E21 332i Turbo "jauna elpa"

 1-20  [21-40]  [41-60]  [61-64] 

marcis74 16. Jan 2017, 18:41

Prieks, ka xn3x lieto pareizu terminoloģiju: stings (nevis stingrs)

xn3x 14. Jan 2017, 10:29

Nu tā ir, teorija ir teorija, praksē nākas nobīdīties no 'ideāla'. Bet tāpat, pareizs layouts or tas, ar ko jāsāk

Phasma 14. Jan 2017, 10:17


Vienīgais, ka amīša atbalsta vertikālā atsaite pret tilta projekcijas vietu sanāks leņķī un atsaites augšējo galu pie esošās konstrukcijas nebūs iespējams ierīkot taisnu, bet gan būs jāliec...to notestēsim simulācijā

xn3x 14. Jan 2017, 09:04

Par slodzes virzienu: Balstiekārtas apakšējā svira darbojas kā svira. Ritenis spiež uz augšu, amortizators blakus - spiež pretī un pārvada visu auto svara slodzi uz augšējiem glāžu punktiem. Savienojumā ar tiltu, ir nepieciešams neliels spēks augšup, kas to līdzsvaro. Tas nozīmē, ka svira slogo lonžeronu pretējā virzienā (3. Ņūtona likums) - lejup. Turpat klāt nāk arī motora svars. Visi spēki vēl reizinās ar dinamisko koeficientu, lai ņemtu vērā super-īslaicīgos-paātrinājumus, kas darbojas braucot pāri nelīdzenumiem. Gan jau ir kādas slodzes, kas darbojas otrā virzienā, bet tas problēmas būtību nemaina.
Par to, kas notiek uz priekšu no glāžu atsaitēm un tilta: tā vairs nav fundamentāla nesošā konstrukcija, bet tāda kā palīgkonstrukcija, lai noturētu bamperi, spārnus, haubi, visādus sīkumus. Kā JZ teica, to konstrukcijas daļu izmanto par "crumple zone". Tas ir, projektē tā, lai trieciena gadījumā tā deformējoties absorbētu maksimālu trieciena enerģiju, uz pārējo konstrukciju pārnesot spēkus, kas to nesadeformē permanenti. Tātad: konstrukcijai uz priekšu no glāzēm/lonžerona galiem ir jābūt daudz "mīkstākai" (tāpēc pie "vajag" iezīmēju tādas kā atsperes). Cik tieši - tā ir vesela zinātne.
Vēl, ja uz to konstrukciju paskatās telpiski, lai viss darbotos pavisam ideāli, prasās krusteniskas atsaites starp tilta stiprinājumiem un lonžerona/bundžas savienojumu (iezīmēju oranžas). Nez, vai tur sanāk vieta, bet super optimālam space frame tādu prasās. Pat ar vienu būtu jau daudz labāk. Tas gan vairāk cornering slodzēm (kas tev nav aktuāli), bet nesimetriskām pašsvara slodzēm (ceļa nelīdzenumi) tas arī palīdzēs.

Phasma 14. Jan 2017, 00:06

Paldies par foršo izklāstu! Bet vai pirmajā attēlā lonžera deformācija nebūs vērsa uz augšu? Virsbūve principā ir iekārta amortizatoru atbalstu punktos, tātad, tendence liekt to trubu rāmi augšup, attiecīgi arī lonžera galu. Palabo, ja runāju glupības! Vertikāla caurule no lonžera uz amīša torni neapšaubāmi piedos stingrību, bet moš arī "glāžu atsaiti" un galus lonžeriem sasaistīt vajag?

xn3x 13. Jan 2017, 23:17

Piedod, bezmaksas mehānikas privātstundas nav mana prioritāte šobrīd
Pavisam īsumā - jebkurš stienis no lieces deformējas daudz vairāk kā no ass spēka (t.i. stiept/spiest ir stingāk kā liekt). Tas pats ar stiprību - stiepē/spiedē turēs lielāku slodzi, kā liecē. Tāpēc vajag maksimāli visam ļaut strādāt stiepē/spiedē, nevis liecē.
Lonžerons tavā gadījumā strādā liecē, jo ir nobalstīts galos, un slodze pienāk pa vidu - daļa no tās perpendikulāri. Tā rezultātā, tu iegūsti lielas izlieces (IR situācija attēlā). Lai slodzi noturētu tādā veidā, lonžeronam ir jābūt masīvam. Slodzes ceļš uz amiortizatora stiprinājumu nav taisns (oranžās bultiņas), līdz ar to, to tās slodzes pārvadīšanai vajag vairāk materiālu/svaru.
Ja palaistu atsaiti no amortizatora gala uz tilta stiprināšanas vietu, slodze pa to atsaiti pa taisno aizietu uz amortizatora stiprinājuma vietu, neliecot lonžeronu (vajag situācija). Plus, uz priekšu no tilta varētu izveidot elementu, kas absorbētu trieciena enerģiju vajadzības gadījumā.
Kas tieši notiks ar tavu konstrukciju? Tā būs mazāk stinga nekā varētu būt, tas ir, stūrējot/bremzējot būs lielākas deformācijas, un vadība nebūs tik precīza, cik varētu. Plus, savienojumu vietās varētu aiziet plaisas. Ja visu pareizi nomodelē, to var +- aprēķināt.
Bet, pat, ja tev tās konstrukcijas neplaisās, tas nozīmēs, ka tu vadā līdzi lieku svaru.

Tas viss, protams, ir ļoti vienkāršoti, bet tāda atsaite samazinātu deformācijas reizes 2 vismaz. Tā, uz aci.

Chilijs 13. Jan 2017, 18:34

Cik tu vinju vel taisisi?

marcis74 13. Jan 2017, 16:08

Beidzot. Ar to arī vajadzēja sākt

Phasma 13. Jan 2017, 09:57

Ok, tā kā atsaucība reāli atbraukt un palīdzēt no Jums gudriniekiem ir precīzi 0, sarunāju čali no RTU, kas veiks slodzes simulāciju!

Phasma 10. Jan 2017, 10:46

...atgādinājums - amortiņu stiprinājumu vietas, novietojums netika mainīts! Tilts, amji, atbalsti, pr sviras ir oem vietās!

Puce 10. Jan 2017, 10:32

Es ar neko nesapratu, ko JZ rakstīja, bet zinu, ka viņam ir taisnība.

Phasma 10. Jan 2017, 09:43

Veči, bez shematiska domas izklājuma vairs nespēju sekot jums līdzi! Kā jau iepriekš teicu, mans nav mācīts tajā zinātnē! Tas līdzinās tam, ja es sāktu powerī izglītot ļaudis slimību patoģenēzē, šūnu bioloģijā vai ģenētikā! Vai kāds no Jums guru varētu atbraukt un klātienē izklāstītu savu teoriju?

JZ 09. Jan 2017, 13:19

Par amortizātoriem, ne īsti attālumam no simetrijas ir nozīme, svarīgāk ir ka tas amortizātors ar savu masu ir tuvāk konkrētā tilta smaguma centram, vai "centram-asij" ap kuru auto rotē mainot braukšanas virzienu (sānsvere) - tādā veidā samazinot inerci

tad vēl ir iespējams mainīt amortizātoru raksturu nedaudz spēlējoties ar rokera ģeometriju

un tad vēl atliek vairāk vietas starp kulaku un virsbūvi citām izvirtībām, piemēram, aero vai kompaktam, stingram dubultajam plauktam, kam parasti traucē uz augšu ejošais amortizātors

pie mīnusiem var minēt ka rokera/amorta novietojuma konstrukcijai, stingrībai, ir jāpievērš liela uzmanība, jo spēki, kas iet iekšā tajos punktos, būs kārtu lielāki par to vietu, kur makfersonam atbalstās amortizātors augšā

marcis74 09. Jan 2017, 12:13

JZ jau savā komentārā norādīja par lonžeroniem

-->riddler
Amortizatori joprojām ir neatsperotā masa, bet šajā gadījumā novietota tuvāk auto simetrijas asij.

Phasma 09. Jan 2017, 00:17

Vari savu domu uzmest shematiski? Interesanti palika!

xn3x 07. Jan 2017, 09:08

Super darbs! Skauž, ka nav laika un droši vien arī naudas ko tādu uzsākt.
Bet JZ taisnība par lanžeronu. Amortizatora stiprinājums ir OK, atsaite uz leju tur stingumu nepiedos, tā pat visas slodzes uz bundžu aizies. Bet tilts nostiprināts lanžerona vidū to pamatīgi locīs.
Ja kādreiz nāksies šo, vai kādu citu vietu pārtaisīt - pm, varu uzmest aci konceptam un sarēķināt šķērsgriezumus un mezglus. Tā, lai viss turās un nav lieku svaru līdzi jāvadā

GirtzB 06. Jan 2017, 17:17

Nu gan sacepās...

P.S. vertikali amrotizatori tāpat ir vakardiena...
http://speedhunters-wp-production.s3.ama.../IMG_2910.jpg

Phasma 04. Jan 2017, 13:24

Nu es jau takā no deguna neizrubināju tos atbalstus un trubu savienojumus, par pamatu ņēmu vairākus līdzīgus veikumus drag disciplīnai. JZ teoriju izprotu, piekrītu tai, tikai cik būtiski šie labojumi ir parastam dragsterim, kas netiks lauzts līkumā, neleks pa tramplīniem un bremzēs visticamāk ar izpletni?

HT 04. Jan 2017, 10:58

Uzskatu, ka JZ ar visu savu kritiku ar iet manāmi tālu padirst. Ja atnāc šādam projektam un cilvēkam, kurš visu dara pats izteikt kritiku par atbalsta punktiem lonžeroniem un amortizatoru statnēm, tad ir OBLIGĀTI jāpievieno paša a-z izdarīta veikuma fotogrāfijas, kurās ir izdarīts pareizi. ar muti stūķēt te ir galīgi garām.

RS7 04. Jan 2017, 09:58

JZ taisnība

 1-20  [21-40]  [41-60]  [61-64] 

Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


Reģistrēties