Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 101 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija » E34 (1987-1996)

Tēma: E34 Fiksā sliekšņu pārmetināšana. Informatīvs raksts ar bildēm.(Raksts vel nav pabeigts līdz galam)

AutorsZiņojums
Rusters
16. Nov 2015, 23:20 #1

Kopš: 05. May 2015

No: Varakļāni

Ziņojumi: 35

Braucu ar: 1991.gada BMW E34 525i

Pienāca tehniskās apskates laiks un aizdzinu savu tumši sarkano E34 uz CSDD.
Viss likās jauki līdz man jau nojausdami inspektors pateica "Abi sliekšņi japārmetina!"
Iepriekšējo saimnieku darbības un mana bieža donkrata izmantošana,kad kautko činiju bija sliekšņus pataisijušus tiešām bēdīgus.
Tā nu iedzinu BMW vietējā gaterī jo citur nav kur taisīt. (Norādu ka man tika dots viens vakars metināšanai!)

Sliekšņi gan nav pārāk bojāti,un ir redzēt daudz jautrāki gadijumi,bet skate jaiziet.

No augšpuses var redzēt kā slieksnis ir tikai ielocijies uz iekšu.Bet kad paskatāmies kā izskatās šis skaistulis no apakšas...

Var redzēt krietni bēdīgāku situāciju. Slieksnī ir caurums,un var redzēt ka iepriekšējais saimnieks ir to leperejis ciet kartīgi ar polimēr pastu. jo daudz kur pie bojātā sliekšņa ar pirkstu jutu ka metāla nemaz nav bet kautkada gumija.
(Pats gan šo pastu nelielā apmērā pielietošu)
Otrs slieksnis bija saķerts ar kontaktmetināšanu un saķertajas vietās atplīsis vaļā vienkārši, aizmirsu nofočēt otru slieksni.
Tā nu izraku un saliku vietējo metināšanas pusautomātu,pa daļam jo nebija balona un reduktora.

Pusautomats kautkāds lētais,bet darbam derēs. izvēloties metināmos aparātus šadiem darbiem ņemiet verā ka metāls ir Ļoti plāns,it īpaši kur iesaistās rūsa(Ap 1mm biezums,bet mierīgi var būt arī līdz papīra lapas plānumam). Ar svarku(Elektrodu) šādus darbus varat praktiski aizmirst,jo nu nekas kvalitatīvs nesanāks. Šim Pusautomātam ir standarta 0,7mm stieple,kas ir salidzinoši laba priekš tik plāniem metāliem.
Tomēr ja lietas tiek darītas nopietni iesaku vismaz pusautomātu kur vari redzēt ampēras ar kurām metini. Ja ir pieeja pie labāka pusautomāta tad to ieteicams noregulēt uz aptuveni 30A atbilstoši lai metinot butu tā saucamā mušiņas skaņa(izmeģinat uz kādas loksnes pirms metinat kautko!)
Vispārēji uzskaitīšu kādas lietas nepieciešamas priekš šī darba.
-Metināmais aparāts(MIG,TIG)
-Mazais fleksis,ar plānajām metāla griešanas ripām un drāts ripām.
-Plāns viegli lokāms metāls.(1mm biezumā ne biezāku)Nedrīkst būt duraluminjs,prostais skārds,aluminijs vai sazin huj vel kads misitisks metals no marsa kas tev majas gadijies!Tikai standarta tērauds..var ari nerusejošo teraudu,bet rusēs tāpat metinājuma vietā un metinājuma šuve būs trauslāka.
-Darba cimdi,brilles,maska
-Mērinstrumenti
-Āmurs,Skrūvspīles
-Attaukotājs,Cinka grunts krāsa,krāsa vai pretgrants melnais pīķa pārklājums.
Tas tā uz fikso ko no instrumentiem vajag,noteikti ir vel sikumi ko attiecīgi pierakstīšu klāt un papildināšu.
-----
Tātad sāku procesu,notīrot slieksni un tā virsmu no dubļiem un netīrumiem. Pārāk nepārpūlieties,bet ta lai normāli var parskatīt virsmu.
Talāk izvertejot bojāto virsmu iezīmēju griešanas līnijas.
Un pielīmēju arī balto papīr līmlentu lai pasargātu no dzirkstelēm un velāk arī grunts krāsām parejo mašīnas karkasu.
Tālāk ar fleksi izāģējam bojāto vietu. Zāģējot arī atklāsies kas tad patiesībā ar to slieksni notiek,jabūt gatavam ka viss bus krietni trakāk ka izskatās jo tā arī parasti ir.
Taisam vārtus vaļā un izbirst rūsa un dubļi un laikam ar kautkads špaktels no tā laika kad vel pamperos staigāju
Kad izgriests un noņemts bojātais metāls paveras donkrata atbalsts,kas ar ir stipri bojāts dēļ rūsas,un ja vel ir doma celt auto ar donkratu būs arī jaatjauno.
Bojājums tuvplānā. Šis donkrata atbalsts vel gan nav pārāk stipri bojāts,par pašu slieksni vel nav zināms.
Tālāk ņemam drāšu ripu fleksim un sākam pucēt nost rūsu!
Kad ar drāšu birsti pārbraukts,un vel ar parasto griešanas ripu izgriesta nelidzenā vieta,izskatās jau cerīgāk.
Tālāk drāžam visu un paverās vel vājais metāls kas kā papīs pazuda kad ar drāšu ripu slipeju nost krāsu.
Piebliezu pusautomātu darbībā un iemetināju stiprinājumam jaunu metālu iekšā..ne tāds kādam orģināli tur butu jabūt bet pilnīgi pietiekoši jo iemetināju nedaudz biezāku plaksnes gabalu ka slodze neko nesagādās ja bus jaceļ ar donkratu un ari netrauces pašam donkratam.
Pieslīpējam un notīram vel pēdējo reizi.(ieicams arī nopūst ar cinka grunts krāsu,vismaz es tā izdariju lai korozija kaut cik mazāk uzbruktu,pats ar to izdariju tik aizmirsu nofočēt)
Jauno slieksni lociju bez skrūvspīlēm turklāt dabuju kautkadu cietmetālu..ar mokām pa 15 min izlociju dauzot pa sliedi un vel visadiem stūriem
Jauno slieksni liekot jaskatas lai donkrata atbalstam ir kur iziet tapec bija tas robs izgriests ja ir velme protams var ari izvalcet pieguļošu formu.Šeit jau slieksnis ir ielikts,un pieķerts(Ņem vērā,ka kad metini kautko automašīnai atslēdz nost akumulātoru,un metināšanas massu pieslēdz pec iespējas tuvāk metināmajai vietai!!).Kad metina sliekšņus šādi ar plānākiem metāliem un lielāku precizitāti vajag ieturēt lielu piesardzību pirmkārt taja,ka apkart esošas konsturkciju daļas kas ir noklātas ar degošiem materialiem var aizdegties un dūmot tapec ieteicam līdz lai ir ka mana gadijuma gaisa kompresors ar ko nopust liesmu un pie reizes atdzeset materialu ātri,vel var ari izmantot saldejošo aerosolu ko var laikam aptiekas nopirkt.un ja galigi hujova tad kaut udeni kada logu tīritāja pudele ielej lai var pasmidzināt..tas gan var veicinat atraku korozijas veidošanos.Otrā svarīgā lieta metinot ir ievērot intervālus. Pametināt kadu centimetru viena pusē,tad otrā tad ieturet nelielu pauzi,un tad atkal viena puse un otra. Tas ir nepieciešams jo metalam sakarstot var rasties deformacijas un ja saksi savu pieguļošo slieksni metinat no vienas puses,kad tiksi lidz otrai var rasties pat tāda deformacija ka sametināt vairs nebus iespejams vai diezgan grūti un neglīti.
Šeit slieksnis jau redzams sametināts un šur tur vel ielāps jo metāls bija plans un izspridzināja caurumus ko bija jaizlāpa.
Šeit jau otrs slieksnis tiek apstrādāts. Auto pārdzinu diognāli pāri bedrei ko neizdariju ar pirmo slieksni.Līdz ar to tika krietni ieekonomēts laiks un ari visu bija vieglāk izdarīt dēļ tā,ka slieksnis pieejamāks.
Ar otro slieksni visu procesu rādu daudz atrāk,jo visas darbības tādas pašas kā ar pirmo slieksni.Šajā bildē slieksnis jau piemetināts vairs tikai noslīpēt. Šī bija pēdēja bilde ko uzņēmu tajā dienā,darbnīcā nosēdēju 8h un majas ierados 3 nakti
Tālāk bildes no nākošās dienas.
Pēctam kad metinājuma vietas noslīpēju un nopucēju.Nopirku polimēr pastu,veikala gan prasiju stikla šķiedru bet ieteica šo.Uzklāju kur bija kādi nelīdzenumi piemēram uz ielāpiem,un izlīdzināju visu slieksni lai tas kļūtu vienmērīgs ar pārējo formu.
Šeit redzams ka slieksnis izskatās pēc nolīdzināšanas ar smilšpapīru.
Tagad uzklāju Cinka grunti,zem polimēra špakteļa grunts nebija nepieciešama jo pats špaktels bija pret koroziju aizsargajoš.Talāk gaidam kamēr nožūs.
Ko līdz grunts nožuva uzklāju pa virsu pret grants pīķa pārklājumu ar aerosolu,pagaidiju 20 min un tad uzklāju velreiz. tā kopā 3 reizes vismaz,lai izveidojas kartīgs aizsargslānis.
Šeit redzams otrais slieksnis nogruntēts,es gan aizmirsu uztaisit fotku ar to kāds viņš izskatās nopusts ar melno pīķa aerosolu,bet varu rit nofočet kads tad pašlaik izskatās.
Tas nu arī pamatā viss. es šo rakstu vel papētīšu un pieslīpēšu. Šeit protams nav atēlots ka vajag sataisit sliekšņus lai būtu ideāli,te ir ka jau virsrakstā teikts,ka viss tika darīts ātri. lai gan cilvekiem patik specigi kritizet es to redzu vis vairak jau par špakteli protams,špaktelis kopuma uz abiem sliekšņiem tika izterets vien labi ja pus bundžiņa un bunžiņas tilpums tāds kā tunča bundžai. tas tika ielikts tikai lai tiešam izlidzinatu nelielus ieliekumus. Viens kko teica par to ka noslipet vajadzeja pirms špakteleju. Viss tika noslīpēts pienācigi tik nenofotografeju kārtigu bildi ar to procesu.
pats apzinos ka tie sliekšņi nav perfekti,bet ari zinu ka izturēs lidz tam laikam kad planju nopietni viņus pārtaisīt kartīgās telpās un inventārā.
Auto skati ir izgājis veiksmīgi un pašlaik es cenšos kopt viņu cik vien spēju un dzīve man atļauj.
P.S Pagajušo gad beidzu arodskolu metālapstrādē,un arī vidusskolu(garumzīmju un komatu trūkums ir dēļ laika trukuma labot,bet ka jau teicu rakstu noslīpēšu). Esmu 20 gadus vecs vai jauns,varbūt tas attaisnos manu neziņu par daudzām lietām..par autiņiem pat darba laika sežu un lasu kko forumos.diezgan stipri tas viss ir ienteresējis un patīk. Nesaku ka esmu kads eksperts vai kkas,bet cenšos pec iespejas labak lai man but kautcik normāls braucamais

[ Šo ziņu laboja Rusters, 19 Nov 2015, 23:24:07 ]

Offline
Montana
16. Nov 2015, 23:29 #2

Kopš: 27. Jan 2008

Ziņojumi: 10699

Braucu ar: Šahs un mats !

ak kungs, dzēs tak laukā šito sviestu, kamēr tu sarakstīji to penteri, es tos sliekšņus jau būtu pārmetinājis.
Offline
badmoon
16. Nov 2015, 23:31 #3

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8226

Braucu ar: Braucu ar

Vismaz niks no rūsas atvasināts, čalis zina, ko dara

-----------------
..If I could be anyone, what would I choose to be for everyone?..
Offline
sideways
17. Nov 2015, 00:35 #4

Kopš: 01. Jan 2015

No: Jēkabpils

Ziņojumi: 51

Braucu ar:

Cik izmaksa tads swaps?
Offline
Montana
17. Nov 2015, 01:12 #5

Kopš: 27. Jan 2008

Ziņojumi: 10699

Braucu ar: Šahs un mats !

Ja katrs kas te parmetina slieksnus daktu veidot topiku, tad te jau sen butu svarkpower.lv, tiesham, domaju nevienam te tava jeblja neinteresee detaljaas, ir vai nu tie kas zina ka to dara un ir darijusi, vai ari tie, kam ir pohuj jo tapat pashi to nekad nedariis, taalaak domaa pats
Offline
DrumB
17. Nov 2015, 01:17 #6

Kopš: 02. Jul 2009

No: Cēsis

Ziņojumi: 12185

Braucu ar: 325i

BR nervozi pīpē.
Offline
Harcix
17. Nov 2015, 01:51 #7

Kopš: 16. May 2002

No: Valmiera

Ziņojumi: 7796

Braucu ar: V10

Man gan interesee, vairaak par saimniekshowa topiku toch.

-----------------
www.bmwpowerty.lv
Offline
-Edm-
17. Nov 2015, 06:51 #8

Kopš: 19. Dec 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 18120

Braucu ar: fenšuj systems.LTR.

topiks pārceļams uz gringarage fusiijon galereju

-----------------
Offline
dzuris
17. Nov 2015, 06:53 #9

Kopš: 01. Feb 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 7627

Braucu ar:


17 Nov 2015, 06:51:15 -tihijs- rakstīja:
topiks pārceļams uz gringarage fusiijon galereju


Green garage rit būs rosība.. sinepju zaļajām pēdējie darbi uz TA..
Offline
Fashion
17. Nov 2015, 07:40 #10

Kopš: 06. Jun 2007

Ziņojumi: 15052

Braucu ar:


17 Nov 2015, 06:53:39 dzuris rakstīja:

17 Nov 2015, 06:51:15 -tihijs- rakstīja:
topiks pārceļams uz gringarage fusiijon galereju


Green garage rit būs rosība.. sinepju zaļajām pēdējie darbi uz TA..

man tāds čujs ka pamatpārbaudē nebūs tehača
Offline
kexxx
17. Nov 2015, 08:05 #11

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 11513

Braucu ar:

Omg, powerā topiks saistīts ar auto tehnisko pusi, nevis pediem, tv šovu vai imigrantiem, ātri jādzēš laukā!!!
Offline
cirteejs
17. Nov 2015, 10:13 #12

Kopš: 22. Feb 2008

Ziņojumi: 612

Braucu ar: Chevrolet Camaro V8 5.0L


16 Nov 2015, 23:20:39 Rusters rakstīja:
...
Rakstam sekos turpinājums.Nezinu vai Montanai nepatika ka nebija bildīšu vai ka citiem stastu ka tos sliekšņus sataisit(trauceju biznesam?)


Rakstam nav ne vainas.

Montanu vari galvā neņemt, jo viņš tāpat nedomā tā kā raksta. Vēl jo vairāk - viņš ir pilnīgi debīls
Offline
Ridlihs
17. Nov 2015, 12:28 #13

Kopš: 19. Feb 2011

No: Daugavpils

Ziņojumi: 4666

Braucu ar: gandrīz geļiku

Taisi tik augšā turpinājumu it kā jau ir palielam tā kā minēja , ka tie kas nav darījuši arī nedarīs un pajāt, un tie kas dara, jau zin kā, bet nu gan jau kādam jaunam censonim noderēs, ja grib darīt, nav darījis un nezin kā. Tā vnk interesanti palasīt, palūrēt un salīdzināt, ja kādreiz tam iets cauri. Citādi te atzīst un iekarst tikai e39 logu slotu diskusijās un lietoto riepu topikos
Offline
Rusters
18. Nov 2015, 23:12 #14

Kopš: 05. May 2015

No: Varakļāni

Ziņojumi: 35

Braucu ar: 1991.gada BMW E34 525i


17 Nov 2015, 00:35:40 sideways rakstīja:
Cik izmaksa tads swaps?

Swapus parasti taisa motoriem
Bet ja tu doma cik šāds sliekšņu darbs izmaksā,tad precīzi nezinu..pec sava jarekina ka kadi 40 eiro uz abiem sliekšņiem,bet ja ļoti kvalitatīvi tad uz 80,bet tadi sliekšņi gadus 5 turetu un varbut tik tad padoties sāktu. Es gan neizsaku šeit kautkadu cenuradi sev.. pašlaik tadas lietas daru tikai savam autiņam ka hobijists
Offline
Rusters
18. Nov 2015, 23:16 #15

Kopš: 05. May 2015

No: Varakļāni

Ziņojumi: 35

Braucu ar: 1991.gada BMW E34 525i


17 Nov 2015, 12:28:13 Ridlihs rakstīja:
Taisi tik augšā turpinājumu it kā jau ir palielam tā kā minēja , ka tie kas nav darījuši arī nedarīs un pajāt, un tie kas dara, jau zin kā, bet nu gan jau kādam jaunam censonim noderēs, ja grib darīt, nav darījis un nezin kā. Tā vnk interesanti palasīt, palūrēt un salīdzināt, ja kādreiz tam iets cauri. Citādi te atzīst un iekarst tikai e39 logu slotu diskusijās un lietoto riepu topikos

Tiem kas to dara daudz vai pārzin butu pienācīgi padalīties ar ieteikumiem un tiem kam pohuj lai vismaz paskatas ka tas notiek. Censoņiem kas to nav darijuši šis raksts vismaz sniegs priekštatu,kas sagaidāms.Es personīgi pats vēlejos atrast šadu rakstu par sliekšņiem bet nekas pat angliski īsti detalizēts nebija
Offline
Rusters
18. Nov 2015, 23:23 #16

Kopš: 05. May 2015

No: Varakļāni

Ziņojumi: 35

Braucu ar: 1991.gada BMW E34 525i


17 Nov 2015, 01:12:36 Montana rakstīja:
Ja katrs kas te parmetina slieksnus daktu veidot topiku, tad te jau sen butu svarkpower.lv, tiesham, domaju nevienam te tava jeblja neinteresee detaljaas, ir vai nu tie kas zina ka to dara un ir darijusi, vai ari tie, kam ir pohuj jo tapat pashi to nekad nedariis, taalaak domaa pats

Pareizāk jau būtu MIGPower.lv jo ar svarku sliekšņus metina tikai jenķi. Normāliem jauniem Entuziastiem,kam intresē darboties ap saviem auto pašiem šis raksts noteikti ientresēs,un palīdzēs kautkā.
Offline
Montana
18. Nov 2015, 23:32 #17

Kopš: 27. Jan 2008

Ziņojumi: 10699

Braucu ar: Šahs un mats !

ieteikums - kad metini sāc ar punktiem pa riņķi, ja šitā šuvēs velc, baigi nokarst un savelk metālu
Offline
VD177
18. Nov 2015, 23:33 #18

Kopš: 14. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1337

Braucu ar: Agresīvu sānslīdi

Pēc metināšanas būtu tās šuves noslīpējis, nebūtu jaizmanto tik daudz špakteles
Offline
sravi
18. Nov 2015, 23:34 #19

Kopš: 20. Mar 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 91

Braucu ar: e34

Neapvainojies bet izskatās nekvalitatīvi un briesmīgi...
Offline
sravi
18. Nov 2015, 23:38 #20

Kopš: 20. Mar 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 91

Braucu ar: e34

https://failiem.lv/g/aqkwsda#aa/1471259_6665466...2130352961_n.jpg
Mana pieredze ar E34 sliekšņiem....
Ja kāds grib var ko tādu dubūt gatavu jebkuram e34 (bet tas lēti nemaksās)

[ Šo ziņu laboja sravi, 18 Nov 2015, 23:40:22 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo