Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 129 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: TURBO dzinēji

AutorsZiņojums
PERFS
31. May 2006, 16:50 #1

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13607

Braucu ar: 21/43

Atljaushos izveidot jaunu teemu, nociteejot ieprieksheejos domu graudus no ATAMAH topika, kur taa jau saak veidoties par plashaaku diskusiju, kas vareetu buut daudziem interesanta .


JAGR & JZ


2006-05-31 00:31, Jagr rakstīja:

2006-05-31 00:22, -ATAMAH- rakstīja:
Tas tapec ka pirmajs un otrajs arrums ljoti atri bejdzas un tam delji turbina nepietiek lajka laj iziet uz maksimalo spiedienu! Treshaja artuma kaut kur pec 140km/h vinja jau sak put uz visu katuwku! ~1.1bar


Ahaa. Taatad max spiediens Tev ir 1.1 Bar. Liidz ar to 220*(1+1.1)=462hp - teoreetiskaa motora jauda. Tie 462 protams ka tur nav, bet pie 400hp uz spara rata vareetu buut.




2006-05-31 09:43, JZ rakstīja:
kas taa par taadu plashi pielietoto formulu?! kur un kas vinju pielieto? IMO taadu tik kaukaadaa beernaut.lv var izmantot lai kaadam kaut ko pieraadiitu

un virsspiediens tavam piemeeram ir 0.1atm btw...




2006-05-31 15:29, Jagr rakstīja:
JZ neshaubos par Tavaam zinaashanaam, bet sho formulu maaca RTU jau pirmajaa kursaa. Taakaa luudzu pakonsulteejies ar kaadu pirms kautko raksti!



2006-05-31 16:20, JZ rakstīja:
nu ko tur striideeties, es neredzu absoluuti nekaadu pielietojumu reaalaa dziivee tik novienkaarshotai formulai, kaadeelj to maaca RTU - nav ne mazaakaas nojausmas, man 2000shajaa gadaa IT kursaa LU arii lasija priekshaa 1975tajaa gadaa sarakstiitu maaciibu graamatu, kad tas pats students nonaaks otrajaa kursaa, vai treshajaa kursaa, vasaraa tiks nosuutiits praksee kaadaa autoservisaa, ja paveiksies, tad varees paskatiities kaa buuvee reaalus motorus un kaadi ir gala iznaakumi, tad arii sapratiis, ka no taas formulas jeegas nav nekaadas




2006-05-31 16:29, JZ rakstīja:
pagpagpag, ja pareizi saprotu, tad Tu gribi teikt, ja ja tam 3.5turbo(laikam tas m102 kods) uzliks atmosfeeriskaa motora iepluudi/izpluudi/elektriibu, tad nomeeriis performanci un taa buus vienaada ar 3.5l N/A versiju?



JAGR & JV


2006-05-31 16:02, Jagr rakstīja:

2006-05-31 09:58, JV rakstīja:
M106 kopresijas pakāpe ir 8:1, M30B34 ar katalizatoru kompresijas pakāpe arī ir 8:1 UN šī atmosfēriskā dzinēja jauda ir ap 190 ja nemaldos + M106 bez turbīnas noteikti neaizstieptu līdz pat līdz šiem 190 jo aizdedze tomēr regulēta savādāk.

Piekriitu, ka M106 jauda ir mazaaka kaa 220 zs. Izmantoju to kaa maksimaali iespeejamo, lai taadi kaa Tu neteiktu, ka ir par maz.

2006-05-31 09:58, JV rakstīja:
Līdz ar to izjejas jauda varētu būt zem 180 un tad no tā rēķiniet savas formulas, liekat pa 10% jaudas klāt uz katru 0.1bar....jā, protams

Speciaali Tev atgaadinu, ka rezultaats ir pie ideaaliem apstaakljiem(netiek njemti veeraa termaalie koeficientu, utt...).



DUKE -



2006-05-31 16:20, Duke rakstīja:

2006-05-31 09:46, JZ rakstīja:
un virsspiediens tavam piemeeram ir 0.1atm btw...


vai tad nav tā, ka motors darbojas zem vakuuma, un 0.1 bar spiediens ir 0.1 bar virsspiediena un attiecīgi 1,1 būs jau 1,1 bar virsspiediena. Jo galu galā N/A vairāk par 0bariem dabūt nevar?

bet par to RTU pirmā kursa formulu (max pieejama atmo jauda)*(1+virsspiediens (baros) = gala jauda.
Nepiekrītu pasākumam, jo virsspiediens neko neizsaka. Nozīma ir volumetriskajam apjomam (gaisa apjoms kuru izstumj cauri minūtē), kurš tiek izpūsts caur turbu un dažādās turbās 1.1 bar var nozīmēt dažādus gaisa apjomus. Tāpat jāņem vērā turbas karte, respektīvi - kur ir sasniegta tās efektivitāte utt utp.

rezumē. Jagr 1 un JZ 1

un pat tad, kad ir apzināti gaisa apjomi, gala ta beigās visu izšķirs tas cik labi ir noregulēts attiecīgais motors darboties pie attiecīgā spiediena pie attiecīgajiem atmosfēras nosacījumiem (spiediens, temp, utt).

BTW, daudz slēptas patiesības ir arī šādā teicienā: "nav starpības vai TT suprai ir 800, 1000 vai 1200hp, jo 1/4 jūdzi tās tik un tā veic vienādi ātri - 12sekundēs."

lai cik jaudu nemācētu dabūt līdz riteņiem, to vajag mācēt/spēt efektīvi pielietot liekot riteņus pret zemi.
[ This message was edited by: Prfctyon on 2006-06-01 00:29 ]
Offline
JV
31. May 2006, 17:19 #2

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 649

Braucu ar: E39 M5 superčārdžots

....pēc šitā sanāk ka es kādam mēģinu ieborēt savu taisnību...aprakstīju faktus par M30B34 un M106 dzinējiem..."tādi kā es"....Saulīt, man i Tavas formulas i RTU kurss pie kājas....esi ka nedaudz uzmanīgāks ar izteicieniem

Atgriežoties pie tēmas, Duke ir taisnība, ne spiediens nosaka cik liela jauda būs bet gaisa tilpums, līdz ar to lielāka turbīna, lielāka jauda pie tā paša spiediena.

-----------------
www.trackday.lv

Offline
Puce
31. May 2006, 17:28 #3

Kopš: 27. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6423

Braucu ar: BMW 315 e21

JV, moš man vajadzēja vēl lietlāku turbīnu ņemt?

-----------------
J.K.jr.bad.

Offline
JV
31. May 2006, 17:29 #4

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 649

Braucu ar: E39 M5 superčārdžots


2006-05-31 17:28, Puce rakstīja:
JV, moš man vajadzēja vēl lietlāku turbīnu ņemt?


Nu bet protams, normāla HX50 un full boost jau pie 4500))



-----------------
www.trackday.lv

Offline
ww
31. May 2006, 17:30 #5

Kopš: 29. Apr 2003

Ziņojumi: 1057

Braucu ar:


2006-05-31 17:28, Puce rakstīja:
JV, moš man vajadzēja vēl lietlāku turbīnu ņemt?

Man te angārā pāris mētājās; no Kamaza
Offline
JV
31. May 2006, 17:32 #6

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 649

Braucu ar: E39 M5 superčārdžots


2006-05-31 17:30, ww rakstīja:

2006-05-31 17:28, Puce rakstīja:
JV, moš man vajadzēja vēl lietlāku turbīnu ņemt?

Man te angārā pāris mētājās; no Kamaza


Nu, normal, biturbo sanāks

-----------------
www.trackday.lv

Offline
JV
31. May 2006, 17:39 #7

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 649

Braucu ar: E39 M5 superčārdžots


2006-05-31 17:33, Duke rakstīja:

2006-05-31 17:19, JV rakstīja:
Atgriežoties pie tēmas, Duke ir taisnība, ne spiediens nosaka cik liela jauda būs bet gaisa tilpums, līdz ar to lielāka turbīna, lielāka jauda pie tā paša spiediena.


JV, JZ gan ir pretējās domās par to taisnības būšanu


Jā, mums maz kopēja, tik cik J burts

-----------------
www.trackday.lv

Offline
JV
31. May 2006, 17:50 #8

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 649

Braucu ar: E39 M5 superčārdžots


2006-05-31 17:43, Duke rakstīja:

2006-05-31 17:39, JV rakstīja:

2006-05-31 17:33, Duke rakstīja:

2006-05-31 17:19, JV rakstīja:
Atgriežoties pie tēmas, Duke ir taisnība, ne spiediens nosaka cik liela jauda būs bet gaisa tilpums, līdz ar to lielāka turbīna, lielāka jauda pie tā paša spiediena.


JV, JZ gan ir pretējās domās par to taisnības būšanu


Jā, mums maz kopēja, tik cik J burts


un gribēju apelēt - lielāka turbīna ne vienmēr nosaka to, ka būs lielāka jauda pie tā paša spiediena. Universāls nosacījums tomēr ir "efektīvākā turba (saskaņā ar turbas karti) pie noteiktā spiediena" dos visvairāk zirgu.

Turba ar 60lb/min plūsmu nebūs īpaši efektīva pie 1bar (ar nosacījumu, ka viņa nav īpaši būvēta darbam šādās atmosfērās) un tādēļ zirgi būs mazāk nekā ar teiksim 52lb/min plūsmas turbu, kuras efektivitāte ir tieši 1bar diapozonā.


Biznesa konsultācijas
402.lv -- DSMClub.lv

<font size=1>[ This message was edited by: Duke on 2006-05-31 17:45 ]</font>


Atļaušos nepiekrist, lielāka pie tā paša boost būs efektīvāka, bet ne pie tiem pašiem apgriezieniem. Vajadzēs lielākus apgriezienus lai šo 1bar sasniegtu

-----------------
www.trackday.lv

Offline
bmwaddict
31. May 2006, 17:53 #9

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 8263

Braucu ar: BMW pa Los Angeles


2006-05-31 17:50, JV rakstīja:
Atļaušos nepiekrist, lielāka pie tā paša boost būs efektīvāka, bet ne pie tiem pašiem apgriezieniem. Vajadzēs lielākus apgriezienus lai šo 1bar sasniegtu

un par cik HP formulaa ir RPM reizinaajums tad grozi kaa gribi taisniiba tev ir
Offline
Mulder
31. May 2006, 17:55 #10

Kopš: 07. Dec 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 12482

Braucu ar: smp

nezin par ko juus runaa (zinu, ka muljkjiibas ), bet pirms karinaat visaadas ljurbas un krukjiit spiedienu, rekomendeetu no saakuma paarlasiit motoru un sasvarot visu, lai viss darbojas perfekti (no ruupniicas taads motori ir varbuut katrai desmitajai a/m) un tad pastiities vai gadiijumaa nav veerojami veeraa njemams uzlabojumi

peec pieredzes varu teikt, ka veicot shaadas darbiibas standarta saab 2.3t motors ar standarta turbu,spiedienu un kompi griezhas taapat kaa aero saabs

p.s. jaudas noteikshana, izmantojot augstaak mineeto formulu ir tas pats, kas noteikt motora tilpumu peec seedveitu skaita!
Offline
Jagr
31. May 2006, 19:04 #11

Kopš: 02. Jan 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 638

Braucu ar: X3, E36 329Turbo un KTM

Taatad, cik noprotu, visi ir nomierinaajushies. JZ ir sapratis savu kljuudu par virsspiedienu un JV ir sapratis taas formulas noziimi(lietderiibu). Kaa jau parasti, katrs meegjina izcelties ar savu paargudriibu un necenshas izlasiit liidz galam diskusijas saakumu. Saprotu, ka taalaak staastiit nav jeega. Ja ir kaadi konkreeti jautaajumi, tad PM!
Offline
aiwis
31. May 2006, 23:54 #12

Kopš: 15. May 2002

No: Cēsis

Ziņojumi: 9460

Braucu ar: wrx

Gribetos ar ko ierakstit. Galvenais kaa jau ieprieks mineja ir dabut to turbinas efektivo spiedienu uz ritenjiem (ti. atrast griezes momentu atiecigi apgriezieni pret turbines spiedienu). Tur nav liela maka uzspiest to 1.1 vai vairak, tolks ta kads (skatities ka daciks parada to 1.1 vai vairak) efektivitate ta iet ar "-" koificentu. Pie Jagr minetas formulas sanak viens liels bulshits.
Ps. Ja grib izmantot max spiedienu, tad bez antilaga neiztikt + ka dazi mineja ir jabut parejam dzineja komponentem tam gatavam. Savadak vien kartejais remonts ir garantets.
Ps. Cik esmu nopratis, turbavikus jatur slodzite, tad ar ir tas prieks un paatrinajums, pofig pie kadiem apgriezieniem. Tad ari jebkurs atmosferiskais sak iesukat.

Cik esmu sapratis vizinoties, bet nu jamacas un velreiz jamacas izmatot to jaudu.

-----------------
OTT-TV Over The Top
STB-TV-Tabs-Mobile
Offline
PERFS
01. Jun 2006, 00:30 #13

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13607

Braucu ar: 21/43


2006-05-31 23:54, aiwis rakstīja:
Pie Jagr minetas formulas sanak viens liels bulshits.


Lasi uzmaniigaak. Jagr paluudza izcelt boldaa vienu fraazi tur pirmajaa postaa, paarlasi to. Taa ir just theory.
Offline
Zaarciniex
01. Jun 2006, 01:11 #14

Kopš: 14. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 387

Braucu ar: Ziloni

Shis topics ir, kaarteejaas paraadiibas, ko es saucu par "Teoretizeeshanu" paraugs.

Patiesiibaa visbezjeedziigaakie topici... diemzheel.
Offline
Whazaaa
01. Jun 2006, 08:19 #15

Kopš: 24. Jun 2004

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 71589

Braucu ar: metro

Piedodiet par , bet kooooonkrēts cepiens

-----------------
Logo, vizītkaršu, plakātu, bukletu, flash u.c izveide. vissaldākās cenas. PM. DE?!GN - the problem comes first.
Offline
JZ
01. Jun 2006, 10:46 #16

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

taax, kaukas te powerii ar parolju resetiem ir deelii, nevareeju vakar no maajaam ielogoties

Jagram gribeeju atvainoties par tiem virsspiedieniem, sajaucu, sorry

par to formulu, es jau neteicu ka taa ir nepareiza, es teicu ka taa neder kaut kaadiem pieraadiijumiem par Atamana motoru, vispaar tai ir maz sakara ar reaaliem motoriem, un ir gadiijumi, kad taas apreekjins buus nepareizs kaadam reaalam motoram

par to, ko raksta JV un Duke, nejau turbo razhiiba nosaka cik daudz gaisa dabuus iekshaa cilindraa, bet gan iepluudes kanaalu, galvas kanaalu un vaarstu atveeruma caurpluude, mums te bija gadiijums kad divi ljoti liidziigi 2.0l 16v motori tika reguleeti ar vienu un to pashu degvielu, vienaadaam turbiinaam, vienam griezes moments beigaas bija gandriiz 500nm, otram knapi paari 400, un viss, kas tos motorus atshkjiira, bija galvas kanaali (pat vaarsti bija vienaada diam) un iepluudes kolektora dizains un kanaalu forma, kaa arii sadales vaarpstas, un taa nm starpiiba bija gandriiz vienaa un tajaa pashaa rpm diapazonaa, 500nm motoram virsspiediens bija 1.6atm, bet 400nm motoram meegjinaaja visaadi, saakot no 1.4 liidz pat 1.8, labaakais rezultaats bija pie 1.7
Offline
JZ
01. Jun 2006, 14:04 #17

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

Tu no otra gala visu saac... saakumaa tu izdomaa kaadam noluukam tu gatavosi motoru, kaadu jaudas liikni vajag, shauru piikji vai mazaak max jaudu bet plashaakaa diapazonaa, izejot no taa izveelas virzulja diametru un gaajienu, kompresijas pakaapi (atkariibaa no paredzeetaa ’max virsspiediena’=’nepiecieshamaa griezes momenta’), sadales vaarpstas (atkal ielas turbo motoriem taas ir zemas un shauras - ekonomijai un, lai motoram buutu kaut necik vilkme pie ’neefektiiviem rpm’=’liidz tiek sasniegts apmeeram 60-80% no max virsspiediena’), vaarstu diametrus (tieshi tas pats kas sadaleneem, mazaaki (nekaa max jaudas sasniegshanai nepiecieshamie) vaarsti un to atveerums nodroshina labaaku cilindru pildiijumu neefektiivajaa rpm diapazonaa, iepluudes kolektoru (atkal - tievaaki un garaaki lielaakai griezei "apakshaa") un droseljvaarstu, un tad tikai naak turbo, saakumaa pareekjina kaadi buus aptuveni gaisa daudzumi ko motors teerees shajaa diapazonaa, tad njem turbiinu spiediena kartes un izveelas vajadziigo turbo, kuram buus jaapuush, piemeeram - 1.4atm virsspiedienu saakot no 3500 liidz 6500rpm (kaa tas ir parastaam rallija turbo mashiinaam kaadas braukaa pie mums, WRC mashiinaam ir ap 2.5atm virsspiediens jau no ~3500rpm). Ielas mashiinaam visas ieprieksh mineetaas lietas un turbiina parasti ir kompromiss ljoti pa labu ekonomijai un ’driveability", tas ir motora apgriezieniem >~2500, jo dzineeji shajos rpm pavada 95% to dziives laika, taatad mums vajag turbo kas rada peec iespeejas mazaaku pretestiibu (jo turbiinas puse ir ljoti buutisks shkjeerslis izpluudes gaazeem, taapat kompresors iepluustoshajam gaisam) pie, piemeeram, 2400rpm (kas parasti ir ~90km/h un turbo griezhas vienkaarshi "liidz" motoraa iekshaa un no taa pluustoshajaam gaazeem), bet tajaa pat laikaa taa aatri speetu sarazhot nepiecieshamo spiedienu liidz ko vadiitaajs piespiezh gaazi (parasti 0.6-0.8atm virsspiediens) un speetu to spiedienu notureet peec iespeejas ilgaak (augstaakos rpm), liidz ar to izmanto mazas turbiinas, kas aatri iegriezhas, bet ir neefektiivas peec ~5500rpm.

Un par Atamana probleemu, ja zinaatu kas tur ir par sadales vaarpstu (tas ir cik graadi un kaads paceelums kulacinjiem), kas tieshi par turbo, tad, visdriizaak, arii vareetu izsecinaat kur ir probleema ka tas dzineejs neattiista pilnu jaudu pie nelielas slodzes (aatrums liidz 140km/h)
Offline
Puce
01. Jun 2006, 14:32 #18

Kopš: 27. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6423

Braucu ar: BMW 315 e21

ATAMAN, saprati? Bet jebkurā gadījumā piesakies pie daktera/astrologa JZ.

JZ, kā tu domā kas man sanāks?
standarta 1989.gada ražojuma "i" galva, ETA bloks (izskatās pēc pēdējo gadu, jo virzuļu forma ir tāda pati kā "i" virzuļiem). Turbīna Holset ar HX35 karsto pusi un HX40 auksto.

-----------------
J.K.jr.bad.

Offline
JZ
01. Jun 2006, 14:51 #19

Kopš: 31. May 2002

Ziņojumi: 9159

Braucu ar:

es sveshiem cilveekiem neko neiesaku, kur nu veel absoluuti nezinot kas un kaa tam auto tur tiek dariits

par to etu ar i galvu - arii neko nezinu, vajag vismaz kaut kaadus datus un apreekjinus, tad var kaut ko saakt teoretizeet, saliidzinaat un mineet
Offline
Puce
01. Jun 2006, 15:05 #20

Kopš: 27. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6423

Braucu ar: BMW 315 e21

tad nav ko iespringt. kas būs tas ar būs. labāk toč nebūs.

-----------------
J.K.jr.bad.

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo