Gredzenu pavēlnieki – BMW 120iA vs Audi A3 Sportback 2.0 FSI

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (47)
  • Drukāt
  • "AutoReview", tulkoja gt99,
    08-04-2005

    Protams, mēs kompānijā pie „vāciešiem golfklasē” vēlējāmies iekļaut „Audi A3 Sportback”, tomēr neizdevās atrast piecdurvju automobili ar 102 ZS spēcīgo 1,6-litru dzinēju (kā „Golfā”). Tādēļ nācās rīkot atsevišķu dueli divlitru automobiļiem ar „automātu” – „BMW 120iA” un „Audi A3 Sportback 2.0 FSI”.

    :

    ::
    :„Vieninieku” ar „ksenonu” viegli atpazīt pēc gredzenveidīgajiem gabarītlukturiem:
    :Ja teātris sākas no garderobes, tad automobilis, kā izteicās slavenais amerikāņu dizainers Raimonds Louijs, no durvju roktura. „BMW 120i” tādi paši pilnā satvēriena durvju rokturi, kā „simtsešpadsmitajam”, tomēr tagad tie nokrāsoti virsbūves krāsā. Un vēl šajos rokturos iebūvēts neona apgaismojums: tiklīdz ar atslēgas palīdzību vadītājs atbloķē durvis, lampas izstaro aukstu zilu gaismu, izgaismojot asfaltu automobiļa sānos. Naktī ļoti ērti. Un ļoti dārgi izskatās. Bet, kad ieslēdz gabarītus, tumsā iedegas četri gredzeni. Nē-nē, tas nav „Audi”. Tas ir „BMW” „vieninieks”: automobilim uzstādīti ksenona lukturi ar gabarītlukturiem gredzenu izskatā – kā tas ir piektās un septītās sērijas „BMW” automobiļiem. „Vilka” skatiens, solīda grafīta virsbūves krāsa un platāki riteņi ievērojami pārveidojuši automobiļa seju – pie tam uz labo pusi.

    :
    ::
    :
    „Audi” vienkāršāks. Plēsīgais purns atklāj radniecību ar „pieaugušajiem” „Audi A6” un „Audi A8” modeļiem, tomēr tiklīdz automobilis pagriežas ar sāniem, zūd intriga: profilā piecdurvjnieks ar hečbekam neparasti garu aizmugurējo pārkari atgādina uzreiz visus „Audi” universālus. „Sportback” vārda vietā varēja izmantot ierasto „Avant”.

    Mierīgāks, tradicionālāks „Audi” izskats ļauj acīm atpūsties. Bet, kad ribainais „vieninieks” un „Sportback” ar gludajiem sāniem atrodas blakus, tieši „BMW” piesaista skatienu.

    :
    ::
    :„BMW 120iA” salonā – daudzfunkcionāls stūresrats ar ādas stīpu un kruīzkontroles vadības sviru:
    :
    :
    ::
    :Dārgais „Audi” interjers. Tiešā nozīmē…:
    :Mūsu divlitru „kapeikas” salons no bāzes modeļa salona atšķīrās tikai ar ādas krēsliem un veiksmīgāku trīsspieķu stūresratu ar mazāka diametra tuklo stīpu. Un vēl – sešpakāpju „automāta” selektoru.

    „Audi” salons demonstrē augstu klasi. Monolīts interjers – ciets kā rieksts un mazrunīgs kā Buda. Lieliskie, par papildus samaksu pieejamie krēsli ar ādas apdari dāvā ne mazākas sēdpozīcijas izvēles iespējas, kā tik ļoti mums iepatikušies „BMW“ krēsli. Regulējumu ir pat vairāk: bez standarta trīs mehāniskajām ir firmas divu līmeņu vidukļa atbalsts ar pogu vadību. Sānu atbalsta izteiktās „ausis” – asos līkumos drošs atbalsts ķermenim. Tomēr lieliem vadītājiem, kuri valkā 52. un lielāka izmēra apģērbu, šie krēsli liksies šauri – it sevišķi spilvens.

    :
    ::
    :„Audi” mērinstrumenti ir efektīvi, bet informācija – viegli pieejama:
    :
    :
    ::
    :Šeit valda vācu „Ordnung”, t.i., kārtība. Pat temperatūras regulēšanas rokturi vienmēr atrodas vertikālā stāvoklī:
    :Ādas stūresrats nedaudz lielāks kā „BMW”. Mērinstrumenti ar „neona” cipariem tumsā izskatās skaisti un, kas ļoti svarīgi, nekaitina kā „Volkswagen” automobiļos. Bet toties pie oriģinālajiem temperatūras atsevišķās regulēšanas rokturiem nākas pierast: tie negriežas, bet šūpojas. Lai uzreiz „pārlektu” par 5–6 grādiem uz leju vai augšu, nākas ar šo rokturi veikt 10–12 kustības vai arī pagriezt to malējā pozīcijā un gaidīt, kamēr elektronika pati pārskries visus „pusgrādu” pakāpienus. Gan viens, gan otrs veids prasa laiku un papildus vizuālo kontroli.

    Centrālajā konsolē – dārgās „Bose” (10 skandas, 6-kanālu 195W jaudas pastiprinātājs) audiosistēmas vadības bloks. Tā kā salona plašuma ziņā „Audi” praktiski neatšķiras no uz tās pašas platformas tapušā „golfa”, pat tālā ceļā automobilī var atrasties pieci „klausītāji”. Atšķirība tikai tajā, ka priekšējie krēsli ar biezajām atzveltnēm „saīsināja” salona garumu par pāris centimetriem, un tagad aizmugurējo pasažieru ceļi jau skar cieto priekšējo krēslu aizmuguri. Bet „Audi” bagāžnieks ir tikai nedaudz lielāks kā „volkswāgenā”: lielā aizmugurējā pārkare „kompensē” zemo jumta līniju.

    :
    ::
    :Divlitru dzinējs tagad četrcilindru. Bet jauda tāpat kā iepriekš – 150 ZS:
    :
    Bet „BMW” automobilī, kā mēs to jau zinām, šaurs aizmugurējais krēsls, neliels bagāžas nodalījums un – rezerves riteņa neesamība. „BMW 120i” indeksā iešifrēts dzinēja tilpums – divi litri. Tomēr, ja iepriekš „BMW 320i” un „BMW 520i” tika aprīkoti ar divlitru „sešiniekiem”, tad „BMW 120i” dzinējs ir četrcilindru. Tas uzreiz pamanāms raksturīgajām vibrāciju dēļ: rindas „sešinieks” ir daudz labāk nolīdzsvarots. Tomēr dinamiskā paātrinājumā šī „četrinieka” skaņa – kā V8 dzinējam! Dzinējs apdāvina ar tādiem „garšīgiem” virstoņiem, ka ik pa reizei vēlies tahometra bultiņu aizdzīt aiz 5’000 apgr./min.

    :
    ::
    :Pēc aktīvas braukšanas 11,7 l/100 km degvielas patēriņš – neslikts rezultāts divlitru dzinējam ar „automātu”:
    :
    :
    ::
    :Lielisks „automāts” un ērts selektors:
    :Bet vēl ar savu nevainojamo darbību apbūra „automāts”. Sešpakāpju adaptīvā pārnesumkārba visos režīmos veiksmīgi pārslēdz pārnesumus. Pilsētā, uz šosejas , ātros apdzīšanas manevros – vienmēr satriecoši ērta pārnesumu vadība! Dažbrīd liekas, ka pārnesumi nevis pārslēdzas, bet pārplūst viens otrā bez mazākajiem rāvieniem. Bet „Sport” režīmā kārba „aizmirst” par sestā pārnesuma esamību un, pat mierīgi spaidot akselerātora pedāli, dzinējs iegriežas līdz 5’500 apgr./min. Un kādēļ šādai kārbai vajadzīgs vēl arī manuālās pārslēgšanās režīms?

    :
    ::
    :Zem „Audi” motortelpas pārsega – divlitru FSI (150 ZS) dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu:
    :
    Kad mēs ielūkojāmies tehniskajos raksturlielumos, radās aizdomas par „BMW” un „Audi” dzinēju radītāju slepenu vienošanos. Pārāk jau līdzīgi maksimālie parametri – līdz pat apgriezienu skaitam, pie kuriem tiek sasniegta maksimālā jauda un griezes moments. Uz to norāda arī instrumentālie mērījumi: „BMW 120iA” pārspēj „Audi” tikai par sekundes desmitdaļām. Neskatoties uz to, „Audi” dinamiku tomēr mēs novērtējām zemāk. Dzinējs te nav sliktāks par bavāriešu – ja, protams, neņem vērā „BMW” teicamo skaņu un „Audi 2.0 FSI” dzinēja neslēpto troksni. Toties „Audi” „automāts” piekāpjas – gan komforta ziņā, gan ātrdarbībā.

    :
    ::
    :Pat ja nospiež „ESP Off” pogu, gaitas stabilitātes sistēma pilnībā netiek atslēgta, tomēr vadītājam parādās vismaz iespēja ar vilkmi kontrolēt automobili:
    :
    :
    ::
    :„Audi” sportiskie krēsli ir labi, tomēr nav paredzēti būdīgiem vadītājiem:
    :Strauju, tai pat laikā plūdenu paātrinājumu, ar ko mūs apbūra „BMW”, pilntiesīgais četru gredzenu pavēlnieks nodemonstrēt nevar,– pat mierīgos režīmos uzsākot kustību. Spied uz akseleratora pedāļa. Vispirms „automāts” nereaģē, bet pēc mirkļa „Audi” lec uz priekšu. Sastrēgumos ar šādu automobili ir neērti, kaut gan daudzi pērk automobili ar „automātu” tieši tādēļ, lai pilsētas burzmā atvieglotu sev dzīvi. Un arī uz šosejas pārnesumkārba strādā piespiesti, uz leju pārslēdzoties divreiz lēnāk, kā „BMW” „automāts”. Manuālais režīms? Tāds pastāv, tomēr tas, kaut arī ļauj patstāvīgi izvēlēties pārslēgšanās momentus, diemžēl ātrdarbību neuzlabo. Pie tam selektors it kā speciāli veidots tā, lai vadītāji lieku reizi nemocītu pārnesumkārbu: no „Drive” režīma viegli nokļūt manuālajā režīmā, toties, lai pārietu no “Sport” režīma, nākas veikt „gājienu ar zirgu” – uz priekšu un pa labi. Bez tam, selektora pārejā no „Parking” uz „Drive” viegli kļūdīties un nokļūt „Sport” režīmā. „BMW” automobilī šādu problēmu nav.

    :
    ::
    :Krēsli – ādas, bet bez elektroregulējumiem:
    :„BMW” bremzes arī ir labākas – gan efektivitātes, gan vadības ērtuma ziņā. „Audi” „vatīgo” pedāli nākas iespiest ievērojami dziļāk. Bet pašu palēninājumu pavada ievērojama „klanīšanās”. Divlitru „BMW” praktiski vadās tāpat kā sarkanā „kapeika” ar 115 ZS stipro dzinēju. Un tomēr „simtdivdesmitais” kļuvis nedaudz asāks: vadāmībai piparus piebērušas „Michelin Pilot Premacy” riepas ar labākām saķeres īpašībām. Iespējams, tās arī pacēlušas stūresrata stingruma līmeni, padarot uzticamāku atgriezenisko saiti. „BMW 120i” vēl labāk turas līkumā ar lielu ātrumu, bet nedaudz straujāk izslīd. Citādi – tas pats augstais jutīgums, tas pats reakciju asums un īsteni sportisks šasijas regulējums. Un – tās pašas novirzes no trajektorijas uz nelīdzenumiem un pastiprinātās prasības pret vadīšanas precizitāti pat civilos režīmos.

    :
    ::
    :
    :
    ::
    :Saulessargs paslēpts bagāžas nodalījuma dekoratīvajā pārsegā:
    :„Sportback”, tāpat kā “golfs”, salīdzinājumā ar „BMW” ievērojami mierīgāk notur taisnvirziena kustību, demonstrējot plūdenas, nebaidošas reakcijas, mierīgāk izbrauc līkumus. Tomēr, ja skrien „uz visu banku”, tad „Audi” izplūdušās reakcijas nevairo pārliecību. Tas atgādina videoieraksta skatīšanos palēninātājā režīmā. Tagad tu pagriez stūri, tagad beidzot automobiļa smagais priekšgals ieiet līkumā, bet tagad priekšējā ass virsbūves diagonālās šūpošanās taktī izslīd uz āru… No otras puses, tu paspēj „ieraudzīt” un aptvert visu notiekošo, padomāt – un veikt pareizās koriģējošās darbības. Bet, ja nepaspēj, tavā vietā to izdarīs ESP, kas strādā ļoti droši.

    :
    ::
    :Pagriežamā emblēma kalpo par bagāžas nodalījuma rokturi:
    :Protams, mēs pieņēmām, ka „BMW 120iA” un „Audi A3 Sportback” vērtējums būs tuvs visu 1,6-litru automobiļu vērtējumam. Tā arī sanāca: „Audi” – 835 punkti, gandrīz tik pat kā „golfam”. Bet „simtdivdesmitā” „BMW” rezultāts – 810 punkti. „Kapeika” atkal zaudēja šauro aizmugurējo krēslu un neērtā bagāžas nodalījuma dēļ. Tomēr šis zaudējums ar uzviju tiek kompensēts ar to prieku, ko automobilis spēj dot tiem, kuri zina ātras braukšanas jēgu.

    Tomēr divlitru „vieninieks” ir ievērojami dārgāks. Mūsu „BMW 120iA” ar papildus aprīkojumu maksā $37’400 (29’900 eiro). Toties par „Audi” nākas samaksāt vēl vairāk – $41’303! Kā jums tas patīk? Bet pats dārgākais „Sportback 3.2 quattro” ar sekvenciālo „DSG” pārnesumkārbu maksā pat $59’760! Par šādu naudu var nopirkt pavisam citus „kvatro” – ne gluži sliktāko automarku pilnpiedziņas apvidus automobiļus. Vai, piemēram, „Mitsubishi Lancer Evolution VIII”, bet par atlikušajiem $15’000 dažu gadu laikā to apkalpot. Bet tas ir pavisam cits stāsts…

    Teksts: Oļegs Rastegajevs un Maksims Kadakovs
    Foto: Stepans Šumahers, Oļegs Rastegajevs un Maksims Kadakovs
    „Autoreview” Nr.21, 2004., www.autoreview.ru
    Tulkoja: gt99.




    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties