Vajāšanas mānija + Lieluma mānija = BMW 750iLA B7

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (19)
  • Drukāt
  • 19-08-2002

    Es strādāju bruņu mašīnā. Solīdi izklausās? Man šī mašīna patīk. Kaut arī ārēji- “septītais” kā jau “septītais”. Tiesa, tas, kurš vērīgāks, atšķirs platās, tumšās joslas apjoztas ap tonētajiem stikliem un daudz platākās riepas. Un sapratīs, ka viņa priekšā- BMW 750iLA ar B7 klases bruņām. Pie tā, ka pie smago durvju roktura jāķeras divtik stipri, esmu jau pieradis. Pie klusuma iekšpusē- arī.

    Visa dzīve ārpusē noris gluži kā mēmajā kino. Bet šeit pie katras galvas kustības ir dzirdama matu čaukstoņa pret ūdensnecaurlaidīgo jaku. Un klusu murrā skaņu izolācijas apslāpētais 12-cilindru motora baritons…



    Pretestība uz stūri, kuru pie maza ātruma var griezt ar vienu pirkstu, pieaugot ātrumam palielinās- puiši servisā teica, ka tā strādā ZF Servotronic hidropastiprinātājs ar mainīgu pretestību uz stūri. Nelielus nelīdzenumus uz ceļa nejūt- stingrā piekare ar viltīgiem elektroniski regulējamiem amortizatoriem virza trīstonnīgo virsbūvi ar pārsteidzošu gaitas laidenību. Vienīgi lielas un dziļas peļķes liek sevi manīt ar gandrīz pilnīgi klusiem pieskārieniem virsbūvei. Dinamika? Par maz neliksies! Bet ar tādu mašīnu nevajag ārdīties. Steidzies? Tad neslinko, izņem no bagāžnieka bākuguni, uzstādi to ligzdā virs kreisā centrālā durvju statņa, ieslēdz sirēnu- un viss būs kārtībā!

    Dzeltenā podziņa, pa labi no ātrumpārslēga, ir noplombēta- to piespiežot, nostrādā piropatronas, kas saspridzina 120kg smago priekšējo stiklu avārijas izejai.



    Stop. Kas tas? Pietika apstāties pie krustojuma, kad pa labi iekārtojās Range Rover, bet pa kreisi- Jeep Grand Cherokee. Gluži kā filmā. Cieši notonētais “Reindžera” logs nolaižas, un no turienes parādās skūts mūlis (krievu tekstā: “britaja roža” :-] -Bimmer). Es jau varēju, protams, atvērt vadītāja durvju logu- tur speciāli ir hidropiedziņa un gāzu atspere, lai paceltu to pat pie hidraulikas atteikuma. Bet tagad to darīt- kaut kā negribās.


    Un ko viņam no manis vajag? Varbūt sajaucis manu šefu ar kādu citu? Nospiežu interkoma podziņu, lai dzirdētu, kas notiek ārpusē- un no salona skaļruņiem ielaužas ārpuses vēja svilpoņa. “Čuvāk”, pieliecies tuvāk, runā manas automašīnas sānu spogulī- katrā no tiem ir pa mikrofonam. Ko? “Kto za bazar otvečaķ buģet?” (daudz saprotamāk, nekā: “Kurš atbildēs par sacīto?” :-] -Bimmer) Veltīgi “uzbrauci augumā”! Seko lūpu kustībām- …! Saprati? Labi- tagad nospiedīšu rupora podziņu un uzgriezīšu skaļumu uz maksimumu. Tagad dzirdēji? Tā-tā… Un, lūk, atbildes vietā pret mani pavērsts Kalašņikovs- tas jau ir nopietni! Tikai filmā ar Džeimsu Bondu lodes, svilpdamas un dzirksteļodamas, atlec no bruņotā “septiņsimtā” BMW stikla. Bet dzīvē 7,62 kalibra lode labākajā gadījumā iegrims biezajā stikla un polikarbonāta slānī tavā acu priekšā.



    Steigšus prom no šejienes, steigšus! Gāzi grīdā! Starts bruņnesim kaut arī iespaidīgs, bet tik un tā nav tik lielisks kā parastajam 750-ajam BMW. Bet aiz manis tie divi. Mašīnas viņiem tad vieglākas. Priekšā pagrieziens. Vai tiešām noķers? Piecpakāpju ZF Steptronic “automāta” svira- manuālajā režīmā- trešajā pārnesumā. Podziņa, kas atslēdz stabilizācijas sistēmu ASC+T, ir nospiesta… Jā, jūtams, ka bruņu mašīna sver trīs tonnas. Bet tik un tā tas ir BMW, un ātri iziet virāžu vadāmā sānslīdē bruņnesis spēj nesliktāk, kā viņa “parastie” brāļi. Protams, ir neliela sānsvere līkumā, bet automobīlim ar tādu masu un vēl tādos režīmos, tas ir piedodami.



    Atraujos. Bet mašīna pēkšņi sāk burtiski “peldēt” kā pa ledu. Velns, viņi sašāvuši pakaļējo riepu. Apstāties? Ne tam uzklupāt. Tiesa, ātrumu nāksies nomest līdz astoņdesmit- uz diska ir uzklāta cieta gumija. Kaut arī, atklāti runājot, kur es steidzos? Šeit taču ir mobilais telefons- tūlīt piezvanīšu šefa apsardzes nodaļai, un tie puiši acumirklī atlidos… Mobilais- tas ir mūsu galvenais ierocis! Bet par ko es vispār uztraucos? Man taču visapkārt ir bruņu loksnes, bruņu stikli, ugunsdrošs audums…



    Dzinējs un bagāžas nodalījums, tiesa, nav bruņots- tā tas vieglāk sanāk, un pasīvā drošība paliek ne sliktāka, kā sērijveida mašīnām. Ja visa virsbūve būs “nesaburzāma”, tad pie spēcīga trieciena līķi drošības jostās karāsies kā dzīvi. Līdz ar to: man ne no kā nav bail. Aizdegšanās nav bīstama- ir autonoma ugunsdzēšamā sistēma. Pat ar gāzi var indēt- indikatori to konstatēs un ieslēgs autonomo elpošanas sistēmu, ar ko pietiks 4 minūtēm, lai pārvarētu gāzu uzbrukumu.

    Zem labās rokas, uz elkoņbalsta,- aizplombētas pogas ugunsdzēšanas un autonomās gaisa padeves sistēmu ieslēgšanai.






    Bet attiecībā uz džipiem, šaudīšanos, pakaļdzīšanos… Gatavais bērnudārzs (krievu tekstā: “Ģetskij sad s barabanom” -Bimmer). Nopietni ļaudis tik rupji nestrādā. Kāpēc riskēt, kad var paņemt puskilo plastīta un uzticamu spridzinātāju? M-jā. Un kāpēc es tikai tagad par spridzekli atcerējos? Bruņas- tas, protams, labi, bet no spēcīga sprādziena pat tās neglābs. Laikam rīt no rīta novietošu automobīli 300 metrus no radiopults. Varbūt pēkšņi tieši uz šefu kāds no partneriem tā sacīt… apbižojies…

    Vasja, “davai” es aizmugurē šefa vietā apsēdīšos, kājas izstiepšu. Mums pēc viņa tikai pēc pusotras stundas braukt vajadzēs. Bet tu mani pavizini pa pilsētu. Tā ar “pontu”, it kā vicepremjeru vestu. “Nu-ka”, Vasj, piebremzē- skaties, kāda meiča pie telegrāfa stāv. Uz kurieni jums, meitenīt? Sēdieties, labāk uz aizmugurējā sēdekļa. Jūs kā sauc? Katja? Bet mani- Slava. Ļoti patīkami. Kas tā par mašīnu? Tas ir BMW “septiņi- piecdesmit”, izstiepta- gandrīz vairāk pa pusmetru kā parastā. Skatieties, cik daudz vietas jūsu garajām kājiņām. Ekskluzīvi no BMW- tādas Maskavā ir tikai piecas. Ko tur par Maskavu- gadā tādas tikai trīssimt vienībās BMW ar rokām salasa!



    Bet gribat zem kājām speciālu paliktni no bagāžnieka jums dabūšu? Vasj, apstājies! Lūk, paliktnis zem kājām- tas arī ir lielāks kā tie, kurus komplektē iekš parastajiem pagarinātās bāzes “septītajiem”. Bet to, ka bagāžnieka vāks pats atveras un aizveras, ievērojāt? Vajag tikai nospiest uz slēdzeni ārpusē vai arī sarkano podziņu griestos. “Čumāk”, pareizi? Labāk pāriesim uz “tu”. Katj, kino gribi paskatīties? “Nu-ka”… nevaru aizsniegt… Katjuša, pati atver, esi tik laba… tieši tev pretī, priekšējā sēdekļa atzveltnē, redzi- videopleijers! Uz centrālās konsoles- televizors. Zem atverama koka aizklāja- mobilais telefons, vadības pogas, ar kurām var regulēt klimata kontroli un audio sistēmu. Šeit, starp citu, skaņa ir apdullinoša- sešpadsmit dinamiskie skaļruņi, iebūvēts sound-processor

    Aukstu šampanieti iedzersim, Katj? Skaties- pa vidu starp atzveltnēm ir lūka, zem kuras atrodas ledusskapis, bet iekšā- Moet et Shandon, dubultā sieniņa. Glāzītes… Atgāz galdiņu- lūk, virs videopleijera. “Kurta”, jā? Koks, āda, hromēti glāžu paliktņi. Bet glāzi droši liec uz galdiņa- gaitas laidenība šeit ir uz visām desmit ballēm! Nu, salaiduma vietas uz asfalta, protams, jūtamas- tās tikai pati bruņu mašīna var neievērot. Toties uz pauguriem nešūposimies- mums riteņu garenbāze tāpat ir garāka. Es pareizi runāju, Vasj?


    Klausies, kas tas par nekauņu ar “mersi” priekšā pielīdis? “Nu-ka”, Vasj, “apstrādā” viņu. Katrīn, pieturi glāzīti, tūlīt izšausimies kā no lielgabala… Forši, jā? BMW, divpadsmit cilindri- uz ceļa vari darīt visu, ko vien vēlies. Tu- saimnieks uz ceļa. “Bazara nav” (Zelta vārdi! Gluži kā no "BMW baušļiem" :-] -Bimmer). Un mašīnas garums arī īpaši netraucē- pareizi, Vasj? Beidz taču piekasīties! Protams, tu mums agrāk arī uz parastā “septiņi- piecdesmit” strādāji, bet tam manevrētspēja ir labāka, un stūri pagriezienos vajag mazāk griezt. Šeit tikai nedaudz grūtāk sēdēt pie stūres, jā? Bet tev par to arī maksā.



    Katj, “davai” intīmu atmosfēru izveidosim. Aizmugurējā loga saulessargs pēc podziņas nospiešanas aizveras. Sānu stikliem, tiesa, tas jādara ar roku. Sēdekļus zem sevis noregulē- pa kreisi uz paliktņa ir taustiņi.



    Bet šeit, uz elkoņbalsta,- ir taustiņi, ar kuriem var regulēt priekšējo labo krēslu. Pie tam, pilnībā var regulēt gan augstumu, gan galvas balstu, gan atzveltnes profilu (tā sastāv no divām daļām), gan uz priekšu un atpakaļ pabīdīt krēslu. Tas, tiesa, uz visiem “septītajiem” tā ir. Kāpēc aizmugurē priekšējos sēdekļus bīdīt? Tas ir tam, kam vieta aizmugurē kājām ir par maz. Lūk, šefs, neskatoties uz to, ka ir “īskājains”, vienmēr mani atbīda uz priekšu. Tā sacīt, grūti viņam kā Maiklam Džordanam “nedataisītam”. Ik reiz savu varu grib izrādīt… “Da”, nē, es neesmu mašīnas saimnieks. Es par apsargu strādāju. Bet tu ko domāji? Vasj, nobremzē- te meitene grib izkāpt! Nu, velns, izpļāpājos. Nu, i labi. Laiks braukt pakaļ šefam.

    ***




    BMW 7. sērijas automobīļi mēdz būt parastie un ar 13 cm pagarinātu bāzi- ar burtu L modeļa indeksā. Tiem pievienojušās vēl divas versijas: bruņu mašīna uz garās bāzes modeļa, kas saucas 750iLA B7 un "izstieptais" 750 XLA, "izstiepts" vēl par 25cm, bet nav bruņots (redzams attēlā virs šīs rindkopas). Galvenais šeit ir tas, ka tās ir izripojušas no BMW rūpnīcas vārtiem un pilnā mērā saglabā savas kvalitatīvās īpašības, kas raksturīgas bavāriešu mašīnām: teicama dinamika un vadāmība. Piedevām, bruņu mašīna ir aizsargāta pēc B7 klases prasībām, bet “izstiepums” īpašniekam piešķir sevišķuma sajūtu (tu esi kā V.I.P.- very important person). Kuru no šīm īpašībām pircēji vērtē visaugstāk? Visticamāk- pēdējo. Jo dinamiku un vadāmību visvairāk novērtēs tie, kas sēž priekšā…

    L. Bruņotais (pseidonīms)
    autoreview.ru
    Tulkoja Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties