Online

Pašreiz BMWPower skatās 73 viesi un 8 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
sys9291
18. Sep 2022, 21:39 #4061

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 4646

Braucu ar: F20 R1200RT

Walbox lādēs vienkārši ātrāk nekā vads. Cik ātri - to nosaka pašas mašīnas uzlādes sistēma, kā arī tas cik fāzes viņa prot izmantot. Pašā Walbox iekšā ir tikai aizsardzības (pret strāvas noplūdi, pārslodzi utt) sistēma, kā arī komunikācijas modulis ar auto (lai auto saprastu to, ka viņam kaut kas ir puieslēgts, kā arī limitēt uzlādes jaudu atkarībā no pieslēguma) - pārējais (wifi, skaitītāji, taimeri, zilas lampiņas, utt) ir tikai pribambasi...
Offline
Martiii
18. Sep 2022, 21:47 #4062

Kopš: 09. Jun 2003

Ziņojumi: 1098

Braucu ar: bmw e61


18 Sep 2022, 21:02:49 @jurrus rakstīja:

18 Sep 2022, 20:16:14 @Martiii rakstīja:
Katrā ziņā wallbox sevi atpelnīs pēc kāda laika

Nu iedod skaitļos šo pašu info! Uzrakstīt es arī protu. Cik lieli ir zudumi salīdzinoši? Man domāt, ka pilnīgs BS


Šeit jau ar piemēriem, Zoe 24% pazūd ar kabeli, un 9,7% ar wbox.
Tas tāds izteikti skarbs piemērs, bet protams daudz kas atkarīgs no pašas mašīnas.
Domāju ja tev pašam būs interese var atrast ļoti daudz literatūras un testus. Tik jāparok

https://sasatimes.com/electric-car-big-loss-of-...ousehold-socket/
Offline
Martiii
18. Sep 2022, 21:57 #4063

Kopš: 09. Jun 2003

Ziņojumi: 1098

Braucu ar: bmw e61

Vai kāds, kuram arī ir uzstādīti saules paneļi, ir jau piejūdzis arī šo wbox?

https://myenergi.nl/en/product/zappi/

Cik papētīju labs price performance un ļoti funkcionāls. Varbūt kādam ir pieredze?

Šīs saprot cik nāk no Solara un var iestatīt lai lāde tikai no tā un no tīkla neņem ne drusku, un ja pēkšņi mājas ieslēdzas daudz patērētāju, tad lēnām slāpē auto lādēšanu un neļauj neko ņemt no tīkla. Protams var iestatīt arī visādus %ālos variantus kad daļu no tīkla daļu no solar. Viss aplikācijā.
Karoč liekas lādzīga spēļmantiņa kas strādā gan no 1 fāzes gan no 3 fāzēm un maksā tik pat cik primitīvī bokši.

Ja kādam ir tad atsaucas, labprāt uzzinātu šādas tādas detaļas.
Offline
jurrus
18. Sep 2022, 22:51 #4064

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1443

Braucu ar: Obk, 500e


18 Sep 2022, 21:47:58 @Martiii rakstīja:

18 Sep 2022, 21:02:49 @jurrus rakstīja:

18 Sep 2022, 20:16:14 @Martiii rakstīja:
Katrā ziņā wallbox sevi atpelnīs pēc kāda laika

Nu iedod skaitļos šo pašu info! Uzrakstīt es arī protu. Cik lieli ir zudumi salīdzinoši? Man domāt, ka pilnīgs BS


Šeit jau ar piemēriem, Zoe 24% pazūd ar kabeli, un 9,7% ar wbox.
Tas tāds izteikti skarbs piemērs, bet protams daudz kas atkarīgs no pašas mašīnas.
Domāju ja tev pašam būs interese var atrast ļoti daudz literatūras un testus. Tik jāparok

https://sasatimes.com/electric-car-big-loss-of-...ousehold-socket/

Ļoti skarbs piemērs. Bet paņem normālu auto, +/- svaigu un parēķini skaitļos. Tavs iepriekš minētais apgalvojums būs neprecīzs. Nekas un ne pie kādiem apstāķliem netamskāsies. Parējie wbox plusi protams neapšaubāmi, bet ne katram tos vajag.
Offline
jurrus
18. Sep 2022, 23:03 #4065

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1443

Braucu ar: Obk, 500e


18 Sep 2022, 10:27:56 @Marex_FF6 rakstīja:
Savādāka... katrai ir savi plusi un savi mīnusi...

Pastāsti izvērstāk, ne jau katram ir iespēja salīdzināt Teslas.
Offline
Maxis
19. Sep 2022, 13:13 #4066

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10071

Braucu ar: F30 ‘19

Jautājums par Teslu no Vācijas:
Kā tikt pie LV valsts atbalsta (pērkot fiz. personai) mazlietotai Teslai? Jāmeklē kāds vietējais starpnieks, kam ir tā "licence/atļauja"?
Tur ir arī kāda shēma, kā tikt pie pilnā (4500) vai tikai pusi (2250) pavisam mazlietotam auto var dabūt?
Cik saprotu, tad Teslai jau ir no de jāizbrauc kā mazlietotai, lai jau tur būtu valsts atbalsts saņemts
vnk saktos, ka mobilē pusgadīgas-gadīgas teslas ir krietni lētākas par ss.lv piedāvājumu, kapēc tā?

edit: un no kura datuma sākas tas "refresh", kuram ir siltumsūknis? visi, kas suacas model year 2022?

[ Šo ziņu laboja Maxis, 19 Sep 2022, 13:17:45 ]

Offline
Marex_FF6
19. Sep 2022, 14:41 #4067

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5187

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


19 Sep 2022, 13:13:07 @Maxis rakstīja:
Jautājums par Teslu no Vācijas:
Kā tikt pie LV valsts atbalsta (pērkot fiz. personai) mazlietotai Teslai? Jāmeklē kāds vietējais starpnieks, kam ir tā "licence/atļauja"?
Tur ir arī kāda shēma, kā tikt pie pilnā (4500) vai tikai pusi (2250) pavisam mazlietotam auto var dabūt?
Cik saprotu, tad Teslai jau ir no de jāizbrauc kā mazlietotai, lai jau tur būtu valsts atbalsts saņemts
vnk saktos, ka mobilē pusgadīgas-gadīgas teslas ir krietni lētākas par ss.lv piedāvājumu, kapēc tā?

edit: un no kura datuma sākas tas "refresh", kuram ir siltumsūknis? visi, kas suacas model year 2022?


Par LV atbalstu nezinu, es izmantoju starpnieciņus un fāterlandes piedāvātos 10k atbalstā... Pieļauju, ka var kkā izmuģīt gan tur, gan te ja ļoti gribās...

Refresh laikam kkad 2020. gada nogalē skaitās, bet pēc pieredzes tas ir must... pirmā versija ir ar kārtu sūdīgāka, nekā facelifts...
Offline
Marex_FF6
19. Sep 2022, 14:53 #4068

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5187

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


18 Sep 2022, 23:03:27 @jurrus rakstīja:

18 Sep 2022, 10:27:56 @Marex_FF6 rakstīja:
Savādāka... katrai ir savi plusi un savi mīnusi...

Pastāsti izvērstāk, ne jau katram ir iespēja salīdzināt Teslas.


Varu spriest tikai par savu pieredzi, nevis modeļiem kopumā. Pirmā bija vecās paaudzes SR+, pašlaik pārvietojos ar facelifta LR. Lai gan biju nobriedis uz Performance, taču pēc ilgām pārdomām un testiem paliku pie LR tomēr.
Ja runājam par braukšanas prieku, viennozīmīgi SR+ ar aizmugures piedziņu bija bomba, vadās vnk ideāli... bet tā ir opcija tikai ja dzīvo tur, kura nav sniega... sniedziņš un ledus neskaitās, es runāju par SNIEGU!!! Jo tad iestājas pilnīga žo.a... zems, viegls purns, šūpošana neiespējama... karoče psc. Šis bija pēdējais piliens lai pārsēstos uz pilnpiedziņas modeli.
Pirmā doma bija pāriet pāris līmeņus augstāk un pārkāpt uz X. Nepatika. Nepatika tieši ikdienai... globāli vrb ir ok garākiem pārbraucieniem, brīvdienām utt, bet ne ikdienai pilsētā.
Tad doma par 3 performance, jo nu ja jau, tad jau... to sekundi uz 100 moš jūt kāds ar hronometru un vilinošais track mode iespējams būs aktuāls pāris reizes pēc iegādes + 20" diski īsti nav tas komfortablākais pasākums... čaļi ikdienā samazinot riepās spiedienu lai būtu komfortabli braukt...
Nu tad secinājums - jauns LR it is! Ziemu vēl neesmu izbaudījis, tapēc viedokļa ilgtermiņā nav. Cik pamēģināju pag ziemā, tad ir neliels oversteerings, bet nav TIK dramatiski kā X modelītim... tam ir diezgan traki... Visādi citādi ikdienai ir ļoti ok un ne tikai pilsētā. Priecē tas, ka ikdienā nav jālādē katru dienu... range tiešām ir pieklājīgs.
Offline
RaL
19. Sep 2022, 15:43 #4069

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2965

Braucu ar: kruīzu


19 Sep 2022, 14:41:42 @Marex_FF6 rakstīja:

19 Sep 2022, 13:13:07 @Maxis rakstīja:
Jautājums par Teslu no Vācijas:
Kā tikt pie LV valsts atbalsta (pērkot fiz. personai) mazlietotai Teslai? Jāmeklē kāds vietējais starpnieks, kam ir tā "licence/atļauja"?
Tur ir arī kāda shēma, kā tikt pie pilnā (4500) vai tikai pusi (2250) pavisam mazlietotam auto var dabūt?
Cik saprotu, tad Teslai jau ir no de jāizbrauc kā mazlietotai, lai jau tur būtu valsts atbalsts saņemts
vnk saktos, ka mobilē pusgadīgas-gadīgas teslas ir krietni lētākas par ss.lv piedāvājumu, kapēc tā?

edit: un no kura datuma sākas tas "refresh", kuram ir siltumsūknis? visi, kas suacas model year 2022?


Par LV atbalstu nezinu, es izmantoju starpnieciņus un fāterlandes piedāvātos 10k atbalstā... Pieļauju, ka var kkā izmuģīt gan tur, gan te ja ļoti gribās...

Refresh laikam kkad 2020. gada nogalē skaitās, bet pēc pieredzes tas ir must... pirmā versija ir ar kārtu sūdīgāka, nekā facelifts...


tīri teorētiski it kā ir iespējams dabūt abus atbalstus, bet tad jābūt naudai un pazīstamiem gan Vācijā, kas var nopirkt auto, atstāt to uz sevi piereģistrētu tos 6 mēnešus (vai tagad jau 1 gadu vajag?) un tad caur LV akceptētu tirgoni, kas drīkst tirgot ar atbalstu elektroauto, nopirkt to šeit. Bet, ja visos galos vajag komisiju maksāt, tad jautājums, vai tas ir izdevīgi un tā čakara vērts (vairāk par Latvijas atbalstu lietotiem auto domāju). Kamēr vēl Vācijā ir labs atbalsts, ja ir pazīstamie, kam var uzticēt naudu un paši piekrīt, tad, jā, noteikti ir vērts iespringt.
Offline
sansan
19. Sep 2022, 16:00 #4070

Kopš: 11. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 67

Braucu ar: Model X


18 Sep 2022, 21:39:57 @sys9291 rakstīja:
Walbox lādēs vienkārši ātrāk nekā vads. Cik ātri - to nosaka pašas mašīnas uzlādes sistēma, kā arī tas cik fāzes viņa prot izmantot. Pašā Walbox iekšā ir tikai aizsardzības (pret strāvas noplūdi, pārslodzi utt) sistēma, kā arī komunikācijas modulis ar auto (lai auto saprastu to, ka viņam kaut kas ir puieslēgts, kā arī limitēt uzlādes jaudu atkarībā no pieslēguma) - pārējais (wifi, skaitītāji, taimeri, zilas lampiņas, utt) ir tikai pribambasi...


Wallbox jau ir tikai glorificets sledzis, kas veic paris parbaudes, pasaka masinai cik var nemt & that is it.. t.i. nebus isti atraka / lenaka uzlade..
https://veikals.uzladets.lv/produkti/portativas...-ierices-ex9evc/ -> var ladet lidz 22kW un iemest lidzi, ja brauc kaut kur, kur bus 3 fazu pieslegums..
Pirms gada nemu

[ Šo ziņu laboja sansan, 19 Sep 2022, 16:00:42 ]

Offline
HiJaCKeR
19. Sep 2022, 17:47 #4071

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4031

Braucu ar: BMW E90 330i

reviews no Vlasika, BMW I4 M50 Tesla 3 sux
Spied "Play", lai skatītos video!
Online
ozo
19. Sep 2022, 20:00 #4072

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18620

Braucu ar: Braucu ar

Sakarīgs Davidicha D3 Lucid Air apskats, salīdzināts ar Tesla. Tiem nūgiem kuri grib ciparus nebūs saistoši, bet tā “po pacanski” labi pastāsta.
Offline
jurrus
19. Sep 2022, 23:23 #4073

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1443

Braucu ar: Obk, 500e


19 Sep 2022, 14:53:55 @Marex_FF6 rakstīja:

18 Sep 2022, 23:03:27 @jurrus rakstīja:

18 Sep 2022, 10:27:56 @Marex_FF6 rakstīja:
Savādāka... katrai ir savi plusi un savi mīnusi...

Pastāsti izvērstāk, ne jau katram ir iespēja salīdzināt Teslas.


Varu spriest tikai par savu pieredzi, nevis modeļiem kopumā. Pirmā bija vecās paaudzes SR+, pašlaik pārvietojos ar facelifta LR. Lai gan biju nobriedis uz Performance, taču pēc ilgām pārdomām un testiem paliku pie LR tomēr.
Ja runājam par braukšanas prieku, viennozīmīgi SR+ ar aizmugures piedziņu bija bomba, vadās vnk ideāli... bet tā ir opcija tikai ja dzīvo tur, kura nav sniega... sniedziņš un ledus neskaitās, es runāju par SNIEGU!!! Jo tad iestājas pilnīga žo.a... zems, viegls purns, šūpošana neiespējama... karoče psc. Šis bija pēdējais piliens lai pārsēstos uz pilnpiedziņas modeli.
Pirmā doma bija pāriet pāris līmeņus augstāk un pārkāpt uz X. Nepatika. Nepatika tieši ikdienai... globāli vrb ir ok garākiem pārbraucieniem, brīvdienām utt, bet ne ikdienai pilsētā.
Tad doma par 3 performance, jo nu ja jau, tad jau... to sekundi uz 100 moš jūt kāds ar hronometru un vilinošais track mode iespējams būs aktuāls pāris reizes pēc iegādes + 20" diski īsti nav tas komfortablākais pasākums... čaļi ikdienā samazinot riepās spiedienu lai būtu komfortabli braukt...
Nu tad secinājums - jauns LR it is! Ziemu vēl neesmu izbaudījis, tapēc viedokļa ilgtermiņā nav. Cik pamēģināju pag ziemā, tad ir neliels oversteerings, bet nav TIK dramatiski kā X modelītim... tam ir diezgan traki... Visādi citādi ikdienai ir ļoti ok un ne tikai pilsētā. Priecē tas, ka ikdienā nav jālādē katru dienu... range tiešām ir pieklājīgs.

par aizmugurējo piedziņu nebija domas, bet tiešām- EV nav dzinēja priekšā, tā varētu būt problēma ziemā vedot sevi vai sīkos uz kalnu. Par model X ir dzirdēts visnotaļ pretrunīgas atsauksmes.. viens čoms brauc un priecājas, bet netā un arī no tevis atsauksmes dažādas.
Offline
GirtzB
20. Sep 2022, 08:24 #4074

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21718

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Ar ko tieši dzinējs(svars)vpriekšā labotu situāciju rwd variantam?


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Maxis
20. Sep 2022, 08:34 #4075

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10071

Braucu ar: F30 ‘19

Mūsu ziemas apstākļos teorētiski model Y vajadzētu būt optimālam variantam iebraukšanai “laukos“ - awd, kaut cik normāls klīrenss
Offline
jurrus
20. Sep 2022, 09:38 #4076

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1443

Braucu ar: Obk, 500e


20 Sep 2022, 08:24:58 @GirtzB rakstīja:
Ar ko tieši dzinējs(svars)vpriekšā labotu situāciju rwd variantam?


Jā, laikam jau neko nelabotu. Svara sadalījums tāpat ir 50/50.
Offline
Marex_FF6
20. Sep 2022, 09:48 #4077

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5187

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


20 Sep 2022, 08:24:58 @GirtzB rakstīja:
Ar ko tieši dzinējs(svars)vpriekšā labotu situāciju rwd variantam?



Kaut nedaudz saķeres priekšējiem riteņiem, piemēram izbraucot no paralēla parkinga ielas malā Rīgas centrā, kad tur sastumta tā pavasara šļura... To var izteikti izjust SR+ modelītim...
Offline
desadesa
20. Sep 2022, 10:05 #4078

Kopš: 01. Jul 2019

Ziņojumi: 1910

Braucu ar: noskrējienu <100k


20 Sep 2022, 08:34:47 @Maxis rakstīja:
Mūsu ziemas apstākļos teorētiski model Y vajadzētu būt optimālam variantam iebraukšanai “laukos“ - awd, kaut cik normāls klīrenss


2tonnas
Offline
Marex_FF6
20. Sep 2022, 10:08 #4079

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5187

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


20 Sep 2022, 08:34:47 @Maxis rakstīja:
Mūsu ziemas apstākļos teorētiski model Y vajadzētu būt optimālam variantam iebraukšanai “laukos“ - awd, kaut cik normāls klīrenss

Piekrītu, iespējams, bet Y man liekas kroplītis... bet gaumes lieta..
Offline
AV89
28. Sep 2022, 14:39 #4080

Kopš: 27. Dec 2009

Ziņojumi: 1720

Braucu ar: Javac metināmajiem bagāžniekā

Kā ir ar tām bezmaksas stacijām? Atbraucu no platā gala ar EV uz pilsētu, bet spicē redzu tikai maksas.. Tantes saka, Spice, Ozols, Akrapole un Ikea nabagi ir lapini gaidīti
Offline

Moderatori: AV, BigArchi, CP17, Czars, GirtzB, Jagr, Lafter, PERFS, Puxxx, SteelRat, VLD, linda, noisex, zzips