Taisam prīstaila motoru....

Pievienota: 28. Jan 2008, 13:27

Komentāri (61)

Visas galerijas no lietotāja ww


Ņemam standarta Yamahas Super Jet motoru:

701cc
Rated Horsepower 74 hp @ 6,300 rpm
Bore/Stroke 81 mm x 68 mm

Metam visu ārā izņemot karterus un kloķenes ķīlīti. Pārējais būs tūnings...



ADA racing cilindrs + galva + virzuļi (Wiseco 90mm Seadoo pirmspēdējā remonta)









Pats grūtākais darbs bija ielikt gilzu un saprast cik daudz izmainīt lūkas utt.
Lūkas jamam ir ar mazu atvēršanās fāzi, kas ir labāka priekš liela griezes momenta, bet sliktāka priekš zirga spēkiem
Darbs izdarīts, gilza ielikta:







Virzuļiem tika noņemts liekais svars un izfrēzēta papildus lūka, lai labāk ventilējas virzuļa apakša.





Kloķene: Tepat latvijas meistaru taisīta. + 8 mm gājiens, klaņi no kawasaki 750.





Protams, sāda kloķene neietilpst standarta katreros, tapēc nākas virpot tajos gropi:

Pirms:



Pēc:



Spraugas aiztaisam ar speciālu alumīnija epoksīdu.



Tālāk jāpārveido karteru augša, lai tajos ietilptu jaunā gilza + uzlabojam gāzu plūsmu. Liekās spraugas jāiztaisa ar veco labo epoksīdu.

Pirms:





Process:









Gandrīz gatavs:









Vēl nedaudz jāpielabo virzuļi, jo apakšējie stūri mazliet ķeras karteros.







Sanāca laiks nedaudz pastrādāt pie ieplūdes sistēmas.
Full Spectrum 48mm karburatori + Boyesen RAD vārsti/kolektors.













Visumā sistēma strādā labi, bet man gribas pačakarēties un izslīpēt lējuma kantes un nelīdzenumus, kā arī sālāgot lūkas mazliet precīzāk:

Pirms:



Pēc apstrādes:





Vārsti, kolektors un karteri vēlāk tiks apstrādāti ar tērauda lodīšu strūklu, lai veidotos pareizāka virsma...

Tikko saliku motoru kopā





Tika izmērīta sprauga starp virzuļa augšu un galvu. Uz diametru 90mm tai jābūt robežās no 1,2 -1,3mm. Sanāk 1,7mm. Tāpēc rīt jābrauc ciemoties pie slīpētāja.
Vēl motoram jāizdara: lūkām jāizslīpē fāzes, lai nav asu kanšu, Jāsadzen pareiza kompresija abiem cilindriem kā arī jāsalāgo izplūdes lūkas ar izplūdes kolektoru.
Spraugas noteikšanai izmantoju alvas stieplīti, ko pa sveces caurumu ieliek cilindrā, un izgriež motoru. Virzulis saspiež alvu, un tad ar mikrometru var izmērīt.



Kamēr motors pie meistara, padarbojos ar aizdedzes sistēmu. MSD TL sistēma. TL nozīmē bez lādēšanas. (braucam tikai uz aķi.) Spararats sver tikai 800g. (standarta - 1800g)
Vecā versija:



Izskatās fui... Netiek klāt regulācijas slēdžiem, pārāk daudz savienojumu vados...

Tika izfrēzēta jauna plāksne, uz kuras montējās aizdedze + vāciņš ar gropi gumijai, lai tiek klāt slēdžiem. Tas viss tika darīts ar šādu agregātu



Jaunā sistēma: