Online

Pašreiz BMWPower skatas 130 viesi un 38 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: Alumīnija anodēšana

AutorsZiņojums
CaraCal
08. Mar 2014, 20:52 #41

Kopš: 30. Jan 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 106

Braucu ar:

Ik pa laikam vajadzetu krasaini anodet terauda detaļas. Ir aktuali šādi apstrādāt al disku plauktus.
Offline
Chainsaw
08. Mar 2014, 22:09 #42

Kopš: 28. Oct 2006

Ziņojumi: 6063

Braucu ar: trimmeri

Riteņu detaļas caur primimbike.lv varot runāt, vismaz rotosa tantes tā runā
Offline
sergis15
08. Mar 2014, 22:37 #43

Kopš: 05. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 11629

Braucu ar: melnu kūti


27 Apr 2011, 16:08:45 Corey rakstīja:
Nevajag jau nu pārspīlēt. Esmu anododējis ar letākajām auduma krāsām, olu krāsām-pulveri Tādus bleķus kā bildē nav problēmu dabūt.
Nekas nav viegli, bet, ja 30min palasot netā, var uzzināt visu teoriju..kur problēma?

ak šie interneta pavēlnieki
nav nekā neizdarāma, ja palasīsi 30 min internetu

vecīt, ja esi tik mākulīgs, tad ej pārkrāso kādam maybach vai brabusu, domāju, ja palasīsi 40min internetu, tad tev pat pieredzi krāsošanā un speciāli paredzētu telpu + pro aprīkojumu nemaz nevajadzēs

šādus daiļdirsējus ik dienu sastopu, kas nesūda necērt, bet apgalvos, ka tas tā ir, un ka 100x tā darījis, tik nez kapēc visu uztic citiem darīt

-----------------
www.veloshops.lv
Brīvības iela 117, Rīga.
GIANT/LIV velosipēdi, remonts un aksesuāri.
PM-Lūgums whatsapp vai 28610399
Offline
gumijkoks
19. Mar 2014, 23:13 #44

Kopš: 21. Apr 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 481

Braucu ar: turrrbo

Sergis15, iespējams te kolēģis nepilnīgi izteicās, bet taisnība vien ir - neliela izmēra alumīnija detaļas mājas apstākļos var dabūt tonētas ar elektrolīzes procesu. Par pigmentu izvēlējos auduma krāsas, process tiešām vienkāršs:
elektrolītā iemērkts alumīnijs un svina plāksne (būtiski, lai laukums lielāks kā detaļai). apmēram pusstundu palaižam cauri elektrību no akumulatoru lādētāja un tad detaļu iemērcam krāsvielā. Pēc neilga brīža detaļa jau ir ietonējusies.

Pirms gadiem 8 šitādā veidā velosipēdam nieciņus "anodēju" un vēl skolā ZPD uzrakstīju. Skolotājai ļoti patika

Tiesa gan liela izmera detaļas ar tādu mājas paņēmienu ir sarežģīti un neizdevīgi apstrādāt, jo vajadzīgs liels trauks ar daudz elektrolītu, tik pat liela apjoma svina plāksnes un labi lieli kabeļi..
Offline
JZ
20. Mar 2014, 09:23 #45

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

gumijkok, 30 min ir knapi knapi pietiekami kaut kāda toņa dabūšanai, un reti kura auduma krāsa vispār sūksies iekšā anodējumā, jo, parasti, tām ir daudz lielāks grauds nekā anodējuma porai (poras izmērs atkarīgs no elektrolīta sastāva un temperatūras), to jau nu tev vajadzēja zināt, ja reiz ZPD uzrakstiji par to lietu

var gadīties ka temperatūra bijusi augsta un strāva par lielu, ka poras izmērs izaug tik liels, ka sāk uzsūkt arī "lielās" auduma krāsas, bet tad tā krāsa mazgāsies ārā pie poru slēgšanas (kaut tai pašā vārošajā ūdenī), papildus tam - tas slānis ir ļoti mīksts un vairs īsti nepilda funkciju

tādēļ, ja grib to izdarīt daudz maz pareizi, ir jākontrolē strāvu, elektrolīta temperatūru un jāizmanto speciālās krāsas, lai varētu vēl mēģināt atkārtot to pašu toni citai detaļu partijai

1 uztaisīt ir vienkārši, bet 10 vienādas partijas, vai atkārtot to pašu 1. detaļas krāsu citai detaļai pēc 2 nedēļām - jau pavisam cits stāsts

riddler, anodēšana nepulēs detaļu, tā drīzāk to padara matētāku kā bija pirms tam, tā kā, ja gribi daudz maz spožu, grieztam metālām (virpotam/frēzētam) līdzīgu izskatu, nāksies slīpēt/pulēt, ar alumīnija ķīmisko vai elektropulēšanu pie mums neviens, cik zinu, nenodarbojas

pāris bildes ieskatam
Offline
El_Camino
20. Mar 2014, 09:56 #46

Kopš: 20. Jul 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 1419

Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9

Šits arī JZ darbs:


Man jau personīgi ļoti patīk kā sanāca!

-----------------
Offline
JZ
20. Mar 2014, 10:01 #47

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

Bildēs izskatās labāk
Offline
El_Camino
20. Mar 2014, 10:04 #48

Kopš: 20. Jul 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 1419

Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9

Arī tuvuma ir labi, un kam radīju teica ka kvalitāte tiesām laba un anodējums labi turās.

Tu izdomā ko daram ar aplocēm, jo ja sanāktu labi, varetu diezgan ok apjomu nodrošināt

-----------------
Offline
envy
20. Mar 2014, 10:19 #49

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2174

Braucu ar: TFSI

un ja baļļā varētu dabūt veselu moča disku
Offline
JZ
20. Mar 2014, 10:55 #50

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

"problēma" ir tajā, ka tāda kapacitātes palielināšana no ~80l sistēmas kā man uz kādiem 400l, kā vajadzētu tādu izmēru daļām, izmaksātu materiālos ap 1000-1200 eur (trauki, skābe, sārmi, krāsas u.c.), un es jau neražoju, tas ir "hobija" līmenī, bet tam pustonnīgajam pasākumam jau vajag nopietnāku pieeju, un man vienkārši nav laika šobrīd ar to nodarboties
Offline
endurists
20. Mar 2014, 11:43 #51

Kopš: 21. Apr 2009

Ziņojumi: 256

Braucu ar: Husaberg FE501 13' KTM Adventure LC4, Ford Focus


20 Mar 2014, 09:56:15 El_Camino rakstīja:
Šits arī JZ darbs:


Man jau personīgi ļoti patīk kā sanāca!


Man ka' reizi arī mocikletam interesē tiltiņus anodēt. Kā tur palika ar vidējo asi, vajadzēja kaut kādā veidā izolēt no vides? Aptuvens cipars šādam priekam? Krāsa visticamāk oranža!

[ Šo ziņu laboja endurists, 20 Mar 2014, 11:43:36 ]

Offline
El_Camino
20. Mar 2014, 11:52 #52

Kopš: 20. Jul 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 1419

Braucu ar: 96' Dodge RAM 5.9

Asi vajag izpresēt āra

-----------------
Offline
JZ
20. Mar 2014, 12:10 #53

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

Vajag lai katra detaļa ir viens vesels, bez iepresētām asīm, buksēm, helicoil tērauda vītnēm utt., ja tur kaut kas ir jāmaskē nost ar skočiem vai lakām - neņemu, man nav laika eksperimentēt kas izšķīdīs sērskābē, sārmā un kas nē

Tāpat nevar prognozēt īsti cik labs rezultāts būs ar lējumiem vai metinātām daļām, var nevienmērīgi nokrāsoties, var krāsā parādīties sīki pleķīši kur no kādas poras nāk ārā sērskābe un saēd krāsu, šāds risks ir arī ar detaļām kur ir labota kāda kļūda apstrādē ar iepresētu alumīnija "buksi", kamēr uz aci liekas ka ir ok, no tās šķirbas tomēr sūcas ārā skābe vēlāk, un bojā gan manas krāsas gan poru slēgšanas šķīdumus, nerunājot par vizuālo

Tādi aprīlijas tiltiņi būs ap 20-30 eur, atkarībā no tā, cik tīras tās detaļas un kas tur par pārklājumu ir bijis pirms tam, bet es ĻOTI nelabprāt kaut ko tādu ņemu taisīt

Principā anodēšanas pasākums ir piemērots jaunām, pilnībā virpotām/frēzētām detaļām

Ir bijusi slikta pieredze arī ar pulētām detaļām, uz aci izskatās perfekti, bet anodēšanas laikā virsmā veidojas krāterīši/poras, kas ir tādēļ ka kāds pulējot ir lietojis netīru smilšpapīru vai filci, kur pirms tam ir apstrādāts melnais vai nerūsošais tērauds, vai kāds cits metāls, kura daļiņas tiek iemīcītas pulētajā alumīnijā, un anodēšanas laikā "izdeg" paraujot sev līdz blakus esošo alumīniju, līdzīgi defekti ir manīti ar krievu ekstrūdēto materiālu ar

Un tos defektus redz tikai pēc anodēšanas, tb ir jau pāris stundas iztērētas uz to detaļu, bet vēlamā rezultāta nav, naudu es par tādu paprasīt nevaru, vai nu jāmēģina visu pa jaunam vai jādod atpakaļ kāda ir, tādēļ es praktiski neņemu lietotas, nezināmas izcelsmes daļas un iewaku griezties pie pulver vai auto krāsotājiem, tur vismaz būs garantēts rezultāts
Offline
JZ
20. Mar 2014, 12:12 #54

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

Par vecām, izēstām, korodējušām detaļām - iepriekš aprakstītā dēļ - tikai uz pulveri vai autokrāsas, nekas labs tur ar anodēšanu nesanāks
Offline
CaraCal
23. Mar 2014, 01:32 #55

Kopš: 30. Jan 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 106

Braucu ar:


20 Mar 2014, 11:52:39 riddler rakstīja:

20 Mar 2014, 09:23:11 JZ rakstīja:

riddler, anodēšana nepulēs detaļu, tā drīzāk to padara matētāku kā bija pirms tam, tā kā, ja gribi daudz maz spožu, grieztam metālām (virpotam/frēzētam) līdzīgu izskatu, nāksies slīpēt/pulēt, ar alumīnija ķīmisko vai elektropulēšanu pie mums neviens, cik zinu, nenodarbojas

pāris bildes ieskatam


nu es nedomaaju tieshi kaķa pautu versiju bet nu to oem spiidumu kas ir jaunai alu detaalei, jo piem vecas dzineeju daljas nooksideejas un izstaas peec suuda, opcija ir pulverot, nu kas ir taa so so, vai puleet kas ir par daudz bling tiiriit at draashu birsteem ir garaam, un tikai nostruuklots ir par daudz mateets + aatri sakorodees



kautkaads taads "spiidums" intereseetu


Sodas strūklas variants nederētu. Nebūs samatēts, bet tīrs. Ja sodu nemazgā nost tā arī aizsargā no korozijām.
Offline
SkyBreak
09. Apr 2014, 19:43 #56

Kopš: 08. Apr 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 2

Braucu ar: MTB 26' ar cieto dakshu. Volvo s40 pakala dzen :)

Sory par vecu sudu kustinasanu, bet vai musdienas vel ir kads, kas ar so nodarbojas?
Offline
SkyBreak
09. Apr 2014, 20:20 #57

Kopš: 08. Apr 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 2

Braucu ar: MTB 26' ar cieto dakshu. Volvo s40 pakala dzen :)

Ka butu ja, kka dabutu bremzu trosei virsu aluminija parklajumu un noandetu? Ir kads aluminijs kas padotos tik labi locei un krasa nelobitos nost locijuma vietaas?
Ka uz silikona vai plastmasa dabut shadu krasu?

[ Šo ziņu laboja SkyBreak, 10 Apr 2014, 10:35:05 ]

Offline
artys
23. May 2014, 12:34 #58

Kopš: 10. May 2008

No: Jēkabpils

Ziņojumi: 11255

Braucu ar: E30 cabrio, E53

Kurš nodarbojas ar anodēšanu?
Vajadzīgs oficiāls darbonis, kurš varētu paņemt lielu pasūtījumu no Dāņu uzņēmuma.

-----------------
Visa veida apdrošināšanas pakalpojumi, konsultācijas
Offline
Pufaix
16. Jun 2014, 17:19 #59

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1470

Braucu ar: Street triple, Multivan, gludekli

arī interesētu anodēšana ar papīru grāmatvedībai - ap 100 10x5cm frēzētas aumīnija kastītes.

Offline
erwinn
01. Oct 2015, 16:27 #60

Kopš: 07. Aug 2006

Ziņojumi: 919

Braucu ar:

kur, kas ar to nodarbojas? Vajadzētu anodēt krosa mocim dzinēja vākus
Offline

Moderatori: AV, CP17, GirtzB, Jagr, Lafter, OX, Puxxx, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, noisex, zzips