Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 82 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: E30 motors no E34 3.5i

AutorsZiņojums
Modrs
26. Nov 2007, 22:25 #101

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10313

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

bet reku info, tur tak tad j;ātaisa eļļas sprausla uz virzuļiem... paši virzuļi..

citāts.......
Kaltie virzuļi.
Tūninga cienītājiem šie vārdi skan kā maģisks buramvārds… arī vienkāršiem automobilistiem noteikti ir nācies dzirdēt sajūsmas pilnas atsauksmes par šiem izstrādājumiem. Ar ko tad kaltie virzuļi ir labāki par tik plaši izplatītiem lietajiem? Un kādos gadījumos ir vērts tos lietot? Sāksim ar to, ka parastie lietie virzuļi ir lieliski piemēroti un pilnīgi pietiekami priekš sērijveida dzinējiem.

Arī to izgatavošanas tehnoloģija ir piemērota masveida ražošanai. Ja automobilis ir Jums tikai pārvietošanās līdzeklis starp punktiem A un B, tad nav vērts tērēt līdzekļus standarta lieto virzuļu apmaiņai pret kaltajiem. Šī tēze ir patiesa arī attiecībā uz dzinēja kapitālo remontu (izņemot retos gadījumus, kas tiks apskatīti zemāk).

Cita lieta ir forsētie dzinēji, sporta vai tūningotie. Tiem arī ir savādākas prasības pret komplektējošo detaļu un mezglu kvalitāti, resursu, utt. Standarta lietie virzuļi, kas godam kalpojuši braucienos uz darbu un atpakaļ, sporta motoriem ir par smagu, to forma ir tālu no optimālās. Bez tam lietām detaļām daudzkārt piemīt ar acīm neredzami defekti, t.i. slēptā materiāla porainība, svešķermeņu iekļāvumi, kas nav konstatējami ar masveida ražošanā lietojamām kontroles metodēm. Pie ikdienas ekspluatācijas režīmiem minētie defekti var arī nekādi neizpausties, savukārt pamatīgi modificētam dzinējam, kura jauda un slodze uz detaļām ir krietni vien augstāka, brāķis noteikti “pieteiksies”. Vai nu tas būs izdegums virzulī, vai plaisa, utt… Forsēto dzinēju īpašnieki var apstiprināt, ka šādi negadījumi ir īpaši populāri, ja tiek palielināts dzinēja darba tilpums uzstādot kloķvārpstu ar lielāku gājienu. Izmantojot šo risinājumu ir nepieciešams saīsināt standarta virzuļus, kas nekādi nepalielina virzuļu resursu. Par ja detaļa ir izgatavota ideāli – lējumi ir vienmēr mazāk mehāniski izturīgi nekā kaltās detaļas, to nosaka materiāla struktūra.

Tātad – kalto virzuļu lietošana forsētos dzinējos ir ja nu ne obligāta, tad ieteicama noteikti. Pirms turpināt sarunu par priekšrocībām un trūkumiem ieviesīsim skaidrību terminoloģijā. Patiesībā kalto virzuļu izgatavošanas tehnoloģiju ir jāraksturo kā izotermiskā štancēšana, nevis kalšana, jo virzuļa sagatave tiek iegūta ar vienu preses gājienu no stieņa nogriežņa. Materiāls netiek kausēts, bet gan uzsildīts līdz apm. 495 grādiem pēc Celsija. Lai arī ikdienā mēs lietojam terminu kalšana, ir būtiski atšķirt kalēja meistardarbu Damaskas tērauda duncī un virzuļa ražošanu… Salīdzinājumā ar lietiem, kaltie virzuļi ir gan vieglāki, gan izturīgāki pret mehānisko slodzi. To siltuma izplešanās koeficients ir apm. 2 reizes mazāks, līdz ar to var montēt dzinēju ar mazākām pielaidēm savienojumā cilindrs-virzulis, tādejādi samazinot termisko slodzi uz virzuli, kā arī mehānisko slodzi uz gredzeniem. Arī risks izdedzināt caurumu kaltā virzulī, vai noķīlēt to cilindrā, ir krietni mazāks. Vārdu apstiprināšanai pievērsīsimies skaitļiem: Kaltu virzuļu materiāla cietība pēc Brinneļa skalas ir ~120-130, savukārt lietajiem ~ 80-90. Termocikliskā izturība ir 5-6 reizes lielāka. Piemēram, ja lietie virzuļi līdz pirmo plaisu rašanās iztur ~400 uzsilšanas-atdzišanas ciklus, tad kaltie ~2’500!

Tātad – nav nepieciešams pārliecināt par acīmredzamām priekšrocībām, bet – Eiropas ekskluzīvu ražotājiem ir… augstas cenas, kas padara to lietošanu par ļoti dārgu prieku. Protams pastāv iespējas pasūtīt nepieciešamos virzuļus gan Krievijā, gan arī kaimiņzemē Lietuvā. Par Lietuvas izstrādājumiem ir dzirdētas pozitīvas atsauksmes…

kkur bija bilde ar M10 Un s14 bloku. pēdējais bija bešena izvīlēts
Offline
Mikuzz
26. Nov 2007, 22:26 #102

Kopš: 19. Aug 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 41347

Braucu ar: Transporta līdzekli


2007-11-26 22:09, kro rakstīja:
ir viens e30 kam izsvarojums ir dievīgs


M3?
Offline
edzulis
26. Nov 2007, 22:27 #103

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

tieši tā! un vizuāli šitādu:





Offline
edzulis
26. Nov 2007, 22:27 #104

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

tas gan vilks uz 10-15k eur vismaz, bet ko darīt...
Offline
Modrs
26. Nov 2007, 22:28 #105

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10313

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Cik zinu, šitam nebija diez ko labi parametri utt........, bet pie augšām vērās labi
Offline
RM1
26. Nov 2007, 22:28 #106

Kopš: 20. Dec 2003

Ziņojumi: 64879

Braucu ar: Cincīti tumsā pa sausu tuneli


2007-11-26 22:21, barracuda rakstīja:

2007-11-26 22:19, RM1 rakstīja:

2007-11-26 22:18, barracuda rakstīja:
hidrorocene dārgi izmaksā ?

Pats mehānisms kaut kas ap 100Ls iekš Plaza

un pieļauju, ka uzstanovkai nevajadzētu būt grūtai ne ? ..



-----------------
Pļek pļek un gatavs™
(c) гаражас Рихардс
Offline
barracuda
26. Nov 2007, 22:29 #107

Kopš: 07. Jun 2007

Ziņojumi: 11777

Braucu ar:


2007-11-26 22:27, edzulis rakstīja:
tas gan vilks uz 10-15k eur vismaz, bet ko darīt...


būtu tā vērts !
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:30 #108

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru

Vēl ir arī tāds aspekts, kā autiņa lietojamība/izturība (nu krieviski "naģožnostj" ) - resp. vienk iemetot lielāku sērijveida motoru vieglā bundžā tas būs daudz mazāk kaprīzs nekā pašbūvēts motors

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Modrs
26. Nov 2007, 22:31 #109

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10313

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

jāklausa edzulis un jāņem šī te
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:31 #110

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


2007-11-26 22:21, barracuda rakstīja:

2007-11-26 22:19, RM1 rakstīja:

2007-11-26 22:18, barracuda rakstīja:
hidrorocene dārgi izmaksā ?

Pats mehānisms kaut kas ap 100Ls iekš Plaza


un pieļauju, ka uzstanovkai nevajadzētu būt grūtai ne ? ..

Ustanovka - nozāģē esošo roceni, pieskrūvē plazā pirkto (man arī tāda ir), pie reizes ieteicams pa jaunu savilkt bremžu šļaukas, jo vairumam e30 stock šļaukas būs diezgan bēdīgā stāvoklī. I doma manējam vilkt uz aizmuguri šļauku pa salonu un galus izlaist ārā pie ratiem - tā kā tas stockā ir subāriem.

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:32 #111

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


2007-11-26 22:31, Modricimus rakstīja:
jāklausa edzulis un jāņem šī te


Bildē redzamais ir ATAMAH’s?

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
barracuda
26. Nov 2007, 22:38 #112

Kopš: 07. Jun 2007

Ziņojumi: 11777

Braucu ar:


2007-11-26 22:31, Android rakstīja:
Ustanovka - nozāģē esošo roceni, pieskrūvē plazā pirkto (man arī tāda ir), pie reizes ieteicams pa jaunu savilkt bremžu šļaukas, jo vairumam e30 stock šļaukas būs diezgan bēdīgā stāvoklī. I doma manējam vilkt uz aizmuguri šļauku pa salonu un galus izlaist ārā pie ratiem - tā kā tas stockā ir subāriem.


, senk jū ! kad saēdīšos drosmi tad vismaz zināšu ko darīt .
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:43 #113

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru

Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt


-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Mikuzz
26. Nov 2007, 22:44 #114

Kopš: 19. Aug 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 41347

Braucu ar: Transporta līdzekli


2007-11-26 22:43, Android rakstīja:
Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 24V Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt



Offline
Modrs
26. Nov 2007, 22:45 #115

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10313

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

kas tur ir ar to e36 un E30 reiku - atšķirās attiecība
esmu tādā azartā, jo nagi niez pēc upgrade
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:46 #116

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


2007-11-26 22:44, Mikuzz rakstīja:

2007-11-26 22:43, Android rakstīja:
Un vispār - viss atkarīgs no tā, kam tas auto vajadzīgs - ja driftam, tad, manuprāt, pietiek ar labu e30 325 24V Un vērtīgāk, manuprāt, būtu uzlabot citas lietas - piem. uzlikt stūres reiku no e36 (vai vēl labāk no e36 m3), to pašu hidraulisko roceni, labu piekari utt





hz. Neesu braucis ar e30 ar m50, bet pirms kāda laika bija man e34 525 24v - hz, m20 likās asāks - resp. labāk atsaucīgs uz gāzes pedāļa mīcīšanu M50 iet jūtami labāk pie augšām, bet nav tas asums
p.S. subjektīvais viedoklis.

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Mikuzz
26. Nov 2007, 22:48 #117

Kopš: 19. Aug 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 41347

Braucu ar: Transporta līdzekli

A ar m20 ir par īsu jaudas ziņā
Lamberts to teica ar uzsvaru
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:49 #118

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


2007-11-26 22:45, Modricimus rakstīja:
kas tur ir ar to e36 un E30 reiku - atšķirās attiecība
esmu tādā azartā, jo nagi niez pēc upgrade

Precīzi par apgriezienu skaitiem neatceros, bet liekas ka e30 stock bezpastūža vecajai reikai (kāda bija manam sarkanajam e30) bija 5,5 apgriezieni no viena gala līdz otram, stock e30 pastūžreikai laikam bija 4 (vai 3,5), e36 parastajai pastūžreikai bija laikam 3,5 un m3 reikai laikam 3 apgriezieni. Nu tā kaukā. Precīzāk zināšu kad testēšu savējo e30 - jau rūc un perdoļit un šļifujet, tagad palicis dabeigt izpūtēju un vēl pāris salīdzinoši sīkus darbiņus.

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Android
26. Nov 2007, 22:50 #119

Kopš: 16. Dec 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 5114

Braucu ar: pilnpiedziņas nemotoru


2007-11-26 22:48, Mikuzz rakstīja:
A ar m20 ir par īsu jaudas ziņā
Lamberts to teica ar uzsvaru

aha, it īpaši ņemot vērā, ka jamā 325 varēja izkapāt labs 320i
Nez, neesu nekāds dižais driftotājs un esmu šļūkājis tikai pa 333 (jo citur riepas baigi ēd)bet man pilnībā pietika ar 325 (nu ok - lielo apli ar 3-o robu nevilka gan).
Tākā savam priekam šļūkājot ir pilnībā ok, turklāt pieaugot meistarībai jauda vairs nav tik dikti vajadzīga autiņa samešanai - vajag lai negurtu ejot plakaniski.

-----------------
В этом вашем интернете хрен поймешь, кто прикалывается, а кто реально дебил.
Offline
Mikuzz
26. Nov 2007, 22:52 #120

Kopš: 19. Aug 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 41347

Braucu ar: Transporta līdzekli


2007-11-26 22:50, Android rakstīja:

aha, it īpaši ņemot vērā, ka jamā 325 varēja izkapāt labs 320i



Vizuāli neiet sliktāk par citiem 325, moš tu par veco runā
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo