BMW Z8 ir miris, lai dzīvo Z8!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (16)
  • Drukāt
  • 26-12-2002

    BMW kompānijas vadība ir nolēmusi pārtraukt ražot savu pašu dārgāko sporta automobili – stilīgo rodsteri BMW Z8. Finālā tiks saražota 550 šo automobiļu partija, kuru plānots pārdot Amerikā līdz 2003. gada beigām. Pēc tam BMW Z8 kļūs par vēl vienu retu sporta automobili markas vēsturē.

    Atgādināsim, ka pirmo reizi par topošo rodsteri ierunājās 1997. gadā, pēc Tokijas auto izstādē prezentētā konceptauto BMW Z07, kurā bija manāmas leģendārā BMW 507 iezīmes. Vēlāk, 1999. gadā, jau sērijveida versija parādījās vienā no Džeimsa Bonda sērijām, un pēc pāris mēnešiem (2000. gada augustā) pie BMW dīleriem varēja pierakstīties rindā uz jaunajiem superkāriem. Galvenā šī automobiļa īpatnība bija tā, ka tajā tika izmantots jaunais alumīnija nesošais rāmis, kas ļāva automobili padarīt vieglu un, tajā pašā laikā, saglabāt neatkārtojamu vadāmību. Zem motora pārsega šim “monstram” bija 5-litrīgais V8 dzinējs ar 394 Zs jaudu, kurš tāpat tika izmantots iekš BMW M5, bet paša automobiļa cena pārsniedza tur pat 130’000 eiro.


    Neskatoties uz to, ka augstu popularitāti BMW rodsteris neiemantoja, kompānijas vadība bija apmierināta. “Z8 nemaz nebija paredzēta kā masu produkcija. Mēs esam labi papūlējušies, un tirdzniecības rezultāti mūs ir tikai iepriecinājuši. Protams, mēs esam patīkami pārsteigti un priecīgi par tik augstu pieprasījumu, bet atgādināsim vēlreiz, ka šis automobilis nav paredzēts ikdienas lietošanai, un mēs negatavojamies palielināt Z8 partiju,” saka kompānijas pārstāvji. “Tas ir ekskluzīvs automobilis, kur katrs eksemplārs tiek salikts ar rokām, tāpēc par to nevar runāt kā par parastu modeli.” Bez tam, šajā modelī tika pielietoti dažādi jauni tehnoloģiskie risinājumi, kas pēcāk tika pielietoti arī sērijveida automobiļu izstrādē. Starp citu, pieredze automobiļu projektēšanā un modelēšanā uz alumīnija rāmja noderēja BMW speciālistiem, izstrādājot jauno Rolls&Royce sedanu.

    Tā kā ir paredzēta Z8 ražošanas pārtraukšana, BMW kompānija plāno izlaist fināla partiju, no kuras lielākā daļa būs modernizētā rodstera versija BMW Alpina Roadster V8, kas no bāzes modeļa atšķiras ar daudz greznāku aprīkojumu un samazināto dzinēja jaudu līdz 375 Zs.

    Automobilis pabija tirgū tikai 3 gadus, kas ir divreiz mazāk kā citu BMW modeļu atrašanās tirgū. Nākošais automobilis, uz kuru liek lielas cerības bavāriešu kompānijas pārstāvji Amerikā, ir 6. sērijas kupeja, kura pārdošanā parādīsies ne agrāk par 2005. gadu. Kas attiecas uz Z8, tad pagaidām nav zināms, vai tas tiks aizstāts ar kādu citu modeli. Pats ražotājs apgalvo, ka Z9 nekļūs par Z8 aizvietotāju, jo tas tika radīts tikai kā eksperimentālais modelis.

    Īsa bija BMW Z8 karjera...

    Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties