Online

Pašreiz BMWPower skatas 43 viesi un 24 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Kaspicha topiks: N53, eksperimenti, 300 ZS utt.

AutorsZiņojums
janexz
10. Apr 2017, 20:56 #41

Kopš: 09. Dec 2006

No: Daugavpils

Ziņojumi: 7946

Braucu ar: Euro 4


10 Apr 2017, 20:49:37 @FR888 rakstīja:
Nav pasakas. 2006 gada man bija 2001 gada M3 un es atceros loti labi ka vins ne suuda nerija.

Nu hz hz, teorētiskais patēriņš pilsētā 17.8 litri. Visu laiku no kalna bija jābrauc?
Offline
N53series
10. Apr 2017, 21:18 #42

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


10 Apr 2017, 20:56:13 @Deivid rakstīja:
Ja mierīgi brauc tad rij gandriz tapat ka 6cil m54. Tas tiesa. Cits jautājums vai šo augsto rpm mīlošo dzinēju var tik mierīgi pabraukt. Man vidējo rāda 19 pec ziemas miega, bet novelsim to uz maniakalu velmi atgūt nokavēto. Bet vispar nav skaidrs priekš kam te minēt S54. Tam nav nekāda sakara ar N sēriju.


tieši tā, ikdienai komforts so/so. Tādā ziņā N53 ir interesanti: jau no 1300..1500 ir pilnīgi normāla braukšana. Un, ja vajag, 7000 redline. Un nav sajūta, ka tās būtu mokas..
Offline
Deivid
10. Apr 2017, 21:32 #43

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 37103

Braucu ar: M3

Arī M54B30 neko nevarēju sūdzēties par komfortu pie zemiem rpm (Lai gan M52B28 pilsētā likās labāks) , bet pieņemu ka N ir vēl labāk. S54 te neredzu jēgu pieminēt. Kāda nozīme kas notiek pie 1-2krpm dzinējam kurš savu darba laiku pavada 4k rpm+. Man personīgi komforts no tā nemazinās. pasažieri gan ātri sāk prasīties laukā. Bet atkal jau, iesaku S54 te neminēt, tam ir cits topiks.

Ja autoram ir laiks, tad būtu forši arī uztaisīt kopsavilkumu. Visu sarakstīto ir grūti dažos punktos savilkt, bet tomēr, lai ātri uzmetot aci veidojas priekštats katram - kam pievērst uzmanību pērkot, jeb ko pirmo mainīt utt ?
Offline
bmwaddict
10. Apr 2017, 22:44 #44

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 7018

Braucu ar: BMW pa Los Angeles

palasot blogu rodas secinaajus ka lielas korporaacijas vairs nespeej kvalitatiivi piedaavaat tehnologjisku jauninaajumu tirguu. vieni BMW inzhenieri ir izdariijushi lielu zinaatniski tehnologjisko izpeetes un konstrueeshanas darbu ir atradushi kaa var likt stabiili straadaat tam delikaatajam stratified rezhiimam bet suukaa paareejais izpildiijums, tie pashi tranzistori inducenees ir lielisks piemeers razhotaaju nekompetencei. viss prasa smaklaakas zinaashanas kuras shur tur pietruukst, nav bijusi pietiekama izpratne, kapitaals absurds jau ir tie eljljas mainjas periodi ko te mineeja - izcils idiotisma piemeers.. utt utt. Ja razhotaajs kvalitaatei/testeeshanai pieveerstu tik pat daudz noziimes kaa to veel deriija 90-to beigaas tad shie defekti buutu noveersti. Bet tagad tachu ir moderni outsourceet ne tikai razhoshanu bet arii R&D un luuk sekas. Globalizaacija rullee..
Taapeec es laikam turpinaashu braukt ar E46, vienkaarshi pedantiski uztureet kaatriibaa veco labo M54 un neizmest naudu uz gemaru. Taapeec jau te USAaa tauta peedeejos gados saka - BMW tikai operatiivajaa liizaa. Ja pie 50k juudzeem dzineejiem saakas IZDULUMA PROBLEEMAS tad manaa skatiijumaa ar to viss ir pateikts. Drusku offtopiks sorry.

[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 10 Apr 2017, 22:50:04 ]

Offline
riddler
10. Apr 2017, 22:45 #45

Kopš: 10. Dec 2004

Ziņojumi: 54228

Braucu ar: German Ferrari

S54 piemineeju tikai tamdēļ ka tas ir kaut arī "spooorta" dzinējs, tad realā uzturēšana un problēmas kas tevi kaitina ikdienā ir ļoti niecīgas pret doto atdevi, + attiecīgajām papildiespējām pahuligānēt utt.

kamēr augsti tehnoloģiskais no jēlām olām sabūvētais N5X tev izēdīs gan nervus gan finanses un beigās to vel nozags ja būs kasko tad tas varbūt pat būs atvieglojums

vnk real life price performance. tā sakara nekāda, tāpat kā pieminēt arī M54 kas arī pret uzturēšanas izmaksām ir pasakaini foršs motors

[ Šo ziņu laboja riddler, 10 Apr 2017, 22:47:19 ]



-----------------

ZIEMA IR SŪDS TM
Offline
Deivid
10. Apr 2017, 22:50 #46

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 37103

Braucu ar: M3


10 Apr 2017, 21:57:46 @N53series rakstīja:
Ar N43/N53 ir vienkārši:
dzinējs (tā kā to ir paredzējis ražotājs) darbojas MAKSIMUMS pirmos 150kkm. Pēc tam ar garantiju beidz savu dzīvi NOx katalizators.
Kā sekas: lielāks degvielas patēriņš, raustīšanās, reāli misfire, bezgalīgais stāsts ar sprauslu, spoļu un sveču maiņu (kas nepalīdz, jo tur nav tā problēma).

No tā brīža lietotājam ir divas opcijas:
1. pirkt jaunu NOx katalizatoru, kas maksā ap 3000EUR, jaunu NOx sensoru, kas maksā ap 450EUR, vai arī:
2. NOx sensoru aizvietot ar simulatoru un aizmirst problēmu.

par 2.punktu: tuvākajā laikā būs rūpniecisks risinājums, Latvijas useri būs pirmie (kas/ja gribēs) uz interesantiem nosacījumiem pie navarota varēs tikt.
Nē, miljonu šejienes tirgū nopelnīt nedomāju, mani interesē testa kopiena.


Tas ir interesanti. Ja pareizi saprotu uz ko velc, tad šis simulators būs gana gudrs un panāks to ka dzinējs darbojas kā tam vajag. Vienīgi pa izplūdes gāzes nebūs gluži tik tīras?

Kas ar pārējām problēmām par ko tantes runā? Sprauslas? Kas vēl?
Offline
uldens1
10. Apr 2017, 22:53 #47

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 10852

Braucu ar:


10 Apr 2017, 22:44:25 @bmwaddict rakstīja:
palasot blogu rodas secinaajus ka lielas korporaacijas vairs nespeej kvalitatiivi piedaavaat tehnologjisku jauninaajumu tirguu. vieni BMW inzhenieri ir izdariijushi lielu zinaatniski tehnologjisko izpeetes un konstrueeshanas darbu ir atradushi kaa var likt stabiili straadaat tam delikaatajam stratified rezhiimam bet suukaa paareejais izpildiijums, tie pashi tranzistori inducenees ir lielisks piemeers razhotaaju nekompetencei. viss prasa smaklaakas zinaashanas kuras shur tur pietruukst, nav bijusi pietiekama izpratne, kapitaals absurds jau ir tie eljljas mainjas periodi ko te mineeja - izcils idiotisma piemeers.. utt utt. Ja razhotaajs kvalitaatei/testeeshanai pieveerstu tik pat daudz noziimes kaa to veel deriija 90-to beigaas tad shie defekti buutu noveersti. Bet tagad tachu ir moderni outsourceet ne tikai razhoshanu bet arii R&D un luuk sekas. Globalizaacija rullee..
Taapeec es laikam turpinaashu braukt ar E46, vienkaarshi pedantiski uztureet kaatriibaa veco labo M54 un neizmest naudu uz gemaru. Taapeec jau te USAaa tauta peedeejos gados saka - BMW tikai operatiivajaa liizaa. Ja pie 50k juudzeem dzineejiem saakas IZDULUMA PROBLEEMAS tad manaa skatiijumaa ar to viss ir pateikts. Drusku offtopiks sorry.
nevis nespej kvalitativi piedavat,bet negrib,nav izdevigi ja ar to auto brauks 700tk un nepirks jaunu
Offline
N53series
10. Apr 2017, 22:54 #48

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


10 Apr 2017, 22:44:25 @bmwaddict rakstīja:
palasot blogu rodas secinaajus ka lielas korporaacijas vairs nespeej kvalitatiivi piedaavaat tehnologjisku jauninaajumu tirguu. vieni BMW inzhenieri ir izdariijushi lielu zinaatniski tehnologjisko izpeetes un konstrueeshanas darbu ir atradushi kaa var likt stabiili straadaat tam delikaatajam stratified rezhiimam bet suukaa paareejais izpildiijums, tie pashi tranzistori inducenees ir lielisks piemeers razhotaaju nekompetencei. viss prasa smaklaakas zinaashanas kuras shur tur pietruukst, nav bijusi pietiekama izpratne, kapitaals absurds jau ir tie eljljas mainjas periodi ko te mineeja - izcils idiotisma piemeers.. utt utt. Ja razhotaajs kvalitaatei/testeeshanai pieveerstu tik pat daudz noziimes kaa to veel deriija 90-to beigaas tad shie defekti buutu noveersti. Bet tagad tachu ir moderni outsourceet ne tikai razhoshanu bet arii R&D un luuk sekas. Globalizaacija rullee..
Taapeec es laikam turpinaashu braukt ar E46, vienkaarshi pedantiski uztureet kaatriibaa veco labo M54 un neizmest naudu uz gemaru. Taapeec jau te USAaa tauta peedeejos gados saka - BMW tikai operatiivajaa liizaa. Ja pie 50k juudzeem dzineejiem saakas IZDULUMA PROBLEEMAS tad manaa skatiijumaa ar to viss ir pateikts. Drusku offtopiks sorry.


ir auzas.. lasīju: BMW paziņoja, ka 2 gadu laikā būs 30 jauni modeļi. OK, pat, ja tās ir modifikācijas - tas ir nenormāli daudz.
viņi reāli netiek galā ar servicēšanas tēmu. ne dokumentācijas, ne programmatūras, ne pieslīpēšanas jomās.
Offline
Elviss
10. Apr 2017, 22:55 #49

Kopš: 02. May 2006

No: Baloži

Ziņojumi: 19347

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Ja jau par N dzinējiem, tad kāds man var lūdzu izstāstīt par N63?
Visi stāsta, ka suds. Kas tieši? 450zs versija esot Ok. Vai tiešām?

-----------------
Offline
bmwaddict
10. Apr 2017, 22:56 #50

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 7018

Braucu ar: BMW pa Los Angeles


10 Apr 2017, 22:53:24 @uldens1 rakstīja:

nevis nespej kvalitativi piedavat,bet negrib,nav izdevigi ja ar to auto brauks 700tk un nepirks jaunu

how about vairs nepirks jaunu BMW vispaar
traads nelieks shaaviens kaajaa vai ne? BMW reputaacija ir smagi cietusi USA pat ja sheit nemaz netirgo N53. Pietiek jau ar citiem gemariem jaunaakos modeljos.

[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 10 Apr 2017, 22:58:56 ]

Offline
N53series
10. Apr 2017, 23:01 #51

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


10 Apr 2017, 22:56:37 @bmwaddict rakstīja:

10 Apr 2017, 22:53:24 @uldens1 rakstīja:

nevis nespej kvalitativi piedavat,bet negrib,nav izdevigi ja ar to auto brauks 700tk un nepirks jaunu

how about vairs nepirks jaunu BMW vispaar
traads nelieks shaaviens kaajaa vai ne? BMW reputaacija ir smagi cietusi USA pat ja sheit nemaz netirgo N53. Pietiek jau ar citiem gemariem jaunaakos modeljos.


Bet, neskatoties uz to, BMW pēdējos ceturkšņos ziņo par visu laiku labākajiem peļņas rādītājiem..
Offline
Deivid
10. Apr 2017, 23:03 #52

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 37103

Braucu ar: M3

Izklausas labi, lai veicas. Darba lauks noteikti plašs. Lai kā arī vairums pretosies - nekur jau neliksies. 15 gadus vecais E46 agri vai vēlu būs jānomaina un 10 gadus vecu E90. Tāpat kā savulaik tika pamests E30, tad E36 utt
Offline
riddler
10. Apr 2017, 23:10 #53

Kopš: 10. Dec 2004

Ziņojumi: 54228

Braucu ar: German Ferrari


10 Apr 2017, 23:03:07 @Deivid rakstīja:
Izklausas labi, lai veicas. Darba lauks noteikti plašs. Lai kā arī vairums pretosies - nekur jau neliksies. 15 gadus vecais E46 agri vai vēlu būs jānomaina un 10 gadus vecu E90. Tāpat kā savulaik tika pamests E30, tad E36 utt





labs e46 jau ir nākotnes klasika

[ Šo ziņu laboja riddler, 10 Apr 2017, 23:11:09 ]



-----------------

ZIEMA IR SŪDS TM
Offline
uldens1
10. Apr 2017, 23:28 #54

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 10852

Braucu ar:


10 Apr 2017, 23:01:54 @N53series rakstīja:

10 Apr 2017, 22:56:37 @bmwaddict rakstīja:

10 Apr 2017, 22:53:24 @uldens1 rakstīja:

nevis nespej kvalitativi piedavat,bet negrib,nav izdevigi ja ar to auto brauks 700tk un nepirks jaunu

how about vairs nepirks jaunu BMW vispaar
traads nelieks shaaviens kaajaa vai ne? BMW reputaacija ir smagi cietusi USA pat ja sheit nemaz netirgo N53. Pietiek jau ar citiem gemariem jaunaakos modeljos.


Bet, neskatoties uz to, BMW pēdējos ceturkšņos ziņo par visu laiku labākajiem peļņas rādītājiem..
Tie kas perk jaunus tie jau nepišas ar visām šim problemām,un viņiem pa lielam pohuj kadas galvasapes ir otrajam ipašniekam,ja garantiju un vel drusku iztur tad kadeļ lai nakamo atkal nepirktu jaunu bmw??Tur ari rodas tā peļņa.Domaju ka BMW ir izpetijuši videjo nobraukumu cik apmeram auto ir jaiztur lai jauna auto pirceja acīs viss izskatitos labi.
Tikmer powera nabagi ar vecajiem drotiem rauj kreklu dirsā lai lai sakrātu jaunām spolēm un katiem
Offline
Deivid
10. Apr 2017, 23:38 #55

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 37103

Braucu ar: M3

Tieši tā un ja skatās uz šo lietu no vairākām pusēm tad var atrast tam pamatojumu. Lai gan joprojām palieku pie versijas ka tas viss ir galvenokārt ekoloģijas vārdā. Pēc tam var minēt arī pašu tirgu - gan konkurenti, gan pircēji ir tie kas neļauj līdz galam iztestēt visu un prasa ātrāk. Par šo arī droši vien var taisīt atsevišķu topiku - "kāpēc viss ir sūds". Kā jau aizdomas apstiprinājās, tad N sērija nav vienīgā (skat piebildi par Mercedes) un tādas pašas/līdzīgas lietas var atrast visiem mūsdienu ražotājiem. Galu galā nevienu no minētajām detaļam neražo pats BMW. Siemens/Bosch.

Bet atkal jau tā būtu novirzīšanās no tēmas par N sēriju.

Metam klāt - kās vēl jāzin?
Offline
uldens1
10. Apr 2017, 23:49 #56

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 10852

Braucu ar:

siemens,boshs ražo to ko no viņiem prasa,ja vajag letu sudu,tad ari uzražo tadu,ja pasutitu NASA marsa ekspedicijai tad uztaisitu tadu kas kalpo ilgi.Un nevajag ka nevar kaut ko iztestet vai ko.
Tehnoloģijas iet uz priekšu un visss attistas tikai resurs samazinās!!!TAs viss ir dzišanas pec peļņas,mantiņa nokalpo 5 gadus,pietiek,viņai jasaluzt lai perk jaunu
Offline
N53series
10. Apr 2017, 23:55 #57

Kopš: 10. Apr 2017

Ziņojumi: 2891

Braucu ar:


10 Apr 2017, 23:49:04 @uldens1 rakstīja:
siemens,boshs ražo to ko no viņiem prasa,ja vajag letu sudu,tad ari uzražo tadu,ja pasutitu NASA marsa ekspedicijai tad uztaisitu tadu kas kalpo ilgi.Un nevajag ka nevar kaut ko iztestet vai ko.
Tehnoloģijas iet uz priekšu un visss attistas tikai resurs samazinās!!!TAs viss ir dzišanas pec peļņas,mantiņa nokalpo 5 gadus,pietiek,viņai jasaluzt lai perk jaunu


kaut kā ņe gramotno un pa primitīvo
Offline
Brugjis
11. Apr 2017, 00:03 #58

Kopš: 04. May 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 778

Braucu ar: Smukumu no Tukuma


10 Apr 2017, 23:53:58 @N53series rakstīja:
kā es redzu bildi: daudzas lietas (tās pašas sprauslas, piemēram) patiesībā nav globāla problēma.
visi bļauj: reku, 11 relīzes, bija atsaukumi, 4 kodi, u.t.t.
paskatīju - katram sarežģītākam kompoentam (vai tas ir gmm, vai sensors, vai.. dajebkas) ir 3..6 kodi (paaudzes), relīzes - ntās.
atsaukumi? jā, bet īsa brīza sērijām, 10 gadus atpakaļ, un arī - iespējams, ka patiesais iemesls bija laža ar aizdedzes spolēm.
tad vēl ir basņa, ka vajagot (dīleris tā darot, TIS tā sakot) visas sprauslas mainīt, ja ir aizdomas par tām. nē, tā nav. Visas mainīt iesaka, ja ir vecās (konkrētas) sērijas, kurām nu jau ir 10 gadu vecums. Pārējos gadījumos - jāmaina tikai tā, kas pie vainas. CIta lieta, ka neviens jau to vainīgo atrast nemāk, tāpēc maina visas..
Augstspiediena sūkņi.. reāli nemanu masveida problēmas.
Ja atmet specifiku ar spolēm, svecēm..
Klīst leģendas par dilstošiem blokiem, degošām izplūdēm, aizsērējošiem ieplūdes kanāliem.. kamēr neredzēšu reāli, neticēšu. Manam dzinējam arī ir diagnosticēta gan kompresiju/bloka problēma, gan visas sprauslas bijušas jāmaina, gan.. visas zondes, CO kati.. Diagnožu skaits, pirms pats sāku iedziļināties tēmā, bija.. katastrofāls


Reāli cepuri nost Tavā priekšā, ka meties iekšā tajā visā, lai atrastu un risinātu problēmas, nevis nobijies un iemeti auto "ss.lv" par lētāku ciparu un atdevi tās briesmas tālāk.

Tas jau laikam ir normāli, ka tikai 10 gadu laikā tauta sākusi pamazām saprast šo motoru problēmas. Gan jau vēl pēc pieciem, "N" motorus zinās tāpāt kā "M". (cerams)

[ Šo ziņu laboja Brugjis, 11 Apr 2017, 00:03:56 ]

Offline
uldens1
11. Apr 2017, 00:14 #59

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 10852

Braucu ar:


11 Apr 2017, 00:03:27 @Brugjis rakstīja:

10 Apr 2017, 23:53:58 @N53series rakstīja:
kā es redzu bildi: daudzas lietas (tās pašas sprauslas, piemēram) patiesībā nav globāla problēma.
visi bļauj: reku, 11 relīzes, bija atsaukumi, 4 kodi, u.t.t.
paskatīju - katram sarežģītākam kompoentam (vai tas ir gmm, vai sensors, vai.. dajebkas) ir 3..6 kodi (paaudzes), relīzes - ntās.
atsaukumi? jā, bet īsa brīza sērijām, 10 gadus atpakaļ, un arī - iespējams, ka patiesais iemesls bija laža ar aizdedzes spolēm.
tad vēl ir basņa, ka vajagot (dīleris tā darot, TIS tā sakot) visas sprauslas mainīt, ja ir aizdomas par tām. nē, tā nav. Visas mainīt iesaka, ja ir vecās (konkrētas) sērijas, kurām nu jau ir 10 gadu vecums. Pārējos gadījumos - jāmaina tikai tā, kas pie vainas. CIta lieta, ka neviens jau to vainīgo atrast nemāk, tāpēc maina visas..
Augstspiediena sūkņi.. reāli nemanu masveida problēmas.
Ja atmet specifiku ar spolēm, svecēm..
Klīst leģendas par dilstošiem blokiem, degošām izplūdēm, aizsērējošiem ieplūdes kanāliem.. kamēr neredzēšu reāli, neticēšu. Manam dzinējam arī ir diagnosticēta gan kompresiju/bloka problēma, gan visas sprauslas bijušas jāmaina, gan.. visas zondes, CO kati.. Diagnožu skaits, pirms pats sāku iedziļināties tēmā, bija.. katastrofāls


Reāli cepuri nost Tavā priekšā, ka meties iekšā tajā visā, lai atrastu un risinātu problēmas, nevis nobijies un iemeti auto "ss.lv" par lētāku ciparu un atdevi tās briesmas tālāk.

Tas jau laikam ir normāli, ka tikai 10 gadu laikā tauta sākusi pamazām saprast šo motoru problēmas. Gan jau vēl pēc pieciem, "N" motorus zinās tāpāt kā "M". (cerams)
šitam čalim ir saprašana un velme iedziļinaties,ne visiem ir tadas iespejas,tapec vairumam atliek ss.lv
Offline
bmwaddict
11. Apr 2017, 01:12 #60

Kopš: 23. Oct 2002

No: Ogre

Ziņojumi: 7018

Braucu ar: BMW pa Los Angeles


10 Apr 2017, 23:53:58 @N53series rakstīja:

Augstspiediena sūkņi.. reāli nemanu masveida problēmas.
Ja atmet specifiku ar spolēm, svecēm..
Klīst leģendas par dilstošiem blokiem, degošām izplūdēm, aizsērējošiem ieplūdes kanāliem.. kamēr neredzēšu reāli, neticēšu. Manam dzinējam arī ir diagnosticēta gan kompresiju/bloka problēma, gan visas sprauslas bijušas jāmaina, gan.. visas zondes, CO kati.. Diagnožu skaits, pirms pats sāku iedziļināties tēmā, bija.. katastrofāls


Nu ir gan augstpiediena suuknji probleema, tak veselu recall seeriju taisiija vismaz USA tochna. Bet protams tev kas saprot un zin liidz siikumiem kaa viss darbojas tas liekas drusku smiekliigi ka cilveeki nezinaadami maina visu peec kaartas. Man ir bijis liidziigi kad paliidzu kaadam salabot BMW kaadam koleegjim/chomam visi domaa ka es kautkaads dievs esmu nomainiiju vienu mazinju sensorinju un auto atkal brauc bez probleemaam bet servisaa piestaadiijushi taamiiti uz 2k. Neenu sheit vienk ideotu vairaak nekaa LV taapee ir taads slaucamais laucinjsh.. un apdr kantorus sheit slauc vispaar kaa beernus. Piekriitu ka pa lielai daljai BMW neslavaa ir vainojama servisu nekompetence bet tik pat lielaa meeraa arii veelme uzvaariities uz "muljkjishiem" kas nopirkushi BMW.

[ Šo ziņu laboja bmwaddict, 11 Apr 2017, 01:15:09 ]

Offline

Moderatori: AV, CP17, GirtzB, Jagr, OX, Puxxx, SteelRat, VLD, dust, linda, noisex, zzips