Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 71 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » FLEIMS

Tēma: Šeit bija topiks (Kaspich, DM-101)

AutorsZiņojums
smudo
14. Dec 2021, 22:45 #9441

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


14 Dec 2021, 19:23:47 @DM-101 rakstīja:

14 Dec 2021, 18:47:04 @jkkk rakstīja:

14 Dec 2021, 18:23:39 @DimanC rakstīja:

13 Dec 2021, 19:28:46 @jkkk rakstīja:

13 Dec 2021, 10:48:43 @Vantage rakstīja:
Nixx cenšas pārdot čūsku eļļiņas ar savu range. Tāds riktīgs bible salesman gājiens Ņemot vērā tos 456 tostera kilometrus, var realitātē izdalīt ar divi, kā godīgie biedri raksta. Un tad, kad tai lamatai būs kautkādi 5-7 gadi, varēs rated range dalīt ar trīs vai pat četri


bez šaubām ar 5 vai 6 varēs dalīt
vai ir kāds pamats tavai smaķelei šeit?
vai tavā rīcībā ir kāds 5..7 gadīgs EV? vai Tev vispār ir EV rīcībā? kaut kā baigi izklausās pēc "grāmatu nelasīju, viedoklis ir". rēcīgākais, ka 80% daiļtirsēju un ņaudētāju topikā pašiem ar EV ir tāds pat sakars kā govij ar baletu.


puslīdz objektīvā un pamatotā kritika šeit tikai no Mareks_FF6 rakstītā.

jā, lietotai mašīnai range krītās, taču pie cilvēcīga lietojuma tie ir vidēji padsmit procenti 5 gados, ne jau 5..6 reizes.






protams, ka nav pamata, tāpat kā manis citētajam pieņēmumam par 3-4 reižu kapacitātes kritumu


protams, ka akumulatoru degradeshanaas notiek ar katru uzlaades/izlaades ciklu.
Btw, Tesla jau jauniem akumulatoriem ir ietveerusi savu ap 20% rezervi, kas paleenaam tiek ''piesleegta'', akumulatoru kapacitaatei samazinoties.


Lielākā rezerve (t.i. bruto vs netto kapacitāte), kas redzēta, ir Porsche Taycan lielajai baterijai 94kWh brutto vs 84kWh netto, kas ir padsmit procenti, kas nozīmē, ka pat formāli lādējot auto līdz 100%, reāli sanāk ka tā nav pilna uzlāde, kas saudzē bateriju, bet nedomāju, ka paliek "tukšas 10kWh". Jo tam pašam Taycan par ar 5% uzlādes atlikumu vēl var braukt 200+kmh. Tātad arī tad, kad ir nulle range panelī un auto atslēdzas, tur reāli vēl pāris kWh ir palikušas.

Visiem pārejiem EV, cik esmu pētījis, rezerve ir ap 5%. Arī BMW I7 lielajai 111kWh baterija netto kapacitāte ir 105kWh. Tesla savu datus neatklāj, jo viņiem pat vienam modelim vienā gadā var būt dažādas baterijas - sanāk bezmaz vai laimes spēle, ko dabūsi - labu vai sūdīgu (aukstam klimatam) Bet neatkarīgos testos, cik atceros, pavīdēja info, ka Tesla ir ar samērā agresīvu pieeju un apstāj samērā mazu buferi, t.i. 5% vai mazāk.
Offline
smudo
14. Dec 2021, 22:52 #9442

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


14 Dec 2021, 21:14:29 @Vantage rakstīja:
Tie saucamie "džipi" jeb SUVi/SAVi var būt mierīgi ar dīzeli. Lieli, tūļīgi, smagi - nekāds tur sports, baigā dinamika un tā tālāk - var vadāt bērnus, mantas, ratiņus, cementu, nu visu ko vajag - tāds praktisks ikdienas laužamais - nekāds offence ja darbina ar melno tankštelles pistoli.

Bet E53 ir ikoniski glīts un 4,6is ir interesanta vēsture. Interesants auto, manuprāt.


Latvijā ir 2 Cayenne GT - ar tiem gan pa trasi, gan ielu var apsteigt lielu daļu performance sedanu un kupeju (apļa laiks tādās trasēs kā biķernieki (ar mazāku vidējo ātrumu) aptuveni vienā līmenī ar jaunu BMW M3

Lai arī parastās Cayennes ir PCL pasākumos Biķerniekos for fun brauktas un diezgan OK laikus nobraukušas.
Offline
hhcc
14. Dec 2021, 23:33 #9443

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:


14 Dec 2021, 21:45:47 @FFL rakstīja:
trasiitee normaali aparaati teeree 100 uz 100


nē, ~ 110kg uz 300km

[ Šo ziņu laboja hhcc, 14 Dec 2021, 23:34:09 ]

Offline
smudo
14. Dec 2021, 23:50 #9444

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


14 Dec 2021, 23:16:35 @Vantage rakstīja:

14 Dec 2021, 22:52:43 @smudo rakstīja:

14 Dec 2021, 21:14:29 @Vantage rakstīja:
Tie saucamie "džipi" jeb SUVi/SAVi var būt mierīgi ar dīzeli. Lieli, tūļīgi, smagi - nekāds tur sports, baigā dinamika un tā tālāk - var vadāt bērnus, mantas, ratiņus, cementu, nu visu ko vajag - tāds praktisks ikdienas laužamais - nekāds offence ja darbina ar melno tankštelles pistoli.

Bet E53 ir ikoniski glīts un 4,6is ir interesanta vēsture. Interesants auto, manuprāt.


Latvijā ir 2 Cayenne GT - ar tiem gan pa trasi, gan ielu var apsteigt lielu daļu performance sedanu un kupeju (apļa laiks tādās trasēs kā biķernieki (ar mazāku vidējo ātrumu) aptuveni vienā līmenī ar jaunu BMW M3

Lai arī parastās Cayennes ir PCL pasākumos Biķerniekos for fun brauktas un diezgan OK laikus nobraukušas.


Nuuu, vecīt - Cayenne Turbo GT, gads-ceeeena, ko lai saka saproti pats urus u.c. tehnika laiki jā, skaidrs, braukt var, paātrinās arī ojoj, viss ok, bet nu pieliec blakus veiklu kupeju vai kaut vidēja izmēra sedanu - braukšana for fun būs miljons reižu foršāka! for fun var braukt arī ar trabant, ja saproti ko domāju Tajos pašos PCL pasākumos, nu sorry - pat ar kautkādu lētāko entry porsche (bet ne sliktāko!!) pirmo Type986 vai pat 924 ir lielāka jēga, kaifs, prieks utt., nekā 2t+ Cayenne SUV. Nekāda apbižojuma, darīt jau var - bet nu


Es vairāk par to, kas vispār ar SUVu ir iespējams. Bet par fun piekrītu. Pašam arī SUVi so so un domāju, ka man nekad SUVs nebūs, neskatoties ka ir relatīvi liela ģimene Ja vien nepārvākšos uz laukiem, kur tas tiešām kļūtu par vajadzību.
Offline
FFL
15. Dec 2021, 00:06 #9445

Kopš: 08. Mar 2016

Ziņojumi: 834

Braucu ar:


14 Dec 2021, 23:33:44 @hhcc rakstīja:

14 Dec 2021, 21:45:47 @FFL rakstīja:
trasiitee normaali aparaati teeree 100 uz 100


nē, ~ 110kg uz 300km

Pat wrc, kas powerī nav cieņā (mazlitrāža) iztērēs stabilus 200L+ uz 300km
Offline
hhcc
15. Dec 2021, 00:18 #9446

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:


15 Dec 2021, 00:06:06 @FFL rakstīja:

14 Dec 2021, 23:33:44 @hhcc rakstīja:

14 Dec 2021, 21:45:47 @FFL rakstīja:
trasiitee normaali aparaati teeree 100 uz 100


nē, ~ 110kg uz 300km

Pat wrc, kas powerī nav cieņā (mazlitrāža) iztērēs stabilus 200L+ uz 300km


es par Formula 1 runāju pats top top top autosportā, kur kosmosa tehnoloģijas pat blakus nobāl

bet nu jā - arī mazlitrāža

[ Šo ziņu laboja hhcc, 15 Dec 2021, 00:18:37 ]

Offline
smudo
15. Dec 2021, 08:10 #9447

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


15 Dec 2021, 00:18:12 @hhcc rakstīja:

15 Dec 2021, 00:06:06 @FFL rakstīja:

14 Dec 2021, 23:33:44 @hhcc rakstīja:

14 Dec 2021, 21:45:47 @FFL rakstīja:
trasiitee normaali aparaati teeree 100 uz 100


nē, ~ 110kg uz 300km

Pat wrc, kas powerī nav cieņā (mazlitrāža) iztērēs stabilus 200L+ uz 300km


es par Formula 1 runāju pats top top top autosportā, kur kosmosa tehnoloģijas pat blakus nobāl

bet nu jā - arī mazlitrāža


Stap citu F1 speka agregata lietderibas koeficients ir ap 50%. Vini to panakusi ar daudz lietam, bet liela ietekme ir turbinas uzbuvei kur karstais ir aukstais gals ir katrs sava dzineja puse, ar loti liesu degmaisijumu (AFR ap 16 - tur ir pielagojumi, lai nebutu detonacijas) un energijas rekuperacija. Beigas attieciba 1l degvielas vs 1zs race rezima ir labaka neka modernam dizelim.
Offline
josi
15. Dec 2021, 09:03 #9448

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3014

Braucu ar: Ne-BMW

Nav dzirdēts, ka dalītā turbīna, kādu F1 izmanto Mercedes un Honda, būtiski ietekmētu dzinēja lietderības koeficientu. Ferrari un Renault joprojām izmanto klasisko izvietojumu.
Offline
smudo
15. Dec 2021, 10:39 #9449

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


15 Dec 2021, 09:03:24 @josi rakstīja:
Nav dzirdēts, ka dalītā turbīna, kādu F1 izmanto Mercedes un Honda, būtiski ietekmētu dzinēja lietderības koeficientu. Ferrari un Renault joprojām izmanto klasisko izvietojumu.



Varot pa paris gradiem dabut uz leju iepludes t.
Offline
josi
15. Dec 2021, 12:51 #9450

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3014

Braucu ar: Ne-BMW

Ieplūdes T uz leju var dabūt arī ar lielāku interkooleri Bet jā, tie lielākie ieguvumi ir no tā, ka varot labāk atdalīt auksto/karsto galu, vienkāršot ieplūdi/izplūdi un iegūt kompaktāku dzinēja izkārtojumu pat izmantojot salīdzinoši liela izmēra turbīnu.

Bet lielajiem kuģu dīzeļiem vienalga tas lietderības koeficients esot pār pāris procentiem augstāks.
Offline
hhcc
15. Dec 2021, 14:49 #9451

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:


15 Dec 2021, 14:39:32 @DM-101 rakstīja:

15 Dec 2021, 14:27:29 @edzulis rakstīja:
Kaut kur dzirdēju, ka Baltijas jūrā būvēs mega vēja parkus. Latvijai būšot ap 8 vai mazpadsmit % daļa, kas tāpat būs krietni vairāk kā mūsu hesi saražo, kas summā dotu 100% pašpietiekamību, bet kad, kā, pa kādu naudu neatceros.


Veeljsh (taapat kaa uudens,iznjemot specifiskus keisus) nav pamatjaudas.


nu nu, Daugavs trīs HES kopējā jauda ir ap 1500Mw.

cik tad vēja turbīnu jāuzbūvē, lai 8 vai mazpadsmit% būtu vairāk par 1500 Mw? tik lielu vēja parku tuvākajā laikā toč nebūvēs.. Lielākais Eiropas vēja parks ir uz pusi mazāk jaudīgs par Daugavas hesiem, kur nu vēl 8-15% no vēja parka būs vairāk par 1500mw.. Baltijas jūrā tocč tādu nebūvēs.. 20x lielāku par šobrīd lielāko Eiropas vēja parku?
Offline
Jurka88
15. Dec 2021, 15:18 #9452

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 269

Braucu ar:

Ss'ā neviena F20/f21 ar benzīna dzinēju....
Slimie dīzeļu mīlētāji

[ Šo ziņu laboja Jurka88, 15 Dec 2021, 15:18:45 ]

Offline
edzulis
15. Dec 2021, 15:53 #9453

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4


15 Dec 2021, 14:49:17 @hhcc rakstīja:

15 Dec 2021, 14:39:32 @DM-101 rakstīja:

15 Dec 2021, 14:27:29 @edzulis rakstīja:
Kaut kur dzirdēju, ka Baltijas jūrā būvēs mega vēja parkus. Latvijai būšot ap 8 vai mazpadsmit % daļa, kas tāpat būs krietni vairāk kā mūsu hesi saražo, kas summā dotu 100% pašpietiekamību, bet kad, kā, pa kādu naudu neatceros.


Veeljsh (taapat kaa uudens,iznjemot specifiskus keisus) nav pamatjaudas.


nu nu, Daugavs trīs HES kopējā jauda ir ap 1500Mw.

cik tad vēja turbīnu jāuzbūvē, lai 8 vai mazpadsmit% būtu vairāk par 1500 Mw? tik lielu vēja parku tuvākajā laikā toč nebūvēs.. Lielākais Eiropas vēja parks ir uz pusi mazāk jaudīgs par Daugavas hesiem, kur nu vēl 8-15% no vēja parka būs vairāk par 1500mw.. Baltijas jūrā tocč tādu nebūvēs.. 20x lielāku par šobrīd lielāko Eiropas vēja parku?


Ja nemaldos, radio swh bija raīdījums par šo tēmu kad sākas cenu bums. Detaļās neatceros, bet aptvertu visu Baltijas jūras reģionu ieskaitot Vāciju. Enerģijas patēriņš tikai kāpšot, vajagot špani. Bet toč atceros, ka LV daļa bija kaut kas 8 vai 12% un jauda lielāka kā Daugavas HESiem. Googlē uz sitiena neko neatrodu pa tēmu.
Offline
abyss
15. Dec 2021, 15:57 #9454

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 7902

Braucu ar: e39 523

Vajag elektrību - AES.

Viss pārējais ir netīrs, vai nav scale
Offline
FFL
15. Dec 2021, 15:59 #9455

Kopš: 08. Mar 2016

Ziņojumi: 834

Braucu ar:


15 Dec 2021, 08:10:33 @smudo rakstīja:

15 Dec 2021, 00:18:12 @hhcc rakstīja:

15 Dec 2021, 00:06:06 @FFL rakstīja:

14 Dec 2021, 23:33:44 @hhcc rakstīja:

14 Dec 2021, 21:45:47 @FFL rakstīja:
trasiitee normaali aparaati teeree 100 uz 100


nē, ~ 110kg uz 300km

Pat wrc, kas powerī nav cieņā (mazlitrāža) iztērēs stabilus 200L+ uz 300km


es par Formula 1 runāju pats top top top autosportā, kur kosmosa tehnoloģijas pat blakus nobāl

bet nu jā - arī mazlitrāža


Stap citu F1 speka agregata lietderibas koeficients ir ap 50%. Vini to panakusi ar daudz lietam, bet liela ietekme ir turbinas uzbuvei kur karstais ir aukstais gals ir katrs sava dzineja puse, ar loti liesu degmaisijumu (AFR ap 16 - tur ir pielagojumi, lai nebutu detonacijas) un energijas rekuperacija. Beigas attieciba 1l degvielas vs 1zs race rezima ir labaka neka modernam dizelim.

Ap 50% ir pavisam normāls rādījums. Ja uzbūvēt dzinēju ar darba temp 1000°, tad sis koeficients varētu būt diezgan tuvu 100%. Tobiš 2x lielāka jauda
Offline
HiJaCKeR
15. Dec 2021, 16:00 #9456

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4484

Braucu ar: BMW E90 330i


15 Dec 2021, 15:57:42 @abyss rakstīja:
Vajag elektrību - AES.

Viss pārējais ir netīrs, vai nav scale

nu žēl ka ar lietuviešiem kopā neuzcēlām, a kas par iemeslu, tā nesekoju
Offline
hhcc
15. Dec 2021, 16:01 #9457

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:

protams, AES būtu vispareizākais un tam ir nākotne, viss pārējais ir tāds.. izpatikt kaut kādiem aļajiem, kuriem nepietiek smadzeņu, lai saprastu, ka AES dienas beigās ir daudz labāks.. tas enerģijas apjoms ir prātam neaptverams, ko AES dod ārā

labs piemērs ir lielākais asv bāzes kuģis.. ar savu kodolreaktoru un kodoldegvielu pietiek, lai mauktu un pilnībā funkcionētu 20+ gadu.. nu tas ir nereāli ielej kuģim degvielu, lai tas 20 gadu var maukt apkār cik grib
Offline
hhcc
15. Dec 2021, 16:24 #9458

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:


15 Dec 2021, 16:17:54 @DM-101 rakstīja:
kungi, par teemu - veeju un HESu MW.
juus neesiet redzeejushi fenomenu - propelleri reizeem negriezhas. Un apaksheejaa bjefaa uudnes straumiite ir preciizi 0.
nee?
Nu, moska veerts shim pieveerst uzmaniiibu


Par ūdeni runa bija tieši par Latviju - nu Daugavas HESi ir pats pamats ok, TEC1 un TEC2 kopējā jauda arī ir ap 1000MW un Daugava tiešām nevar visu laiku strādāt ar maksimālo jaudu, bet Daugavas HESiem LV ir liela loma, LV vispār spēj pati sev saražot ap 90% elektroenerģijas. Te gan atkal jautājums vai TEC1 un TEC2 saražotā ir uzskatāma par 100% LV, jo gāze tomēr tiek importēta
Offline
sys9291
15. Dec 2021, 16:39 #9459

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5172

Braucu ar: F20 R1200RT


15 Dec 2021, 16:24:42 @hhcc rakstīja:

15 Dec 2021, 16:17:54 @DM-101 rakstīja:
kungi, par teemu - veeju un HESu MW.
juus neesiet redzeejushi fenomenu - propelleri reizeem negriezhas. Un apaksheejaa bjefaa uudnes straumiite ir preciizi 0.
nee?
Nu, moska veerts shim pieveerst uzmaniiibu


Par ūdeni runa bija tieši par Latviju - nu Daugavas HESi ir pats pamats ok, TEC1 un TEC2 kopējā jauda arī ir ap 1000MW un Daugava tiešām nevar visu laiku strādāt ar maksimālo jaudu, bet Daugavas HESiem LV ir liela loma, LV vispār spēj pati sev saražot ap 90% elektroenerģijas. Te gan atkal jautājums vai TEC1 un TEC2 saražotā ir uzskatāma par 100% LV, jo gāze tomēr tiek importēta

Pļaviņas uz max jaudu 40 min un ūdeņa nava...
Paradoksāli, bet Rīgas HES pamata peļņa NAV elektrības ražošana...
Offline
hhcc
15. Dec 2021, 17:40 #9460

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 57

Braucu ar:


15 Dec 2021, 16:50:28 @DM-101 rakstīja:

15 Dec 2021, 16:39:40 @sys9291 rakstīja:

15 Dec 2021, 16:24:42 @hhcc rakstīja:

15 Dec 2021, 16:17:54 @DM-101 rakstīja:
kungi, par teemu - veeju un HESu MW.
juus neesiet redzeejushi fenomenu - propelleri reizeem negriezhas. Un apaksheejaa bjefaa uudnes straumiite ir preciizi 0.
nee?
Nu, moska veerts shim pieveerst uzmaniiibu


Par ūdeni runa bija tieši par Latviju - nu Daugavas HESi ir pats pamats ok, TEC1 un TEC2 kopējā jauda arī ir ap 1000MW un Daugava tiešām nevar visu laiku strādāt ar maksimālo jaudu, bet Daugavas HESiem LV ir liela loma, LV vispār spēj pati sev saražot ap 90% elektroenerģijas. Te gan atkal jautājums vai TEC1 un TEC2 saražotā ir uzskatāma par 100% LV, jo gāze tomēr tiek importēta

Pļaviņas uz max jaudu 40 min un ūdeņa nava...
Paradoksāli, bet Rīgas HES pamata peļņa NAV elektrības ražošana...


tieshi taa. taapeec rakstu - apguustam, kas ir baazes jaudas!

Uudnes NAV baazes jauda [pie mums]. Nav jeegas skaitiit MW, ja reaali uudens pietiek dazhiem/varbuut 10% no visa laika!

Tas pats ar veeju/sauli. Nav jeegas skaitiit GW, ja reaali tiek ''izstraadaati'' dazhi desmiti % labaakajaa gadiijumaa!

Un visbeidzot - mees savu elektriibu ''metam'' kopeejaa katlaa! Mees NEDRIIKSTAM to ''daliit'' savejiem jo ''pa leeto''.
Nee, mees metam kopeejaa katlaa, tad BIRZHAA visi to/elektriibu peerk.
Vieniigais labums: PELNJA nonaak ''atpakalj'', mees to/pelnju varam izmantot subsidejot mazturiigos, utjpr.


Latvijā HES pārliecinoši saražo visvairāk elektrības.

piemēram, pagājuājā gadā:

Daugavas HESi saražoja: 2 528 GWh
TEC1 + TEC2 saražoja: 1 475 GWh

pārējo pats saproti, ka nav vērts uzskaitīt. Līdz ar to rdzi, ka trīs Daugavas HESi saražo vairāk nekā TEC1 un TEC2
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, Exclusivity, GirtzB, Lafter, MarC, PERFS, PG, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo, xjs_4