Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 94 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija » E34 (1987-1996)

Tēma: E34 logu tīrītāja mehānisma restaurācija

AutorsZiņojums
ilmarsz
27. Oct 2015, 12:01 #1

Kopš: 17. Oct 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 133

Braucu ar: e34 525i & Volvo 850

Tātad, kā jau iepriekš solīju, razklads par logu tīrītāju mehānisma remontu. Bildes ir tikai pēc virpotāja apmeklējuma.

Problēmas cēlonis ļoti vienkāršs: izdilst slotu asis un bukses, asīm parādās baigā lufte ar visām no tā izrietošajām sekām.

Te gan ir nianses: e34 nāca 2 variantu logu tīrītāja mehānismi: parastais un ar "Wiper pressure control". Atšķiras viņi ar to, ka otrajam ir extra motors klāt pie vadītāja puses tīrītāja ass, kas regulē, cik stipri piespiest vadītāja slotu pie loga. Man bija otrais variants... Pēc piespiedēj mehānisma atjaukšanas sapratu, ka tur ir pilnīgas auzas (plastmasas zobrati, viss slikti). Patiesībā tas izdilušais piespiedēja mehānisms padarīja tīrītāju darbību vēl briesmīgāku. Tapēc no donora tika amputēts parastais variants un restaurēts tas.

Jaucot ārā to mehānismu, ļoti rekomendēju bildēt katru soli. Asu abos galos ir lērums ar dažādām šeibām. Ja nepiefiksē, kura šeiba kur atradās, pēc tam rodas nejauki brīži mēģinot saprast, kā tas viss pareizi liekams kopā.

Tā kā pa 25 ekspluatācijas gadiem tas tīrītāju alumīnija rāmis bija pamatīgi aizaudzis, vispārējā estētiskā stāvokļa uzlabošanai aiznesu viņu uz sodas strūklu (par ko paldies lietotājam jaaniss00 no www.ajblasters.lv)

Izsitam abas asis no svirām (es noslīpēju ar fleksi ass metālu līdz sviras līmenin un tad vienkārši izsitu viņas ārā) un ar visu stiprinājuma rāmi dodamies pie virpotāja. Virpotājs novirpo bojāto ass daļu, līdz tā klūs taisna. Tad izmēra jaunos reālos ass izmērus (diametrus) un pēc tiem virpo jaunās bukses.

Manā gadījumā tam alumīnija rāmim vadītāja pusē bija tik ļoti saēsta stiprinājuma vītne (alumīnijs ), ka nācās to griezt nost un virpot buksi ar visu vītni.

Par virpošanas daļas realizēšanu paldies lietoājam ap321 no Zemgales Metāla Centrs

Kad viss savirpots un bukses iepresētas, atliek iesist asis svirās (es drošības pēc apakšā piemetināju ar pāris punktiem tās asis stiprinājumu vietā) un krāmēt visu atpakaļ kopā.

Gala rezultātā:










Rezultāts ir Tīra. Klusi. Vienmērīgi.
Offline
MazaisNapoleons
27. Oct 2015, 12:13 #2

Kopš: 14. Aug 2013

No: Jelgava

Ziņojumi: 88

Braucu ar: m50b25


27 Oct 2015, 12:01:36 ilmarsz rakstīja:
Tātad, kā jau iepriekš solīju, razklads par logu tīrītāju mehānisma remontu. Bildes ir tikai pēc virpotāja apmeklējuma.

Problēmas cēlonis ļoti vienkāršs: izdilst slotu asis un bukses, asīm parādās baigā lufte ar visām no tā izrietošajām sekām.

Te gan ir nianses: e34 nāca 2 variantu logu tīrītāja mehānismi: parastais un ar "Wiper pressure control". Atšķiras viņi ar to, ka otrajam ir extra motors klāt pie vadītāja puses tīrītāja ass, kas regulē, cik stipri piespiest vadītāja slotu pie loga. Man bija otrais variants... Pēc piespiedēj mehānisma atjaukšanas sapratu, ka tur ir pilnīgas auzas (plastmasas zobrati, viss slikti). Patiesībā tas izdilušais piespiedēja mehānisms padarīja tīrītāju darbību vēl briesmīgāku. Tapēc no donora tika amputēts parastais variants un restaurēts tas.

Jaucot ārā to mehānismu, ļoti rekomendēju bildēt katru soli. Asu abos galos ir lērums ar dažādām šeibām. Ja nepiefiksē, kura šeiba kur atradās, pēc tam rodas nejauki brīži mēģinot saprast, kā tas viss pareizi liekams kopā.

Tā kā pa 25 ekspluatācijas gadiem tas tīrītāju alumīnija rāmis bija pamatīgi aizaudzis, vispārējā estētiskā stāvokļa uzlabošanai aiznesu viņu uz sodas strūklu (par ko paldies lietotājam jaaniss00 no www.ajblasters.lv)

Izsitam abas asis no svirām (es noslīpēju ar fleksi ass metālu līdz sviras līmenin un tad vienkārši izsitu viņas ārā) un ar visu stiprinājuma rāmi dodamies pie virpotāja. Virpotājs novirpo bojāto ass daļu, līdz tā klūs taisna. Tad izmēra jaunos reālos ass izmērus (diametrus) un pēc tiem virpo jaunās bukses.

Manā gadījumā tam alumīnija rāmim vadītāja pusē bija tik ļoti saēsta stiprinājuma vītne (alumīnijs ), ka nācās to griezt nost un virpot buksi ar visu vītni.

Par virpošanas daļas realizēšanu paldies lietoājam ap321 no Zemgales Metāla Centrs

Kad viss savirpots un bukses iepresētas, atliek iesist asis svirās (es drošības pēc apakšā piemetināju ar pāris punktiem tās asis stiprinājumu vietā) un krāmēt visu atpakaļ kopā.

Gala rezultātā:










Rezultāts ir Tīra. Klusi. Vienmērīgi.

Super DIY!! Taisos arī sev kautko tādu taisīt
Offline
Mikels
27. Oct 2015, 12:19 #3

Kopš: 28. Jan 2011

Ziņojumi: 4612

Braucu ar: cieņu

Vieglāk nav paņemt šrotā pa 10 eur un braukt tālāk, nekā šitā čakarēties Tāpat tas mehānisms vienreiz auto mūžā izbeidzas
Offline
MazaisNapoleons
27. Oct 2015, 12:21 #4

Kopš: 14. Aug 2013

No: Jelgava

Ziņojumi: 88

Braucu ar: m50b25


27 Oct 2015, 12:19:14 Mikels rakstīja:
Vieglāk nav paņemt šrotā pa 10 eur un braukt tālāk, nekā šitā čakarēties Tāpat tas mehānisms vienreiz auto mūžā izbeidzas


Mūsu šrotos jau parasti šitādi paši nojāti.
Offline
Krabiz
27. Oct 2015, 12:27 #5

Kopš: 06. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 711

Braucu ar: Dēli

Ir redzēts viens ļoti labs nerestaurēts, bet 95% ir izļurkāti.
Offline
ilmarsz
27. Oct 2015, 12:46 #6

Kopš: 17. Oct 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 133

Braucu ar: e34 525i & Volvo 850


27 Oct 2015, 12:19:14 Mikels rakstīja:
Vieglāk nav paņemt šrotā pa 10 eur un braukt tālāk, nekā šitā čakarēties Tāpat tas mehānisms vienreiz auto mūžā izbeidzas


Nav viņi labi vairs atrodami. Vismaz ne šrotā un ne pa 10 Eur. Un ņemot vērā kāds "dzimumakts" ir to mehānismu izdabūt ārā un pēc tam ielikt atpakaļ iekšā... Es personīgi būtu smagi sarūgtināts, ja pēc pus gada izrādītos, ka atkal jāiet tas viss process no gala.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo