2000. g. labāko augstākās klases sedanu tests – II daļa

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (16)
  • Drukāt
  • 07-10-2002

    Santluisas Rams? Tenesī Titans? Iekš Super Bowl?? Jēziņ, kurš būtu iedomājies, ka šīs divas diezgan „pelēkās” komandas no 1998. gada spētu nolikt visus pie vietas XXXIV Super Bowl... Dažš labs vispār pat nezināja, ka Tenesī bija futbola komanda.

    Priekš šī Super-Luxury sedanu testa, mēs visi zinājām, ka Audi ir savs flagmanis, proti, A8. Bet, ja jūs būtu pajautājuši mums iepriekš, es stipri apšaubu, ka kāds būtu uzminējis, ka Audi finišētu priekšpēdējais.

    Bet tā nu viņš ir. Ceturtais no pieciem. Patiesībā jāsaka, ka Audi vienmēr bijuši vieni no mūsu favorītiem. Mazais A4 ieņēma otro vietu no astoņām mūsu nesenajā 1999. gada vidējās klases sedanu konfrontācijā... Tad kas šoriez nogāja greizi?



    Testētais automobilis

    Šeit A8 ir bijis pieejams kopš 1997. gada. Tā ir viena no tehnoloģiski attīstītākajām mašīnām uz ceļiem, it īpaši, kad atceramies vieglo materiālu (alumīnija) pielietojumu karkasā un virsbūvē (ASF). Četrus riteņus piedzen 40 vārstu V8 dzinējs. 2000. gadā A8 piedzīvo izmaiņas – mazliet uzlabotu ārieni, lielāku jaudu un šādus tādus uzlabojumus salonā.

    Audi piedāvā pieklājīgu papildaprīkojuma sarakstu priekš A8, taču testētais auto nebija pārāk „nokrauts”. Ievērību pelna navigācijas sistēma un Acoustic Parking System, kas palīdz novietot lielo sedanu stāvvietā. Tā kā Audi nebija pārāk diži aprīkots, tad tas bija otrais lētākais testētais automobilis.



    Jāpiezīmē, ka šī gada beigās Audi mums piedāvās pagarinātas bāzes A8 (saukts par A8 L). Mēs būtu ņēmuši šo pagarināto versiju, taču tāda vēl nebija pieejama.

    Eksterjera dizains

    Par spīti šīgada uzlabojumiem, lielākā daļa no mums atzina, ka Audi tomēr ir pārāk neizteiksmīgs. Pie tam nedaudzās raksturiezīmes dienas laikā nomaskēja melnā krāsa (Brilliant Black). Viens no mūsējiem ieminējās, ka šis tas viņam atgādina Nissan Maxima, bet otrs noteica, ka Audi ir pat vēl garlaicīgāks nekā Lexus LS 400. Varbūt kādam šāda filozofija iet pie sirds, taču, ja runājam par dizainu, mēs ņemtu, piemēram, Jaguar.

    Interjera materiāli

    Audi piedāvā klientiem izvēli no divām dažādām koka apdarēm (sarkanbrūns valrieksts vai gaiša kalnu kļava), kā arī Valcona ādas apdari sešos toņos: melnu (Sabe Black), tumši zilu (Indigo Blue), bēšīgu (Ecru), karameļu (Caramel), pelēku (Platinum) un kašmira (Cashmere). Vēl ir pieejama arī augstas klases ādas/Alcantara pakete.



    Taču kopsummā Audi A8 interjers neatstāja mums tādu luksusa un greznības iespaidu kā BMW vai Jaguar. Ar ādu ir apdarināti tikai krēsli. Patiesībā par to Audi saņēma diezgan kritiskas atsauksmes. No otras puses, Audi interjers ir mazlet iemainījis greznību pret sportiskumu – alumīnija durvju rokturi, metāliskie ielaidumi priekšējiem dzērienu turētājiem, kā arī pulēta alumīnija ātrumkārbas uzgalis un centrālā roku balsta turētāji.

    Interjera dizains

    Šeit Audi ir labi pastrādājis. Ja neņem vērā pārāk mazu vienīgo dzērienu turētāju priekšā sēdošajiem, nekas cits nav kaitinošs. Instrumentu panelī dominē spidometrs un tahometrs. Jaunais nakts apgaismojums ir labs; baltie mērinstrumenti kontrastē ar sarkano. Lielais melnu podziņu bloks viduskonsolē neiepriecina, bet kopumā egronomika ir izcila. Vēl jāpiezīmē, ka Audi ir lielākais bagāžnieks starp testētajiem automobiļiem.

    Sēdvietas

    A8 priekšējos krēslus var pieregulēt praktiski jebkura vajadzībām. Pretēji Jaguar, šeit priekšpusē ir daudz vietas. Bet mēs jutām, ka vajag piestrādāt pie sēdekļu sāntures spējām, jo, agresīvi braucot, vadītājs slidinās šurpu turpu.



    Bet aizmugurē iekš Audi valda mazliet saspiesta atmosfēra. Mēs konstatējām vietas trūkumu kājām un pēdām (zem priekšējiem krēsliem). Divi cilvēki vēl varētu būt apmierināti, taču, „pieliekot” trešo pasažieri, ilgāka uzturēšanās šeit ir apgrūtinoša. To visu par labu varētu vērst pagarinātā A8 L parādīšanās tirgū.


    Iespējas un aprīkojums

    Šeit A8 ieņēma trešo vietu. Priekšā Jaguar un Lexus, bet, tomēr, Audi nevar sacensties visādos elektrības un cita veida nieciņos ar Mercedes vai BMW. Taču, kā jau mēs iepriekš piezīmējām, Audi papildaprīkojuma saraksts ir gandrīz tik pat cienīgs kā diviem iepriekšējiem.

    Audi un Lexus ir vienīgās automašīnas šeit, kurām kompaktdiskus var ievietot/izņemt no salona, kur iekš Lexus varam sastapt sešu disku mainītāju, bet Audi – viena diska atskaņotāju (mainītājs ir bagāžas nodalījumā). Katrā ziņā, apstāšanās un kāpšana ārā, bagāžnieka nodalījuma atvēršana un ņemšanās ar mainītājiem katru reizi, kad gribat pamainīt to saturu, nepavisam nav ērta. Tādēļ Audi saņem pluspunktus par to pašu CD atskaņotāju salonā. Skaņas kvalitāte ir laba, taču interfeiss var šķist garlaicīgs.



    Grūtības sagādāja uz CD bāzētā Audi navigācijas sistēma. Tā vietā, lai izmantotu LCD ekrānu, iebūvētu viduskonsolē, kā tas ir BMW, Lexus vai Mercedes, Audi izmanto mazu (apmēram 2x3 collas) ekrāniņu, kurš ir iespiests starp spidometru un tahometru. Labi, varbūt priekšrocība ir tajā momentā, ka nevajag novērst skatu no ceļa, kā tas ir LCD ekrānu gadījumā.

    Tomēr, kartes nav kā tādas, tātad nākas paļauties tikai uz virzienu ikonām un bultiņām. Kontrolēt sistēmu var ar grozāmu pogu un četrām podziņām uz viduskonsoles, blakus dzērienu turētājam. Šī sistēma varbūt ir labi pārdomāta, bet mēs tomēr dodam priekšroku „pilnajai” navigācijas sistēmai, kā LS 400.

    Motors un transmisija

    Šeit ir jaunāko tehnoloģiju pārpilnība. Pieci vārsti uz cilindru. Vieglo materiālu kopums. Trīs režīmu maināmas ģeometrijas ieplūdes kolektors. Maināmas ieplūdes vārstu atveres fāzes. 4.2 litru tilpums, 310 zirgi pie 6,200 apgr. min. un 302 pēdmārciņas griezes momenta pie 3,000 apgr. min. Audi var šķist mazliet lēnīgs no stāvoša starta, bet ļaujiet kāpt apgriezieniem, un Audi ir viens no ātrākajiem sedaniem šeit. Tomēr diemžēl nākas nopelt to, ka Audi nav piestrādājis pie patīkamas skaņas šim dzinējam – kā viens no četriem V8 šajā testā, Audi bija vismazāk patīkamā „simfonija”.



    Audi savam piecpakāpju automātam piedāvā arī manuālo režīmu. Novietojot pārslēgu pa labi, ar ātrumkārbu var darboties, pabīdot pārslēgu uz augšu vai leju, attiecīgi ieslēdzot augstāku vai zemāku pārnesumu. Automātiskā režīmā A8 transmisijas darbība bija nemanāma, kā jau tam būtu jābūt luksusa sedanā.


    Piekare, gaita un vadāmība

    Šeit mūs gaidīja nepatīkams pārsteigums. Par spīti tam, ka Audi ir slavens kā viens no labāko sedanu ražotājiem, A8 piekare nepavisam nebija uzdevumu augstumos. Gandrīz visi no mums atzina, ka piekare ir pārmērīgi mīksta. Viens pat aizgāja tik tālu, ka salīdzināja Audi gaitu un vadāmību ar Buick! Ouch!

    Pie agresīvas ekspluatācijas A8 nebūt nešķiet „apmierināts”. Kad braucām to cauri kanjona ceļiem, tas svaidījās, šūpojās un „knābājās”. Bedrītes pagriezienu laikā bija liels pārdzīvojums pasažieriem, un piekare ar to netika galā. Jāsaka gan, ka Audi uzrādīja otro labāko stabilitātes rādījumu uz trases, taču pievīla zemās atzīmes bremžu sistēmai. Pie kam, daži no mūsu komandas konstatēja siltumnogurumu bremzēm.

    Iespējams, mīkstā piekare vēl būtu pieciešama, ja būtu klusa gaita uz zems trokšņu līmenis (kā Lexus). Bet A8 slinkoja ar rites u.c. trokšņu apslāpēšanu arī uz lielceļa. Iespējams, par labu nenāca 225/55R17 Continental Conti Touring Contact riepas, kuras bija uzmontētas uz testējamās automašīnas. Bet viss vēl nav zaudēts. Uz A8 jārāda īkšķis uz augšu, ja runājam par tā Quattro AWD sistēmu. Quattro ir stabils praktiski jebkuros laika apstākļos pat bez stabilitātes kontroles (papildaprīkojums 2000. gada vidum), un nemēdz pārsteigt ar negaidītām reakcijām.



    Verdikts

    Tas tomēr ir mazliet apkaunojoši, ka A8 palika priekšpēdējais, jo tam tomēr ir ko sniegt. Radio stacijas mēdz teikt, ka jebkurai no tām ir alternatīvas citas stacijas. Nu, tātad A8 ir luksusa sedana alternatīva. Quattro šeit ir atslēgvārds. Uz sausa seguma tā darbība nav manāma, pat lieka. Taču, kad parādās sniegs un lietus, nekādas elektronikas „uz” aizmugurējās piedziņas var sacensties ar Audi visu riteņu piedziņu. Arī cena starp 60,000 – 70,000 USD ir vēlviena priekšrocība. Bet šim testam Audi A8 neizteiksmīgā āriene, šaurība aizmugurē sēdošajiem un mīkstā piekare bija pietiekami, lai izkristu no Top 3.

    Autoru komentāri

    Audi A8 bija gan labi veikumi, gan saturīga būtība pati par sevi, bet tomēr tas uz mani neastāja gaidīto iespaidu. Audi potenciālu nogalēja mīkstā piekare, un plastmasas ādas vietā, saspiestība aizmugurē un skaļā gaita iznīcināja pēdējās cerības ieņemt augstu vietu šajā luksusa sedanu testā. Praktiski vienīgā priekšrocība ir Quattro sistēma, kuru var dabūt arī uz A6. Hm, un kā tad tur bija ar to sasodīto navigācijas sistēmu? Patiesībā es ilgi pārdomāju, kādi varētu būt personas vadmotīvi, lai izvēlētos Audi nevis lētāko Lexus. - Karls Bauers

    Lai arī A8 ir tālu no greznības, kad noliekam to blakus konkurentiem, tas tomēr man patīk. Man patīk dizains, kurš pamazām iepatīkas, nevis iziet uz mirkļa dižmanību. Ja es vēlētos izcelties, tad mērķētu uz ārišķīgu sporta auto, nevis lielu, mīkstu sedanu. Pie tam, man arī iet pie sirds neitrālā visu riteņu piedziņas vadāmība un drošības sajūta. - Dans Gardners

    Audi man nelikās cienīgs būt starp šiem Super-Luxury sedaniem. Sākot no neizteksmīgā dizaina bez „odziņas”, kas norādītu uz šīs mašīnas vērtību, un beidzot ar viduvējo salonu. Tam nepalīdzēja arī rites un pretvēja trokšņi salonā. - Liza Kima

    Ar A8 ir patīkami braukt dēļ tā žigluma un drošās visu riteņu piedziņas. Bet es ne brīdi nejutu, ka šis auto būtu piederīgs šai augstajai klasei. Varbūt tas ir dēļ relatīvi mazā svara? Lai nu kā, bet, manuprāt, šādam auto ir jāatstāj pamatīguma iespaids, un Audi tas neizdevās. - Gonzo Šeksnaiders

    Līdz šim testam, man pret A8 bija tikai nicinājums. Es nekad neesu uzskatījis, ka tas varētu būt kas īpašs. Bet, pirmo reizi izbaudot šo auto, es novērtēju augstāko tehnoloģiju klātbūtni šajā automobilī. Viens no stūrakmeņiem noteikti ir Quattro, it īpaši, ja atceramies, ka šis auto nebūt nav dārgs. AWD nav priekš kura katra, bet noteikti tas patiks tiem, kuriem regulāri nākas piedzīvot sniega vētras un slidenus ceļus. Līdzīgi kā citi Audi, arī A8 ir māksla auto industrijā. – Kriss Vordlavs



    Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties