Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 53 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek ielās?

Tēma: Ceļi...

AutorsZiņojums
versatile
03. Oct 2024, 16:21 #3741

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1191

Braucu ar:

Nu nezi, cik garām braukts, vienmēr cilvēku pilns. Drīzāk, ka no Daugavgrīvas/Bolderājas nekur normāli ar velo nevarēja tikt. Tagad vismaz kaut kur var, īpaši ar sīkajiem.
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 16:21 #3742

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6226

Braucu ar:

Poļi un bāņi. Rakstāt tā, it kā viņiem kāds to naudu būtu uzdāvinājis. Parastais līdzfinansējums, bet pieeja cita un tāpēc veiksmīga. Paskatieties cik vecos, mazos ceļu viņi bāņu rajonos uzara un likvidēja — tur vairs nav pilnīgi nekā, lauki. Mums katri 100 metri jāsaglabā ar ja "nu noder" vai "man pie mājas taisnāk jāpiebrauc". Polijā ceļu infrastruktūra tika faktiski uzzīmēta no jauna, sākot no baltas lapas. Mums Daugavpils virzienā uzbuvēja trešo ceļu, jo vecais nebija OK, pa Daugavas otru pusi nebija OK, tāpēc jāuztaisa vēl Tīnužu šoseja. Tagad ir 3 ceļi un vari plānot, pa kuru braukt labāk. Poļi tādā situācijā uzbūvējuši vienu ātrgaitas un pārējos 2 uzaruši. Noslogots, uzturēts, viss darbojas!

Un pareizi te min, ka tieša sakara ceļiem un ātrumiem ar iedzīvotāju skaitu nav — ja gribi attīstīt ekonomiku, vajag mobilitāti. Ja aizbraukšanai uz Daugavpili un atpakaļ jāpatērē visa darba diena, tad tā ir problēma. Ja tomēr var paspēt arī pastrādāt tajā dienā, tad lielākas iespējas attīstīt reģionu. Katri +10 km/h auto plūsmas ātruma dod pienesumu $$$. Domājiet, ka Vācijā Hitlers bāņus būvēja tur, kur bija cilvēki? — būvēja tur, kur vajadzēja stratēģiski. Poļi tā paņēma plūsmu, kas senāk gribēja max pa īsāko ceļu tikt līdz Vācijai un tad braukt, tagad liela daļa brauc max tālu pa Poliju un tikai tad uz citām valstīm. Tas nozīmē DUS, viesnīcu, ēdināšanas bizness, infrastruktūras uzturēšana, autoservisi — milzīgs servisa pakalpojumu apjoms, kas piesaistīts. Tā ka pareizi vien ir doma, ka visas valstspilsētas Latvijā būtu jāsavieno ar bāņiem. Jo te nebūs dzelzceļa vai upju satiksmes, kur nu vēl reģionāla aviācija. Kamēr nebūs bāņu, būs tikai Rīga un lauki, nekā citadāk attīstīties nevarēs.
Offline
RVR
03. Oct 2024, 17:00 #3743

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22319

Braucu ar: RVR


03 Oct 2024, 14:16:29 @Elviss rakstīja:
kas piedalās RB projektā teica, ka šodien bija apsekošana uz konservāciju Rīgā. Tad jau caur Rīgu izskatās, ka neies.


Pirmajā kārtā neies. Pēc tam ies.
Tagad svarīgi to staciju dabūt tādā kārtībā, lai var izmantot vismaz to, kas jau uzcelts, un vēlāk normāli turpināt būvēt.

Šī brīža aktuālais plāns ir pirmajā kārtā ir padarīt braucamu trasi no LT līdz EE, plus atzaru no Misas līdz RIX, kā arī savienot RIX ar Imantas staciju (3,7 km estakāde pa kuru sākumā brauks Vivi Škodas uz 1520 mm sliedēm, bet vēlāk, kad pēc N gadiem RB būvēs uz Centra pusi, sliedes nomainīs uz 1435 mm).
Offline
Karavs
03. Oct 2024, 17:16 #3744

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 515

Braucu ar:


03 Oct 2024, 16:21:17 @Mizx rakstīja:
Poļi un bāņi. Rakstāt tā, it kā viņiem kāds to naudu būtu uzdāvinājis.

Ja kādam bija iespēja pavērot ieguldījumu, kā tie bāņi PL top - ar 30cm betonu un armatūru. Mums pietiek ar melna virskārtu, ja iztur garantijas periodu 1 gadu, un pēc tam atkārtojam par nodokļu naudu.... Mums ceļu km šobŗid LV ir vairāk kā cilvēki, nav kas tādu leiputriju apmaksā, ja vēl pieskaitam granti no partijām piesaistītām karjerām par 5x lielāku cenu salīdzinot to pašu produktu LT.
Offline
Jurka88
03. Oct 2024, 17:43 #3745

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 489

Braucu ar:


03 Oct 2024, 16:21:17 @Mizx rakstīja:
Poļi un bāņi. Rakstāt tā, it kā viņiem kāds to naudu būtu uzdāvinājis. Parastais līdzfinansējums, bet pieeja cita un tāpēc veiksmīga. Paskatieties cik vecos, mazos ceļu viņi bāņu rajonos uzara un likvidēja — tur vairs nav pilnīgi nekā, lauki. Mums katri 100 metri jāsaglabā ar ja "nu noder" vai "man pie mājas taisnāk jāpiebrauc". Polijā ceļu infrastruktūra tika faktiski uzzīmēta no jauna, sākot no baltas lapas. Mums Daugavpils virzienā uzbuvēja trešo ceļu, jo vecais nebija OK, pa Daugavas otru pusi nebija OK, tāpēc jāuztaisa vēl Tīnužu šoseja. Tagad ir 3 ceļi un vari plānot, pa kuru braukt labāk. Poļi tādā situācijā uzbūvējuši vienu ātrgaitas un pārējos 2 uzaruši. Noslogots, uzturēts, viss darbojas!

Un pareizi te min, ka tieša sakara ceļiem un ātrumiem ar iedzīvotāju skaitu nav — ja gribi attīstīt ekonomiku, vajag mobilitāti. Ja aizbraukšanai uz Daugavpili un atpakaļ jāpatērē visa darba diena, tad tā ir problēma. Ja tomēr var paspēt arī pastrādāt tajā dienā, tad lielākas iespējas attīstīt reģionu. Katri +10 km/h auto plūsmas ātruma dod pienesumu $$$. Domājiet, ka Vācijā Hitlers bāņus būvēja tur, kur bija cilvēki? — būvēja tur, kur vajadzēja stratēģiski. Poļi tā paņēma plūsmu, kas senāk gribēja max pa īsāko ceļu tikt līdz Vācijai un tad braukt, tagad liela daļa brauc max tālu pa Poliju un tikai tad uz citām valstīm. Tas nozīmē DUS, viesnīcu, ēdināšanas bizness, infrastruktūras uzturēšana, autoservisi — milzīgs servisa pakalpojumu apjoms, kas piesaistīts. Tā ka pareizi vien ir doma, ka visas valstspilsētas Latvijā būtu jāsavieno ar bāņiem. Jo te nebūs dzelzceļa vai upju satiksmes, kur nu vēl reģionāla aviācija. Kamēr nebūs bāņu, būs tikai Rīga un lauki, nekā citadāk attīstīties nevarēs.
Tieši nesen braucu pa Tīnūžu ceļu = nebaudāms, garlaicīgs un bīstams ceļš (dēļ tā ka esi spiests apdzīt fūres), laika ieguvums pārāk niecīgs lai izvēlētos šo maršrutu.

[ Šo ziņu laboja Jurka88, 03 Oct 2024, 17:43:48 ]

Offline
RVR
03. Oct 2024, 17:47 #3746

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22319

Braucu ar: RVR


03 Oct 2024, 16:21:17 @Mizx rakstīja:

Tas nozīmē DUS, viesnīcu, ēdināšanas bizness, infrastruktūras uzturēšana, autoservisi — milzīgs servisa pakalpojumu apjoms, kas piesaistīts.



Jā, it kā jau pareizi, bet ar vienu niansi - ja ir cilvēki, kam tie visi servisi nepieciešami. Neviens DUS, ēstuve vai autoserviss ilgi neizvilks ar nepietiekamu klientu daudzumu. Un mums to cilvēku reģionos jau tagad nav - un paliks tikai vēl mazāk. Tāda diemžēl ir realitāte.

P.S. vari mēģināt pats sev atbildēt, kāpēc 14 gadu laikā uz Tīnūžu - Kokneses ceļa aiz Tīnūžu DUS tā arī nekas no pakalpojumiem nav parādījies...

P.P.S. līdzīgi piemēri arī citur - ja brauc uz Daugavpili pa otru Daugavas krastu - nekā nav arī starp Daugmali un Aizkraukli, nekā nav starp Valli un Aknīsti... jo tur vienkārši (gandrīz) nav cilvēku.

[ Šo ziņu laboja RVR, 03 Oct 2024, 17:54:12 ]

Offline
Karavs
03. Oct 2024, 17:59 #3747

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 515

Braucu ar:

Piekrītu, visi brauc pa eiropas bāni un redz apkārtējās regālijas. Neviens nepadomāja, ka LV pa jebkuru primāro valsts ceļu brauc 10x mazāk, pa sekundāriem ceļiem nerunājot.... Nevar identiski biznesu uzstutēt...
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 18:11 #3748

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6226

Braucu ar:


03 Oct 2024, 17:47:13 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 16:21:17 @Mizx rakstīja:

Tas nozīmē DUS, viesnīcu, ēdināšanas bizness, infrastruktūras uzturēšana, autoservisi — milzīgs servisa pakalpojumu apjoms, kas piesaistīts.



Jā, it kā jau pareizi, bet ar vienu niansi - ja ir cilvēki, kam tie visi servisi nepieciešami. Neviens DUS, ēstuve vai autoserviss ilgi neizvilks ar nepietiekamu klientu daudzumu. Un mums to cilvēku reģionos jau tagad nav - un paliks tikai vēl mazāk. Tāda diemžēl ir realitāte.

P.S. vari mēģināt pats sev atbildēt, kāpēc 14 gadu laikā uz Tīnūžu - Kokneses ceļa aiz Tīnūžu DUS tā arī nekas no pakalpojumiem nav parādījies...

P.P.S. līdzīgi piemēri arī citur - ja brauc uz Daugavpili pa otru Daugavas krastu - nekā nav arī starp Daugmali un Aizkraukli, nekā nav starp Valli un Aknīsti... jo tur vienkārši (gandrīz) nav cilvēku.
Es jau atbildēju — plūsmu izdalot uz 3 paralēliem ceļiem vienā virzienā nekas labs nesanāks. Uzartu 2 liekos un viss attīstītos, jo tad būtu plūsma. Tas pats Ventspils un Līepājas virzienā — izbraucot no Rīgas ilgi ir paralēli divi parasti ceļi, bet varētu būt viens bānis, ko kaut kad tālāk sadalītu divos virzienos. Paskatoties tagad LVC reāllaika datus kustība Daugavpils virzienā ap Lielvārdi un Jaunjelgavu būtu pie 1000 automašīnu stundā, kas ir vairāk kā jebkurā citā virzienā Latvijā. Nekā pie esošajiem ceļiem nav un nebūs, ja tos izkaisīsi pa plašu teritoriju, jo plūsma ir niecīga.. Tas ir Polijas piemērs par viena bāņa uztaisīšanu dažādu alternatīvu maršrutu vietā un visas pārējās teritorijas "uzaršanu".
Offline
Elviss
03. Oct 2024, 18:33 #3749

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22173

Braucu ar: VAZ 2101 80'


03 Oct 2024, 17:00:31 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 14:16:29 @Elviss rakstīja:
kas piedalās RB projektā teica, ka šodien bija apsekošana uz konservāciju Rīgā. Tad jau caur Rīgu izskatās, ka neies.


Pirmajā kārtā neies. Pēc tam ies.
Tagad svarīgi to staciju dabūt tādā kārtībā, lai var izmantot vismaz to, kas jau uzcelts, un vēlāk normāli turpināt būvēt.

Šī brīža aktuālais plāns ir pirmajā kārtā ir padarīt braucamu trasi no LT līdz EE, plus atzaru no Misas līdz RIX, kā arī savienot RIX ar Imantas staciju (3,7 km estakāde pa kuru sākumā brauks Vivi Škodas uz 1520 mm sliedēm, bet vēlāk, kad pēc N gadiem RB būvēs uz Centra pusi, sliedes nomainīs uz 1435 mm).

Kas man svarīgi, lai tajā pirmajā kārtā saved kārtībā krasteni, lai var normāli zem tilta izbraukt. Šobrīd tur ir pilnīgs pisec.

-----------------

RT Translations
Offline
RVR
03. Oct 2024, 18:35 #3750

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22319

Braucu ar: RVR


03 Oct 2024, 18:11:04 @Mizx rakstīja:

visas pārējās teritorijas "uzaršanu"



Tas tāds koks ar diviem galiem.
Tie daži, kas vēl dzīvo nosacītajās "Daugmalēs" vai "Vallēs", sašutumā taisīs lielu troksni, jo paliks bez valsts šosejām.
Līdzīgs stāsts kā par skolām un slimnīcām. Visi saprot, ka ir jāoptimizē, bet tikai ne savā ciemā...
Offline
bum_bumz
03. Oct 2024, 18:42 #3751

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6767

Braucu ar: E34


03 Oct 2024, 17:47:13 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 16:21:17 @Mizx rakstīja:

Tas nozīmē DUS, viesnīcu, ēdināšanas bizness, infrastruktūras uzturēšana, autoservisi — milzīgs servisa pakalpojumu apjoms, kas piesaistīts.



Jā, it kā jau pareizi, bet ar vienu niansi - ja ir cilvēki, kam tie visi servisi nepieciešami. Neviens DUS, ēstuve vai autoserviss ilgi neizvilks ar nepietiekamu klientu daudzumu. Un mums to cilvēku reģionos jau tagad nav - un paliks tikai vēl mazāk. Tāda diemžēl ir realitāte.

P.S. vari mēģināt pats sev atbildēt, kāpēc 14 gadu laikā uz Tīnūžu - Kokneses ceļa aiz Tīnūžu DUS tā arī nekas no pakalpojumiem nav parādījies...

P.P.S. līdzīgi piemēri arī citur - ja brauc uz Daugavpili pa otru Daugavas krastu - nekā nav arī starp Daugmali un Aizkraukli, nekā nav starp Valli un Aknīsti... jo tur vienkārši (gandrīz) nav cilvēku.

Uz bāņa jau reģiona cilvēki nepusdieno. Klasiskajā bāņa izpratnē, viņiem pat problēma būtu piebraukt

Realitātē tā ekonomika ir tik maza, ka viss ir ok. Varu vēlēties ērtāk apbraukt/caurbraukt Rīgu, bet man to vajag 2x gadā
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 18:49 #3752

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6226

Braucu ar:


03 Oct 2024, 18:35:47 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 18:11:04 @Mizx rakstīja:

visas pārējās teritorijas "uzaršanu"



Tas tāds koks ar diviem galiem.
Tie daži, kas vēl dzīvo nosacītajās "Daugmalēs" vai "Vallēs", sašutumā taisīs lielu troksni, jo paliks bez valsts šosejām.
Līdzīgs stāsts kā par skolām un slimnīcām. Visi saprot, ka ir jāoptimizē, bet tikai ne savā ciemā...
Ir vienkāršs fakts — mums ir vislielākais ceļu tīkls Eiropā ar attiecīgi nekādu noslogojumu. Uzturēt to neviens nespēj un nespēs. Kāda bija ņemšanās ap Salacgrīvas tiltu. Tas ir politisks lēmums visu uzart par principu saglabājot jau šobrīd nodefinēto laiku līdz nonākšanai reģionu centros. Vienkārši jāpasaka, ka nebūs nekādu grantenieku "pa taisno", jo pa to tāpat var izbraukt tikai daļā gada un arī ne ātrāk kā stundā. Nav jāmeklē, kam uzgrūzt tā ceļa uzturēšanu, bet to tiešām uzart kā dara citās valstīs. Zemnieks būs priecīgs par papildu ne mazu zemes gabalu, ņemot vērā visus likvidētos apgrūtinājumus un aizsargjoslas. Tas pats redzams Rīgā, kur visādi vēsturiski ceļu piedēkļi, īpašumu robežas zigzagā, bet vajadzētu no augsās pateikt, ka visus tos 2-3 māju mazāk kā 100 metrus garos piebraucamos ceļus atdod tiem īpašniekiem, lai paši darbojas un saliek servitūtus, ja vajag, robežas ga ielu malām novelk pa taisno atbilstoši ielai un beidz ākstīties ar to, ka "vecvectētiņam bija tā un tāpēc jābūt tā".
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 18:51 #3753

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6226

Braucu ar:


03 Oct 2024, 18:42:55 @bum_bumz rakstīja:

Uz bāņa jau reģiona cilvēki nepusdieno. Klasiskajā bāņa izpratnē, viņiem pat problēma būtu piebraukt

Realitātē tā ekonomika ir tik maza, ka viss ir ok. Varu vēlēties ērtāk apbraukt/caurbraukt Rīgu, bet man to vajag 2x gadā
Tie cilvēki reģionos tāpat baigi ārpus mājas nepusdieno un, kā jau secināts, LV arī bez bāņa nespēj nodrošināt ēdinātavām biznesu. Bet ja gar durvīm pabrauc 1000 automašīnas stundā, tad vajadzētu būt potenciālam.
Offline
Fandulis
03. Oct 2024, 22:04 #3754

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13406

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Pusdieno un vēl kā.

Vai tad lielākais ceļu tīkls nebija Beļģijā?

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 03 Oct 2024, 22:07:35 ]

Offline
Samsasi
03. Oct 2024, 22:54 #3755

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4615

Braucu ar:


03 Oct 2024, 18:35:47 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 18:11:04 @Mizx rakstīja:

visas pārējās teritorijas "uzaršanu"



Tas tāds koks ar diviem galiem.
Tie daži, kas vēl dzīvo nosacītajās "Daugmalēs" vai "Vallēs", sašutumā taisīs lielu troksni, jo paliks bez valsts šosejām.
Līdzīgs stāsts kā par skolām un slimnīcām. Visi saprot, ka ir jāoptimizē, bet tikai ne savā ciemā...
man liekas ka drīz visi no Rīgas pārvākties uz ballēm un Daugmales. Tad Rīgu varēs uztaisīt par lielu lidlauku ar briškena pāli vidū
Offline
DiksIrseejs
03. Oct 2024, 23:04 #3756

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1160

Braucu ar: Hibrīdu

Ir tāds interesants rādītājs kā road per capita. Latvijā tas ir ļoti augsts. https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/wo...ructure-2022.pdf
Offline
RVR
04. Oct 2024, 12:45 #3757

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22319

Braucu ar: RVR


03 Oct 2024, 22:54:33 @Samsasi rakstīja:

03 Oct 2024, 18:35:47 @RVR rakstīja:

03 Oct 2024, 18:11:04 @Mizx rakstīja:

visas pārējās teritorijas "uzaršanu"



Tas tāds koks ar diviem galiem.
Tie daži, kas vēl dzīvo nosacītajās "Daugmalēs" vai "Vallēs", sašutumā taisīs lielu troksni, jo paliks bez valsts šosejām.
Līdzīgs stāsts kā par skolām un slimnīcām. Visi saprot, ka ir jāoptimizē, bet tikai ne savā ciemā...
man liekas ka drīz visi no Rīgas pārvākties uz ballēm un Daugmales. Tad Rīgu varēs uztaisīt par lielu lidlauku ar briškena pāli vidū


Pārvācas no centra uz Pierīgu, bet, jebkurā gadījumā, paliek šajā Rīgas-Pierīgas zonā.

Daugmale šajā kontekstā nebija īstais piemērs, piekrītu - jo tā arī ir Pierīgā. Bet uz tā ceļa līdz pat Jēkabpilij vienīgās iespējas saņemt kādus pakalpojumus ir kādi mazi veikaliņi Jaunjelgavā un Secē, un vienīgais DUS - "Virši" pie Aizkraukles.
Offline
oswald
04. Oct 2024, 13:04 #3758

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1803

Braucu ar: banderomobīli 4x4

Nez vai ta vienmēr tik mazā posmā vajag mega pakalpojumus un lielveikalus...gan jau var izrēķināt lai 100km pietiek degviela..mēdzu pa to ceļu šad tad ar velo izlaist ( mazāka satiksme, smuki skati gar Daugavu) - nez nekad nav licies ka mums LV par maz veikalu - ko apēst/padzert var vnm dabūt ja nepieciešamība.
Offline
RVR
04. Oct 2024, 13:11 #3759

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22319

Braucu ar: RVR


04 Oct 2024, 13:04:04 @oswald rakstīja:
Nez vai ta vienmēr tik mazā posmā vajag mega pakalpojumus un lielveikalus...gan jau var izrēķināt lai 100km pietiek degviela..mēdzu pa to ceļu šad tad ar velo izlaist ( mazāka satiksme, smuki skati gar Daugavu) - nez nekad nav licies ka mums LV par maz veikalu - ko apēst/padzert var vnm dabūt ja nepieciešamība.


Stāsts par to, ka tur nekā nav tāpēc, ka tur (gandrīz) nav cilvēku... ceļš pats par sevi vēl nekādu biznesu neveido - ja nav, kas tos pakalpojumus izmantos. Braucēju skaits tur ir tik neliels, ka tikai ar tiem ir par maz, lai kaut kas tur būtu un spētu sevi uzturēt.

Cilvēku skaita samazināšanās ir ļoti nopietna tēma, jo tas būtiski ietekmē pilnīgi visu. Vienkārši ikdienā uzturoties Rīgā-Pierīgā to pamana mazāk.
Offline
Bender
04. Oct 2024, 13:18 #3760

Kopš: 30. Oct 2014

Ziņojumi: 1855

Braucu ar: E91

Rodas gan iespaids, ka RVR dzīvo alternatīvā Latvijā.
Manos mazpisānos akūti trūkst dzīvokļu un šobrīd iet gaisā vairāki daudzdzīvokļu projekti. Blakus ciemā "atarhivēja" un renovēja divas piecstāvenes, kas tika pamestas vēl juku laikos - izķēra visus ~60-70 dzīvokļus burtiski dažos mēnešos.

Par ēdināšanu - nu apskaties Bikstos ēdnīcu - tur tak pusdienas nav brīvu vietu, kur mašīnu nomest. Tas pats Pļaviņās pie tās ceptuves.

Un nē - cilvēki tieši mūk no Rīgas un izmanto to tikai, kā slaucamo govi... Un pat ne uz Pierīgu, bet nomaļākām vietām.

Par DUS - nu, tas nav arguments, ja vien nebrauc ar kādu EV, kuram range knapi 100km velk.

[ Šo ziņu laboja Bender, 04 Oct 2024, 13:22:21 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo