Online

Pašreiz BMWPower skatās 70 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Audio, video un multimēdiju forums

Tēma: Motoreļļa

AutorsZiņojums
edzulis
22. Dec 2014, 10:22 #61

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

Nu savai ķīmijas ekspertu, atspēko! Pliki teksti par istabas temp būs pa īsu
Offline
soulfreak
22. Dec 2014, 10:30 #62

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6582

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

Pirms gadiem ~4 kā reiz šādu draņķi motorā salēju, jo iekritu uz precīzi šādu testu. Vēlāk apjautājos eļļu specam par šo produktu. Kā finālā izrādījās, tā bija ļoti vecas paaudzes piedeva, kas veicina gredzenu piedegšanu un eļļas kanālu aizaugšanu, vairāk problēmu kā ieguvuma.
Padomā loģiski, kāpēc gan eļļu ražotāji uzreiz nepievieno šo visu saviem produktiem? Eļļas jau vispār sastāv no kaut kādas bāzes (minerāls, sintētika, esteri u.c.) + piedevu paka.

Ja Te ir vairāk jautājumi, bet nav atbildes, tad rocies te http://www.motopower.lv/forum_topic.php?topic=11904
Offline
soulfreak
22. Dec 2014, 10:42 #63

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6582

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

mazliet izvilkums tieši par ZDDP piedevām.


11 Nov 2014, 14:13:46 Niere rakstīja:

11 Nov 2014, 09:47:12 Next rakstīja:
Niere a kā tur īsti ir at tām piedevām, vai eļļu ražotājus piedevu daudzuma ziņa neierobežo "zaļie"? šķiet ka tas pievienotas piedevas ir nevisai dabai draudzīgas!?

Jā, šis i viens aktīvs mīts, kuru tie paši aftersales piedevu tirgoņi kultivē. Un atkal viņi paņem daļu patiesības un pagriež sev vēlamā virzienā. Kārtējā manipulācija ar patiesību.

Vārdu sakot:
Neviens ekomaniaks neregulē eļļu ražošanu, ja neskaita ISO 14000 dabas aizsardzības standartu, kas neattiecas uz galaproduktu, bet gan uz pašas ražotnes nekaitīgumu videi.
Taču ES parlaments ik pēc 2-4 gadiem arvien piežmiedz izplūdes gāžu pieļaujamās normas. Attiecīgi, katra Eiropā tirgojāmā motora ražotājs ir spiests pakļauties normām un risina šo problēmu diezgan atšķirīgiem paņēmieniem. To ļoti labi var vērot, piemēram, smagās tehnikas dīzeļmotoru atgāzu neitralizēšanas paņēmienos. Līdz ar to radušās visas tās bezgalīgi daudzās prasības eļļām gandrīz no katra autoražotāja.
Tā kā vecā tipa piedevas var sačakarēt šīs jaunās atgāzu neitralizācijas/attīrīšanas sistēmas, tad nu arī neskaitāmi daudz dažādas motoreļļas agrāko dažu produktu vietā katra eļļu ražotāja sortimentā.

līdzīgi, taču ne tik raibi, arī ar moto jomā, kur eļļu izvēles primārais kritērijs - ir vai nav uzstādīts/izravēts katalizators. ja ir, tad jāievēro OEM rekomendācijas un parasti runa par API SL; SM; SN klasēm.
ja nav katalizatora, tad izvēle jau visai plaša vēlamās viskozitātes robežās. parasti runa par API SG; SH; SJ. un tad ir nākošais jautājums - vai ir kādi ierobežojumi šīm 'vecajām' klasēm, kurās visai lielā daudzumā izmantotas vecās ZDDP (cinka dialkilditiofosfāts) piedevas. Jā, arī šīm klasēm šādas robežas ir, taču manāmi brīvākas par SL; SM; SN.

Tā kā tīrasiņu sacīkšu eļļām šis ZDDP un fosfors var būt vēl lielāks kā API SG klase pieļauj, tām parasti nekādas specifikācijas uz burkas vispār neraksta.
Maksimālai pieļaujamais fosfora daudzums API standartā:
SG .12% jeb 1200 ppm
SH .12% / 1200 ppm
SJ .10% / 1000 ppm
SL .10% / 1000 ppm
SM .08% / 800 ppm
Cinks samazināts proporcionāli fosfora normām ZDDP piedevā:
SG .13% jeb 1300 ppm
SH .13% / 1300 ppm
SJ .11% / 1100 ppm
SL .11% / 1100 ppm
SM .09% / 900 ppm

Arī JASO uz sacīkšu eļļām var nebūt atrodam, jo japāņu klasifikācija ir spēkā tikai tad, ja eļļa izpilda kādu no API klasēm.
un šajā punktā daudzi iebrauc auzās, jo uzskata, ka sacīkšu eļļa ir pati-pati un tādēļ lejama ielas mocim. Jā, tā visdrīzāk satur palielinātu vecā tipa virsmu aizsradzības piedevu daudzumu, taču tām ir arī blaknes. Proti, ZDDP sadegot veido saucamos sulfāta pelnus jeb eļļas nesadedzināmo atlikumu, ko angliski sauc par Sulphated Ash. un šiem pelniem ir tendence veidot abrazīvu uzdegumu degkamerā, uz vārstiem un izplūdes sistēmā.
saprotams, ka sacīkšu pielietojumā šis aspekts tiek upurēts par labu virsmu aizsradzībai, jo slodzes un apgriezieni mēdz nodarīt vairāk ļaunuma kā uzdegums. vidēji statistiskam ielas mocim tomēr ne tuvu nav tādas prasības, tādēļ jāskatās līdzsvars starp abām īpašībām.

minētā ir uzkrītošākā sacīkšu eļļas atšķirība, taču ne vienīgā. piemēram, sacīkšu eļļai nav jākalpo 6-12kkm vai veselu gadu.

un, ja mēs uztaisam šovu uz jau redzētās slodzes iekārtas, protams, ka sacīkšu eļļa būs nesalīdzināmi slodzes noturīgāka, bet tas ne tuvu nav vienīgais, ko eļļa motorā dara.
tādēļ vēl un vēl atkārtoju, ka nefig iespaidoties no tiem sūda reklāmas ruļļiem, kas ir tīrākais lohatrons.

es te mēģināju ļoti lakoniski aprakstīt problēmu, tādēļ, iespējams, bišķi neskaidri, bet man nav iekšā šobrīd garāk rakstīt.
Offline
edzulis
05. Feb 2015, 22:42 #64

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

Kāds to brīnumu bardahl nevar dabūt ar visām piedevām? Varbūt kādam ir doma braukt uz igauņiem pakaļ? Es labprāt paņemtu pāris porcijas pamēģināt. PM
Offline
smudo
05. Feb 2015, 23:40 #65

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3512

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Kad es meklējot eļļu savai 944 turbo arī ļoti daudz lasīju par eļļām. Faktiski Soulfreak iekopētajā Nieres citātā ir daļēja atbilde uz to, kas bija redzams tajā reklāmvideo. Tajā eļļā un piedevā ir palielināts ZDDP piedevas apjoms. Šo piedevu izgudroja pirms WW2 un lēja klāt lidmašīnām, kur bija ļoti daudz dilstošo detaļu. Ši piedeva bija visās eļļās lielākā koncentrācijā līdz pat 2000. gada sākumam, kad dēļ ekoloģijas prasībām pakāpeniski tika ierobežota tās koncentrācija eļļās (no 1200 nosacītām vienībām uz 800 un mazāk - daudzās dizeļu eļļās šī koncntrācija vēl arvien ir augstākā līmenī), pavisam vienkārša iemesla dēļ. Tās sadegšanas blakusprodukts sabojā katalizatoru un tai ir arī citi blakusefekti. Turklat, šī piedeva darbojas pretēji tām piedevām (neitralizē), kuru mērķis ir šķidināt uzdegumus un nogulsnes. Tādēļ arī nedrīkst pārspīlēt ar šīs piedevas daudzumu. Vecās porsches un dažādus ASV 70to gadu muskuļauto mūsdienu eļļas nokautu pāris tūkstošos km (var par šo palasīt, izmantot google, ievadot flat / tapered cams). Ražotāji ļoti labi saprot kas notiek un ir veiktas attiecīgas izmaiņas, bet ptotams, fiziku neapmānīsi).
Offline
smudo
05. Feb 2015, 23:48 #66

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3512

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Tā saucamajās sacīkšu eļļās attiecīgās piedevas ir vecajā koncentrācijā, bet minēto iemeslu dēļ to nevajadzētu liet garantijas mašīnā, neapzionoties visus iedarbības faktortus. Turklāt, ne visas sacīkšu eļļas ir paredzētas izlgsotšai lietošanai. Piemēram ar Motul 300 V, kas ir laba sacīkšu eļļa, nevajadzētu braukt standarta intvālus (cilvķi, kas ir labāk informēti, jo veic eļļas pārbaudes), saka, ka 2000 km būtu maksimums. Šajā eļļas toties mazākā koncentrācijā ir citas piedevas, kas rada citus blakus produktus. Šī ir plaša tēma un cilvēkiem mēdz būt ļoti dažādi viedokļi - savu neauzspiežu - tikai vēlējos padalīties
Offline
daulex
25. Feb 2015, 17:18 #67

Kopš: 21. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 922

Braucu ar: Bardahl eļļu

Ja nu tomēr kādam joprojam Bardahl interesē, tagad ir pieejams ari Latvijā!

Pagaidam uz vietas ir tikai tas, kas ir Bardahl Latvija mājaslappā. Pasūtīšana caur [email protected] un pagaidu iepazīšanas cenas ir ieliktas adekvataja vietā.
Offline
b1te
25. Feb 2015, 17:26 #68

Kopš: 14. Mar 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1897

Braucu ar: das auto


25 Feb 2015, 17:18:49 daulex rakstīja:
Ja nu tomēr kādam joprojam Bardahl interesē, tagad ir pieejams ari Latvijā!

Pagaidam uz vietas ir tikai tas, kas ir Bardahl Latvija mājaslappā. Pasūtīšana caur [email protected] un pagaidu iepazīšanas cenas ir ieliktas adekvataja vietā.


kāds būtu iemesls man, kā ierindas jūzeram pārslēgties no esošā motul uz jūsu piedāvāto? (neņemot vērā tā maskavas subjekta radīto video)
Offline
daulex
25. Feb 2015, 17:52 #69

Kopš: 21. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 922

Braucu ar: Bardahl eļļu


25 Feb 2015, 17:26:31 b1te rakstīja:

25 Feb 2015, 17:18:49 daulex rakstīja:
Ja nu tomēr kādam joprojam Bardahl interesē, tagad ir pieejams ari Latvijā!

Pagaidam uz vietas ir tikai tas, kas ir Bardahl Latvija mājaslappā. Pasūtīšana caur [email protected] un pagaidu iepazīšanas cenas ir ieliktas adekvataja vietā.


kāds būtu iemesls man, kā ierindas jūzeram pārslēgties no esošā motul uz jūsu piedāvāto? (neņemot vērā tā maskavas subjekta radīto video)


Es pats piemēram Igol liju diezgan ilgi, itka arī labas cenas un viss ok.

Mani ieinteresēja tieši piedevas no sākuma. Mana vecā e39 530d ar visu savu nobraukumu strādāja, ka traktors, ielēju full metal, itkā palika klusaks, itkā bišķin mazāk trīcēja/klauvēja. Neteikšu, ka mašīna jauna palika, bet nu (varbūt tikai galvā) sajūta bija patīkamākā.

Pasēdēju internetā, palasiju par eļļām, uzzināju, ka lielās eļļu kompanijas strādā diezgan tuvu ar mašīnu ražotajiem un "planned obsolescence" nav nekāds joks.

Palasiju par to, ka Bardahl braucēji taisa pat "bez eļļas iebraucienus", padomaju, ka man patīk ideja, ka pat ja eļļa iztecēs, tik un tā mājās, vai vel kkur, aizbraukt varēšu.

Latvijā mašīnas 300k+ nobrauciensnav nekāds retums, man pašam bija e39 ar 400+, e46 ar 370+, man personīgi ir mierīgāk liet eļļu, kura es ticu, ir taisīta uz kvalitāti, nevis uz motora nogalināšanu pēc garantijas beigām.

Tāpēc arī nolēmam ar draugu vezt eļļu, kuri paši liesim, uz doto brīdi testējam Latvijas tirgu, ja cilvēki atsauksies un gribēs, vedīsim vēl, ja nē, vedīsim tikai sev.

Mājaslappa uztaisīta, jo pats ēsmu programmētājs un nebija grūti uztaisīt parocīgu vietu informācijai.
Offline
protams
03. Mar 2015, 18:51 #70

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5411

Braucu ar: null ziiben

Spied "Play", lai skatītos video!



-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
otomars
03. Mar 2015, 18:57 #71

Kopš: 16. Sep 2005

Ziņojumi: 3704

Braucu ar: mn83 pa garaazhu

fufelis
Offline
uldens1
03. Mar 2015, 18:59 #72

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 15742

Braucu ar:


03 Mar 2015, 18:51:18 protams rakstīja:
Spied "Play", lai skatītos video!


ble ta piebilde ka dizelim ir 16 jabut
Offline
soulfreak
03. Mar 2015, 19:06 #73

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6582

Braucu ar: tīru sirdsapziņu

Lejiet Valvoline, LiquiMoly, Elf, Mobil1 un aizmirstiet par visādiem Bārdaiņu makaroniem!

Lielie ražotāji tiešām ir tik stulbi, ka atrodas kaut kādi kantori, kas ražo kaut ko labāku
Offline
daulex
03. Mar 2015, 20:14 #74

Kopš: 21. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 922

Braucu ar: Bardahl eļļu


03 Mar 2015, 19:06:06 soulfreak rakstīja:
Lejiet Valvoline, LiquiMoly, Elf, Mobil1 un aizmirstiet par visādiem Bārdaiņu makaroniem!

Lielie ražotāji tiešām ir tik stulbi, ka atrodas kaut kādi kantori, kas ražo kaut ko labāku


Neviens jau nesaka, ka viņi ir stulbi, bet noliegt nevari, ka viņiem naudas nāk vairāk, ja viss plīst ātrāk.

Kādā pasaulē mainīt eļļu katrus 30k km (kā rekomendē bmw uz vidējiem dzinējiem) ir ok?

Bet protams, katram savs.
Offline
protams
03. Mar 2015, 20:27 #75

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5411

Braucu ar: null ziiben

Tie 25-30 kkm parādījās tikai kādus 5-6 gadus atpakaļ, tagad redzam, ka tas pa lielam nestrādā, tāpat kā automatkārbu LifeTime eļļas, pat Vectrai 50 kkm ir reglaments.
Paši, cik sevi atceros, mainījām eļļu katrus 10 kkm jebkam-benzīns, dīzelis, domāju tie 10 (vai gads) ir arī tagad optimālais maiņas laiks joprojām. Tie minētie 3-5 M-kām protams, pārējiem 10-12 max.

[ Šo ziņu laboja protams, 03 Mar 2015, 20:29:59 ]



-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
uldens1
03. Mar 2015, 20:32 #76

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 15742

Braucu ar:


03 Mar 2015, 20:27:23 protams rakstīja:
Tie 25-30 kkm parādījās tikai kādus 5-6 gadus atpakaļ, tagad redzam, ka tas pa lielam nestrādā.
Paši, cik sevi atceros, mainījām eļļu katrus 10 kkm jebkam-benzīns, dīzelis, domāju tie 10 (vai gads) ir arī tagad optimālais maiņas laiks joprojām. Tie minētie 3-5 M-kām protams, pārējiem 10-12 max.
gribetu dzirdet pamatojumu tam šaubam ka neder tie 25-30tk Smagie vispar iet 120tk un nekadu bedu,kamer neviens konkretu petijumu neveiks kur labaratoriski nepierada pretejo rekomendacijam,tikmer klaču limenis tas viss
Offline
daulex
03. Mar 2015, 20:34 #77

Kopš: 21. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 922

Braucu ar: Bardahl eļļu


03 Mar 2015, 20:27:23 protams rakstīja:
Tie 25-30 kkm parādījās tikai kādus 5-6 gadus atpakaļ, tagad redzam, ka tas pa lielam nestrādā, tāpat kā automatkārbu LifeTime eļļas, pat Vectrai 50 kkm ir reglaments.
Paši, cik sevi atceros, mainījām eļļu katrus 10 kkm jebkam-benzīns, dīzelis, domāju tie 10 (vai gads) ir arī tagad optimālais maiņas laiks joprojām. Tie minētie 3-5 M-kām protams, pārējiem 10-12 max.


To es saprotu, bet Anglijā piemēr šī tēma ir normāla, ja ņem jaunu mašīnu līzingā no dīlera (vauxal piemērām), viņiem normāli servisu taisīt katrus 15 jūdzes (24k km), padomā no kurienies šī numuri nāk. Viņi grib, lai jaunus dzinējus/karbas/mašīnas pērk.
Offline
gintc
03. Mar 2015, 20:40 #78

Kopš: 10. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2297

Braucu ar: X5 4.0d, e90 2.0d, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000

Nu jā es ar mainu uz 10t max 12t vai viens gads!
sportiniekam 1x gadā, jo tur nobraukums ir nu max 1000-2000km gadā.
lejam motul vai liqui moly un bēdu nezinam!
vnk diezgan bieži nākas redzēt kāda eļļa nāk ārā, kad nobraukti 20 un vairāk tkm kādi izskatās filtri u.t.t.

pedejo 2 ned laikā iekrita pāris tādi negaidīti klienti, kuriem vajadzēja mainīt eļļu un tie arī to tā saprot ka jāmaina eļļa tikai, eļļas un gaisa filtrs nebij mainīts 5 gadus! Tagad meklē citu motoru!
Offline
protams
03. Mar 2015, 20:41 #79

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5411

Braucu ar: null ziiben

Paši auto to "saka", piem. savam mainīju pie 52 tagad ir 61 un kompis saka, ka pēc 4 jāmaina, pēc maiņas iestāditi 25. Un tie 4, drīz pēc 500 km būs jau 2 kkm.


-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Laoshi
03. Mar 2015, 20:41 #80

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:

VAGiem arī ir 30k eļķas maiņas intervāls un dzinēja defekta gadījumā maksā klients, jo tā ir dilstoša detaļa Kr4 jaunie auto nav paredzēti iet pāri 150k un 3 gadiem max, toties maksā normālu ciparu.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, Mberg, PERFS, RVR, Staris, SteelRat, VLD, linda, maxell, mrc, noisex, smudo