Online

Pašreiz BMWPower skatas 89 viesi un 53 registreti lietotaji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
Karlio
12. Mar 2019, 23:16 #8001

Kopš: 23. Oct 2014

Ziņojumi: 432

Braucu ar: LCHF

https://www.delfi.lv/news/arzemes/eiropa-sledz-...am.d?id=50901569
Offline
kaprons
13. Mar 2019, 00:07 #8002

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 1097

Braucu ar: 928

Boinks konkrētu līko ir ierijis
Cerams, tā nav globālā konkurences cīņa, kur 300 kakli aiziet uz razdaču( :austris_folijcepure: )
(Man puikam Oslo darba biedrene ir ar pelēku seju, jo laba draudzene tajā Etiopijas lidenē (starp tiem ANO laikam) nogāja lejā)

[ Šo ziņu laboja kaprons, 13 Mar 2019, 00:13:36 ]

Offline
Kaross
14. Mar 2019, 20:15 #8003

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2349

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8

Saistībā ar Etiopiju. Lion Air Flight 610 melnās kastes dati.
MAX8 labāk laikam nekāpt iekšā.



-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
www.kaross-chip.lv
www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
ADblue

Online
Mike_November
14. Mar 2019, 20:58 #8004

Kopš: 04. Oct 2018

No: Rīga

Ziņojumi: 14

Braucu ar: Cessna 152/172, Zenith CH2000, E91


14 Mar 2019, 20:15:59 @Kaross rakstīja:
Saistībā ar Etiopiju. Lion Air Flight 610 melnās kastes dati.
MAX8 labāk laikam nekāpt iekšā.




Visā civilizētajā pasaulē Maxis ir izņemts no aprites, kamēr nenovērsīs potenciālo problēmu ar tiem nelidos.
RIX'ā ar Maxi līdz šim apgrozījās Norwegian un Turkish.
Offline
kkas
15. Mar 2019, 07:26 #8005

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 5139

Braucu ar: zviedru ledusskapi

kā piloti 10 minūšu laikā nesaprata, ka sensori fail? vai tad nevar atslēgt un manuāli lidot?
īpaši, ja viens boings jau iepriekš nogāzās ar identisku eroru, tack backup plānam vajadzēja būt.
Offline
koderis
15. Mar 2019, 08:02 #8006

Kopš: 21. Mar 2016

Ziņojumi: 1971

Braucu ar: '16 džūku mellā krāsā

ar ko atšķiras Boeing 737-800 no MAX? par aviāciju neko nezinu, lidot besī
Offline
Lafter
15. Mar 2019, 08:43 #8007

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 20437

Braucu ar: BMWV12.AudiV6.Bmw6cyl. Toyota2x4 cyl. 2.0 turbo Subaru


15 Mar 2019, 07:26:43 @kkas rakstīja:
kā piloti 10 minūšu laikā nesaprata, ka sensori fail? vai tad nevar atslēgt un manuāli lidot?
īpaši, ja viens boings jau iepriekš nogāzās ar identisku eroru, tack backup plānam vajadzēja būt.
Tā anti stall sistēma arī manuālā režīmā purnu met lejā. Pēc vinu pašu paziņojuma pēc lion crach.
,, aizmirsām pateikt, ka tā var gadīties. Respektīvi sistēma ir ok, bet dažreiz apstākļu sakritibas dēl varat piezemēties cieti! ,,

-----------------
Лох не мамонт, лох не вымрет!
Offline
xn3x
15. Mar 2019, 09:18 #8008

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 1819

Braucu ar: sievas auto


15 Mar 2019, 08:02:54 @koderis rakstīja:
ar ko atšķiras Boeing 737-800 no MAX? par aviāciju neko nezinu, lidot besī

Jaunajiem MAX ir lielāki dzinēji, novietoti augstāk un vairāk uz priekšu, līdz ar to citādāks smaguma centra novietojums. Tas palielina iespēju nostallot, un tāpēc tika izveidota tā automātiskā sistēma, kas pati identificē potenciālu stallu un uzreiz veic manevru iziešanai no tā (jeb pikēšanu).
Tā ka ar vecajiem 737 viss chill, ļoti uzticami aparāti.
Izpētīju šo, kad decembrī bija jālido ar LionAir, un ļopene bija 737

[ Šo ziņu laboja xn3x, 15 Mar 2019, 09:48:21 ]

Offline
sys9291
15. Mar 2019, 09:24 #8009

Kopš: 13. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 840

Braucu ar: F31 R1200RT

skatoties grafikus rodas pamatots jautājums - kapēc stūres drebeklis ir ieslēdzies ieskriešanās laikā, pie kam nav skaidrs kapēc pitch leņķa sensoru rādījumi ir dažādi...
bet vienalga - situācija būtu glābta izlaižot flapus, grafikā skaidri redzams, ka problēma rodas tikai pie flapiem uz 0 grādiem

[ Šo ziņu laboja sys9291, 15 Mar 2019, 09:29:01 ]

Offline
xn3x
15. Mar 2019, 09:50 #8010

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 1819

Braucu ar: sievas auto


15 Mar 2019, 09:24:16 @sys9291 rakstīja:
skatoties grafikus rodas pamatots jautājums - kapēc stūres drebeklis ir ieslēdzies ieskriešanās laikā, pie kam nav skaidrs kapēc pitch leņķa sensoru rādījumi ir dažādi...
bet vienalga - situācija būtu glābta izlaižot flapus, grafikā skaidri redzams, ka problēma rodas tikai pie flapiem uz 0 grādiem


LionAir negadījuma tiešais cēlonis bija nepareizi AOA sensora rādījumi, kas bija problēma vairākus lidojumus iepriekš, un pirms pēdējā lidojuma viens sensors vēl tika nomainīts.
Offline
sys9291
15. Mar 2019, 12:36 #8011

Kopš: 13. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 840

Braucu ar: F31 R1200RT

nu tak grafikā redzams, ka leņķa sensoru rādījumi ir dažādi - bet arī fakts, ka stūres šeikeris sāka darboties uz zemes neiztur nekādu kritiku un ja tas notiek līdz V1 tad ir abort takeoff..ja vēlāk - tad...
Offline
Ch
15. Mar 2019, 16:08 #8012

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4019

Braucu ar: 3 series

MCAS ir aktīvs tikai lidojot bez autopilota ar ievilktiem flapiem. Ja šajā konfigurācijā AOA leņķis tuvojas kritiskajam, lidmašīna pati pietrimē vertikalo stabilizatoru, lai dabūtu degunu uz leju. Apturēt to var ar manuālu trimmingu.
Cik var saprast FCOM ne varda par to

[ Šo ziņu laboja Ch, 15 Mar 2019, 16:11:26 ]

Offline
arizah
15. Mar 2019, 20:32 #8013

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11266

Braucu ar: 43

Gan jau FCOMā ir aprakstīts, kas tas par STAB TRIM CUT OUT swtichu tur uz centra konsoles. Taču zīnāt FCOMu no galvas ir viens, cita lieta ir to situāciju atpazīt un tajā īsajā laikā saprast, kas īsti notiek.
Tāpēc normālās aviokompānijās ir ieviests evidence based training un jau pēc Lion Air crasha visi 737 max piloti devās uz simulatoru rindiņā un sastapās ar precīzi šādu scenāriju, iemācījās to keisu atpazīt un atbilstoši reaģēt. Ir viegli vainot lidmašīnu, bet beigās vienmēr vainīga tomēr ir sistēma. Neviens kautkā neuzdod jautājumu, kāpēc oktobrī nokrita šķībie, tagad kkādi melnie, bet Amerikā nezinkāpēc kopš 2010. gada (!) ir precīzi viens bojāgājušais.
Offline
RVR
16. Mar 2019, 07:52 #8014

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 18158

Braucu ar: RVR


15 Mar 2019, 20:32:46 @arizah rakstīja:

beigās vienmēr vainīga tomēr ir sistēma



+1
Offline
Ksneps
16. Mar 2019, 08:03 #8015

Kopš: 02. Sep 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 837

Braucu ar:

Viņu izpratne par aaviāciju vnk. ir citādāka Africans build airplanes.

[ Šo ziņu laboja Ksneps, 16 Mar 2019, 08:04:15 ]

Offline
arizah
Vakar, 20:53 #8016

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11266

Braucu ar: 43

Šeit diezgan labi aprakstīts, kā tā varēja sanākt, ka MCAS sistēma, būdama tik kritiska, varēja “baroties” no viena AOA devēja
https://www.seattletimes.com/business/boeing-ae...-lion-air-crash/
Offline
Tikai_lasu
Vakar, 21:22 #8017

Kopš: 12. Dec 2013

Ziņojumi: 1003

Braucu ar:

Tu labāk izstāsti, kā tas ir, ja tas AOA melo, tad ne tikai MCAS, bet arī piloti domā, ka purns iet uz augšu, jeb tur ir citi devēji, pēc kuriem var saprast kā tā nav?
Offline
arizah
Vakar, 23:33 #8018

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11266

Braucu ar: 43


18 Mar 2019, 21:22:09 @Tikai_lasu rakstīja:
Tu labāk izstāsti, kā tas ir, ja tas AOA melo, tad ne tikai MCAS, bet arī piloti domā, ka purns iet uz augšu, jeb tur ir citi devēji, pēc kuriem var saprast kā tā nav?


Vispirms jau abi crashi ir notikuši skaidros laikapstākļos, tā ka, ja visi striķi trūkst, var jau arī vienkārši paskatīties ārā pa logu. AoA devēji ir divi, tā ka pašu melošanas faktu vajadzētu spēt kā minimums noteikt. Bet pašas indikācijas kokpitā, domāju, tam Maxim nemaz nav. Kur ir purns, to rāda aviohorizonts (žiroskops). Tādi ir vismaz trīs kokpitā.
Te nevajadzētu jaukt AoA ar purnu - AoA (gaisa plūsmas virziens) ne vienmēr sakrīt ar purnu (pitch).
Uzskatāms piemērs, kad aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā, bija AirFrance 447.
Offline
Kaross
Šodien, 00:49 #8019

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2349

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8

Uz ātro pārlasiju wiki. Kas īsti notika ar to Air France. Pilots nolohojas vai tas AOA? Lidmašīna "stall'a" gāja visu laiku vienkārši lejā? Nessapratu. Maza sajēga par to. Un kā iespējams, ka "aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā"?

p.s. palasiju vēl. Laikam visa cēlonis bija pilota errors un apledojušas pitot tubes, kas rādīja nepareizu ātrumu. AOA cik sapratu viss bija labi.

[ Šo ziņu laboja Kaross, 19 Mar 2019, 01:00:29 ]



-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
www.kaross-chip.lv
www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
ADblue

Online
user
Šodien, 01:14 #8020

Kopš: 28. Nov 2002

Ziņojumi: 25770

Braucu ar:


19 Mar 2019, 00:49:45 @Kaross rakstīja:
Uz ātro pārlasiju wiki. Kas īsti notika ar to Air France. Pilots nolohojas vai tas AOA? Lidmašīna "stall'a" gāja visu laiku vienkārši lejā? Nessapratu. Maza sajēga par to. Un kā iespējams, ka "aviohorizonts rāda vienu, bet AoA patiesībā ir vertikāli lejā"?

p.s. palasiju vēl. Laikam visa cēlonis bija pilota errors un apledojušas pitot tubes, kas rādīja nepareizu ātrumu. AOA cik sapratu viss bija labi.


atrodi netā air crash investigation par šo gadījumu, tur arī šo to pastāsta

Online

Moderatori: AV, BigArchi, Czars, GirtzB, Jagr, OX, Puxxx, SteelRat, VLD, linda, muldis, noisex, zzips