Viena stunda ar Opel Performance

Pievienota: 22. Sep 2006, 10:15

Komentāri (25)

Visas galerijas no lietotāja edzulis


Iespējams izteikšos sarežģītos vai arī prastos teikumos, iespējams nebūšu objektīvs. Vienkārši pastāstīšu par savām izjūtām. Toleranci, objektivitāti un gramatiku atstāšu bimera ziņā : )

Bija mums Audi dienas (nožēloju, ka nebiju), ir bijušas arī... nja, citas laikam tā īsti nav bijušas pēdējā laikā. Kādēļ nav BMW dienas velns ar ārā mūsu valstī? Audi šajā ziņā tik tiešām ir līmenī un BMW var ņemt paraugu. Šodien bija Opel OPC (Opel Performance Center) dienas, kuru laikā bija iespējams pamēģināt EKSKLUZĪVUS Opel automobiļus. Ekskluzīvus tādā ziņā, ka, piemēram, ASTRA OPC Eiropas tirgum gadā tiks saražoti ~ 3500 automobiļu! Pie tam 80% no tiem paredzēti Vācijai, Anglijai un Šveicei (kapēc???). Vismaz viens OPC mums būs – kāds jau esot pasūtinājis Vectru ar no oktobra ražošanā nākošo motoru. Kaut kādi 280zs esošo 255 vietā.

Pasākums samērā pozitīvs! Interesanti automobiļi, cienījami instruktori un gūtas dažas pareizas braukšanas trasē iemaņas.






Kas šiem auto kopīgs?

Neapzīmēšu ar + vai - , jo atsevišķos aspektos – var pāriet pašsaprotamā un loģiskā īpašībā.

- Priekšpiedziņa, priekšpiedziņa un vēlreiz priekšpiedziņa. Vairāk vai mazāk visus viņus vieno samērā liels understeer. Uzreiz vēlos atzīmēt, ka, manuprāt, tas nav būtiski. Tie ir ielas auto un uz ielas neviens neiet milzīgos ātrumos līkumā ikdienas satiksmē. Veikt labu paātrinājumu + slalomu pa bāni vai ielu nav nekādu problēmu, tam šie auto ir samērā atbilstoši.

- Labas bremzes. Nekādu iebildumu!

- Labs paātrinājums, ja varbūt neskaita Merivu kas arī bija vismazjaudīgākais. Ja nemaldos, Top Gear testā ASTRA OPC bija ātrākā dragreisā.

- Plastmasīgs salons. Lai arī no ārpuses šie auto manāmi atšķiras no stock, tomēr salons (ja neskaita sēdekļus un stūres) ir tik pat opelisks kā visu citu opeļu. Bet tas ir saprotams. Ja opelis būtu ar Mercedes salonu un BMW ātrumu un vadāmību, tad jau tas būtu pavisam cits auto ar citu cenu. Tāpat būtu stulbi, ja tam būtu mega kvalitatīvs salons, bet pilnīgi draņķīgs paātrinājums, gaita un viss cits. Vēl vienam no autiņiem pamanīju tādu lietu kā: novelcene uz durvju statnes, kas acīmredzot tiek uzdota par KARBONU. Priekš kam?

- Manuprāt, izdevusies krāsa.

- Turbo. Neesmu turbo fans, taču plašām masām skan iespaidīgi un iekārojami.

Pavisam nedaudz par katru no auto:

Astra OPC

2.0, turbo, 240zs, 0-100km/h 6.4 sek. Cena Vācijā no 28k eur. Gadā izlaidīs ~ 3500 gab.





Manuprāt, skaistākais no Hot Hatch (type-r, gti utt.) brālības! Jāsaka godīgi, ka izjūtas iekš ASTRA OPC bija visspiltākās. Nē, es negribu teikt, ka iesēžoties šajā auto pēc em5, em5 likās nekāds, es gribu teikt, ka tas no driving plesuare bija visbaudāmākais. Priekšpiedziņai max iespējamais paātrinājums, labas bremzes, teicams izskats. Skaņa no ārpuses spilgti izcēlās uz pārējo fona. Tāda sajūta, ka milzīgs putekļu sūcējs kaut ko debesīs sūktu. Tāda neliela basa un sūkšanas kombinācija ar neizteiktu psh, psh. Uzskatu, ka labāk tā, nekā Hondas enj, enj : ) Sēdekļi ar izteiktu sānturi. Neikšāns atzina, ka sēdekļi esot pat labāki nekā iekš Mitsubishi Evo 9. Piekrītu. Nezinu kā viņos ir taisīt garus pārbraucienus, bet līkumos tur ļoti labi. Šim bija arī sport podziņa. Notiek tas pats, kas BMW M autiņos (E39, E46) – akselerators kļūst jūtīgāks un asāks un vēl tur kaut kas, ko reāli nemaz nejūti.

Par cenu grūti spriest. Principā +/- tik pat cik konkurentiem. Man nekas nav pret Astru OPC, bet pats droši vien dotu priekšroku Ford Focus ST ar 2.5 turbo. Neesmu braucis, bet runā, ka ir ok gan jauda, gan vadāmība. Vai ASTRA der OPC ādā? Jā.

Vectra OPC

2.8 V6, turbo, 255zs, 6.9 sec. Cena Vācijā no 38.600 eur. Gadā plāno saražot ~ 2400 gab.



Vidējās klases (3er, A4, C-class utt.) tourings. Lai arī dārgākais no visa OPC klāsta, tomēr neizcēlās ar augstāku salona apdari. Jā, ādas salons, elektro sēdedekļi, taču konsole un plastmasas apkārt nepārliecina. Īsti nav ko piebilst. Principā automobilis, tiem, kas grib izcelties. Izcelties nevis ar kaut ko labāko, bet savādāko. Samērā skaists, ātrs, labi bremzējošs auto. Šādam ir jābūt normālam lielas ģimenes auto - lai vari gan droši apdzīt, gan ātri apstāties. No salona, skaņa šim vislabākā, bet tas ir loģiski, jo ir puslīdz normāls cilindru skaits (6) + nav gluži nemotors. Vai Vectra der OPC ādā? Jā.

Zafira OPC

2.0, turbo, 240zs, 0-100km/h 7.8 sek. Cena Vācijā no 33k eur. Gadā izlaidīs ~ 2200 gab.



Principā tā pati Vectra OPC. Nedaudz lielāks, busīgāks. Autiņam nav daudz konkurentu pēc būtības. Ražotāji laikam uzskata, ka pat šādam auto ir jābūt ar iespēju atvilkt. Kāpēc ne? : ) Ai, ko tu vairs mūsdienās sapratīsi, autiņus taisa mārketings, nevis inženierija. Anyway, ģimenes autiņam it īpaši ir jābūt tādam ar kuru var viegli apdzīt, apstāties utt. Tādā trasē kā 333 tam darīt nav ko. Riteņu bāze pa garu. Pret šo auto nekādu pretenziju. Ja vēl būtu automāts un nedaudz kvalitatīvāks, būtu... nu jā, būtu mersis vai bembis : ) Vai Zafira der OPC ādā? Jā.

Meriva OPC

1.6, turbo, 180zs, 0-100km/h 8.2 sek. Cena Vācijā no 23k eur. Gadā izlaidīs hvz cik.



Pietiks pozitīvā. Uzskatu, ka šis auto nav īsti jēdzīgs. Nu bez maz tas pats, kas ielikt turbo motoru iekš hyundai getz, kamēr viss pārējais ir pretēji sportiskajam. Sēdpozīcija ir augsta. Pedāļi spiežas bez maz kā busam. Nevis uz priekšu, bet uz leju. Šim auto vairāk piestāvētu viens labs ~ 2.0 litru dīzeļdzinējs. Vai Meriva der OPC ādā? Nē.

Jebkurā gadījumā paldies General Motors par piedāvāto iespēju izmēģināt šos retos auto!