BMW 5. sērija „Gada auto” finālā! Un kā bija agrāk?

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (24)
  • Drukāt
  • 11-11-2003

    Konkursa „Gada Auto 2004” autoritatīvā žūrija, kurā ir 58 žurnālisti no lielākajiem eiropiešu izdevumiem, pēc pirmās kārtas balsošanas rezultātiem no 35 automobiļiem (pretendentiem) atlasīja septiņus finālistus, kas turpinās cīņu par šo prestižo titulu. Tostarp arī BMW 5. sērija.

    Kā rezultātā finālā iekļuva šādi modeļi: jaunās paaudzes BMW 5. sērija, FIAT Panda, Mazda3, Nissan Micra, Opel Meriva, Toyota Avensis un jaunais Volkswagen Golf. Uz titulu pretendēja arī BMW Z4, taču netika finālā.

    Noslēguma balsojuma ietvaros katram žūrijas pārstāvim jāsadala viņa rīcībā esošās 25 balles starp septiņiem finālistiem, kā arī jāpaskaidro savu izvēli (atšķirībā no Latvijas analoga konkursa, kur šāds pamatojums nav prasīts, kā arī žūrija ir ar apšaubāmu kompetenci).

    :

    ::
    :BMW 2800:
    :Līdz šim BMW šo titulu nebija ieguvis, taču var lepoties ar labiem rezultātiem balsojumā. Proti, 1967. gadā (konkurss notiek kopš 1964. gada) BMW 1600 piekāpās tā gada uzvarētājam FIAT 124 (identisks pēcākajam VAZ-2101), paliekot otrajā pozīcijā. Analoga situācija 1969. gadā bija ar BMW 2500 un 2800 (7. sērijas priekštecis), kas palika otrā vietā aiz tā gada uzvarētāja Peugeot 504.

    :
    ::
    :BMW 7. sērija E23:
    :Arī turpmākajos gados BMW ieņēmis otrās vietas – 1976. gadā BMW 3. sērija E21 piekāpās mūsdienās maz izsakošajam Simca 1307-1308. 1978. gadā BMW 7. sērija E23 par dažiem punktiem atpalika no uzvarētāja Porsche 928. Šī „otrās vietas tradīcija” tika lauzta 1987. gadā, kad BMW 7. sērija E32 ieguva nu vairs „tikai” trešo vietu, piekāpjoties Audi 80 un uzvarētājam Opel Omega.

    :
    ::
    :NSU Ro 80:
    :Apkopojot šo statistiku, augstākās matemātikas terminos varu teikt, ka BMW modeļu matemātiskā cerībā šajā konkursā (pēc iekļūšanas finālā) ir 2. Tātad sagaidāma 2. pozīcija. Vai tā būs arī šogad? Iespējams, jo praktiski visus gadus uzvarētājs bijis kāds mazbudžeta, plaša patēriņa automobilis (ar ļoti retiem izņēmumiem, piemēram, NSU Ro 80 ’68, Mercedes 450S ’74, Alfa Romeo 156 ’98 u.c.).

    Ja pavērojam finālistus, tad BMW 5. sērija E60 starp tiem ir kā baltais gulbis – dārgākais, augstākās tehnoloģijas, teicama vadāmība, perfekts tehniskais izpildījums utt. Bet gan jau atkal nostrādās DOSIA („parastais veļas pulveris”) sindroms, un uzvarēs kaut (vienalga) kāds kompaktais automobilis, bet BMW atkal paliks, iespējams, otrajā vietā, tādejādi paužot savu de facto uzvarētāja statusu, kamēr iepriekšminētā DOSIA - de jure.

    :
    ::
    :Rolls-Royce Silver Shadow:
    :Runa nav par to, ka vienmēr jāuzvar BMW, Mercedes vai Rolls-Royce (starp citu, 1966. gadā Sivler Shadow otrā vieta, Renault 16 - pirmā) jaunajiem modeļiem, kas nenoliedzami kvalitātes ziņā ir pārāki, bet gan par vērtēšanas kritērijiem, kas liek rasties šādām situācijām. Vērojami vairāki gadījumi, kad otrajā vietā paliek patiess tehnoloģisks un ideoloģisks šedevrs, kamēr pārējās pozīcijas aizpilda „parastie” un bezpersoniskie.

    Rezultātu apkopošana un uzvarētāja paziņošana plānota šā gada 18. novembrī. Atgādināsim, ka pērn eiropiešu „Gada Automobilis” bija jaunās paaudzes Renault Megane. Savukārt Latvija analogā konkursā šogad prēmēja Honda Accord, kas Eiropas konkursā pat finālā nav ticis.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties