Online

Pašreiz BMWPower skatās 85 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Mixzzz
11. Aug 2022, 00:33 #3981

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2166

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


10 Aug 2022, 22:39:34 @Locis rakstīja:

10 Aug 2022, 19:12:18 @DeeCee rakstīja:
Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.

Nu ko var muldēt. Tiešām 95 % reti izbrauc tālāk par 100 km no sava rajona? Nu nav tā ka visiem visi radi kaimiņos ,visas hobiju lietas pagalmā ,visi mīļi dziedātāji ,koncerti pasakumi tepat tikai savā dzimtajā pilsētā un vēl visādas lietas ko brīvā laika darīt ,apmeklēt. Manuprāt te konkrēti daži pārspīlē ,ka 95 % cilvēkiem vai nu neko nedara vai uzreiz lec lotene. No kurienes tādi dati?
Tikai neparprotiet,savā ziņā cienu eV braucējus un tas šķiet stilīgi ,bet nu tas ir stipri pārspīlēts ,ka lielākajai daļai tas ir pietiekami ērti . Manuprāt ir daudz aktīvi cilvēki ,kas viss kaut kur apkārt braukā un ar ev tas viņiem butu stipri sarežģītāk.
Nu jau liela daļa jauno EV var nobraukt vairāk par 300km pa šoseju. No Rīgas tas apņem visu LV principā. Ja tu aizbrauci ciemos 300km, tad stipri apšaubāmi, ka tajā pašā vakarā brauksi atpakaļ uz Rīgu. Tad beigās sanāk, ka vairāk pavadi ceļā nekā ciemos. Ja vajag, tad uzlādes stacijas ir visur(jautājums vai tikai viņas ir pietiekami daudzuma ziņā un protams ne vairāk par 50kw) tā kā pa ceļam arī var salādēties. 50kw = rupji rēķinot 100km/20min, atkarīgs no auto protams. Galamērķī ar tak var lādēties.

Pašam bija šaubas par to vērts ar savu EV doties uz laukiem, beigās ar to principā tgd braucu visur. Nepelnu powera vidējos 10k mēnesī, tā kā ir patīkami ietaupīt 30eur par katru reizi. Jā, bish pakustināt smadzeni vajag, bet pie tā ātri pierod.

Sākumā tā vien liekas, ka EV tur baigi daudz viskkādi nosacījumi, bet to visu pats diezgan ātri atkod un pie tā pierod. Vienkārši savādāk sanāk plānot dienu. Personīgi nekad nav bijusi vajadzība braukt uz DPili un uzreiz atpakaļ, so no problem. Ja tik ļoti man vajadzētu rīt braukt, es nez, piem uz Berlīni, tad ģimenē ir 2 auto vai ir čomi, kas labprāt iemainītu auto uz pāris dienām. Bet tas tīri tāpēc, ka man skaitās bomzīgs EV.

Turklāt pa pilsētu tas auto ir stipri labāks par parasto. ///M, Borsche, u.c. jautros auto neizskatīsim, jo nu tas nav tas ar ko pārvietojas cilvēki ikdienā neskaitot dažus. Nav smirdīgs un vibrējošs dīzelis(kā jau lielākai LV daļai) zem haubes, visa grieze ir pieejama vienmēr uzreiz, nav jāgaida kamēr pārslēdzas ātrumi uz leju, ja vajag pēkšņi paātrināties, nav jābraukā uz DUSiem utt. Ja varētu atļauties braukt ar kkādu V8 atmo, tad cits stāsts protams, bet nu tas manā skatījumā nav ikdienas auto.

Offline
markelis
11. Aug 2022, 07:50 #3982

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12573

Braucu ar: eFku


11 Aug 2022, 00:33:07 @Mixzzz rakstīja:
Nu jau liela daļa jauno EV var nobraukt vairāk par 300km pa šoseju. No Rīgas tas apņem visu LV principā. Ja tu aizbrauci ciemos 300km, tad stipri apšaubāmi, ka tajā pašā vakarā brauksi atpakaļ uz Rīgu. Tad beigās sanāk, ka vairāk pavadi ceļā nekā ciemos. Ja vajag, tad uzlādes stacijas ir visur(jautājums vai tikai viņas ir pietiekami daudzuma ziņā un protams ne vairāk par 50kw) tā kā pa ceļam arī var salādēties. 50kw = rupji rēķinot 100km/20min, atkarīgs no auto protams. Galamērķī ar tak var lādēties.


Var. Atbrauc ciemos, sasveicinies un ar smaidu pa visu gjiimi velc aaraa no bagaznieka kabeli ar tekstu - nu vecais, kur tev te elektriiba.
es aizbraucot ciemos nekad neesmu dingjeejis kanninju saljaras lai tiktu maajaas.

Nav jau sobriid EV tik neeerts un neparociigs, un, kaa raksti, pierast var pie visa, bet nu tomeer tikko cilveekam paraadaas EV vinsh saak uz to skatiitiies biki aar rozaa brilleem.
Offline
ab1894
11. Aug 2022, 07:57 #3983

Kopš: 28. Jun 2022

Ziņojumi: 15

Braucu ar:


10 Aug 2022, 23:38:53 @Samsasi rakstīja:

10 Aug 2022, 22:32:21 @ab1894 rakstīja:

10 Aug 2022, 19:26:38 @DeeCee rakstīja:
Ja var lādēt mājās tad katru rītu var būt pilna baterija, vai uz 80% ja grib taupīt resursu. bāku mājās nebūtu praktiski liet.

Ja dzīvoklī, tad kādai nedēļai tā pat pietiek


ar EV, ko uzlādē mājās atkrīt arī problēma (varbūt tikai man raksturīga), kad no rīta ir jāsteidzas, bet bākā gandrīz tukša, jo atliki uzpildi uz vēlāku, lai ātrāk tiku mājās

vienmēr pilns nav jātērē laiks benzīntankā, vai jāplāno maršruts, lai būtu pa ceļam iecienītā uzpildes stacija
iecienītais uzlades stabiņš....


pieļauju nav viegli pieņemt, ka pielietojumi, kuros EV ir labāks es runāju par auto, ko uzlādē mājās, tātad vienmēr no rīta tev ir pieejama pilna bača


par apkopēm: interesanti, ko viņi pēc tiem 30k km apkopj? piemēram, Teslai apkopju nav. izņemot bremžu šķidrums un salona filtrs ik pēc 2 gadi.

[ Šo ziņu laboja ab1894, 11 Aug 2022, 08:02:33 ]

Offline
markelis
11. Aug 2022, 08:05 #3984

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12573

Braucu ar: eFku


11 Aug 2022, 07:57:48 @ab1894 rakstīja:

10 Aug 2022, 23:38:53 @Samsasi rakstīja:

10 Aug 2022, 22:32:21 @ab1894 rakstīja:

10 Aug 2022, 19:26:38 @DeeCee rakstīja:
Ja var lādēt mājās tad katru rītu var būt pilna baterija, vai uz 80% ja grib taupīt resursu. bāku mājās nebūtu praktiski liet.

Ja dzīvoklī, tad kādai nedēļai tā pat pietiek


ar EV, ko uzlādē mājās atkrīt arī problēma (varbūt tikai man raksturīga), kad no rīta ir jāsteidzas, bet bākā gandrīz tukša, jo atliki uzpildi uz vēlāku, lai ātrāk tiku mājās

vienmēr pilns nav jātērē laiks benzīntankā, vai jāplāno maršruts, lai būtu pa ceļam iecienītā uzpildes stacija
iecienītais uzlades stabiņš....


es runāju par auto, ko uzlādē mājās, tātad vienmēr no rīta tev it pilna bača

šādu ideju laikam nav viegli saprast


vai maajaas piespraust pie vada vai pa celjam uz maajaam pieliet baaku - baigaa starpiiba? (ar pilnu baaku par to varu nedomaat ~2 nedeeljas. Tas tomeer ir eerti).
Offline
rihardsv
11. Aug 2022, 08:32 #3985

Kopš: 20. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1723

Braucu ar: Veseliem spoguļiem


11 Aug 2022, 08:05:49 @markelis rakstīja:


vai maajaas piespraust pie vada vai pa celjam uz maajaam pieliet baaku - baigaa starpiiba? (ar pilnu baaku par to varu nedomaat ~2 nedeeljas. Tas tomeer ir eerti).


Pilna bāka ir tikai pielejot to pilnu tankā, izbraucot no tā, jau vairs nav pilna
Tāpat arī bača. Ja range 300km un dienā nobrauc 40 km, tad jau katru dienu nav jālādē un jādomā par to.
Offline
Gribis
11. Aug 2022, 08:42 #3986

Kopš: 30. Dec 2021

Ziņojumi: 177

Braucu ar:



Ieskatoties šajā bildē var redzēt, cik lielu sūdu Tesla dod par A-EU tirgu / klientiem
Offline
bum_bumz
11. Aug 2022, 11:12 #3987

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 5459

Braucu ar: E34

Šorīt, skatoties sižetu kā DE drudžaini iepērk ģeneratorus, aizdomājos par zaļumu, AES slēgšanu un EV lādēšanu no benzīna ģeneratora
Kipor busiņš nokrauts un braukā pa adresēm; no pavisam maziņiem (dzīvokļiem ? ) līdz pavisam lieliem ledusskapjiem privātmājām.

Par Teslas izgājiniem, būtu tikdaudz Teslu, cik mums pavisam EV, tad jau sāktu kustēties.
Offline
nikoo
11. Aug 2022, 11:40 #3988

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 239

Braucu ar: divi ar pusi

Ar EV nevar nobraukt 500+ km vienā rāvienā. Golfā nevar iekraut dīvānu. Ar vieglo caur purvu neizbraukt, utt. Viss ir vienkārši - vai tie ierobežojumi ir pieņemami?
Ar EV plānošana STABILI ir vairāk - pats to redzu, jo tiklīdz jābrauc tālāk, tā domāju - cik tur tie % paliks, vajag pa ceļam kaut ko domāt, kur galā lādēt, kā tikt atpakaļ, arī kādi būs laikapstākļi, utt. Nevaru teikt, ka reizēm tas nebesī. Man gan sanāk tā dīvano cilvēku situācija ar dzīvokli bez uzlādes - ja tāda būtu, tad liela daļa no domāšanas atkristu, jo varētu atļauties ieripot ar 5% un mierīgi salādēt.
Un braucieniem uz 120+ kmh patēriņš būs ievērojami lielāks, tā kā Eiropas ceļu ātruma priekšrocības sanāks laist gar degunu.
Offline
Mixzzz
11. Aug 2022, 13:42 #3989

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2166

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


11 Aug 2022, 07:50:40 @markelis rakstīja:

11 Aug 2022, 00:33:07 @Mixzzz rakstīja:
Nu jau liela daļa jauno EV var nobraukt vairāk par 300km pa šoseju. No Rīgas tas apņem visu LV principā. Ja tu aizbrauci ciemos 300km, tad stipri apšaubāmi, ka tajā pašā vakarā brauksi atpakaļ uz Rīgu. Tad beigās sanāk, ka vairāk pavadi ceļā nekā ciemos. Ja vajag, tad uzlādes stacijas ir visur(jautājums vai tikai viņas ir pietiekami daudzuma ziņā un protams ne vairāk par 50kw) tā kā pa ceļam arī var salādēties. 50kw = rupji rēķinot 100km/20min, atkarīgs no auto protams. Galamērķī ar tak var lādēties.


Var. Atbrauc ciemos, sasveicinies un ar smaidu pa visu gjiimi velc aaraa no bagaznieka kabeli ar tekstu - nu vecais, kur tev te elektriiba.
es aizbraucot ciemos nekad neesmu dingjeejis kanninju saljaras lai tiktu maajaas.

Nav jau sobriid EV tik neeerts un neparociigs, un, kaa raksti, pierast var pie visa, bet nu tomeer tikko cilveekam paraadaas EV vinsh saak uz to skatiitiies biki aar rozaa brilleem.
Nu tas pirmais punkts kādu laiku būs interesanta lieta, bet to var risināt dažādos veidos

Par otro piekritīšu, nav tas auto ideāls, bet nu te cilvēki kas nav braukuši vai 1x dzīvē izbraukuši ar zoya, stāsta, ka nu pizgec, nākotnē būs atkal jābrauc ar zirgu pajūgiem, jo dīzeļus vairs neražos. Lielākajai daļai EV principā der, neskaitot tos 5-10%, kam rīt pēkšņi jābrauc tos 1300km. Protams to, vai vajag pirkt EV un tas vispār atmaksājās, jārēķina katram pašam.

Turklāt litija BEV nav nākotne, vismaz ar esošo tehnoloģiju. Tā kā esam vēl alpha stadijā šobrīd ar visiem EV.
Offline
markelis
11. Aug 2022, 16:24 #3990

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12573

Braucu ar: eFku


11 Aug 2022, 13:42:30 @Mixzzz rakstīja:
Lielākajai daļai EV principā der, neskaitot tos 5-10%, kam rīt pēkšņi jābrauc tos 1300km. Protams to, vai vajag pirkt EV un tas vispār atmaksājās, jārēķina katram pašam.


imho nav jau taa probleema tik daudz tajos 1300 km, kaa arī laadeehsanas piejamiibaa, ar ko arii varbut nav tik traki.

lielaakaa probleema imho tomeer ir taa verkja cena. bet par to powerii runaat nav pacotiigi.

man pasham elektroauto deelj attalumiem un ari laadeeshanas it kaa buutu ljoti piemeerots, bet man vajag lai buutu paaugstinaats kliirens, pilnpiedzinja un iespeeja valkaat piekabi. droshi vien tas bviss i dabuujams elektroizpldiijumaa, bet es pat negribu zinaat cik tas maksaa.
Offline
Locis
11. Aug 2022, 16:32 #3991

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 9722

Braucu ar: X5 , Ranger limited, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

Interesanti ,no kurienes dati par 95 % un par pēkšņi jābrauc 1300km? Te aiziet ar vien lielākā tuftā. Kaut vai tīri soc tīklos paskatoties liekas cilvēki daudz un tālu braukā ar automasinam.
Bet nu ja es viena diena aizrauju 1300 km,tad ,ja es saprotu ,tam vel jāpierekina,ka vismaz 2h jāpavada pie lādētāja? Tad jau tas brauciens neierakstas viena diena un par 2h sanāk mazāk gulēt. Vai arī ja man darba darisanas jāaizbrauc 300km viens ,gals ,tad vakarā mājās būšu piem,22.00 ,nevis 21.00 kas man arī ir liela atšķirība ,ka to laiku varu sēdēt mājās nevis pusceļā pie ladetaja. Un tad arī vēl japiedoma pie ātruma,lai 2x jaladrejas 600km brauciena?

[ Šo ziņu laboja Locis, 11 Aug 2022, 16:47:51 ]

Offline
mrpresident
11. Aug 2022, 16:49 #3992

Kopš: 31. May 2004

Ziņojumi: 1264

Braucu ar:

Interesanti gan no kurienes radās tie 1300km? ....vecums nenāk viens, acīmredzmi, nāk ar atmiņas pasliktināšanos.

[ Šo ziņu laboja mrpresident, 11 Aug 2022, 16:49:58 ]

Offline
Locis
11. Aug 2022, 16:54 #3993

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 9722

Braucu ar: X5 , Ranger limited, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

Ja,kur teikts ka pēkšņi 1300 km jabrauc ?
Man tā nav gadījies.

[ Šo ziņu laboja Locis, 11 Aug 2022, 16:58:06 ]

Offline
Maxis
11. Aug 2022, 17:01 #3994

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10071

Braucu ar: F30 ‘19

es, savukārt, vēl aizvien turpinu nesaprast, kapēc tie, kas ir jau sen pārliecinājušies, ka EV viņu vajadzībām neder, nāk te [EV topikā] ar apbrīnojamu regularitāti [parasti pilnmēnesī] un skandina, ka EV ir sūds
Offline
Locis
11. Aug 2022, 17:17 #3995

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 9722

Braucu ar: X5 , Ranger limited, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

Es īsti nez vai man neder ,neesmu iedziļinājies ,tik cik palasot te pa retam ,saprotu ,ka diezgan sarežģīti un daudz papildus laiku prasa ladeties. Vienkārši gribēju saprast ar konkrētiem piemeriem,ka norisinās brauciens x,kā piemērs ,varbūt nav tik traki .
Offline
jurrus
11. Aug 2022, 17:21 #3996

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1443

Braucu ar: Obk, 500e


11 Aug 2022, 17:17:45 @Locis rakstīja:
Es īsti nez vai man neder ,neesmu iedziļinājies ,tik cik palasot te pa retam ,saprotu ,ka diezgan sarežģīti un daudz papildus laiku prasa ladeties. Vienkārši gribēju saprast ar konkrētiem piemeriem,ka norisinās brauciens x,kā piemērs ,varbūt nav tik traki .

Viss ir ļoti vienkārši un jau vairākas reizes aprunāts. Kad ir jābrauc garāki gabali, tu paņem ev pulti, aizslēdz auto un paņem ICE auto atslēgas un brauc ar to. Daži joprojām nesaprot, ka daudziem ir vairāki auto ģimenē, jo dzīvojot piepilsētās, ir grūti izvadāt bērnus un braukt uz darbu ar vienu auto.
Offline
Mixzzz
11. Aug 2022, 17:25 #3997

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2166

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


11 Aug 2022, 16:32:33 @Locis rakstīja:
Interesanti ,no kurienes dati par 95 % un par pēkšņi jābrauc 1300km? Te aiziet ar vien lielākā tuftā. Kaut vai tīri soc tīklos paskatoties liekas cilvēki daudz un tālu braukā ar automasinam.
Ļoti iespējams ka tev soc tīkli piespēlē līdzīgus cilvēkus tev, kas brauc tālos gabalus. Pārsvarā samērā reti cilvēki brauc tālāk par tallinu un viļņu, jo jau lauki 100km attālumā ir pizda tālu un nogurdinoši.
Offline
bum_bumz
11. Aug 2022, 17:34 #3998

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 5459

Braucu ar: E34


11 Aug 2022, 17:01:45 @Maxis rakstīja:
es, savukārt, vēl aizvien turpinu nesaprast, kapēc tie, kas ir jau sen pārliecinājušies, ka EV viņu vajadzībām neder, nāk te [EV topikā] ar apbrīnojamu regularitāti [parasti pilnmēnesī] un skandina, ka EV ir sūds

Sūds jau nav, paironizēt, cik "ātri" tas viss attīstās, dažādām ačgārnībām, gan drīkst
Pilsētai man ir šekumdrillis 95%, tā kā "par zaļu pat vēl zaļāks"
Offline
smudo
11. Aug 2022, 18:30 #3999

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 2815

Braucu ar: 944T & 987.2


11 Aug 2022, 16:24:17 @markelis rakstīja:

11 Aug 2022, 13:42:30 @Mixzzz rakstīja:
Lielākajai daļai EV principā der, neskaitot tos 5-10%, kam rīt pēkšņi jābrauc tos 1300km. Protams to, vai vajag pirkt EV un tas vispār atmaksājās, jārēķina katram pašam.


imho nav jau taa probleema tik daudz tajos 1300 km, kaa arī laadeehsanas piejamiibaa, ar ko arii varbut nav tik traki.

lielaakaa probleema imho tomeer ir taa verkja cena. bet par to powerii runaat nav pacotiigi.

man pasham elektroauto deelj attalumiem un ari laadeeshanas it kaa buutu ljoti piemeerots, bet man vajag lai buutu paaugstinaats kliirens, pilnpiedzinja un iespeeja valkaat piekabi. droshi vien tas bviss i dabuujams elektroizpldiijumaa, bet es pat negribu zinaat cik tas maksaa.


AWD Skoda Eniaq avi ID.5 ar lielo bacu to visu sniedz. Maksa ari tikpat cik A6 vai 5er ar 4cil dzineju, t.i. ap 60k EUR.
Offline
Maxis
11. Aug 2022, 18:38 #4000

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10071

Braucu ar: F30 ‘19


11 Aug 2022, 17:17:45 @Locis rakstīja:
Es īsti nez vai man neder ,neesmu iedziļinājies ,tik cik palasot te pa retam ,saprotu ,ka diezgan sarežģīti un daudz papildus laiku prasa ladeties. Vienkārši gribēju saprast ar konkrētiem piemeriem,ka norisinās brauciens x,kā piemērs ,varbūt nav tik traki .


Nu, redz, mans piemērs:
2 auto ģimenē, abi katru dienu kursē mietpilsonisku ~50-70km apli uz pilsētu. Katru dienu nebrauc “uz 200”, nakts stundās uz driftu vai brīvdienās uz biķernieku trases dienu Vidēji katrs auto gadā savāc 15-25kkm.
Man pietiek, ja tam EV ir 200-300km range, lai tas veiktu savu ikdienas apli un būtu pietiekama rezerve, lai varētu pa retam izskriet arī kādu nestandarta maršrutu pierīgā vai kaut 3x pa dienu varetu majas-birojs ciklu izbraukt bez lieka stresa. Vakarā auto, tāpat kā telefonu, uzlieku lādēties garāža pa nakts tarifu. Publiskās/ātrās uzlādes izmantot neplānoju. Ja jābrauz “uz laukiem” vai “ekskursijā”, braucam ar otru (ICE) auto. Ja pa darba darīšanām uz Liepāju vai Dpili jābrauc, tad ņemu darba ICE un nesatraucos.
Mans “ekseļa” aprēķins rādīja uz diezgan būtisku ieguvumu ikdienas gaitās nomainot 3.0tdi touaregu pret līdzīgas vērtības jaunu ev + protams, arī zināma “sportiska un zinātniska” interese par elektrovāģi.
Pagaidām vēl ev saņēmis neesmu, un, protams, pastāv milzu vilšanās risks , bet tā kā neviens paziņa pie līdzīgas shēmas nav baigi rāvies atpakaļ no ev uz ice, tad gan jau bus labi tad jau redzēs
Offline

Moderatori: AV, BigArchi, CP17, Czars, GirtzB, Jagr, Lafter, PERFS, Puxxx, SteelRat, VLD, linda, noisex, zzips