāsām.

    Tomēr mēs konstatējām, ka šur tur plastmasas ir pārāk zemas šķiras un „lētas”, ņemot vērā automobiļa cenu. Piemēram, daži slēdži un nodalījumu apdere. Uzreiz atmiņā ataust priekšējo lukturu slēdzis un vēl šis tas. Viens no mums izrādīja nepatiku pret materiāliem, kuri apsedz A un B statņus salonā (tas bija drēbveidīgs): „Šis ir mersedess, nevis dekoratīvā dizaina un māksliniecisko rokdarbu pieņemšanas istaba”.

    Interjera dizains

    Tā pat kā āriene, arī S500 salons reāli ir daudz lielāks nekā pirmajā brīdī izskatās. Protams, diez vai kādam ir pa spēkam sacensties ar BMW salonu, kura izmēri akros varētu būt līdzīgi ar Aļasku, bet S500 nav tālu, un pie kam pie stūres rodas sajūta, ka tiek braukts ar daudz mazāku auto. Gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem ir izcili daudz vietas kājām un pleciem.



    Atšķirībā no Lexus vai BMW gaiši starojošā interjera, S500 kabīne bija tumšāka. Pelēcīgais (Oyster, kā to sauc Mercedes-Benz) dominē. Nevarētu teikt, ka tas uzdzina depresīvu noskaņojumu, bet tas noteikti kaut kādā mērā dvesa Vācijas mehāniķu auru. Ja izvēle būtu mūsu rokās, mēs droši vien izvēlētos gaišākus risinājumus.

    Neatkarīgi no krāsojuma, S500 ir apgādāts ar iespaidīgu kaudzi pogām uz viduskonsoles un stūres rata. Ar tehnofobiju sirgstošie momentā izjutīs nepatiku pret 99 % no tām. Mazās piktogrammas uz tām daudz nepalīdz, dažkārt pat liekas humoristiskas. Piemēram, šeit ir dažas iespējamās funcijas, kuras nāk prātā par dažām labām galīgi citam domātām pogām, pirms ir palīgā ņemta lietošanas pamācība: Verga aktivators. 3x5 collu kartes nolasītājs. Prasiet Dievam un Bībelei. Zobu bakstāmo aktivators. Saruna ar virvē vilktu automašīnu.

    Mercedes vīri gan varētu rast aizbildinājumu, ka ir grūti loģiski izvietot tik daudz un dažādu funkciju slēdžus un pogas. BMW šeit ir veiksmīgāki risinājumi, bet nu arī nevarētu teikt, ka būtu daudz labāk.



    Mums patika mēristrumenti. Lielais, saprotamais spidometrs, mazais tahometrs pa labi... Arī ļoti praktiskais multifunkciju displejs, kurš ir zem spidometra. Kad ieslēdz kruīza kontroli, spidometrā tiek iezīmēts izvēlētais ātrums.

    Vai tas būtu viss? Ha, nē, mersedess tik viegli cauri netiks. Trīs lietas: elektrisko logu slēdži vadītāja pusē ir novietoti pārāk zemu uz durvīm; dzērienu turētāji ir mazi un sekli; mantu glabātuves dažreiz rada problēmas kāju novietošanai.

    Sēdvietas

    Jaunās S klases dizains ļauj izplesties salonā, un, sēžot tajā, to var ļoti labi just. Mēs novērtējām priekšējos krēslus kā labākos šeit, atzīmējot Nappa ādas labo kvalitāti un plašās iespējas krēslu regulēšanā.

    Mums patika arī ventilētie priekšējie krēsli, kuri izmanto 10 elektriskus ventilatorus, lai notiktu gaisa cirkulācija starp krēsla apakšpusi un polsterējumu. Ventilatori ierauj gaisu no krēslu apakšas, kur gaisa temperatūra saglabājas relatīvi vēsa. Tas var izklausīties visai āķīgi, bet jāsaka, ka viss strādāja kā nākas. Un aktīvā muguras atbalsta opcija arī guva atzinību (divreiz minūtē krēsla centrālā daļa nemanāmi paceļas un nolaižas).

    Arī par aizmugurē sēdošo ērtībām ir krietni padomāts, lai gan tiem pietrūkst priekšējo krēslu opcijas. Rūme galvai un kājām ir pietiekama. Pleciem ir diezgan pašauri, kad aizmugurē iekāpj trešais pasažieris, lai gan palīdz tas, ka vidējais sēž augstāk nekā ārējie pasažieri. Trīs aizmugures galvas balsti ir manuālie, taču uz priekšējā paneļa ir poga, kas tos atmet, lai uzlabotu redzamību.

    Iespējas un aprīkojums

    Ar ko lai sāk? Tāpat kā BMW, arī S500 ir aprīkots ar ļoti daudzām opcijām. Dīvaini, bet šajās lietās mersedess izrādīja sevi gan kā izcilnieku, gan izpelnījās neviltotu kritiku.

    Sāksim ar Cockpit Management and Data system, ko Mercedes vienā vārdā sauc par COMAND (vai tiešām viņi nezin, kā šo vārdu pareizi rakstīt?) (šis vārds patiesībā ir veidots no Cockpit Management and Data system atsevišķu vārdu pirmajiem burtiem, nevis atvasināts no vārda Command, kā tas viņiem šķiet - Prfctyon). Šī padarīšana uz viduskonsoles kontrolē navigācijas sistēmu, audio sistēmu, iebūvēto telefonu un kompaktdisku mainītāju. Noteikti, pirms ķeraties klāt pie šīs visas sistēmas, ir jāizlasa pamācība. Ja to neizdarīsiet, vienkārši nāksies nikni lūrēt uz LCD monitoru, skaļi šķendējoties (protams, jūs patiesībā esat viens mašīnā) par Mercedes inženieriem, kuri jums noteikti šķitīs kā apsēsti plānprātiņi, kuriem grūtības sagādātu par saprotamu podziņu izveidošana Sony Walkman pleijerim. Bet viss nav zaudēts. Divi no mums pieciem nepažēloja laiku un izlasīja visu garo pamācību, un atzina, ka pēc tam viss nemaz tik neloģisks nešķiet. Vienkārši vajag daudz laika, lai pierastu un atcerētos kas un kā.



    Ir daudz interesantas lietas arī bez COMAND sistēmas. Te ir mazs apkopojums: CD mainītājs (novietots bagāžas nodalījumā, un tā, lai tam būtu pēc iespējas grūtāk piekļūt); Tele Aid sistēma (tā savieno ar pirmās palīdzības sniedzējiem caur iebūvēto telefonu un GPS sistēmu, bet, par laimi, nenācās to likt lietā); spogulīši un „tualetes galdiņš” aizmugurē sēdošajiem (mīļā, tu izskaties burvīgi); gaisa spilvenu piekare (tā paveic savu darbu, bet mēs ļoti labi iztiktu arī bez tās); navigācijas sistēma (ar kuru apieties ir grūtāk, nekā ar sistēmām iekš LS 400 vai 750iL); balss kontrole telefonam (mēs to neizmantojām).

    Motors un transmisija

    Pats zibenīgākais no visiem noteikti bija mersis. Neskatoties uz manāmi mazāku jaudu un griezes momentu nekā BMW, šis S500 pārņēma visu izmēģinājumu trasi, uzvarot akselerācijas testos. Zem haubes ir 5.0 tilpuma V8, kurš attīsta 302 zirgspēkus pie 5,600 apgr. min. un 339 pēdmārciņas griezes momenta pie 2,750 apgr. min. Bembim piemīt tā V12 karaliskā pievilcība, taču visskaļākajiem applausiem tomēr būtu jābūt par S500, pie kam šis V8 izklausās visbiedējošākais, kāpinot apgriezienus līdz 6,000 apgr. min. maksimumam.

    Mercedes piecpakāpju automāts ir apmēram tikpat labs kā Audi, tomēr noteikti jāsaka, ka tas nav tik iespaidīgs kā BMW uzstādītā transmisija. S500 sekvenciālajā režīmā ir jābīda uz sāniem, nevis uz priekšu/atpakaļ, ko daži no mums atzina par nedabisku kustību. Kad automāts ir sekvenciālajā režīmā, tas nepārslēdz ātrumu uz augšu arī tad, ja ir sasniegts apgriezienu maksimums. Tas ļoti patika mums visiem, jo tas pieļauj lielāku kontroli pār ātrumkārbu.

    Piekare, gaita un vadāmība

    „Normālos” režīmos Lexus krietni pārspēj Mercedes, ja runājam par patiesu komfortu un klusumu. Citādi, S500 ir visai iespaidīgs. Tas lieliski „apslēpj” savus izmērus. Neskatoties uz to, ka tas ir garāks par BMW, tas ir apmēram 500 mārciņas vieglāks, un neliek vadītājam justies kā pie liela un smaga limuzīna stūres, kā tas ir ar BMW.



    Stūres sistēma ir krietni labāka nekā LS 400 (jaunajai S klasei ir citi risinājumi šeit, nekā bija vecajam), lai arī tas nespēj sacensties ar BMW līmeni informativitātē. Agresīvi braucot, S500 traucēklis bija tā standarta 225/60R16 riepas. Testējot S500 kanjona daļā, šīs riepas kauca aiz protestiem. Ja būtu iespēja, mēs būtu ņēmuši automobili ar uzlaboto ripuļu paketi.

    S500 nav tik izteikts anderstīrs (nepietiekamā pagriežamība), ļaujot pie tā stūres justies nosvērtāk. Tajā pašā laikā, ir viegli izraisīt pārlieko pagriežamību, kas noved pie visai satraucošām izjūtām, ja ir izslēgtas stabilitātes sistēma. Kad iejaucas ESP (Electronic Stability Program), tā ir daudz uzbāzīgāka nekā BMW sistēma. Lai gan, visu var vērst par labu, ieslēdzot ADS (Adaptive Damping System) sporta režīmā.
    Bremzēšanā no 98 km/h S500 dalīja pirmo vietu ar Audi, lai arī patiesie bremžu veikumi nevar tikt novērtēti dēļ jau minētajiem sliktajiem rotoriem.

    Verdikts

    Tā kā šis ir visjaunākais modelis šeit, tam arī ir sabāztas visjaunākās tehnoloģijas. Opciju un aprīkojuma ziņā Mercedes tiešām izcēlās labā nozīmē, kā jau tas bija gaidāms. Bet, mūsuprāt, bez šiem aprīkojuma sarakstiem ir jābūt arī daudz kam citam. Mēs nevēlamies dienām ilgi rakāties pa pamācībām, lai apjēgtu, kā rīkoties ar elementārām funkcijām, un tieši tā pat tas varētu būt ar daudziem potenciāliem pircējiem.

    Autoru komentāri

    Neklausieties čīkstoņās. S500 High-Tech opcijas un funkcionālais izkārtojums (ja nepažēlo laiku un to apgūst) tikai palielina braukšanas prieku. Mans viedoklis ir tāds, ka tieši S500 vislabāk apvieno gan luksusu, gan veikumus. Tam ir vislabākie akselerācijas laiki, un vienīgā īstā automanuālā transmisija. Un, neskaitot klusumu pie lieliem ātrumiem un motora nostrādātību (šajās lietās labākais bija Lexus), šis auto bija izcila luksusa izpratne. Mani sāk nomākt depresija, ka neesmu tik bagāts. – Karls Bauers

    Tik daudz visa kā...! Diemzēl grūti ar to visu tikt galā. Pogu un slēdžu izkārtojums mani reāli atbaida. Patiesībā, visas šīs pogas man liek justies nekomfortabli, braucot ar S500, un būtībā tas (braukšana) ir viss, ko es vēlos darīt. No otras puses, šim V8 ir neizsmeļams griezes moments. Un tie ventilētie krēsli.. nekādu iesvīdušu pēcpušu! - Dans Gardners

    Kriss [Vordlavs] visa testa laikā mētājās ar piezīmēm par mersedesa dizainu un izskatu, bet manuprāt tas tomēr ir skaists auto. Man patika arī robustā izturēšanās no auto puses, un noteikti man piedūra ventilētie krēsli. - Liza Kima

    Man nepatika sajūtas, kas pārņem, atrodoties interjerā. Nevis tādēļ, ka tam pietrūkst viesmīlības vai kas tamlīdzīgs, bet tieši tāpēc, ka to nav dizainējis cilvēks ar gaumi, klasi un stilu. Tas ir projektēts pēc principa „jo vairāk, jo labāk”. Ja tu patiesi esi cilvēks, kuram ir svarīgi, lai salonā būtu katrs pēdējais sīkums, ko vien tur var iebāzt, un vēl svarīgāk, lai tas ir noformēts tā, ka ar to var izrādīties visām paziņām, tad šis ir auto priekš tevis. Bet es palieku pie sava, ka šad tad tomēr „mazāk ir vairāk”. - Gonzo Šeksnaiders

    Nekas mani netracina vairāk, kā ierīce, darbarīks u.c., kas spiež man trīsreiz izlasīt 110 lapas biezu pamācību, lai apmēram nojaustu, kā jādarbojas ar pašām pamatfunkcijām. S500 ir tieši tāds auto. Lai es piedotu S500 šo lielo netaktiskumu pret mani no Mercedes puses, tam noteikti ir jādara šis tas labāk kā kādam no pārējiem šī testa dalībniekiem. Vai tas ir tik atšķirīgs kā jaguārs? Nē. Vai ar to ir tikpat viegli darboties kā ar Lexus? Nē. Vai braukšana ar to ir tik lieliska un jautra kā ar BMW? Nē. Vai tas bargos laika apstākļos var sacensties ar Audi? Nē. Vai tas ir lētāks par pārējiem? Tikai BMW ir dārgāks. Nu, kur tad ir tā štelle, ja neskaita trīszvaigžņu tēmekli uz haubes? - Kriss Vordlavs



    Tulkojis Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties