Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatas 95 viesi un 51 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Auto ledusskapji

AutorsZiņojums
user
31. May 2010, 21:16 #1

Kopš: 28. Nov 2002

Ziņojumi: 25388

Braucu ar:

bļins - gribēju nopirkt sakumā aukstuma kasti, tad izdomāju nafig to - vajag ledusskapi.

šeit nu nonācu pie tā, ka ir 2 veidu "ledusskpji"

1) normāli ledusskapji ar kompresoru un šancē kā visiem pierasts ledusskapis.. tempratūra no mīnus 18 līdz +10 piemēram uztur. tikai stulbi - sanāk siltumu tie izdala auto salonā?

2) wannabe ledusskapji - nav ne kompresora, ne gāzes nekā.. tia kaut kāds sūda ventilators un tas parametrs saucās - līdz 30 grādiem zem āra temperatūras, bet tā pat laikam vajag iekšā ielikt aukstuma elementu?

wtf? kas tie tādi par šrotiem un uz kāda principa viņi vispār strādā? liekas murgs kaut kāds.
paskatoties uz konsturkciju liekas, ka, ja ir kondensāts augšā uz dzels redeles, to ar ventilatoru sūc nost.. tad žūstot tas nedaudz atdziest iespējams, bet ko, ja nav kondensāta? da huj - kā viņš strādā?

jo šie sūdi ir lēti ~Ls 50 bet normālie ledusskpji ap Ls 200..
Offline
Marchs
31. May 2010, 21:32 #2

Kopš: 19. Jun 2002

No: Jelgava

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:

ir kkas liidziigs shim


vees ir, ja ilgi ir piesleegts pie straavas, piem, braucaam uz DE, ir ok, kaadi ~>10 graadi iekshaa uztur, kaut vai salonaa ir diezgan silts. uzreiz nespeej pietieksohi labi dzeseet. ir kkaads alumiinija elements iekshaaun mazs ventilatorinjsh, tas alumiinijs taads diezgan auksts paliek, alinju dzesee, bet salchuku tureet iekshaa nevar

[ Šo ziņu laboja Marchs, 31 May 2010, 21:33:46 ]

Offline
user
31. May 2010, 21:42 #3

Kopš: 28. Nov 2002

Ziņojumi: 25388

Braucu ar:

vot jā tas ir tas kuru nesaprotu - kā viņš vispār strādā un kādā sakarā?

Offline
Kanibaals
31. May 2010, 23:57 #4

Kopš: 17. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 45

Braucu ar: Honda

Par tādu Peltjē(Peltier) vai termopāra efektu zini? uz tā principa arī strādā. Peltjē elementam padodot 12V vien puse noraso un apledo, kamēr otra puse uzkarst(siltuma pumpis). Veiksmīgi aizvadot siltumu no karstās puses arī panāk dzesēšanu, un jā silda salonu tāpat kā parasts lecskapis. Nelaime tikai tāda, ka tie ir visai neefektīvi un labāk strādā, kā sildītāji nevis saldēšanas iekārta 5-10% pret 40-60% kompresora tipa līdz ar to lielāks strāvas patēriņš pie tās pašas veiktspējas.
Tas nozīmē, ka piemēram 360W elements patērējot 360W (30A pie 12V) spēj pārsūknēt no aukstās puses uz karsto apmēram 160W siltuma rezultātā kopējais izdalītais siltums karstajā pusē būs ap 500W. Tīri normāls sildītājs, bet kā jau zināms arī parasts ledusskapis vairāk silda nekā saldē. Vienīgais pluss Peltjē elementiem ir, ka tos var likt vienu otram virsū un iegūt papildus sūknēšanas jaudu, ja vien neuztrauc lielais strāvas patēriņš. Diemžēl tie veikala lētie auto ledusskapji ir domāti slēgt pie piepīpētāja un diezko jaudīgi nav, vēss bet tikai tad ja tur jau vēsu kaut ko ieliek. Tipa uztur aukstumu tā kā sasaldē mājās aukstuma elementus un liek tos papildus iekšā. Nez tā konstrukcija ir tik vienkārša, ka pa 50Ls var no parastās aukstumkastes pārtaisīt daudz jaudīgāku, viss ko vajag 2x ventilatori, 2xradiatori,1x elektrotermostats uz 70*, ja nu kāds ventilators ir nobloķēts, lai nepārkarst.


Video studijā
Offline
user
01. Jun 2010, 00:14 #5

Kopš: 28. Nov 2002

Ziņojumi: 25388

Braucu ar:

paldies!
Offline
edzulis
08. Jun 2011, 10:21 #6

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 53191

Braucu ar: Mazda6

Iesakiet labu un nedārgu auto ledusskapi tā lai var aliņu turēt un zivis no copes vest garāku gabalu vai pa nakti glabāt.
Offline
ATB
11. Jul 2018, 16:29 #7

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 3863

Braucu ar: e61 535d 2007 ♛♛♛

Mani ar interesē. Ir kādam idejas?
Offline
njakts
11. Jul 2018, 16:40 #8

Kopš: 01. Nov 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 108

Braucu ar: auto

pro tip-
pirms brauciena dzērnienus paturēt mājās ledusskapī (saldētavā snabi, ūdeni, ledusskapī vīnu alu, sulu) tad ieliekot kastē viss būs auksts kuda ilgāk. un elementi neaizņems vietu.
Offline
Nixx
11. Jul 2018, 18:53 #9

Kopš: 20. Apr 2017

Ziņojumi: 528

Braucu ar:

Svaiga tēma.

Man ir waeko kkds ar kompresoru. ļoti labs
pat uz + 4 uzlikts var aukstuma radiatoram tuvumā noliktos prošuto sakriukšķināt lediņā

Teorijā iet līdz -15. Neesmu mēģinājis, bet ticu, ka var
Offline
Kukarags
12. Jul 2018, 15:28 #10

Kopš: 12. Jul 2018

Ziņojumi: 5

Braucu ar: prieku

Cik tāds auto ledusskapis ēd degvielu? Tāpat kā vēl viena kondiška vai mazāk? Varētu vasarā tagad ielikt, kamēr karsts un pamēģināt.
Offline
elbruss
12. Jul 2018, 15:36 #11

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 292

Braucu ar: 2.0 TDI

Es savējam izmērīju patēriņu. Man sanāca, ka MAX režīmā uz pilnu klapi tērēja 45W. Kad sasniedza uzstādīto temperatūru, tad nokrita uz 15W vai arī vispār slēdza ārā ventilatoru un dzesēšanas kontūru (tad bija 2W).
Es savam modeli precīzu neatceros, bet nu tas ir bez kompresora (termoelektriskais princips). Līdz 4 C it kā spēj nodzīt temperatūru (nomērīju iekšā).

45W nav daudz. Tas ir tikpat cik tērē viena Xenon H7 lampiņa tuvajām gaismām. Vai puse no halogēnās lampiņas.
Offline
Tikai_lasu
12. Jul 2018, 16:26 #12

Kopš: 12. Dec 2013

Ziņojumi: 945

Braucu ar:


12 Jul 2018, 15:36:21 @elbruss rakstīja:
Es savējam izmērīju patēriņu. Man sanāca, ka MAX režīmā uz pilnu klapi tērēja 45W. Kad sasniedza uzstādīto temperatūru, tad nokrita uz 15W
45W nav daudz. Tas ir tikpat cik tērē viena Xenon H7 lampiņa tuvajām gaismām. Vai puse no halogēnās lampiņas.

Daudz nav, bet pa nakti aķis būs sauss.
Offline

Moderatori: AV, BigArchi, CP17, Czars, GirtzB, Jagr, OX, Puxxx, SteelRat, VLD, linda, muldis, noisex, zzips