Latvijā oficiāli būs pieejami ’Alpina’ spēkrati un aksesuāri

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (48)
  • Drukāt
  • 04-01-2007

    4.janvārī „BMW” oficiālais izplatītājs Latvijā „BM Auto” parakstījis vienošanos par „Alpina” automobiļu un aksesuāru tirdzniecību Baltijas valstīs. Gadā plānots realizēt 17 tamlīdzīgu automobiļu, deviņus no tiem Latvijā. „Alpina” modeļus klātienē „BM Auto” salonā varēs aplūkot no šāgada marta.

    „BM Auto” un „Alpina” pārdošanas un tirgvedības vadītājs Andreas Bovenzīpens parakstīja līgumu, saskaņā ar kuru „BM Auto” kļūst par „Alpina” pilnvaroto pārstāvi Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, nodrošinot klientiem gan pārdošanu, gan spēkratu apkalpošanu. Šāgada laikā „BM Auto” mērķis būs noslēgt „Alpina” dīlera līgumus Igaunijā un Lietuvā ar vienu „BMW” dīleri, kuri attiecīgi atrodas Tallinā un Viļņā. Interesanti, ka pasaulē darbojas tikai 36 „Alpina” dīleru centri, no kuriem 23 atrodas Vācijā.

    :

    ::
    :Līguma parakstīšana starp „BM Auto” un „Alpina”:
    :

    Jāatzīmē, ka no 1983. gada „Alpina” ir patstāvīgs autoražotājs, kam pašam ir sava šasijas numuru sērija, ar kuru identificēt savus spēkratus. Tiesa, tas veic ļoti ciešu sadarbību ar pašu „BMW” kompāniju.

    „Alpina” ražošanas procesā ir daudz roku darba. Piemēram, katru no „Alpina” spēkratu dzinējiem ar rokām pilnībā saliek viens speciālists. Pateicoties precīzai dokumentācijai, pat pēc daudziem gadiem var uzzināt, kad un kāds meistars izgatavoja dzinēju un kādas detaļas izmantoja montāžas procesā. Visus ieplūdes un izplūdes kanālus dzinēja cilindru galvai slīpē ar rokām. Tā ir „Alpina” atšķirības zīme – katrs dzinējs ir atsevišķa speciālista meistardarbs.

    :

    ::
    :Alpina D3:
    :

    Kad dzinējs ir izgatavots, to sūta uz aptuveni 50 km attālo „BMW” rūpnīcu Minhenē, kur „BMW” montāžas meistari to ievieto virsbūvē, kas turpat krāsota „Alpina” leģendārajā zilajā krāsā. Tāpat „BMW” rūpnīcā tiek uzstādīti citi elementi, kas „Alpina” modeļiem ir kopīgi ar sērijveida „BMW”. Pēc tam šis pusgatavais automobilis nonāk „Alpina” rūpnīcā, kur ar rokām tiek pabeigti montāžas darbi, uzstādot „Alpina” aksesuārus – pārnesumkārbu, izplūdes sistēmu, interjera komponentes u.tml.

    Interesanti, ka „Alpina” kompānijas īpašnieki jau izsenis iecienījuši arī vīna darīšanu. Kā norāda „BM Auto” valdes priekšsēdētājs Ansis Auziņš, kurš ar kolēģiem bija vizītē uz „Alpina” rūpnīcu, kas atrodas nelielā miestā 50 km attālumā no Minhenes, tad tur viss ir mazs, vāciski sterils un, galvenais, ne miņas no mietpilsoniskās birokrātijas atšķirībā no, piemēram, tās pašas „BMW” lielās rūpnīcas. Nezinātājs varbūt pat nevarētu iedomāties, ka tur atrodas autoražotne. Tāpat turpat ir arī vīna pagrabi. „Alpina” pārdošanas un tirgvedības vadītājs Andreas Bovenzīpens uz līguma parakstīšanu Latvijā bija paņēmis līdzi pāris vīna pudeles, ko klātesošie varēja nodegustēt.

    :

    ::
    :Alpina B5:
    :

    Uzdevu Bovenzīpenam jautājumu, kas, visticamāk, BMWPower.lv apmeklētājiem būtu visbūtiskākais – vai Latvijā varēs iegādāties „Alpina” aksesuārus arī ražošanā vairs neesošiem „BMW” modeļiem. Nav problēmu, vēl tikko „Alpina” izgatavojusi specifiskas daļas 60.gadu „BMW 2002” modelim. Piemēram, „Alpina” diski un spoileri būs pieejami vienmēr un visiem „BMW” modeļiem, kam tie savulaik tika uzstādīti. Savukārt specifiskākas daļas, piemēram, dzinējam, kuru krājumi noliktavā beigušies, tiek izgatavotas, izzinot potenciālo pieprasījumu. Pēc Bovenzīpena vārdiem, „Alpina” kompānijai nav svarīgi, ka klients šo spēkratu iegādājies, piemēram, pirms gadiem 30, svarīgi, lai viņš vienmēr būtu apmierināts, un ražotājam rūp arī veco „Alpina” īpašnieki.

    :

    ::
    :Alpina B6:
    :

    Interesanti, ka „Alpina” lielākais noieta tirgus vairs nav Vācija, bet gan Ziemeļamerika, kurā „Alpina” 2003.gadā debitēja ar pārveidoto „BMW Z8” modeli. Jāatzīmē, ka „Alpina” savus modeļus pozicionē kā „Mercedes-Benz AMG” tiešos konkurentus, kas tiek izgatavoti pēc līdzīgas shēmas un sūtības. Ja „BMW” M-sērija ir vairāk uz sportiskumu vai pat trasi tendēta, tad „Alpina” vairāk būs piemērota ātruma un reizē arī komforta cienītājiem.

    Kā norāda „BM Auto” tirdzniecības direktors Ivars Norvelis, tad Latvijā no aktuālajiem „Alpina” modeļiem ir reģistrēts viens „Alpina B7”, kas izgatavots uz „BMW” 7.sērijas bāzes un apkopes veic „BM Auto”. Tāpat jau ir pasūtināts „Alpina D3” automobilis. Tieši ar šo markas bāzes modeli „BM Auto” un „Alpina” pārstāvji saista vislielākās cerības Baltijas tirgū, kas „Alpina” līdz šim plaši nepazina.

    :

    ::
    :Alpina B7:
    :

    Pašlaik „Alpina” modeļu gammā pieejams „Alpina D3” sedans un universālis, kas izgatavots uz „BMW” 3.sērijas bāzes ar 200 ZS divlitru dīzeļdzinēju. Tāpat „Alpina B5” sedans un universālis uz 5.sērijas bāzes ar 4,4 litru V8 kompresormotoru, kas attīsta 500 ZS. Vēl „Alpina B6” kupeja un kabriolets uz 6.sērijas bāzes un „Alpina B7” uz 7.sērijas sedana bāzes, kas arī aprīkoti ar tādu pašu dzinēju kā „Alpina B5”.

    Atgādināsim, ka „BM Auto” ir „BMW” koncerna zīmolu – „BMW” automobiļu un motociklu, „MINI”, kā arī tagad „Alpina” pilnvarotais pārstāvis Latvijā, kas nodrošina pārdošanu un apkalpošanu visiem minētajiem spēkratiem.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties