Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 99 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 7. sērija » E38 (1994-2001)

Tēma: E38 datora viltības I

AutorsZiņojums
Aivars750iE38
11. Feb 2004, 21:48 #1

Kopš: 24. Jan 2004

Ziņojumi: 59

Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i

Šoreiz pastāstīšu par sava BMW 750iL borta datoru. Tā kā mana mašīna ir ražota pirms 200. gada, tad tai ir mazais datora un navigācijas ekrāniņš. Autiņam ir arī CD atskaņotājs, kas 1998. gadā skaitījās milzu ekstra (citiem tad vēl bija kasetnieki) un navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.
Par pašu borta datoru. Es šeit apskatīšu tikai pamatdarbības un dažas viltības. Visu man zināmo funkciju apraksts prasītu ļoti daudz laika un vietas, tāpēc, ja jums ir kādi jautājumi par konkrētu tematu, varat tos man uzdot forumā.
Pats dators ir divi mazi monohromatiski ekrāniņi: viens instrumentu panelī, otrs – viduskonsolē, starp navigācijas krāsaino ekrānu un klimata sistēmu. Sāksim ar ekrānu instrumentu panelī. Tas paredzēts, lai braucēju informētu par dažādām tehniskām problēmām. Ja kādas rodas vai ja nospiež pogu pie tahometra, kas sāk auto testu, un kādas problēmas tiek konstatētas, šajā ekrānā parādās paziņojums. Paziņojumi mēdz būt visdažādākie: no norautai parkbremzei līdz bojātām bremzēm vai dzinējam. Šī sistēma, manuprāt, ir diezgan ērta, vienīgi ziņojumi parasti ir visai saīsināti un nesaprotami. Nestāstīšu standarta lietas, kā izmantot autotestus vai ko tamlīdzīgu. Labāk parunāsim par borta datora „modificēšanu”. Standartā dažas funkcijas (testi), kas nav pieejami. Lai „uzhakotu” borta datoru, iesaku rīkoties šādi.
Ieslēdziet aizdedzi. Spidometram un tahometram katram blakus ir pa slēdzītim. Spidometram - kreisais, tahometram – labais. Nospiediet labo un turiet, kamēr izskrieniet cauri visām funkcijām. Līdzko parādās „TESTS NR. 01”, tad nospiediet kreiso slēdzi, un jūs ieraudzīsiet savas auto šasijas numura septiņus pēdējos ciparus. Saskaitiet šasijas numura pēdējos piecus ciparus. Spiediet labo slēdzīti tik ilgi, kamēr parādās „TESTS NR. 19”. Tad spiediet kreiso slēdzi tik ilgi, kamēr parādās šasijas numura pēdējo piecu ciparu summu. Beigās nospiediet labo slēdzi.
Tagad varat piekļūt sava E38 datora speciālajām funkcijām. Labākas funkcijas, kuras iesaku, ir 8. (parāda precīzu automašīnas kustības ātrumu datora displejā. Tas ievērojami atšķiras no spidometra rādījumiem), 10. (valodas maiņa. Lai dabūtu angļu, ievadiet 1), 12. (vidējais ātrums) un 2. (izgaismo visas lampiņas un uzstāda visus rādītājus uz maksimālo stāvokli). Neiesaku aiztikt 21. un 19. funkciju bez vajadzības.
Borta dators arī dublē odometru. Ja domājat auto pārdošana gadījuma sagrozīt odometra rādījumu, tad rēķinieties, ka datorā tas dublējas. Es, protams, arī zini, kā notīrīt datora odometru, bet to nerakstīšu, lai pasargātu potenciālos E38 pircējus.
Offline
edzulis
11. Feb 2004, 21:55 #2

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

Sāku ticēt, ka aivariem ir 750.. Nē, bet paldies Jums Aivari par to, ka iepazīstināt mūsu lasītājus ar šādu infomāciju. Moš kādam e38 driverim noder
Offline
parastais
11. Feb 2004, 21:56 #3

Kopš: 02. Jun 2002

Ziņojumi: 1557

Braucu ar: OOOO

Ble, te tur arii lien.
Seedi iauto.
Offline
foobar
11. Feb 2004, 22:03 #4

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6008

Braucu ar: M57TU2D30

odometra raadiijumu un to ko raada taa kompjuutera funkcija var sasinhronizeet uz lielaako veertiibu.
Offline
PERFS
11. Feb 2004, 22:03 #5

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13611

Braucu ar: 21/43


2004-02-11 21:48, Aivars750iE38 rakstīja:
navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.


Varbuut esmu neinformeets un atpalicis mazliet no laika, bet vai tad latvijaa darbojas shii navigaacijas iekaarta?

Par to, ka taa ir leendarbiiga, tas gan fakts.
Offline
foobar
11. Feb 2004, 22:06 #6

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6008

Braucu ar: M57TU2D30

nu beidz... ja aivars raksta, tad darbojas...
Offline
PERFS
11. Feb 2004, 22:07 #7

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13611

Braucu ar: 21/43

Un vispaar, lielaako dalju Tevis mineetaas OBC (On Board Computer) funkcijas BMW instrumentu panelis piedaavaa jau astonjdesmito gadu viduu .
Offline
Aivars750iE38
11. Feb 2004, 22:12 #8

Kopš: 24. Jan 2004

Ziņojumi: 59

Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i


2004-02-11 22:03, Prfctyon rakstīja:

2004-02-11 21:48, Aivars750iE38 rakstīja:
navigācijas sistēma, kuras kvalitāte gan ir ārpus jebkuras kritikas. Ar šo sistēmu var ļoti viegli apmaldīties, jo tās atjaunošanas ātrums nav pietiekams, t. i., sistēma rāda, ka esmu pie viena krustojuma, kur jāgriežas pa labi, bet patiesībā esmu pie nākošā, kurā jāgriežas pa kreisi.


Varbuut esmu neinformeets un atpalicis mazliet no laika, bet vai tad latvijaa darbojas shii navigaacijas iekaarta?

Par to, ka taa ir leendarbiiga, tas gan fakts.

Darboties darbojas, bet to neuzstādīja pie „autorizētajiem dīleriem”. Vienkārši puišiem bija programma. Piemēram, 760Li, ar kuru diemžēl vairāk nesanāk braukt, nav Latvijas GPS kartes. Nezinu, bet domāju, ka tā [E38 karte] ir iekļauta kādā no BMW karšu diskiem. Man uzstādīja kopiju.
Offline
PERFS
11. Feb 2004, 22:14 #9

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13611

Braucu ar: 21/43

Ok.

Starp citu, Tev ir autonomaa apsilde Tavaa E38? Itkaa vajadzeetu buut.
Offline
foobar
11. Feb 2004, 22:14 #10

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6008

Braucu ar: M57TU2D30

eee, kas tad notika ar 760Li? noshkjiilies?
Offline
PERFS
11. Feb 2004, 22:15 #11

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13611

Braucu ar: 21/43

iDrive uzkaaraas un nevar atrast Ctrl+Alt+Delete .
Offline
foobar
11. Feb 2004, 22:18 #12

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6008

Braucu ar: M57TU2D30

Offline
Aivars750iE38
11. Feb 2004, 22:20 #13

Kopš: 24. Jan 2004

Ziņojumi: 59

Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i

Autonomā apsilde? Pirmo reizi par tādu dzirdu! Autiņam ir klimatkontrole, bet par autonomo to jau nevar saukt.
Offline
PERFS
11. Feb 2004, 22:21 #14

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 13611

Braucu ar: 21/43

Ok ok, vienkaarshi te juuzerim Anders bija neskaidriibas ar to pechku (autonomaa apsilde ir sisteema, kuru var uzstaadiit, piemeram, lai auto no riita tikos un tikos iesilda salonu u.c.).
Offline
Ginc
11. Feb 2004, 22:23 #15

Kopš: 11. Sep 2002

Ziņojumi: 2473

Braucu ar:

Arii vinja darboja braukhanas laikaa.Aivars ir lo.. peec visa shii lasiitaa

-----------------
enimaauto.lv
Offline
Aivars750iE38
11. Feb 2004, 22:26 #16

Kopš: 24. Jan 2004

Ziņojumi: 59

Braucu ar: 2003. gada 760Li un ’98. gada 750i


2004-02-11 22:21, Prfctyon rakstīja:
Ok ok, vienkaarshi te juuzerim Anders bija neskaidriibas ar to pechku (autonomaa apsilde ir sisteema, kuru var uzstaadiit, piemeram, lai auto no riita tikos un tikos iesilda salonu u.c.).

Ja tā saki, tad varbūt tā arī ir. Es par šādu funkciju E38 dzirdu pirmo reizi. Tad jau man nav no rītiem jāsilda mašīna? To es noteikti pārbaudīšu.
Offline
Bismarck
11. Feb 2004, 22:27 #17

Kopš: 28. Mar 2003

Ziņojumi: 54

Braucu ar: Lielu japanu vagonu

Holy shit...
Offline
Ginc
11. Feb 2004, 22:28 #18

Kopš: 11. Sep 2002

Ziņojumi: 2473

Braucu ar:

Tev tikai salons uzsils un tavi smirdiigie aadas benkji,nevis motors.Bljee

-----------------
enimaauto.lv
Offline
Ginc
11. Feb 2004, 22:28 #19

Kopš: 11. Sep 2002

Ziņojumi: 2473

Braucu ar:

Tev tikai salons uzsils un tavi smirdiigie aadas benkji,nevis motors.Bljee

-----------------
enimaauto.lv
Offline
edzulis
11. Feb 2004, 22:29 #20

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

eberspacer...
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo